Har oplevet det på et lg tv, det første halve år jeg havde det kom det med knirk og klik til små bang, man kunne blive helt overrasket og få et lille chok af det.
Heldigvis stoppede det og nu siger det intet
--
#1 Hmm, håber det holder op med tiden så. For det er virkelig irriterende, hehe. Ingen af de Dell skærme jeg har haft tidligere har haft det issue.
--
gætter mig til de dell skærme ikke er ultra wide, du har et enormt bred skærm areal som efterlader noget af en belastning på den fod.. "kraft x arm"
så når du får lidt varme i dit plast chassie, så ekspandere det lidt, og det vil desværre give dig disse problemer.. med mindre skærmen er 100% bærende i et metal chassie..
billigere tv har også det problem, især hvis foden er centralt bærende, eller de hænger i et VESA mount, så vil plasten spille løs, og nej sats ikke på det forsvinder.
selvom det giver skærmen en følelse af at det er elendig kvalitet.
f.eks. så vokser ABS plast med en faktor af 10 i forhold til stål, og f.eks. pp vokser en faktor af nærmere 12.
også kaldet thermal expansion.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#3 Tak for forklaringen. Nej ingen af Dell skærmene har været ultra wides, så ja belastningen er givetvis noget større med så stort et skærm areal som på en CRG90.
Sjovt at sådan noget ikke bliver nævnt i reviews, når man sidder og læser om produkter inden køb.
--
Den uges tid jeg havde skærmen oplevede jeg ingen knirken.
--
Karl, schieß dem fenster!
#5 Interessant. Her knirker, knager og brager det i en 30-40 minutter efter den er tændt, og igen en 30-40 minutter efter den bliver slukket igen. Helt sikkert fordi plastikken giver sig pga temperatur ændring.
--
#6. Ok mystisk - jeg havde den nok tændt cirka 4 timer pr. dag (mere i weekenden) og jeg overlevede intet :-P
--
Karl, schieß dem fenster!
@CV Jeg vil anbefale at du kontakter Supporten. Du må meget gerne om muligt sende et lydklip af det. Så kigger jeg på det i morgen :)
--
#7. *oplevede hehe
--
Karl, schieß dem fenster!
#8 Altså Samsung support direkte? Eller forhandleren jeg købte den af? =)
#9 Så er jeg mere rolig, haha. ;-)
--