Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Nyheder

John Carmack + id software Satser På Gameplay

Skrevet af Thomas Christensen | 17-07-2007 20:58 | 2160 visninger | 14 kommentarer, hop til seneste
En streng fokus på teknologien og udnyttelsen heraf til at skabe stemningen og spillenes kendetegn, det er hvad vi kender id software og ikke mindst super-koderen John Camarck for. Det er dog ved at være slut.

I et interview med IGN har id software's lead designer og medejer, Tim Willits, udtalt at dette ikke vil være tilfældet for id software's kommende spil, som bygger på deres id Tech 5 game engine. Den blev offentliggjort og fremvist til Apple's WDC i sidste måned, hvor det bl.a. kom frem at den var skabt til alle platforme og ikke kun PC'en samt byggede videre på John Carmack's MegaTexture teknologi. Det er navnet på John Carmack's teknologi, som arbejder med texture maps på op til 32kx32k, hvorimod selv Crysis og UE3.0 arbejder med 2kx2k texture maps.

I stedet vil FPS kongen fokusere på design elementerne, samt noget så skørt som gameplay. Ifølge Tim Willits vil dette også betyde, at kommende spil ikke vil udnytte hardwaren til ligeså ekstrem grad som id software er kendt for.

Dette sker grundet udviklingen går imod en multi platform med PS3, XBOX 360, Mac og selvsagt den PC platform de har opbygget firmaet omkring. Det åbner ifølge Tim Willits også op for muligheden om at sprede game enginen ud over flere spiltyper, og her nævner han endda RPG spil.
#1
Elis
Supporter Aspirant
17-07-2007 21:20

Rapporter til Admin
Der er efterhånden også gået hype i at hver gang der skal udgives et spil så skal det være det vildeste og flotteste der nogensinde er lavet. Så nu slipper vi måske for at skulle opgradere hvert halve år? :)
--
Signatur?
#2
Knutz
Semi Nørd
17-07-2007 21:22

Rapporter til Admin
Tja. Selvom det er på en lidt billig baggrund er jeg da glad for at de overhovedet ved at gameplay findes. Synes de sidste par år har været utrolig hyped omkring grafik og alt andet eyecandy. Da jeg er lidt oldschool og holder mest af sådanne spil, er det en glædelig nyhed.
--
Det var jo det jeg sagde!
#3
Narkhaj
Superbruger
17-07-2007 23:24

Rapporter til Admin
ID software vil lave noget med gameplay!!!.. hmm det skal jeg se før jeg tror på det heheh.
--
Portal to best nettv http://www.nettv.cc[...]
#4
Zifle
Monsterbruger
18-07-2007 00:31

Rapporter til Admin
så længe det bliver bedre end Harry Potter 5, er jeg glad^^
--
P5N-E SLI E4300 @ 2,4GHz 8500GT GEIL 2Gb 4-4-4-12 @ 900MHz 4x HDD = 0,9Tb Delux DLP-440A 520W
#5
the688
Guru
18-07-2007 07:56

Rapporter til Admin
Ironien er en fantastisk ting. Carmack, der aldrig har lavet supergodt gameplay, og aldrig har leveret supergod grafik.. *ahem* .. vil nu fokusere på ikke rigtigt at levere den *ene* af tingene? Så hvad skal vi forvente nu? Middelmådige spil med sygt grim grafik?
--
P4 3.0 @ 3.6 Ghz, 2GB Corsair TwinX PC4000, Asus P4C800-E-D, Alpha 8942, 1 TB Seagates, Radeon X850XT-PE, NEC 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B. http://www.OndskabForFred.dk[...]
#6
ssboisen
Bruger Aspirant
18-07-2007 10:01

Rapporter til Admin
Det staves 'Carmack' :) #5 Jeg synes nu nok at Carmack har stået bag spil med rigtig godt gameplay og han er jo faderen til FPS-genren. Jeg er sgu glad hvis spil grafik- og fysikmæssigt kan holde sig ved Crysis-niveau, det er fantastisk flot - og efter min mening er der sgu ikke rigtig behov for at spil behøver værre flottere.
--
#7
dotdkay
HOL Administrator
18-07-2007 10:36

Rapporter til Admin
Det er ikke den 1. april vel? ->#5: Han har nu lavet en del ret innovative ting, som har sat meget skub i industrien.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
#8
JP
Gæst
18-07-2007 13:00

