Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
CompuMail OK at handle skærme fra?Af Gæst Winnmax | 07-11-2022 23:00 | 2447 visninger | 31 svar, hop til seneste
Halløj
Jeg er på vippen til at bestille en computerskærm fra CompuMail da de er billigst og kan levere på onsdag.
Skærmen koster omkring 3.000 kr. så vil gerne være OK stillet, hvis uheldet skulle være ude med en defekt eller fej. Er det noget CompuMail er OK til at hjælpe med?
Er der noget man bør overveje og tage en anden butik? --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Du kan trygt handle hos Compumail - jeg har aldrig haft problemer med dem. -- Der er nogle røvhuller ved RMA/Kundeservice, har selv haft problemer.
Det siges dog også om andre.
Har elgiganten skærmen?
De har 50 dages prøve og retur ret uden spørgsmål med fuld refundering, det ville klart være mit valg når det kommer til skærme.
Ellers køb og pak nænsomt ud, tag billeder af indpakning og alt, det skal se ud som om den ikke har været igang, og brug returret. Selv ved pixelfejl, brug returret og ikke reklamationsret. -- Jeg har haft nok noget der ligner 100+ handler igennem tiden på CompuMail der er ikke noget at komme efter, de har ikke den bedste service sammelignet med ProShop og ComputerSalg. Men support og reklamation er okay. -- Hvorfor ikke? ;-) https://mooe.dk[...] Jeg kan varmt anbefale compumail.
Jeg har kun gode erfaringer med dem, særligt når det kommer til at få ordrer ud samme dag, og til forskel fra de andre herinde har jeg også kun gode oplevelser med deres kundeservice. -- Der er en grund til at de er lidt billigere end andre butikker. Er selv blevet snydt og løjet overfor at Compumail. Havde købt en helt ny printer hos dem, kort efter gik den i stykker (ville ikke reg. papirbakken), kontaktede Compumail med henblik på RMA.
Men tosserne sagde at skuffen ikke var en fast bestandel af printeren og derfor ville de ikke hjælpe. Kontaktede FKN der sagde at det åbenlyst var løgn. Orkede ikke at gøre mere ved sagen, handler der bare ikke mere.
Har også set andre eksempler på at de direkte lyver overfor deres kunder. Sidste gang havde de sat en AIO lidt for billigt. Dem der havde bestilt den fik deres ordre slettet med besked om at varen var udgået. En lille uges til efter var varen igen at finde på lager hos Compumail.dk til den normale pris. -- I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll --
Sidst redigeret 08-11-2022 08:06 De få gange har har haft brug for deres kundeservice har den været helt fin.
Den ene gang faktisk over forventning, der havde jeg glemt at hente pakken og pakkeshop havde sendt den retur 1 time før jeg kom.
Jeg ringede til CompuMail og de sendte en ny pakke afsted med det samme som kom næste dag, så jeg ikke skulle vente på de fik pakken tilbage, for derefter at gensende den til mig.
Dette gjorde de helt uden beregning.
Det var rigtig god kundeservice, eftersom det faktisk var mig der havde fucket up ved ikke at få hentet pakken i tide.
Jeg har aldrig haft problemer med dem, heller ikke den ene gang jeg måtte RMA en vare. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #5 Ang. samme vare på forskellige varenr til forskellige priser det har Proshop og andre os det forekommer os hos erhvervs leverandøre ALSO osv. -- Har ingen RMA erfaringer med dem, men har flere gange oplevet at de skriver, at deres varer er på fjernlager, og leveres om X dage, dette endda bekræftet over telefon.
Når man så tjekker dagen efter, har de udskudt leveringsdato med en dag mere. Har annulleret i hvert fald 3 ordre af den grund, og handler der ikke mere -- var d = new Date(); if(d.getMonth()!=11 || d.getDate()!=24){ $('.t47-svar-top').find('b:contains("Comicsdk")').parent().parent().parent().hide()} Jeg har handlet en del hos Compumail. Sidst havde jeg en Dead on Arrival (DOA) skærm hvor de blot sendte en ny skærm med det samme jeg skrev til dem på chatten, og de sendte en retur label til den defekte skærm.
Har absolut intet at sætte en finger på. -- Unlimited Power... Compumail har jeg kun gode erfaringer med. Sidst byttede de to hhd, som var ud over fortrydelsesperioden, men de tog dem retur til dagspris. -- Sidst redigeret 08-11-2022 09:31 Jeg har ingen kvaler med Compumail. Men jeg har heller aldrig haft brug for RMA hos dem. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0.
Stats sidst opdateret d. 27/08-2022 Compumail er et fantastisk firma at handle med. Blev behandlet dårligt af et andet firma (FØNIKS) med et bundkort som de påstår at jeg har ødelagt, men tror det det har været hos anden kunde så nok ham/hende der har returneret på returretten og det gik videre til mig. Kan dog ikke bevise.
Har for lidt siden talt med Compumail og de forsikrer at det bundkort jeg har bestilt i går og modtager i dag IKKE har været hos andre, men er direkte fra producent.
Fra Compumail vil der tydeligt fremgå DEMO inden køb og på varen når den kommer.
Aldrig oplevet bøvl med Compumail, tværtimod. -- Sidst redigeret 08-11-2022 10:03 Jeg skal aldrig handle med compumail igen. De nægtede at tage imod en kaffemaskine indenfor fortrydelseretperioden, der havde brygget 1 kop kaffe og begrundede det med "hygiejne", selvom den vitterligt stod som ny. Varen skulle iøvrigt returneres da den ikke kunne indstilles på dansk, da det var en tysk model som de heller ikke informerede om. Jeg er med på, at de kan vurdere varen er forringet, men de vurderede at den var 0 kr værd og var fuldstændig umulige at finde ud af noget med. -- Jeg er blevet udsat for tyveri fra compumail.
Bestilte nogle forskellige ting deriblandt et tastatur mv. Tastaturet var ikke i pakken, og kunne på ingen måde være der i følge vægt og mål set via postnord tracking.
De sendte mig en fabrikerede video af at de pakkede de samme varer i en anden kasse, de ignorede fuldstændig informatiorne fra tracking, men sagde de ville kontakte postnord, som jo ikke har noget med mig at gøre. Skrev flere gange til dem efterfølgende og blev ignoreret.
Det var lige i starten af corona, så magtede ikke og lave en indsigelse, og fik desværre aldrig kontaktet politiet. Fandt et par på trustpilot inden for samme periode, der havde været udsat for det samme.
Så jeg handler ALDRIG ved compumail igen. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 højest sandsynlig en røvhuls lager ansat -- Specs:
AMD R9 3900x (OC: 4,1 Ghz)| Asus Crosshair x570 hero
32GB 3200mhz DDR4 ram | Gigabyte Windforce Nvidia RTX 4090
Ved ikke om der er forskel i behandlingen fra Compumail også deres erhvers afdeling DCS.dk
Men de sidste 5 år har jeg handlet for over 2mill. ved DCS og der har aldrig været det mindste pip ved bestillinger, eller RMA eller kundeservice. Så kan kun anbefale dem på det kraftigste. -- sende et grafikkort tilbage pga for meget coilwhine og for høje temperatur var ikke noget problem -- #13
Jeg synes faktisk det er fint de ikke vil tage imod vare som har været i brug og som anvendes til madvare.
Naturligvis surt for dig, men betryggende for andre. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #16 jeg skal være ærlig og sige, at efter at have oplevet rigtig god kundeservice ved en anden levenradør. Har jeg indset hvor dårlig DCS realt er, de er virkelig ikke kreative i at hjælpe deres kunder og yderst langsomme til at hjælpe med reklamationer. -- Specs:
AMD R9 3900x (OC: 4,1 Ghz)| Asus Crosshair x570 hero
32GB 3200mhz DDR4 ram | Gigabyte Windforce Nvidia RTX 4090
#18 men varen er ikke 0 kr. værd, som de påstod overfor #13. De skal afskrive den værdi, som de mener varen er værd efter modtagelse og herefter sælge den som demovare. En kaffemaskine er ikke et sundheds- eller hygiejneprodukt. Det ville svare til, at man heller ikke ville kunne afprøve en ovn, sodavandsmaskine eller ethvert andet stykke hvidevare. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du vil prøve Lunar Bank, kan vi begge få 150 kr. hver, hvis du bruger min promokode: "gglb34" - se min profil
Jeg handler der heller ikke igen, efter en træls reklamationssag på en defekt skærm. Utroligt hvor meget tovtrækkeri der skulle til, hen over 3-4 måneder, for at få dem til at sende en ny. -- #20
Hvis de ikke sælger vare der bruges til madlavning og som har været i brug, så er varens værdi for dem netop 0 kroner.
Jamen har du lavet flæskesteg i din ovn, så synes jeg sgu heller ikke du skal have lov til at sende ovnen tilbage.
Garanti, naturligvis.
Reklamationsret, naturligvis.
Fortryde køb, nej.
Kender jeg dig ret fra de tråde hvor du hurtigt siger klag, så ville du himle op hvis din nye ovn lugtede af flæskesteg når du tændte den.
(Fordi der altid vil sidde stegeos tilbage i luftkanalerne)
Købte jeg en demonstrations ovn, ville jeg forvente en ovn som havde været udstillet i en butik eller tilsvarende.
Ikke en ovn du eller butiksejeren havde haft hjemme og lavet 10 flæskestege i, for derefter at sætte den tilbage på lageret dag 11.
Men nok om det, vi er uenige og bliver ikke enige, det skal der også være plads til. :-)
Heldigvis har vi jo Forbrugerombudsmanden til at afgøre sådan sager hvis man er utilfreds. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #22 Det ændrer ikke på lovgivningen. Man har stadig ret til at teste en vare, og varen er ikke 0 kr. værd blot af den grund, hvis varen returneres ifm. fjernsalg, med mindre det er et hygiejne- eller sundhedsprodukt.
Juridisk er der forskel på at teste en vare og tage varen i brug, og jeg kan anbefale dig at læse om den differentiering hos Forbrugerombudsmanden, da det lyder som om, at du blander de to ting sammen. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du vil prøve Lunar Bank, kan vi begge få 150 kr. hver, hvis du bruger min promokode: "gglb34" - se min profil
--
Sidst redigeret 09-11-2022 15:06 #23
Når Forbrugerombudsmanden ikke kan afgøre om in ear hovedtelefoner går under reglerne for sundhed og hygiejne, så tvivler jeg meget stærkt på du får medhold hvis det drejer sig om genstande man har lavet mad i.
Du kan jo selv læse hos Forbrugerombudsmanden, jeg giver dig linket helt gratis. ;-D
https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #19
JEg har aldrig haft en RMA hvor de ikke med det samme har sendt en ny ting, og jeg så kunne sende den defekte retur på deres regning indenfor ja 14 dage, uden at skulle betale for den nye vare.
Jeg bruger nu også andre leverandører, men DCS er klart min favorit, da de ihvertfald svarer mig hurtigt på mail, har så også en direkte kontakt til en bestemt sælger, om det er derfor ved jeg ikke. Men de er altid frisk på at give tilbud på dele, hvis jeg skal bruge feks 10 ens dele til en e-sport forening osv,
-- #24 Jeg vil med sindsro vurdere, at en kaffemaskine og et par in-ears er ret forskellige produkter.
En kaffemaskine hører under hvidevarer, og med din logik vil man heller ikke kunne teste en sodavandsmaskine, et køleskab eller en stavblender uden de bliver 0 kr. værd ved fortrydelse ifm. fjernsalg.
Men vi er uenige, og det går jo nok. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du vil prøve Lunar Bank, kan vi begge få 150 kr. hver, hvis du bruger min promokode: "gglb34" - se min profil
Rettelse til #26: En kaffemaskine hører under køkkenmaskiner, men min pointe er fortsat den samme.
-- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du vil prøve Lunar Bank, kan vi begge få 150 kr. hver, hvis du bruger min promokode: "gglb34" - se min profil
#26 - Jeg synes den er svær. Jeg ser det ikke som et spørgsmål om hvad varen bruges til, men snarere hvordan varen bruges. Et køleskab bruges til opbevaring af fødevarer mens en kaffemaskine, eller en stavblender bruges til forarbejdning.
Set med sælger-briller på, kan man argumentere at produkter der bliver brugt til forarbejdning af madvarer, muligvis har været i kontakt med mere bakteriefremkaldende materiel og kan være sværere at rengøre tilstrækkeligt til at man med god samvittighed kan videresælge dem.
Bevares, man ved jo ikke om brugeren har blendet avocado eller afføring med sin stavblender, men på samme måde ved man heller ikke om køleskabet har været smurt ind i samme. Men det er mere sandsynligt at stavblenderen er blevet "griset til" end køleskabet da den skal bruges til forarbejdning og ikke opbevaring. Med kaffemaskinen kan det være svært for sælger at rengøre produktet, fordi der er små dele, der bliver kørt føde/drikke igennem. Jeg ønsker ikke at købe en brug/prøvet køkkenmaskine. Slet ikke brugte/prøvede in-ears. Bare tanken om at de måske har været smurt ind i et andet menneskes ørevoks/sved og de kun 'måske' er blevet rengjort tilstrækkeligt efterfølgende væmmes jeg ved. Om så varen blev solgt til halv pris holdt jeg mig væk.
Men igen, man kan jo også klø sig i røven med et grafikkort...
Men her har jeg det mindre stramt med at købe det brugt/prøvet, da det er mindre sandynligt det er sket, samt det ikke skal bruges til forarbejdning af noget jeg skal have i munden.
Jeg har heller ikke meget imod at købe en brugt jakke eller trøje, men jeg kunne aldrig drømme om at købe brugt undertøj/sengetøj selvom jeg fik bevis på det var blevet kogevasket 20 gange :D
Jeg kan se forbrugerombudsmanden også synes det er en svær situation, set fra begge sider. Men en interessant diskussion uanset :) -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +37/-0.
Stats sidst opdateret d. 27/08-2022 --
Sidst redigeret 09-11-2022 18:30 #28 Jeg skal indrømme, at jeg ikke er ekspert i korrekt rengøring af en kaffemaskine, da jeg ikke drikker kaffe, men jeg tænker godt en webshop har mulighed for at gøre den rent på fagligt korrekt vis, såfremt det er nødvendigt. Den omkostning vil også indgå i afskrivningen af varens værdi.
Jeg ville heller ikke selv hverken købe 'brugte' tastaturer, alm. høretelefoner eller en brugt kaffemaskine, men anerkender også fuldt ud, at varerne sagtens kan være testet (ikke taget i brug, men testet) og forsvarligt rengjort til gensalg, hvor andre kunder har det fint med det, hvis de så kan få varen til en væsentligt nedsat pris.
Beklager off topic for #0, men egentlig en relevant diskussion på trods. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du vil prøve Lunar Bank, kan vi begge få 150 kr. hver, hvis du bruger min promokode: "gglb34" - se min profil
returnerede min skærm til compumail (størrelsen var ikke den rigtige og pga en energi regning)
Det gjorde jeg i går og har lige nu fået en mail og sms om beløbet er krediteret, det kan man da kalde hurtig betjening,service -- #30 Dejligt. Gætter på du havde åbnet for varen og testet den, eller blev den returneret plomberet (mål på en skærm kan også findes på nettet)? Kunne være fint nok at vide, hvis man selv skulle købe fra dem. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du vil prøve Lunar Bank, kan vi begge få 150 kr. hver, hvis du bruger min promokode: "gglb34" - se min profil
--
Sidst redigeret 17-11-2022 20:15
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|