Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Samsung S28AG700 - 4K/144Hz for KUN 2199,-Af Gæst tilbudsmanden | 21-06-2022 08:05 | 5674 visninger | 104 svar, hop til seneste
Direkte fra Samsung's egen hjemmeside:
https://www.samsung.com[...]
Det er sgu da en god pris!! --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Sikke et tilbud - det må siges at være en super pris! -- ASUS ROG Strix B550-F, Ryzen 5600X, 16 GB Corsair VENGEANCE RGB Pro DDR4 3200 MHz, Samsung 850 Evo 240GB SSD, ASUS RTX 3060 Ti Tror de har rod i deres pris algoritmer. G9 Neo kan også fås for 2700, dog vil den ikke lade mig gennemføre købet ?? -- Jeg tror sku mit 2070S vil græde hvis jeg springer på en 4k skærm. Dog kun til valorant og apex, men stadig :P -- #2
Nok fordi den ikke er på lager -- #4 Den var på lager da jeg prøvede. Samme med den almindelige g9.
https://www.pricerunner.dk[...]
Du kan se her til sammenligning, tænker det var en fejl -- Jeg har da lige bestilt en! -- Mvh
Fc Junkies inden i bestiller skulle i måske lige læse en test, local dimming skulle være meget ringe ellers skulle den være god
https://www.rtings.com[...] -- #7:
Det har de fleste, hvis ikke alle ISP skærme. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Skal jeg ikke kunne sige om alle 4k ips skærmen har men nogen har ikke local dimming så hvis kan deaktivere det så kan ikke gi nogen dårlig effekt
G9 til samme tror jeg ikke man kan få til den pris, det ser ud til som allerede nævnt at den IKKE er på lager -- Det er G7'eren heller ikke længere :) -- #14 på den måde.
Den er heller ikke lager :(
-- Jeg tror næsten de har fået indtastet Euro i DKK værdien, da det giver en 19.xxx cirka :D -- #16 Men det er ikke samme % rabat. Den i #0 det er ca. halv pris men G9'eren er langt mere -- Mvh
Fc Junkies Min skærm i #0 er afsendt! -- Mvh
Fc Junkies #18, tillykke, den står til 5199 nu :) -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx 3200Mhz, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x Jeg skal absolut ikke klage, men er misundelig hvis nogen har fået en 49” til 2100/2600 kr.! -- Mvh
Fc Junkies #20, nej, du ville ikke være misunderlig, du ville ærge dig, men være glad på deres vegne, ligesom vi er glade på dine vegne. :) -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx 3200Mhz, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #21 Helt sikkert! :-) -- Mvh
Fc Junkies Andre der har fået annuleret deres ordre?
Fik en ordrebekræftelse og kvittering i går, besked om afsendelse i går, og notifikation fra Bring om at pakken var på vej - hvorefter Samsung skriver at de har annulleret ordren, og tilbagekaldt forsendelsen pga. prisfejl... -- #23 Der står da ikke noget om at den er tilbagekaldt? "Vi forbeholder os retten til at annullere din ordre, hvis den ikke er leveret"
Lige nu kommer Bring da med en skærm til mig i morgen aften. Kan også se deres tracking. -- Mvh
Fc Junkies --
Sidst redigeret 22-06-2022 18:43 Jeg nåede også at få bestilt en. Med kvittering og tracking. Fik så lidt i kl. 16 i dag samme besked, med at de forbeholder sig ret til at annullere en order, som ikke er leveret.
Må indrømme at jeg ikke læste betingelserne i gennem. Men plejer ordre ikke at være bindende når man får en ordrebekræftelse? -- Husk at det ikke altid bør komme an på "specs" #25 ikke vis fejlen er åbenlyst så kan de godt -- #24: Tidligere stod min ordre til at være på terminal hos Bring, og jeg havde bestilt levering til i morgen. Nu står den til levering 1. januar - så jeg tror ikke den bliver leveret. -- Synes ikke ~60% rabat er "ond tro", det er tit der er sådanne tilbud på ting, jeg fik f.eks. mit bundkort med 40% rabat. -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x --
Sidst redigeret 22-06-2022 21:36 Protip: Grundlovens § 72: Boligen er ukrænkelig. Husundersøgelse, beslaglæggelse og undersøgelse af breve og andre papirer samt brud på post-,
telegraf- og telefonhemmeligheden må, hvor ingen lov hjemler en særegen
undtagelse, alene ske efter en retskendelse.
Taget fra: https://www.retsinformation.dk[...]
Efter pålydende i tråden har Samsung tilbagekaldt allerede adresseret pakker. Må de overhovedet det?
-- #30
Handel i ond tro, så må de gerne afvise en handel. Man kan så pointere, at folk her allerede har debatteret om, at handle i ond tro. -- Vil det sige man kan ringe til Bring og få dem til at holde en pakke tilbage man har fortrudt man har sendt?
...eller er det kun en stor international cooperation der kan det ? -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x --
Sidst redigeret 22-06-2022 22:07 de kan sagtens tilbagekalde ordren, har dustin gjort med min vare da de sendte den forkerte via bring, så får bring en besked, ordren skal tilbagekaldes og så lader de bare gå direkte retur. -- jep jep #30. LOL.
Til resten....
Har i fået en kvittering, så er handlen formelt set gennemført og Samsung har ingen ret til at trække den tilbage. Det skal i tage direkte videre, "Vi forbeholder os retten" er nok det tyndeste argument jeg nogensinde har hørt.
Nu vil jeg lige give fremgangsmåden.
1. Det SKAL være en kvittering, altså ikke en ordrebekræftelse. En ordrebekræftelse er formelt set også "gennemført" men det ville i tabe uanset hvad, så bare drop det, en kvittering derimod, er noget helt andet, her burde de have fanget at det var en forkert pris, og 60% er altså ikke uhørt.
2. Skriv at i kræver at få skærmen jf, den kvittering de har sendt jer. Giv dem herefter en rimelig frist til levering (30 dage)
3. Nægter de, opret dernæst en sag hos center for klageløsning. Kan ikke huske prisen, mener det er steget.
4. De vil nu forsøge at løse sagen.
Gider i at bruge tiden, ressourcerne og har samvittigheden til det, så vinder i sagen 100% Når først man sender kvitteringer, track and trace osv ud, så er der altså ikke meget at rafle om.
Hør ikke på folk der siger andet. De har ikke forstand på hvad de taler om.
Husk nu, det gælder ikke hvis i "kun" har fået en bekræftelse. -- #34
Så kan jeg bede dig om, at slå "handl i ond tro", op.
Man skal bevise, at der er handlet i ond tro.
Den kan dog være svær, men nu har folk jo netop lavet dette indslag, som burde være nok til at bevise, at der handles i ond tro. -- Lige en lille ting, det jeg tænker at de gør, er at de forsøger at mindske skaden, sådan at de regner med at X-antal procent går ikke videre med noget, det er derfor at de har annulleret ordren.
En kvittering - Ikke ordrebekræftelse Er et juridisk bindende dokument.
For at sætte det i perspektiv. I går ind i en butik, i handler, og på vejen ud, bliver i stoppet. og bedt om at lade handlen gå tilbage, fordi at den pris i har fået det til ikke er rigtigt.
Og inden at #33 kommer med, "jamen det skete for mig". - Nej, det der skete er at de rent faktisk sendte noget forkert til dig, og der har de i deres gode ret til at tilbagekalde ordren, i og med at det de har sendt ikke stemte overens med det du har på kvitteringen.
#35. Ikke relevant her. "Ond tro" er relevant ved en ordrebekræftelse. Derfor som jeg skrev, drop det hvis det bare er sådan en man har fået, selvom det " Teknisk set" er bindende, - med de forbehold der nu er. - Ond tro, fejlpris, osv. At de sender en kvittering, er noget helt andet, det er et juridisk bindene dokument. -- Sidst redigeret 23-06-2022 00:21 Hmmm.. https://www.samsung.com[...]
Så Samsung anser selv handlen for gennemført.
Når du afgiver en bestilling, accepterer du samtidig disse Købsbetingelser. Købsaftalen anses for indgået, når Samsung har bekræftet din bestilling ved at sende dig en ordrebekræftelse. Bekræftelsen sendes til den e-mailadresse, du har angivet ved bestillingen. Bemærk venligst, at for at kunne indgå aftale med Samsung skal du være fyldt 18 år eller, hvis du ikke er fyldt 18 år, have fået dine forældres eller en værges samtykke hertil. Ved at acceptere disse Købsbetingelser tilkendegiver du samtidig, at du er over 18 år eller har dine forældres eller en værges samtykke. Aftalen kan kun indgås på dansk
Det er deres betingelser.
Det bliver værre og værre for dem. Nu er der to argumenter for at der bare skal leveres. 1. de har sendt kvitteringer. 2 . De skriver at ordrebekræftelser anses for en indgået handel af dem.
Forresten, fik forhastet det, det er bestillingsbekræftelse at der er bindene med forbehold og ikke ordrebekræftelse som jeg skrev. -- #36
Ond tro er om en handel. Om du har kvittering eller ej. Og den her tråd viser, at folk har handlet i ond tro og dermed juridisk gældende som bevis for, at de har retten til at annulere ordren. -- Som skrevet. Folk der skriver andet aner ikke hvad de skriver om, eller også er de bitre over det ikke var dem.
60% er ikke i usandsynligt når man tænker på de kampagner hvor man fik en skærm med ved køb af et tv . Men igen argumentet om ond tro har ingen relevans, der er sendt en kvittering.
-- Det ser desværre ud til at de har fået Bring til at sende ordrerne retur... -- Mvh
Fc Junkies #39
Ret ignorant at sidde og skrive sådan en kommentar.
Har intet at gøre med, at jeg selv kunne gå ind og købe. Det handler om juridiske regler, som du selv listede op.
At sidde og skrive "jamen du købte ikke skærmen, så har jeg ret lalalala", har ingen argument på sig.
Handler du i ond tro, så må de trække handlen tilbage, hvilket den her tråd viser, at man er klar over. -- 36 rart du kan fortælle mig hvordan det er foregået , at du så er total forkert på den er en anden ting:p
41# præcis det jeg sagde, så må du via forbrugerstyrelsen eller tænkte gik den så gik den -- jep jep --
Sidst redigeret 23-06-2022 11:55 #42 Jura is a bitch som man siger. Der er ingen kære mor, og argumentet om ond tro kan ikke bruges.
Jeg har ikke noget i klemme. Men dem der har bestilt skal da klart gå videre med det. -- #30 Pakken/brevet er afsenders ejendom, indtil den/det er overdraget til modtager, og derfor er det helt i orden at bede fragtfirmaet om at tilbageholde/returnere en forsendelse - det er ikke et brud på brevhemmeligheden.
Umiddelbart vil jeg mene, at alle handler, der er indgået til en urealistisk, lav pris, uden at der har været tale om et tydeligt slagtilbud, vil blive anset for at have været indgået i ond tro. Men held og lykke med klageriet alligevel.. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #44
Det kan bruges, og det er et argument, som butikken/firmaet kan bruge imod køber, så de kan trække salget tilbage. Længere er den faktisk ikke.
Handler du med vished om, at du får et produkt til for god en pris, så handler du i ond tro. Dog skal butikken bevise du har gjort det.
Men nu har folk så fint lavet den her tråd, der har beviset på sig. -- #46, hvad er det der er beviset på det ? At nogle troede at det er en fejl mens andre sagtens kunne forestille sig at få 60% rabat ? Det er da kun "Ond tro" hvis man selv syntes det er en fejl men bestiller alligevel, men hvis man sagtens kunne tro det handler man da i god tro. :p -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #47 Alle andre skærme var også nedsat. deres 49" som normallt ligger på 8-9k stod til 2k et eller andet. Det var meget tydeligt at der var noget galt på siden hvilket flere har påtalt. Gik den så gik den, men alle folk her ved at det var et tilbud der var lidt for godt. -- I9 9900K|RX 6900 XT|32GB DDR4-3000|Asus TUF Z390|1TB SSD 970 EVO|RM850x #47
Hvis der ingen rabat er vist, så er der tale om en fejl, hvis et produkt står 60 % lavere, og med visse kommentare i den her tråd, så er folk udemærket klar over der var tale om en fejl. Det skriver de sågar selv, ergo handel i ond tro. -- Jeg siger ikke der ikke var nogen der handlede i ond tro, og bestilte heller ikke selv noget, jeg kigger på teknikaliteterne.
De første der så linket kunne godt tro det, uden at have kigget på andre varer og blevet opmærksom på fejlen.
Rabatskilt eller ej. -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x --
Sidst redigeret 23-06-2022 15:41 Jeg forstår ikke argumentet om ond tro. Samsung kører aktuelt en sommerkampagne, hvor der er tilbud på et stort udvalg af deres varer, inkl. monitors der er nedsat 40+% (fortsat).
Prisen var god, men ikke åbenlyst en prisfejl.
Jeg ved ikke om jeg orker at gå videre med sagen, men jeg må indrømme at jeg bliver lidt træt af firmaer der bare henviser til deres betingelser om at de kan annullere en handel.
Det kan man ikke bare vælge at gøre - det ved de godt, men de prøver alligevel, fordi de ved de færreste går videre med sagen. -- #51
Det er netop det argument de kan bruge, ved at afvise en handel. Der var ikke tale om en rabat, ellers vil det stå der. Blot fordi de kører med noget rabat på andre ting, gælder det ikke alt. Det er før blevet bevist, at der er tale om prisfejl.
Du kan så være heldig at få varen, men firmaerne har netop retten på deres side, da de igennem Hol tråde som den her, kan bevise der er handlet med viden om at det var en pris der var "for god til at være sand", ergo handel i ond tro. -- alle der har bestilt fra denne tråd har handlet i ond tro, så enkelt er det, allerede opslag 2 blir der gjort opmærksom på det sgu nok af en fejl derefter forsøger folk lige om den går.. -- jep jep Fik folk trukket penge fra deres kort ? Kunne de forlange renter på den tid det tager at få pengene tilbage? Selv ville jeg sige nej, sikke en masse besvær for nogle få ører, men check lige det her trick, som jeg selvf. godt ved ikke gælder for en gigant som samsung, men...
En lille forretning med slunken kasse der gerne vil søge lån forskellige steder, men ved de ville få et nej fordi deres kasse er for slunken, de sætter så en vare til salg til alt for lav pris, hundreder eller tusinder bestiller varen, forretningen sender og trækker pengene fra folks kort, og tilbagekalder så pakkerne.
Inden de sender pengene retur til folk optager de så de lån de ellers ikke ville kunne få, for nu har de ligepludselig penge i kassen.
Derfor man burde brokke sig, men hvem gider for så lille beløb renterne måtte være, og det ved småfusker forretningerne, så de løber fri. -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #53, der var 100+ views for der blevet lavet indlæg. ;) -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x 55 stadig alle ved herinde der var tale om en prisfejl, og gik den så gik den og siger de andet lyver de -- jep jep #56 I forstår det ikke. Nu skal jeg sætte det i perspektivering.