Rapporter til Admin
Jeg er bange for at vi her ser konsollernes popularitet gå ud over PC. Den nye grafik engine skal også kunne kører på konsollerne, så får PC folket ikke bedre grafik end på en konsol, jeg håber at jeg tager fejl. Men hvis det er tendensen fremover, kan det så snart betale sig at give 10000 for en PC, hvis en Xbox 360 til 2700 har ligeså flot grafik, nu hvor man også kan bruge tastatur og mus til Xbox 360.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
Simon
Gæst
18-07-2007 13:21

Rapporter til Admin
#5 det var da noget fis at sige. lad os bare tage et enkelt eksempel, Doom 3 ?? for det første, var det uhyggeligt nok til at skræmme de flestes røv = godt gameplay... Da man som køber, forventer at det er uhyggeligt, og det så også er det.. og til det med grafik "jeg må le af dig" Nævn 1 spil som var pænere end doom 3 i sit højeste, i doom 3's tid.??
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#10
RMJ
Gæst
18-07-2007 13:24

Rapporter til Admin
#8 Uden tvivl at det vil være sådan for nogle spil. Men du kan f.eks se Crysis de ved godt de kan tjene kassen alene på PC lige p.t og konsollerne kan slet ikke kører crysis. Men kan jo være de for en ned scaleret version og det er da også fair nok. Og det er da dejligt at ID Software vender lidt tilbage i tiden igen, de sidste par spil fra dem har netop ikke været noget specielt. Nej tilbage til rødder som Doom og Quake 1.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
marchello
Ultrabruger
18-07-2007 15:13

Rapporter til Admin
#10 okay så du mener, at Return to castle wolfenstein var noget lort fx?.. indtil videre synes jeg nemlig at det spil har det bedste gameplay ever af de spil som ID har lavet. D3 har den flotteste grafik. jeg synes det er godt de satser mere på gameplay nu. et nyt flot spil hvor gameplayet minder om RTW og grafikken fra D3 ville være nice
--
|AMD Athlon 64 3400+|Sapphire X800XTPE | Noice control eye tower 915|1 GB DDR Corsair|WD 80GB+120GB|Nexus NX3500 120mm 350 W PSU|Asus K8V Deluxe|3dmark05/06: 5878/2086
#12
dotdkay
HOL Administrator
18-07-2007 15:35

Rapporter til Admin
->#11: Ikke for at være flueknepper, men Return to Castle Wolfenstein blev rent faktisk udviklet af Nerve Software og Gray Matter Interactive, hvor Nerve Software stod bag Multiplayer delen, og Grey Matter Interactive stod bag Singleplayer delen. Det er dog ID Software's Quake 3 Arena motor spillet bygger på. Men ellers helt enig i at det virkelig er en af de bedste spil jeg nogensinde har spillet.
--
"Forstyr ikke mine cirkler" -Arkimedes
#13
nikolajp
Elitebruger
18-07-2007 16:27

Rapporter til Admin
Carmack har aldrig været involveret i selve spil-designet og skabelsen af gameplayet. ID Software har ikke vist, at de kan skabe godt gameplay i nyere tid. De lavede Quake1&2 som (dengang) var ret godt. Den slags spil er bare for simple idag. Quake3 blev trynet af Unreal Tournament. Derefter kom Doom3, som helt tydeligt viste, at ID Software bare ikke kan finde ud af, at skabe sjovt gameplay. Spillet var en ørkenvandring med latterligt kunstige surprise-momenter - f.eks. hvor monstre teleporterer ind lige bagved dig. Man kunne heller ikke have gun og flashlight samtidigt. Kampene var ikke specielt spændende pga. kedelige våben og AI. Kun Hell-delen var nogenlunde. Doom3 overlevede på den meget flotte grafik (dengang). Læs anmeldelser af spillet rundt om på nettet og de vil beskrive det samme. De skal bare ha' en god gamedesigner, da Doom3 jo egentlig fungerer ok. Det er bare røvsygt.
--
#14
mindbuster
Junior Supporter
20-07-2007 15:55

Rapporter til Admin
Åhh nej !!! Skal vi nu se flere PC spil der lugter af console ports og med komponenter derfra, spil der er lavet til at kunne spilles både på consol og pc, jeg bryder mig IKKE om sådanne consolagtige pc spil :(
--
AMD X2 4400+, Asus A8N32-SLi Deluxe, BFG 7900GTX OC, 2*1GB Corsair XMS 3500LLPRO, 2*74gb Raptors, X-Fi Xtreme Music, Logitech Z-5500, Dell 2405FPW.

Opret svar til nyheden: John Carmack + id software Satser På Gameplay

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning