Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Trist problem med ny skærm :(

Af Mega Supporter SonOfSatan | 13-08-2004 15:45 | 1122 visninger | 17 svar, hop til seneste
hey Købte for ikke ret lang tid siden en ny skærm, en LG N2200P 22". Den virker fint nok, dog er der et problem. Den har en fejl i højre øverste hjørne, hvilket vil sige at farverne er forkerte der :( Fejlen har været der siden starten vil jeg tro, og her kommer mit spørgsmål så: Kan jeg sende skærmen tilbage og kræve at de ordner den/sender mig en ny? m.v.h. SonOfSatan
--
>ASUS P4C800, P4 [email protected] Ghz, Kingston HyperX 1024 Mb PC3500 Ram, Creative GeForce 4 TI 4600, WD 80Gb, LG N2200P 22" monitor<
#1
DevilsDay
Super Supporter
13-08-2004 16:16

Rapporter til Admin
Hvornår købte du den præcist?? Har du stadig den originale indpakning? DD
--
Devils Dont Cry, They Fight
#2
SonOfSatan
Mega Supporter
13-08-2004 16:26

Rapporter til Admin
#1 kan ikke lige huske hvornår jeg købte den, men det er under 1 måned siden. har alt papir på den, men ikke den originale indpakning :(
--
>ASUS P4C800, P4 [email protected] Ghz, Kingston HyperX 1024 Mb PC3500 Ram, Creative GeForce 4 TI 4600, WD 80Gb, LG N2200P 22" monitor<
#3
Cagra
Nørd Aspirant
13-08-2004 16:30

Rapporter til Admin
har du prøvet at lade den stå unden strøm i et døgns tid? det lyder som om den har været i nærheden af en stærk magnet, eller at du har lagt din mobiltelefon oven på skærmen. Prøv evt degauss i skærmes menu.
--
Today I become the Enemy
#4
SonOfSatan
Mega Supporter
13-08-2004 16:49

Rapporter til Admin
#3 degauss hjælper ikke. og har prøvet at lade dem stå uden strøm :/
--
>ASUS P4C800, P4 [email protected] Ghz, Kingston HyperX 1024 Mb PC3500 Ram, Creative GeForce 4 TI 4600, WD 80Gb, LG N2200P 22" monitor<
#5
Fatter
Maxi Nørd
13-08-2004 17:00

Rapporter til Admin
Prøv med skærmindstillingen "Purity" inden du reklamere over fejl. Det er en god ide at notere indstillingerne før man roder for så har man da mulighed for at vende tilbage til udgangspunktet hvis skærmen ikke har en mulighed for "fabriksindstilling" (som da den blev leveret) Ellers er det sikkert http://www.infocare.dk[...] der varetager RMA i Danmark.
--
* AMD 2700 XP+ * MSI KT333 Ultra2 * 768Mb Samsung DDR PC2700 * MSI GF 4 Ti 4800SE 128MB * 120GB Seagate 7200.7 / 8MB Cache * Aopen Tower HQ48 Pro * Windows XPSP1 Pro DK *
#6
Nicklas
Gæst
13-08-2004 21:53

Rapporter til Admin
efter min mening burde du godt kunne klage over at der er pixel-fejl i skærmen...
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
Lestat
Guru
13-08-2004 22:01

Rapporter til Admin
Purity eller globalsync kan løse problemet hvis din skærm har de indstillinger. Du skal kompensere for jordens magnetfelt, men det plejer dog ikke at være så greelt. L.
--
man1 "I found God!" man2 "Was he hiding?" visit http://wireframed.com[...]
#8
Lestat
Guru
13-08-2004 22:02

Rapporter til Admin
#6: Jeg synes heller ikke det er nødvendigt at læse indlægget før jeg svarer, det giver sådan lidt underholdning. L.
--
man1 "I found God!" man2 "Was he hiding?" visit http://wireframed.com[...]
#9
SonOfSatan
Mega Supporter
14-08-2004 11:45

Rapporter til Admin
Det skal siges at skærmen er købt i DK. Mon ikke bare jeg skal lave en rma og så sende den tilbage?
--
>ASUS P4C800, P4 [email protected] Ghz, Kingston HyperX 1024 Mb PC3500 Ram, Creative GeForce 4 TI 4600, WD 80Gb, LG N2200P 22" monitor<
#10
Fatter
Maxi Nørd
14-08-2004 13:56

Rapporter til Admin
#) Som skrevet i #5 Garanti : 3 år onsite. Formidles af InfoCare Danmark, http://www.infocare.dk[...] Her vil du så kunne vælge ombytning eller rep. Jeg ville vælge rep. idet du så er sikker på at få din egen skærm retur, idet ombytning er en brugt skærm. De sender en Pakkelabel som du klæber på kassen og ringer herefter til nærmeste posthus hvor i aftaler nærmere for afhentning på din bopæl. Havde selv problemmer med min Samsung 959NF hvor det tog 1 uge fra afhentning på bopæl til den var tilbage på mit skrivebord fra rep. InfoCare varetager RMA i Danmark for mange skærmproducenter bl.a. også LG MONITOR
--
* AMD 2700 XP+ * MSI KT333 Ultra2 * 768Mb Samsung DDR PC2700 * MSI GF 4 Ti 4800SE 128MB * 120GB Seagate 7200.7 / 8MB Cache * Aopen Tower HQ48 Pro * Windows XPSP1 Pro DK *
#11
Lestat
Guru
14-08-2004 14:17

Rapporter til Admin
#10: Ja, og InfoCare sucks Donkey. For 2 måneder siden stod posten pludselig med en 20" TFT, hvilket jeg ikke helt kunne forstå da jeg ikke havde bestilt noget. Så kom jeg i tanke om at jeg for 5 måneder siden havde bestilt en ombytning på en helt ny 20" TFT, men valgte så at sende den tilbage til producenten mod at få pengene retur. Jeg havde ikke hørt noget som helst fra Infocare, så jeg havde egenligt ikke tænkt mere over det. Men 3 måneder for at få en erstatning sendt ud er da heller ikke så dårligt. :) (Det skal siges det burde tage ca. 2 arbejdsdage at få en RMA fra Infocare på en ny vare!) L.
--
man1 "I found God!" man2 "Was he hiding?" visit http://wireframed.com[...]
#12
Cooper
Ny på siden
14-08-2004 14:33

Rapporter til Admin
Kan kun tilslutte mig #11 !!!. Infocare har jeg heller ikke gode erfaringer med. Købte en 18" Viewsonic TFT skærm til 5200 kr. Efter en måned gik den desværre i stykker og jeg kontaktede Infocare. Da skærmen ikke var ældre end en måned anbefalede de mig at sende den til reparation istedet for en ombytning, da man som sagt kan risikere at får en brugt skærm tilbage. Sendte den så retur og efter 5 dage kom den tilbage. Pakkede svinet op og så til min skræk at det var en brugt skærm, der nærmest bare var kastet ned i kassen, og rent ud sagt møjbeskidt af fedtede fingre og guderne må vide hvad. Ringede herefter til Infocare og brokkede mig, men fik at vide at den gamle var erklæret helt død. og hvis jeg var utilfreds med den nye, kunne jeg bare sende den tilbage og vente i endnu 5 dage, så ville de finde en anden brugt. Det synes jeg simpelthen er for dårligt. Jeg sendte jo netop den gamle tilbage for at undgå at få en brugt. Fik dog gjort den "nye" ren og kan godt leve med den idag, men glæden ved den helt nye skærm blev godtnok noget nedtonet Mvh. Cooper
--
#13
Lestat
Guru
14-08-2004 14:39

Rapporter til Admin
#12: Hvis din skærm er meget ny, jeg tror indenfor 14 dage, så får man en ny skærm retur. Jeg kan ikke huske om det er 7 eller 14 dage, men det er noget i den stil. Det er dog muligt det kun gælder for NEC produkter. L.
--
man1 "I found God!" man2 "Was he hiding?" visit http://wireframed.com[...]
#14
Cooper
Ny på siden
14-08-2004 14:44

Rapporter til Admin
#13 Det er også helt korrekt, min var desværre 1 måned gammel. Det var også helt iorden at den skulle repareres, men når den nu åbenbart ikke kunne blive det, havde jeg ærlig taget ventet at få en helt ny skærm retur, eller i det mindste en brugt skærm i fuldstændig samme stand, og ikke en gammel hund produceret 5 måneder før den jeg sendte ind, og tilmed som beskrevet møjbeskidt. mvh. Cooper
--
#15
Peter
Gæst
14-08-2004 14:53

Rapporter til Admin
#12 Svineri
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
Lestat
Guru
14-08-2004 15:03

Rapporter til Admin
#14: Det er også for ringe, NEC siger selv at ved RMA til infocare så skal skærmen man modtager være i god stand, der kan være enkelte små ridser i kabinettet, men selve billedrøret skal være fejlfrit, og den skal være rengjort mm. Det lyder mærkeligt at du har modtaget så beskidt en skærm, men det forbavser mig ikke. :) L.
--
man1 "I found God!" man2 "Was he hiding?" visit http://wireframed.com[...]
#17
SonOfSatan
Mega Supporter
16-08-2004 13:54

Rapporter til Admin
jeg regner bare med at sende den tilbage til firmaet selv, så må vi se hvad der ske :)
--
>ASUS P4C800, P4 [email protected] Ghz, Kingston HyperX 1024 Mb PC3500 Ram, Creative GeForce 4 TI 4600, WD 80Gb, LG N2200P 22" monitor<

Opret svar til indlægget: Trist problem med ny skærm :(

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning