Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hjemmebiograf \ TV / Fladskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Philips 55POS9002 Problem

Af Megabruger Cpp | 08-02-2019 20:20 | 3556 visninger | 24 svar, hop til seneste
Jeg har købt sådan et tv, men har problemer med at det lagger en smule i en god del af de film som jeg streamer fra pc eller køre fra en usb harddisk. Jeg har prøvet alt i billedeinstillinger, og ligeledes slå alt fra, men intet hjælper. Det føles som om tvet ikke har en hurtig nok processor. Det er dog kun 480 og 720p jeg køre, slet ikke 4k, så kan ikke se problemet. Det er kun nogle mkv og avi filer, som ikke køre jævnt. Noget som kender til problemet?
--
#1
ToFFo
Guru
08-02-2019 20:59

Rapporter til Admin
Er firmware opdateret til nyeste version? Måske løser det problemet, måske gør det dit TV ubrugeligt. Det er, efter min erfaring, det der sker når man opdaterer software på Philips TV. Det Philips jeg har hængende i soveværelset er stadig ubrugeligt efter en software opdatering. Som den tændte sig selv midt om natten, med fuld smadder på Ambilight for at installere.
--
- Indsæt signatur -
#2
Cpp
Megabruger
08-02-2019 21:23

Rapporter til Admin
Den er med nyeste version, men tak. Har faktisk selv haft et Philips som tændte selv om natte med mega skrald på :D
--
#3
BoreBissen
Semibruger
08-02-2019 21:36

Rapporter til Admin
Har selv et Philips TV, der bla. helt automatisk slukker af sig selv. Det er nu for 2. gang til RMA, første gang fik jeg det retur med bedsked om at det ikke fejlede noget, på trods af at jeg medsendte video dokumentation. Og nu er det afsted igen, og denne gang har jeg fanget en af de gange hvor det per automatik slukkede af sig selv på video. Nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig, hvis de igen siger at TV'et intet fejler? Mener de kan vel ikke fortsætte i samme dur og sige at det intet fejler bare fordi de ikke kan fremprovokere den periodiske fejl. Happii.dk prøvede også at få mig til at betale et servicegebyr første gang, men der kunne jeg så henvise til den dokumentation, jeg havde på video.
--
#4
mr.hein
Elite Supporter
08-02-2019 22:28

Rapporter til Admin
#3 Ja så er gode råd dyre når man shopper online .... men det er desværre et kendt phillips problem
--
Signed by me
#5
ToFFo
Guru
08-02-2019 22:34

Rapporter til Admin
#3 - Det er desværre en kendt "fejl" med Philips TV. Philips vil ikke servicere dit TV fordi de ikke kan løse problemet. Det skal fikses med en firmware opdatering. Philips siger at firmware opdateringen er "på vej" men ved ikke hvornår den kommer. Men den er på vej, så de kan ikke gøre noget andet end at vente på den opdatering. Det er frustrerende for både bruger og forhander, da ingen kan gøre noget. Jo forhandlere kan give dig et nyt TV eller pengene tilbage. Ellers er du desværre fucked.
--
- Indsæt signatur -
#6
A.ndersen
Super Supporter
08-02-2019 22:46

Rapporter til Admin
https://www.forbrug.dk[...]
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
#7
mr.hein
Elite Supporter
08-02-2019 22:51

Rapporter til Admin
#5 også selvom det er en periodisk software fejl? der ved jeg faktisk ikke helt om man er i sin ret til ombytning.
--
Signed by me
#8
ToFFo
Guru
08-02-2019 22:54

Rapporter til Admin
#7 - De 'kan' gøre det. De skal ikke nødvendigvis gøre det. Det er lidt en problematisk sag, eftersom man jo ikke behøver opdatere TV'et til nyeste software, da det måske vil give det problemer. Forhandleren skal kunne stå inde for reklamationsretten for det produkt de har solgt. Det gør de også. Men hvis der installeres anden software på, kan de jo ikke garantere det virker. Hvis det virker ved levering, og så ikke virker efter ændring af software... Jah....
--
- Indsæt signatur -
#9
Anomynous
Elite Supporter
08-02-2019 23:00

Rapporter til Admin
Samtlige philips TV jeg har haft med at gøre, og det er efterhånden nogle stykker, har været mega skrald. Skal ALDRIG eje et philips TV igen og fraråder alle på det groveste til at styre udenom. Men det kan du jo nok ikke bruge til så meget nu...
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#10
mr.hein
Elite Supporter
08-02-2019 23:04

Rapporter til Admin
jeg rører heller ikke phillips .... sony og LG er det eneste jeg kører med
--
Signed by me
#11
Fuller 8900
Mega Supporter
09-02-2019 00:00

Rapporter til Admin
Synd det er sådan .. jeg ville ønske så meget at eje et Philips Oled tv, når mit nuværende LG Oled skal skiftes.. vil gerne have ambilight nemlig! Men træls at høre at deres software er så skod ?! Kan man ikke bare hente en gammel firmware igen og installere via usb ?
--
#12
ToFFo
Guru
09-02-2019 01:57

Rapporter til Admin
#11 - Hvis det bare var så let. Den eneste måde du kan nedgradere firmware på, er ved at benytte service-porten, hvis TV'et er udstyret med en. Hvis ikke, så skal man finde et gammelt mainboard og smide i. Det er her vi rammer det evige service loop. TV opdaterer software af sig selv. Så går det i fuckmode. Kunden opretter reklamation, men sælger siger det intet fejler. Sælger kontakter Philips tekniker, som siger det intet fejler. Kunde dokumenterer fejl, og opretter reklamation igen. Sælger siger pga. ny software er det ikke samme produkt som er solgt. Philips tekniker siger at software fix er på vej. Som aldrig kommer. TV'et reagerer sygt langsomt og er længere tid om at starte end Windows 95. Det er pisse ærgerligt for jeg ville også gerne have et TV med Ambilight. Synes ikke nogen anden producent har lavet det ordentligt. Og jeg er ikke fan af de løsninger der er derude, hvor man skal købe LED strips, og en boks for at få det til at virke.
--
- Indsæt signatur -
#13
Cpp
Megabruger
10-02-2019 21:37

Rapporter til Admin
Nu når tvets indbygget mediaplayer ikke køre godt nok og vlc, kodi mf. fx stadig lagger, må man så konkludere det er processoren der er for lille til nogle mkv filer?
--
#14
HaderBananKage
Ny på siden
10-02-2019 21:46

Rapporter til Admin
Jeg har nøjagtigt samme tv, og døjede også med at det var "langsomt". Jeg endte med at købe en Nvidia Shield, og det er jeg satme glad for. Den spiller virkeligt max....
--
#15
Anonymusen
Ultrabruger
11-02-2019 11:08

