Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Nyheder

1024MB Geforce 8600 GT Kort Fra Gainward

Skrevet af Thomas Christensen | 15-08-2007 12:28 | 2528 visninger | 10 kommentarer, hop til seneste
De fleste Geforce 8600 GT grafikkort kommer med 256MB hukommelse, og 512MB versioner har været at finde på premiun versionerne, men det er ikke nok til Gainward, som netop har frigivet et Geforce 8600 GT kort med hele 1024MB hukommelse.

Frekvensen er dog i samme forbindelse reduceret, så kernen har en frekvens på 600 MHz, og de 1024MB DDR2 (2,0ns) har en frekvens på 1.000 MHz. Den hidtil mindste Geforce 8600 GT version i Gainward's lineup har derimod en 540 MHz kerne og 1.400 MHz hukommelse.

Det gør ironisk nok det nye 1024MB kort til det langsomste i Gainward's Geforce 8600 GT lineup. Det er lidt en skam, at selv den passivt kølede 512MB variant i Gainward's lineup er markant hurtigere med en 540 MHz kerne og 1.400 MHz hukommelse.

Så medmindre det kan overclockes til lignende hastigheder, må det første Geforce 8600 GT kort med 1024MB være lidt af en skuffelse.
#1
-ZaRiStEn^-
Elite Supporter
15-08-2007 13:09

Rapporter til Admin
Det ligner jo til forvesling de stunts som diverse producenter lavede da 256 mb var nyt - og derfor proppede 256 mb i fx. Radeon 9600 som ikke rigtig kunne få mere ydelse ud af de ekstra ram... Men hvis man ikke er opmærksom på at det er chippen og ikke mægden af ram der mere eller mindre afgør kortets styrke, er det jo også fedt at få et kort med 1 gb ram - og der skal nok være nogen der hopper på den! :)
--
MSN: [email protected] - Men lad være med at tilføje mig med mindre du har noget fornuftigt at sige!!
#2
Wing Man
Junior Nørd
15-08-2007 18:37

Rapporter til Admin
Sådan 2 stk til SLI... Mega mange ram.... middel ydelse
--
"They say that when you play a Windows CD backwards you can hear demonic voices… but that’s not the worst - When you play it forwards it installs !!"
#3
Schildkröte
Ny på siden
15-08-2007 22:04

Rapporter til Admin
Man kan jo mene det er lidt spild af resurcer, Hvor meget koster dette kort egentligt? Ligeså meget som 8800gts?
--
Hvad skal der stå her?
#4
JAG
Giga Nørd
17-08-2007 01:28

Rapporter til Admin
Det er jo total fail at lave et 8600 med 1GB ram, men mon ikke mange folk uden hardware kendskab hopper i fælden...Føj Gainward , det er OM'er!
--
A8N-E|X2 4200+|2GB DUAL|7900GT|M-AUDIO|1TB HD|LG 22 WIDE TFT
#5
Lars M
Gæst
19-08-2007 23:55

Rapporter til Admin
Hold your horses.. ej generelt er jeg meget enig, dog siger rygtebørsen at dx10 kommer til at kræve ret store mængder gfx-ram. Der kommer Gainwards nye kort måske til sin ret. Måske.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#6
JAG
Giga Nørd
20-08-2007 00:29

Rapporter til Admin
#5 Så vidt jeg ved, er mange RAM til højere opløsninger, men hjælper det når GPU'en svag? Nå ja, så kan folk spille DX10 spil på low/medium i 1920*1080...
--
A8N-E|X2 4200+|2GB DUAL|7900GT|M-AUDIO|1TB HD|LG 22 WIDE TFT
#7
crucial-kid
Nyhedsredaktør
20-08-2007 00:58

Rapporter til Admin
#6 RAM er ikke specifikt til høje opløsninger eller very high settings. RAM er til ALT, og størstedelen bliver brugt til at gemme textures. Dvs. når du tænker opløsnings skalering, så stiger pixel antallet ligeså. Så du ændrer ikke på forholdet ved at sætte opløsningen op på bekostning af detaljerne. RAM mængden definere hvor meget data du kan have i hukommelsen på en gang, ikke hvor meget data du kan skrive til eller fra hukommelsen.
--
Mvh. Thomas Christensen
#8
Scheea2000
Giga Supporter
20-08-2007 09:32

Rapporter til Admin
Opløsning, nej ikke nødvendigvis, men details har indflydelse på RAM forbruget, hvis texturene ændrer opløsning/størrelse. Men det ændrer ikke på at kortet har en fordel i spil, som kan udnytte de store RAM mængder (Carmack vil rigtig gerne :D) Men det giver jo ikke udslag i FPS, som mange jo her åbenbart misforstår - tværtimod. Det kan give mere detaljeret grafik uden at det får stor indflydelse på FPS, da al hukommelsen ellers ville blive placeret i system RAM´en på et kort med fx 256 MB. Dermed skal gfx med 256 MB hente texturer m.v. i system RAM over PCI-express eller AGP bussen - og det er langsommere => FPS drop! Altså: hvis et 256 MB kort og 1024 MB kort testes med fx 256 MB texturer og andet, vil 256 MB kortet altid vinde. Og jeg kan ikke forstille mig at alle de kommercielle test gør andet, hvilket nødvendigvis ikke yder 1024 kortet retfærdighed. FPS er en del, men ikke alt IMO :D
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction
#9
crucial-kid
Nyhedsredaktør
20-08-2007 13:34

Rapporter til Admin
#8 "Altså: hvis et 256 MB kort og 1024 MB kort testes med fx 256 MB texturer og andet, vil 256 MB kortet altid vinde." Som sagt bliver grafikkorts hukommelse brugt til meget andet end textures, og et sådan scenario vil derfor aldrig forekomme. "Opløsning, nej ikke nødvendigvis, men details har indflydelse på RAM forbruget, hvis texturene ændrer opløsning/størrelse." Opløsningen har som udgangspunkt ligeså stor indflydelse på RAM forbruget som detalje graden. Det er ingen regel i den retning - det er 100% afhængig af spillet. Stigningen i hukommelseskravet kontra opløsning er lineær, hvorimod stigningen i hukommelsesforbruget kontra settings ikke er, og deri ligger forskellen.
--
Mvh. Thomas Christensen
#10
Scheea2000
Giga Supporter
20-08-2007 13:56

Rapporter til Admin
#9 "Som sagt bliver grafikkorts hukommelse brugt til meget andet end textures, og et sådan scenario vil derfor aldrig forekomme. " Det er jeg klar over, derfor skriver jeg textures og andet. Min pointe er, at hvis en test eller et spil ikke benytter over de 256 MB af grafikkortets RAM, vil 256 MB kortet altid vinde. Men det ændrer ikke at 1024 kortet har mulighed for større detaljer = pænere grafik, uden at dette går hårdt ud over FPS. Det har 256 MB kortet ikke mulighed for, som jeg forsøgte at forklare. "Opløsningen har som udgangspunkt ligeså stor indflydelse på RAM forbruget som detalje graden. " Der vil jeg stille mig som uenig. Enig i at en højere opløsning bruger mere RAM (som ikke øges liniært men kvadratisk afaik), men det er småting i forhold til , hvis alle texturer fx skal have dobbelt opløsning, som produkt af at en eller anden kvalitetsindstilling er ændret. Enig i at det er implementations specifikt og du umiddelbart ikke kan forstå noget ud af deres settings fx: high vs. ultra high eller hvad de nu har som setting. Nå, men min pointe i første omgang var bare (som både er godt og skidt) er at hvis spilproducenterne udnytter de 1024 MB RAM er det en klar fordel i forhold til 256 versionen (kvalitetsmæssigt), selvom det måske giver lidt lavere FPS end 256 versionen IMO.
--
Any intelligent fool can make things bigger,more complex,and more violent.It takes a touch of genius and courage to move in the opposite direction

Opret svar til nyheden: 1024MB Geforce 8600 GT Kort Fra Gainward

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning