Grafikkort med mere end 512MB RAM har været en realitet siden Geforce 8800 serien blev frigivet i november sidste år, men ifølge Tim Sweeney fra Epic, vil end ikke Unreal Tournament 3 drage nytte af mere end 512MB på 32-bit Windows XP eller Windows Vista.
Dette kom frem i et interview hos
EVGA, hvor Tim Sweeney giver 32-bit loftet skylden for ikke at kunne styre mere end 512MB RAM på grafikkortet.
"Because of the way the OS maps video memory into the 32- bit address space, going beyond 512MB doesn’t really increase the overall usable memory. Thus, we’re not focusing on exploiting more than 512MB video cards."
Vil man have noget ud af de ekstra MB på Geforce 8800 Ultra, GTX og GTS-640 må man opgradere til 64-bit Windows Vista - Windows XP 64-bit burde også kunne gøre tricket.
Tim Sweeney notere også, at dual kerne CPU'er vil betyde en væsentligt forbedret ydelse i det kommende Unreal Tournament 3 spil og UE3.0 game enginen. Quad kerne folket vil også se forbedringer sammenlignet med dual kerne folket, men ikke i samme grad, og over quad kerne modellerne stopper ydelsesfesten.