Rapporter til Admin
Philips! kom tilbage ligesom i de gode gamle dage! Det er et must at købe udvidet garanti nu til dags. Mit gamle 32" philips tv uden smart funktioner og ambilight kører endnu på 12 år uden problemer. Men jeg har haft 3 nyere Philips tv med ambilight hvor de 2 første holdte ca 3 år. dog ikke uden problemer.. heldigvis havde jeg købt udvidet garanti. På det første havde jeg udvidet garanti i 5 år. og dette tv kørte upåklageligt i 3 år indtil det begyndte at drille og kom til reparation med den tilbagemelding af motherboardet var dødt og kunne ikke længere skaffes hjem. Og give et nyt tilsvarende TV kunne de heller ikke hamle op med, så jeg fik bare mine penge retur (samme beløb som jeg havde betalt for tv'et) Jeg fandt så selv et tilsvarende tv som jeg var tilfreds med, for det beløb jeg fik retur. men denne gang kunne jeg ikke få udvidet garanti på 5 år, men kun 4 år! Det kørte upåklageligt det næste halve år frem, indtil det gik i flimmer og ville ingen ting. nå, det skulle selvfølgelig til reparation, og det fik skiftet motherboard og så var en ambiligt diode i stykker, så den blev også skiftet. jeg fik tv'et tilbage igen og det virkede ca 1 år frem indtil det begyndte at drille igen med flimmer og ville ikke tænde eller slukket nogen gange. igen kom det til reparation og fik skiftet motherboard og jeg fik tv'et tilbage igen, som kørte 1½ år ca, indtil det igen igen, begyndte på det pjat. Denne gang kunne de dog ikke reparere det fordi de ikke kunne skaffe reservedele længere. - Eller fordi de ikke gad, de kan man kun gisne om.. Men jeg fik igen mine penge retur (grundet udvidet forsikring) Og der tænkte jeg virkelig.. Skal det være et Philips igen? Og der blev kigget og kigget, og desværre blev det et philips igen. men det var en kort fornøjelse denne gang.. Jeg havde 4 tv'er inden for få måneder. hvoraf de alle var i stykker, det blev så udskiftet 5. gang til en nyere og større model på deres regning. Men dette tv var langt fra nyt eller levede op til forventningerne, det var en demo model! fyldt med ridser og fedtede fingre osv. Og det var så mit sidste Philips tv! Hvordan afvikler du dine film? Over netværk eller fra usb eller? Jeg selv har altid haft en computer koblet til fjernsynet via hdmi kabel, og afviklet diverse film igennem en medieafspiller. Der har aldrig været nogen billede problemer. - Ved godt det ikke var decideret svar på dit spørgsmål. men ville alligevel lige dele min erfaring med Philips.
--
Sidst redigeret 11-02-2019 11:10
#16
BoreBissen
Bruger
11-02-2019 14:18

Rapporter til Admin
#12 Nu har jeg fået besked fra ServiceBroker (værkstedet). Og de påstår at jeg skal betale over 1100 kr. for at få TV et tilbage fra dem. TV er ikke lavet, på trods af at jeg medsendte dokumentation på video (TV'et slukker helt tilfældigt). Var så heldig at fange det på video, her slukkede det da jeg brugte den indbyggede TV2 Play app. ServiceBroker påstår at TV2 Play app'en ikke er en del af TV'et, men er en 3. parts app og derfor er det ikke dækket af garantien. Shit, hvor er jeg træt af det lorte Philips TV! Har skrevet til Happii.dk og forelagt dem sagen og sagt at jeg vil ophæve købet. Vil de ikke det, så ryger sagen ind til Forbrugerklagenævnet.
--
#17
ToFFo
Guru
11-02-2019 14:29

Rapporter til Admin
#16 - Det er tragikomisk. Det er ligesom jeg beskrev det. TV'et fucker sig selv op og ingen vil tage ansvar for det. Det undrer mig dog at TV2 play ikke er på TV'et. Det mener jeg bestemt det var da jeg fik mit Philips TV til soveværelset. Jeg har i hvert fald ikke installeret det. Jeg har ikke engang TV2 play abonnement. Men igen, jeg har også opgivet at få det til at virke igen, og gider ikke engang prøve at sende det til service, for jeg orker ikke kampen. Vildt nok pris for at fjerne en App tænker jeg. Jeg har haft nogle vilde diskussioner med Philips når jeg har forsøgt at fejlmelde produkter hos dem. Havde en kunde hvis TV bare var helt dødt efter kun 6 måneders brug. Det var en erhvervskunde, men det har ingen betydning for fabriksgarantien på 2 år. Ringer til Philips. De spørger hvor længe det har været tændt. Det havde jeg spurgt kunden om på forhånd fordi jeg ved Philips vil spørge. Det er kundens skøn at det er tændt max 12 timer om måneden da det bruges i et mødelokale. Philips spørger så hvem kunden er, og jeg giver dem navnet på virksomheden. Så siger Philips kraftedeme, at garantien bortfalder, hvis man bruger produktet erhvervsmæssigt, da det er et consumer-grade TV, og garantien KUN gælder for erhvervskunder hvis man køber de der displays som er beregnet til drift 18-24 timer i døgnet. Vi mundhugges om det længe, da det ingen steder står i deres garantibestemmelser for det specifikke produkt. Checkede også andre produkter i vores sortiment, men de var iskolde. Jeg blev til sidst eskaleret hos Philips, og fik lov at tale med en manager. Her fik jeg at vide, at man da kan sige sig selv, at consumer-TV giver consumer-garanti til consumer-kunder og det derfor ikke er dækket når TV'et bliver brugt til erhvervsbrug. Fuck Philips' TV. De får aldrig en øre fra mig, og jeg fraråder alle jeg kender at købe Philips TV.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 11-02-2019 14:30
#18
BoreBissen
Bruger
11-02-2019 15:31

Rapporter til Admin
#17 Ja, det er sgu tragikomisk! Det "sjove" er at Tv2 Play app'en automatisk kommer frem når man nulstiller TV'et - man skal INTET gøre selv, altså selv downloade Tv2 Play app'en. Ergo er det vel ikke en 3. parts app?
--
#19
Chr4030
Mega Supporter
11-02-2019 17:53

Rapporter til Admin
Jeg har også et pos9002. Billedet er flot. Men så stopper det der. Softwaren sucks. Den er langsom. Så vi har købt et apple tv. Det fungerer fint, når der altså er signal gennem hdmi portene. Det er meget random om der er det. Har prøvet mange kabler. Selv et kabel der skulle være rated til 48 gbps. Har kontaktet phillips om det. Men hver gang jeg ringer, har de ikke lige hørt noget fra deres teknikker. Det er omkring en måned siden nu. Skal aldrig have et phillips tv igen
--
#20
ToFFo
Guru
12-02-2019 10:36

Rapporter til Admin
#18 - Jeg mente nok at den fulgte med! Så man har ikke rigtig noget valg. Det er en præinstalleret App FRA Philips, så Servicebroker, skal bare få det fikset. Eller... Det skal de ikke. Det er de ikke forpligtet til. Det er bare dem der står for at lave garantisager for Philips. Du kan prøve at kontakte Neisa og høre om de laver Philips TV på garanti. Det kan være de har hørt om det før, og gerne vil fikse det på garantien. Problemet er dog, at det er Philips selv som laver reglerne. Servicebroker/Servicecentergruppen, Neisa, Infocare, LetMeRepair og alle de andre, reparerer ud fra de regler, der bliver givet til dem af producenten. Hvis Philips siger, at problemet ikke er omfattet af garantien, er du fucked. Så er næste skridt forbrugerrådet, og så kommer sagen nok til at trække i langdrag, hvis Proshop/Merlin/Happii trækker sagen ud. Hvilket de, vurderet ud fra egne erfaringer, sandsynligvis gør.
--
- Indsæt signatur -
#21
gasolin
Guru
12-02-2019 10:41

Rapporter til Admin
#3 Man kan sætte et tv til at slukke automtisk efter x antal timers inaktivitet, prøv at undersøg om det er sat til det.
--
#22
BoreBissen
Bruger
12-02-2019 12:09

Rapporter til Admin
#30 Tak for dit svar. Det ender nok med at jeg hiver sagen ind til FKN, ser ikke rigtig nogen anden udvej, medmindre det bliver besluttet at kreditere TV'et. #21 TV'et har præsteret at slukke hele 3 gange på 10 minutter, så det er ikke den indbygge "sleeper-funktion", der har slukket TV'et.
--
#23
BoreBissen
Bruger
12-02-2019 13:30

Rapporter til Admin
Sidste nyt: Happii.dk har skrevet til mig og giver mig ret i at det er en software fejl. De får TV'et retur fra RMA og krediterer så TV'et. - Super service fra Happii.dk!
--
#24
ToFFo
Guru
12-02-2019 13:39

Rapporter til Admin
#23 - De har nok set tråden her. Happii, Merlin og Proshop er samme forretning. Dog med forskellige "koncepter" og kampagner fra tid til anden. Derfor kan priserne godt variere. Proshop kigger ind imellem med i trådene herinde. Fedt du får det løst, og så håber jeg satme det har været en lærestreg i forhold til at købe Philips! :D
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 12-02-2019 13:39

Opret svar til indlægget: Philips 55POS9002 Problem

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE