Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Søges: B&O reparatørAf Ultra Nørd Lars | 27-04-2021 07:31 | 1968 visninger | 17 svar, hop til seneste
Jeg har købt et refurbished B&O tv som ikke virker som den skal. Jeg kan ikke overbevise butikken at det er i stykker, og jeg kan heller ikke bede dem om at det skal tages retur. Så nu vil jeg have fat i en B&O reparatør som direkte sort på hvidt kan fortelle mig at det er i stykker, og enda fortelle skrive hvad der er galt og hvad det evt. koster af få der repareret.
Jeg bruger Apple TV 4K med B&Os eget HDMI kabel. B&O værkstedet har faktisk set fejlen og sat HDMI kablet i port 2 i stedet for port 1, uden af det gav nogen forskel. Men det var ikke nok til at de vil anerkende det som en fejl.
Så det er både butik og værksted der ikke vil anerkende det som en fejl.
Fejlen ved tv’et er at det lige pludselig ud af det blå går ned i frame rate til noget der ligner 2 Hz. Det kan ske i hvilken som helst app og har indvirkning på hele Apple TVs brugerflade. Butikken siger så at det er Apple TVs der sender nogle sære signaler og værkstedet siger at TV’et ikke kan følge med et at vise det 4K signal Apple TV sender. Begge forklaringer lyder som snot for mig, og jeg står
virkelig dårlogt med et defekt og dyrt tv. Det skal lige siges, at jeg har brugt det den Apple TV 4K i over et år på et andet --
Status på B/W-listen: 5+/0-
Rettelse: (5 min var ikke nok til at få min tekst rettet, sorry)
Jeg har købt et refurbished B&O tv som ikke virker som den skal. Jeg kan ikke overbevise butikken at det er i stykker, og jeg kan heller ikke bede dem om at det skal tages retur. Så nu vil jeg have fat i en uvildig B&O reparatør som direkte sort på hvidt kan fortælle mig at det er i stykker, og enda fortælle skrive hvad der er galt, og hvad det evt. koster af få der repareret. Det papir vil jeg så vise til B&O butikken, så den kan blive lavet.
Jeg bruger Apple TV 4K med B&Os eget HDMI kabel. B&O værkstedet har faktisk set fejlen og sat HDMI kablet i port 2 i stedet for port 1, uden af det gav nogen forskel. Men det var ikke nok til at de vil anerkende det som en fejl.
Jeg har optaget fejlen på min telefon, så de kan se den. De anerkender at der sker noget som der ikke burde ske, men det er ikke TV'et den er lagt med.
Så det er både butik og værksted der ikke vil anerkende det som en fejl. Nu er det mig der skal overbevise dem, at det faktisk er en fejl, så jeg ikke ender med at stå med en 100 kg tung genstand ude i skuet som samler støv.
Fejlen ved tv'et er:
Fejlen ved tv’et er at det lige pludselig ud af det blå går ned i frame rate til noget der ligner 2 Hz og blive skubbet lidt ud til højre, og bliver der indtil jeg enten slukker og tænder det, eller skifter opløsning fra 4K til 1080p til tilbage til 4K igen. Det trick løser problemet midlertidig, men det er bare ikke godt nok. Det kan ske spontant i hvilken som helst app og har indvirkning på hele Apple TVs brugerflade og samtlige apps. Det kan ske 5 min efter jeg har tændt tv'et, og det kan ske efter to ugers brug af tv'et. Butikken siger så at det er Apple TVs der sender nogle sære signaler som tv'et ikke kan håndtere (og derved er det Apple TVs skyld) og værkstedet siger at TV’et ikke kan følge med et at vise det 4K signal Apple TV sender. Begge forklaringer lyder som snot for mig, hvilket gør at jeg står
virkelig dårligt med at få repareret mit defekte og dyre tv.
Det skal lige siges, at jeg har brugt den samme Apple TV 4K boks på et andet 4K TV siden 2018, og der har ikke været nogen problemer med det tv. Problemet opstod da jeg flyttede Apple TV 4K fra det gamle TV over på B&O Avant. Det B&O tv jeg har problemer med er et refurbished B&O 75" Avant TV fra 2016, og problemet har været der lige siden jeg fik det ind ad døren.
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke bliver nødt til at skille det i skuret for at samle støv? -- Status på B/W-listen: 5+/0- https://www.beorepsyd.dk[...]
Med mindre det er ved dem du har købt det..!
Jeg kan prøver om jeg kan fange min makker, han har haft B&O i over 10 år. Det kan være han kender et godt sted.
Jeg har lige smidt dig en PB -- Har du prøvet et andet apple tv eller andre mediebox, så man kan udelukke det problem? Folk har haft problemer med lav hz med apple tv, så hvorfor ikke starte der?
-- I et forsøg på fejlfinding, kunne du måske prøve at låne et Nvidia Shield TV? For at se om problemet også er der.
Ellers kommer der meget snart en helt ny Apple TV 4K (Kan bestilles fra den 30/4. Fås fra sidste halvdel af maj.). Den kunne sikkert være lækker at opgradere til alligevel. -- i7-8700k @ 5Ghz, H115i | ASUS 1080ti Strix | Corsair 32GB 3200MHz | Samsung 960 Pro + 2 x 850 Pro | Asus 27" G-Sync PG278Q Ved du om TV'et er sat til "Game mode"?
Har det software version 1.0.10.37040 eller nyere installeret?
TV'et understøtter maks. 60 FPS ved 4K (selvom det er et 100/120 Hz TV.
Mht. reparation (kan se du bor i/nær Esbjerg, så jeg har prøvet at finde de "nærmeste"):
-Reparation af B&O, Murervej 7A, 6710 Esbjerg, 75 11 55 44
-B&O Specialisten (Åbent efter aftale), Lunddalvej 22, 7000 Fredericia, 40 37 26 98
-Vejle Radio/Tv Service, Koldingvej 144 G, 7100 Vejle, 75 83 88 77 -- I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101 Det er sælgeren i Esbjerg samt reparationsværkstedet i Esbjerg jeg bøvler med, så jeg må lidt ud over bygrænserne for at finde den fornødne hjælp, vil jeg gætte på.
Softwareversion: 1.0.11.37484
Udgivelsesdato : 01-09-2017
Tv'et er sat til Tilpasset af dem der var ude for at sætte det op. Skal jeg prøve game mode?
Beovion Avant 75" mk1 (ikke NG)
Før jeg fik den mk1'er hjem, havde jeg to NG'er som gik i stykker ved et kæmpe brag i højtalerne hvilket udmundede i, at der var en backlight diode der konstant lyste voldsomt op uanset om billedet var mørkt eller lyst. Det var virkelig et højt brag i højtalerne. Så højt at både konen og jeg fik et chock begge gange. Aldrig mere NG modellen. Dens Android user interface var også rigtig ringe, og YouTube app'en poppede op med en dialogboks i ny og næ, for at fortælle at YouTube appen var stoppet (det på trods at jeg slet ikke bruger den app, men kun Apple TV. Det var fanme irriterende)
Jeg har haft:
Avant 75" NG (Backlight gik i stykker)
Avant 75" NG (Backlight gik i stykker + YouTube app lavede spontane pop-ups på Apple TVs UI)
Avant 75 mk1 (Går ned i 2 Hz mens billede bliver rykket en smule ud til højre)
Allerede efter en måned gik den første NG'er i stykker, og en måned efter gik #2 NG'er i stykker med samme fejl. Så sagde jeg, at jeg vil have en mk1'eri stedet for. Det fik jeg så, men det viser sig så, at det fejler noget helt andet, som de nægter at lave. Nu har jeg bøvlet med dem i snart et år.
Men det undre mig bare, at jeg kan bruge TV'et i op til to-tre uger uden problemer, og så ligepludselig lagger den. Andre gange sker det fem min efter jeg har tændt den. For mig lyder det som en hardware fejl, når den fint kan afspille indhold i to-tre uger, og så pludselig gå ned på 2 Hz. Jeg vil da mene, at hvis fejlen vil være konstant, hvis den ikke kan med Apple TV 4K. Det med at jeg bare kan løse problemet ved at genstarte tv eller skifte frem og tilbage mellem 4K -> 1080p -> 4K siger mig også at det er TV'et der er i stykker. Der er noget galt med det tv.
Jeg blev i øvrigt ikke advaret om at den ikke kan med Apple TV 4K, fordi både teknikerne og sælger vidste godt at jeg udelukkende streamer. Så burde sælger havde advaret mig om det.
Jeg har ikke adgang til andre streaming enheder end Apple TV. Jeg keder ingen der har en, jeg kan låne.
Ja, jeg skal have købt et Apple TV 4K gen 2 når den kommer ud, både for at få den afprøvet på TV'et, men også fordi jeg alligevel skal bruge en til. -- Status på B/W-listen: 5+/0- --
Sidst redigeret 27-04-2021 09:42 #6. Ok, det lyder voldsomt at du har været igennem så mange TV o_o
Som andre har forstået: har du prøvet med en anden enhed - evt. bare en PC/bærbar?
-- I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101 #6
Jeg forstår dig godt, men jeg forstår IKKE hvis ikke du har kigget på det mest åbenlyse.
Prøv en anden enhed. -- #8 Jeg ikke har andre henheder liggende (vil du sælge din enhed billigt til mig så jeg kan teste? hehe) Jeg den nyeste Apple TV 4K når den udkommer om en måneds tid for at se om det bliver bedre. Jeg tvivler bare på, at butikken giver sig, hvis den Apple TV også fejler.
#7 Jeg kan godt slutte en PC/bærbar til mit TV i op til 2-3 ugers tid for at se om det også tilter der. Men det er bare ikke en holdbar løsning at teste i så lang tid uden at kunne bruge tv'et i stuen. Det er dælme mange dage jeg skal teste og ikke må røre, når man har familie der bruger det dagligt.
Jeg har i stedet brug for at få hjælp fra nogen der allerede kender til B&O TV, og kan hjælpe mig i stedet for, at jeg skal selv til at nørde med det. Jeg tror nu heller ikke, at jeg vil stå stærkere i min sag, hvis nu jeg slutter en anden enhed til. -- Status på B/W-listen: 5+/0- --
Sidst redigeret 27-04-2021 10:51 #9. Du skal selvfølgelig ikke lade dit TV stå og brumme i 2-3 uger alene på din bærbar, mens børnene kravler på væggene fordi de ikke kan se Paw Patrol :-D Det var mere ment som en "hurtig test" på et par timer for at se om den artede sig. Men som du skriver at der intet bestemt tidsinterval for fejlen.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med videre kendskab til B&O TV (det sidste jeg havde var et med billedrør hehe).
Håber du kan bruge et af de butikker jeg linkede til i #5. -- I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101 Må jeg foreslå at du køber en Xiaomi MI TV Box S 4k
Koster ca. 450-500kr. Så kan du teste med den, og måske bruge den fremadrettet alligevel. Og hvis ikke, så kan du sikkert sælge den for 200-400kr efterfølgende :)
Det er android, så den har ikke Apple TV app'en. Men den fungerer derudover glimrende. Har den i 3 rum herhjemme :) -- 10700KF & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3070; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C --
Sidst redigeret 27-04-2021 11:23 #9
Jeg forstår det ikke. Du vil betale en tekniker i dyre domme, men du vil ikke betale 200-300 kr for en chromecast eller lign for at teste det an om der fejlen kan være? -- #12 Kinda. Jeg vil gerne betale i dyre domme for at bevise at jeg har ret, og så derefter sende regningen til butikken fordi jeg havde ret. (Jeg har retten på min side nu fordi en tekniker har skrevet under på det).
Det at jeg køber en Android streaming device for at bevise at jeg har ret, kan butikken jo også blankt benægte og sige at det er den Android device der fejler (same same for dem for at redde deres egen røv). Og så står jeg i samme situation igen og skal have fat i en tekniker. -- Status på B/W-listen: 5+/0- --
Sidst redigeret 27-04-2021 23:31 Jeg tvivler stærkt på at du kan sende regningen videre. Hvis du beviser at du har ret, ender det nok med at det bliver repareret og du får det retur.
Men prøv dog med en anden HDMI enhed i stedet for, så har du da flere beviser på fejlen ;) -- Ka. Jeg prøver at finde en brugt Android enhed for lige at hvordan den skaber sig -- Status på B/W-listen: 5+/0- #15. God plan! Måske en brugt Chromecast - de koster ikke alverden :-) -- I am not a bot .-. .- - ...
01110000 01101001 01100101 Så køb en streaming device i deres butik, hvis de holder på det er den der fejler, så taber de mange penge i længden når den skal ombyttes. -- Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, Ryzen 3600x, kraken x62, SF600
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt,
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 229 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|