prøv sluk lyset og lys med en lygte det sted hvor den skulle være?.. hvis den da er levende så¨burde den rykke sig
--
jep jep
Jeg har haft tordenfluer i flere af mine skærme så ja der kan godt komme kryb ind
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
Så kan du prøve tage en sugekop sætte på hvor den er hive ud i skærmen og prøve banke den forsigtigt ud til kanten
--
jep jep
Skærme er ikke 100% tætte. De skal jo kunne komme af med varmen. Jeg har dog ikke hørt om at der er kravlet en edderkop ind. Tordenfluer er dog et kendt problem.
Det er rigtigt nok de ikke behøver dække fordi der er kravlet en edderkop ind bag skærmen. Den er ikke designet efter at der ikke skal kunne komme diverse kryb ind bag skærmen. Det er en virkelig ærgerlig situation at stå i, men skader på skærmen forårsaget af dyr/insekter dækker reklamationsretten ikke, da det er udefrakommende påvirkning. Lidt ligesom lynnedslag eller hvis du spilder væske i skærmen.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
Du kan prøve at skrive til Forbrugerådet Tænk, de kan nok hjælpe dig videre med hvad du skal gøre, og hvad du kan gøre. Jeg vil dog sige at hvis du ikke har købt TV'et direkte hos Samsung's webshop, og har dermed benyttet dig af fabriks garantien er du ret dårligt stillet. Om de har krav på at opkræve dig 1500 kr skal jeg ikke kunne udtale mig om, men Tænk ved det helt sikkert.
P.S: Hvis du vil have hurtigere behandlings tid hos Tænk, så skriv dig op til deres abonnement. Det koster vist kun ca. 50 kr per måned, og du kan opsige hvornår det passer dig.
https://taenk.dk[...]
--
Sidst redigeret 21-06-2023 20:03
#5 Forbrugerklagenævnet har tidligere vurderet at de skal dække i sådan en sag.
Overvejer derfor at gå den vej når jeg har fået svar på min klage ved Bilka.
--
Mht de 1500 kr - var du blevet gjort opmærksom på det "gebyr" ved indlevering?
Hvis ikke, så tror jeg ikke du skal betale, jeg er dog ikke ekspert.
At skærmen er skiftet tidligere har ikke noget med sagen at gøre, tænker jeg.
Jeg har haft en edderkop i min Philips monitor, den var dog levende da jeg opdagede den.
Den døde inde i skærmen. Philips byttede skærmen, den var med onsite garanti.
Det er omkring 15 år siden.
--
Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon.
#7 - Jeg har aldrig hørt om edderkopper der er kravlet ind i et TV før. Men hvis der er en afgørelse du kan linke til, så vil jeg meget gerne læse mere om det, for det er bestemt en interessant situation.
Er det noget du har fundet på nettet et sted som du kan finde igen, eller er det bare noget du har hørt?
Læs evt. artiklen her som også er omkring Samsung TV:
https://politiken.dk[...]
Fra artiklen:
Han (Henrik Sedenmark, chefkonsulent i Forbrugerstyrelsen)
fortæller, at klagenævnet tidligere har haft en sag om tordenfluer i en pc-skærm, men her fik klageren ikke ret, fordi skærmen var konstrueret med ventilationshuller for at lede varmen bort.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 21-06-2023 20:15
Rettelse til #9 - Artiklen omhandler om en Samsung monitor, ikke TV.
Og jeg tænker det er denne artikel du tænker på:
https://fkn.naevneneshus.dk[...]
Der kan jeg godt se forbrugeren fik medhold. Dog med tordenfluer og ikke en edderkop. Så måske kan du vinde sagen. Der er ikke andet for end at prøve.
Håber du vinder en evt. sag! Det vil stille os alle bedre, med flere konkrete sager vi kan referere til. Især her i sommervarmen.
Husk at opdatere tråden løbende :)
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 21-06-2023 20:19
8# Ja jeg var bekendt med at jeg skulle betale omkostninger hvis ikke garanti/reklamation dækkede.
'At skærmen er skiftet tidligere har ikke noget med sagen at gøre, tænker jeg'.
Jo hvis det f.eks. var en forsegling som ikke var genskabt korrekt efter rep.
9# 10#
Det er lige den artikel du selv linker til.
--
Men jeg syntes også af princip at man brude konstruere noget så at der f.eks. på dag 1 ikke kan komme skadedyr ind bag skærmen og ødelægge billedet.
--
Skærm retur 1500 kr
Sende edderkop til en entomolog ???? kr
Finde ud af at den edderkoppe slægt ikke findes i Danmark, men kommer fra Asien...
WIN :D
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
Har set nogen bruge vibrationer til, at få døde insekter bag panel til at falde af (f.eks. mobiltelefon).
--
ASUS TUF B460M-Plus • i5 10400F • 16GB 2933MHz • Sapphire Pulse RX6700XT 12GB • Cooler Master Q300L • Corsair MP400 M.2 1TB
ellers kan det være din indboforsikring dækker?
--
Asus kører med min 3 døde insekter før de dækker. Håbløst ja, da skærmen på et splitsekund forringer sin værdi til nærmest intet.
Har fået ødelagt et par stykker pga tordenfluer.
Asus betalte den første
indbo betalte den anden
--
#15 Enig med indboforsikring først og derefter FKN.
--
-all you trekkies and tv addicts -CP7271K, AX1000, 12700kf, H150i, Aorus Elite Z690, 3080 GameRock OC, 850 EVO 1tb+SX8200 Pro 2TB , O11d-9 LL120
#15 #17
Indbo/elektronikforsikringen dækker ikke pga. skader forvoldt af dyr. Har aldrig tænk på at det kunne være andet end kæledyr osv. De svindlere er gode til at skrive sig udenom haha...
--