Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
LG OLED65G16LA laver ofte buffering ved ViaplayAf Elitebruger yoshi | 05-12-2021 01:42 | 7132 visninger | 35 svar, hop til seneste
Hej HOL.
Jeg har købt et LG OLED65G16LA hos power i et black friday tilbud.
Jeg har ingen antenne TV kanaler og streamer kun, blandt andet igennem Viaplay, hvor jeg har abonnementet med streaming TV kanaler.
Problemet er, at TV kanalerne igennem Viaplay ofte går i stå et par sekunder, eller opløsningen bliver nedsat og dårligt pixeleret. Jeg oplever det kun der. Har prøvet at streame film igennem Viaplay, Youtube i 4K, TV2 play osv og der er ingen problemer. Det er kun TV kanalerne i Viaplay.
Der er ligeledes heller ingen problemer på mit snart 10 år gamle Samsung TV, eller på mit tidligere 6 år gamle LG tv, som det nye nu har erstattet. De kører helt uden problemer ved streaming.
Jeg har forsøgt, at sætte TV'et på til mit 5 Ghz net på routeren, men det synes jeg faktisk gør det værre.
Det er ret så irriterende, jeg ikke kan modtage mine TV kanaler i en fornuftig kvalitet og hvor det til tider bare går helt i stå, og den runde "buffer ring" kommer frem.
Jeg har en 200/200mbit linje, der kører trådløst over en Asus rog rapture gt-ax11000 router.
Nogen der har et godt bud på hvad der er galt? --
Sidst redigeret 05-12-2021 01:45
Prøv at kør det med kabel i røven af dit tv.
Prøv at opdater softwaren på dit tv.
Virker ovenstående ikke, ring til supporten -- Prøv at hente en speedtest app til TV'et. Hvis der er en. Ellers kør en speedtest i browseren, for at se hvilken hastighed du trækker. Så kan du hurtigt afklare om det er forbindelsen eller Viaplay der er problemet. -- Samme bruger gennem 18 år. B/W liste score: +31/-0 Har din router samme SSID på både 2,4ghz og 5ghz? -- Har prøvet præcis det samme, hjælp med kablet forbindelse. Det løftet også kvalitet og general hastighed på alle apps. Vil dog sige at den yousee app nok ikke er det bedste på markedet, men den kører langt bedre med kabel. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0
Jeg oplever helt det samme på mit LG OLED48 A1 ved mine live kanaler på viaplay.
Har prøvet med et dedikeret 2.4GHz SSID og det hjælper hellere ikke noget.
Speedtest på tv'et viser også rigtig fin båndbrede og kan se at det er connected med +500Mbit. -- ´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC CANTONA WAS BORN. min fru har også det problem ,men kun med Viaplay,så hvis så mange har det problem må det være ders app der fejler -- MSI MAG Z490 TOMAHAWKIntel Core i5-10600K Processor @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz RGB 17-17-17-39 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 05-12-2021 14:47 Har haft kørt en Speedtest, og fløj lidt op og ned og ramte ikke mine 200mbit, men var dog heller ikke under 50.
Men som sagt, så kører alle andre Apps uden problemer og har siddet og nydt flere super flotte 4k videoer på YT - Ingen udfald overhovedet.
Kan fornemme jeg ikke er alene i verden med problemet, så det må være Viaplays App der ikke er optimeret. Der er nok ikke andet for en at sige: "Lev med det!" ;-) -- Har haft samme problem med viaplay app, det løste sig på samme måde som med yousee appen.
Nemlig med et kabel, tænker at det er værd at prøve. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Få nu kablet jeres ting når der er tale om streaming. Alt andet er for "dumt"! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Ved mig er det primært TV2 Play app der gør det irriterende ofte, men også viaplay engang imellem. Har skiftet ned til 2.4ghz, hvor den gør det knapt så ofte som på 5Ghz. Har 300mbit. Kabel må vel blive sidste udvej. -- Hvis det ikke er muligt at trække kabel, så kunne man prøve med en USB wifi dongle med et lidt længere usb kabel. Tror ikke det er jeres hastighed på jeres net der er problemet, men tænk lige over hvor wifi bag tv er placeret, nok lige op af en væg. Alternativt er der apps der kan vise hvor godt signalet er. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Jeg kunne forestille mig at det godt kunne være app'en der er problemet, jeg har nemlig problemer med DRTV-app'en.
Her kan jeg ikke bruge pege funktionen med magic remote og når jeg er i app'en kan jeg ikke skifte til flow-tv gennem inputs, men er nødsaget til at gøre det gennem "list" knappen ved de numeriske knapper.
Har ikke forsøgt at se live-tv gennem app'en endnu, så kan ikke kommentere om det er et issue også.
Mit TV kører også på WiFi, så vil gerne teste i aften og give en melding retur. :-) -- Sidst redigeret 06-12-2021 15:03 Har lige købt en OLED A1 og oplever præcis samme problemer som mange herinde, dog i DRTV appen som #12 nævner. Jeg kører også tilsluttet på 5 ghz internet. Det kan være det er bedre at man tilslutter tv'et til en ethernet kabel istedet for WiFi, det har jeg ikke prøvet endnu, men kunne forestille mig det hjalp meget. -- #9 jegvan, m8 det er ikke altid WiFi er problemet. Så er jeg vel dum, når jeg bruger WiFi og alt kører perfekt... -- TIL FINO, nu ved jeg ikke om A B og C 1 modellerne er blevet opdateret i forhold til X serien men i X serien er LAN KUN 100Mbit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! så hvis det er det samme så bliv på WiFi -- How BTW Viaplay er ikke kun skidt på LG OLED vi havde samme problem på vores chromeCarsten før vi fik LG OLED -- Jeg oplevede præcis det samme med mit Samsung TV, hvor det kun var Viaplay appen der loadede langsomt.
Løsningen var at sætte DNS serveren til Googles (8.8.8.8) i TV indstillingerne. Jeg har aldrig oplevet problemer siden da. -- #9 Nu har mit 10 år gamle Samsung TV kørt Wifi med Viaplay de sidste 2 år og har aldrig haft problemer. Det samme med mit 6 år gamle LG TV. Så må man vel kunne forvente, at en 2021 topmodel der oven i købet understøtter 5GHz Wifi, kan streame en almindelig TV udsendelse bare nogenlunde fornuftigt på en 200mbit linje. ALT andet en Viaplay kører super godt i højeste kvalitet!
Kabel er ikke en mulighed i min lejlighed, men der er vel bare mig der er "dum"
#17 Rigtig godt bud. Har faktisk godt hørt om 8.8.8.8 før som DNS server. Forsøgte straks efter at ha' læst din kommentar, men desværre gav det ikke nogen forbedring.
Jeg har nu også forsøgt, at sætte Wifi-deling op på min iPhone 13 pro max, der som bekendt kører 5G nettet. Resultatet var skuffende, nøjagtigt det samme. :-(
-- Hvad siger LG til det? -- Mit B7 har til tider samme problem. Har også prøvet at køre Viaplay gennem PS5 og det er samme problem. Dog kan f.eks. DR app'en fint streame en håndboldkamp uden problemer. Så jeg er nået frem til det er Viasats app der bare generelt er noget skrald desværre. -- If you don't want to be, be the one who want to be a wannabe.. Har du prøvet om du får samme problem, hvis du caster til dit TV via telefonen?
Ved godt det ikke er optimalt når man har købt et smart-tv, men det kunne måske være en midlertidig løsning. -- Sidst redigeret 07-12-2021 09:55 Hakker det også på Ultra HD kanalen hvis i har sportspakken? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19 Har ikke talt med diverse support endnu, men det må blive det næste jeg skal forhøre mig hos.
#21 Ja, det er forsøgt på telefonenes 5G netværk. Det er nøjagtig samme resultat.
#22 Jeg har ikke sportspakken, så det kan jeg desværre ikke svare dig på. -- Hej, har du fundet en løsning på problemet?
Jeg droppede mit Viaplay abonnement i august af samme grundt, på vores LG TV 65UQ91006LA kan lie sport aldrig starte, den buffer i et minut, melder fejl og stopper... Prøver man så igen, så starter den op som om intet var hændt.
Viaplay siger:
Hej John, jeg er nu blevet gjort opmærksom på denne gentagende fejlkode som fremkommer specifikt på nyere modeller af LG.
Hej John, jeg kan desværre ikke give alverdens gode nyheder her. Jeg beklager meget! Den eneste information jeg har er at teknikerne fortsat forsøger at finde ud af hvad der er skyld i dette problem, og det har åbenbart vist sig mere kringlet end som så. Jeg beklager meget generne det skaber.
Her for en lille uges tid siden købte jeg så Viaplay igen, problemet er der stadig. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #24 - De arbejder ikke på en skid...
Hvis dit TV er tilsluttet internet via WiFi så prøv at teste din hastighed Åbn browseren på TV'et og test på fx. Speedtest.net eller lignende, for at se hvilken hastighed du får.
Det er meget muligt hastigheden er virkelig dårlig, selvom dine andre enheder tæt på TVet får fint signal. WiFi moduler i TV er ofte noget bras.
Jeg har også haft problemer med netop Viaplay streaming. Jeg kan streame Netflix 4K, HBO, TV2 Play, Paramount, Disney, Apple... whatever. Men lige Viaplay har også kørt dårligt hos mig.
Det har dog ikke været så slemt at app'en bare er stoppet, men jeg har tit oplevet at den buffer meget, eller bare bliver i den enormt pixelerede kvalitet fordi den ikke mener der er nok internethastighed.
Men for en start vil jeg anbefale du prøver en hastighedstest. -- Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0.
Stats sidst opdateret d. 27/08-2022 --
Sidst redigeret 30-12-2022 18:32 Helt uden ironi eller besserwizzer attitude; Køb en Shield.
Den fungerer bare og har helt enestående god track record for opdateringer.
Så kommer du ikke at bekymre dig om andet end TV'et leverer et godt panel. --
Systems Engineer, High Performance Computing. Det behøver ikke være Viaplays app. Det kan lige så godt være, at deres streaming servere er overbelastet i perioder. -- Motto: Den der går i seng med en røv der klør, vågner op med fingre der lugter.
Status på B/W-listen: 6+/0- Kører LGs OLED stadig kun med 100Mbit LAN ?
Kunne huske at man skulle købe en USB -> LAN adapter til C9, for at få fornuftig performance. -- #29
Hvad er det for streaming hvor man har brug for mere end 100 Mbit/s? -- #30 læste et sted, at der var en tjeneste der krævede op til i omegenen af 120 Mbit/s. Kan ikke lige huske hvilken. -- Sidst redigeret 31-12-2022 03:26 #31
de fleste streaming tjenester capper ved omkring 25mbit på max kvalitet 4k HDR.. hvor Apple dog kan komme op på 41 mbit.. -- #32 det har du ret i. Jeg er dog sikker på, at jeg så på Reddit, eller et andet sted, at en bruger kommenterede og sagde at en specifik streaming tjeneste krævede 115-120 mbit. Det kan også bare være, han tog fejl. -- #27
Har jeg aldrig oplevet.
Det køre aldig rigtig dårlig hos mig via computeren
En chromecast eller apple tv for det måske til at køre bedre eller en lille mini pc med kabel
Er der kommet opdateringer til det nævnte tv ? -- Sidst redigeret 01-01-2023 07:53 Slip for bøvl og køb google TV + Ethernet-adapter til Chromecast med Google TVe
Det har jeg gjort og det spiller. -- Sidst redigeret 01-01-2023 13:14
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|