Forestil dig du går ind i en butik, du ser en vare, den står til en urealistisk lav pris. du vælger at købe den vare, betaler ved kassen og går ud, nu er kassemedarbejderen ved at pakke din nye ting ind i en pose, da en medarbejder kommer løbene og siger at prisen var forkert, og du kan ikke købe det til den pris alligevel.......
I kan godt se hvor jeg vil hen ikke ? Folk må selvom hvor deres morale er, jeg konstaterer blot at de har fuld ret til at kræve skærmen, uanset om de burde være velvidende om at prisen "måske" er forkert. Jura kigger ikke på hvad de eller du tror, de kigger på hvad der er faktum.
"Du har handlet i ond tro" - Bevis det - 60% er sandsynligt, de kører en kampagne med 40% nu, og har kørt kampagner med gratis skærme, ved køb af TV.
"Jamen hvad med de andre skærme" ? - Dem så jeg ikke, jeg havde kun interesse i den jeg bestilte.
At antage at alle herinde har handlet i ond tro, er det latterligste argument jeg har hørt. Hvem her har ikke gjort vilde kup, i eksempelvis Elgigantens Outlets hvor selv outlet prisen virkede usandsynlig lav ?
Men igen, det har ikke relevans for der er sendt kvitteringer, track and trace, og ordrebekræftelser ud, samt det må antages at der er blevet trukket penge fra folks kontoer. Der er intet Samsung kan komme efter her, jeg forstår simpelthen ikke at i ikke kan se det.
Jeg giver jer ret i at, havde der blot været en bestillingsbekræftelse, så kunne man nemt argumentere med ond tro. Men Samsungs system fejlede og det har kostet dem dyrt. - Surt show men sådan er realiteterne. -- #57 Lyder til at have helt ret. Hvis de har accepteret købet, trukket pengene og sendt varen afsted, er det helt deres eget problem. De havde tid til at fange fejlen og gjorde det ikke. Burde godt kunne presse dem til salget hvis man gider at bruge tid (og sikkert penge) på det. Om det så er det værd i sidste ende er noget helt andet.
Hvis man snakker om samvittighed med et mega firma som Samsung.. de overlever nok de par tusinde, og skulle måske bruge lidt flere på et bedre system før de blindt sender varer afsted, eller dobbelt-tjek af deres hjemmeside ved pris ændringer. De sparer tydeligvis på kvaliteten af deres eget system og må acceptere konsekvenserne ved det. Kan dog sagtens være billigere for dem bare at æde de par fejl (fra folk som kæmper igen mht. prisfejls ordrer) der ryger igennem hvert år. -- Sidst redigeret 23-06-2022 18:22 Jeg kiggede lige, og ja de har trukket pengene. Så vil jeg da også have min vare! -- Mvh
Fc Junkies Jeg har ikke lige læste alle kommentarer.
Men jeg gætter på, at nogle folk slår på, at folk har handlet i ond tro.
Forbrugerombudsmanden udtaler:
"ÅBENLYSE FEJL I PRISANGIVELSER MV.
Hvis aftalen har fået et forkert indhold – fx fordi prisen har været sat for lavt, eller der er angivet forkerte specifikationer - kan virksomheden blive frigjort fra aftalen, hvis den kan bevise, at kunden burde have indset, at der er tale om en fejl (og derved har handlet i ond tro). Der skal dog en del til, før man vil sige, at kunden burde indse, at der var tale om en fejl.
Det er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse et urimeligt aftalevilkår, hvis sælgeren forbeholder sig retten til at kunne annullere en aftale, efter den er indgået, pga. trykfejl, forkerte prisoplysninger eller varen er udsolgt mv."
Kilde: https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...]
Når man kombinerer FOM's udtalelse med denne artikel fra advokatfirmaet PLESNER:
"Det skal nævnes, at hvis der er tale om en åbenbar prisfejl, og måtte forbrugeren indse dette, kan den erhvervsdrivende kræve sig løst fra aftalen efter aftalelovens § 32 - også selvom man ikke har taget forbehold. Det er i den forbindelse den erhvervsdrivende, som har bevisbyrden, og det er typisk spørgsmålet om god eller ond tro, der er afgørende for udfaldet.
Bevisbyrden er forholdsvis tung at løfte. Det følger blandt andet af forbrugerklagenævnets afgørelse 10/030020, hvor en plæneklipper fejlagtigt var annonceret til kr. 495. Den korrekte pris var kr. 4.495.
Den erhvervsdrivende havde en halv time efter købet oplyst forbrugeren om, at prisen var fejlagtig, og købet ville blive annulleret. Forbrugeren fastholdt imidlertid købet. Nævnet fandt, uanset at den oplyste pris måtte have forekommet forbrugeren usædvanligt lav, var det på det foreliggende grundlag ikke med tilstrækkelig sikkerhed blevet godtgjort, at forbrugeren var i ond tro om prisens rigtighed."
Kilde: https://www.plesner.com[...]
Ud fra ovenstående har Samsung en rigtig dårlig sag, og aftalen må vurderes som bindende, endnu mere såfremt varen var registreret afsendt og pengene trukket. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-06-2022 18:33 #57
Det har intet med perspektiv at gøre.
Du må IKKE handle i ond tro.
Ergo kan du miste vare, der ikke har en udsalgspris på sig, hvis der er tale om en fejl i systemet OG at du ved dette, da du købte produktet.
Det kan være svært at bevise MEN, nu har vi tråden her, der netop beviser, at folk ved det er en fejl og prøver at snyde sig til det..
= HANDEL I OND TRO. Slå det nu op hvis du ikke forstår det.....
-- #61 Samsung har accepteret en handel, sendt en kvittering, sendt en vare og trukket pengene. Nu har de fundet ud af at noget af det måske var lidt for billigt og bedt fragtfirmaet tilbageholde pakkerne. Men pengene er stadig trukket og der er stadig en kvittering på den. -- Mvh
Fc Junkies #62
Det er ikke det debatten drejer sig om.
Den handler udelukket om, hvad loven siger og hvad folk har gjort.
Købte I produktet og fik det, var der ingen beviser. For den kan være svær at bevise.
Men, nu har I jo lavet tråden her, som er et bevis for, at I ved det handler om en fejl fra Samsungs side af.
Ergo har de beviser for, at der er handlet i ond tro, dermed kan firmaet trække handlerne tilbage. -- #63 Der er en som fandt et godt tilbud og postede det. Ligesom den tråd som der er lavet til det samme formål. Er det forkert? -- Mvh
Fc Junkies #64
Det er forkert, når man ved det ikke er den pris den skulle være og der er tale om et produkt der ikke var på tilbud.
Så kan man snakke nok så meget om andre tilbud, men det handler om et produkt der ikke var på tilbud.
-- Jeg er ikke ekspert, men har siddet i en juridisk afdeling gennem flere år og har bl.a. arbejdet med forbrugerklagesager.
Det her handler ikke om følelser eller subjektive synsninger, men kolde facts og juridisk tolkning.
Svaret i #50 og #51, kombineret med mit svar i #60, vurderer jeg mest korrekt.
Særligt svært bliver det for Samsung at løfte bevisbyrden.
Havde man som køber direkte skrevet til Samsung og spurgt "hey, er det her tilbud ikke en fejl?", så ville man (Samsung) klart kunne bevise, at kunden handler i ond tro.
Det er meget vanskeligt at bevise, at nogen har læst på et random forum, at nogen har skrevet "det lyder som en fejl, fordi x og y", før de trykkede "køb". -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-06-2022 19:24 #66
Den her tråd viser netop beviset på, at folk er udemærket klar over der er tale om en fejl. Det vil sige ikke et tilbud. Så går den ind over at handle i ond tro. -- #67 Du lader dig forføre af dine egne følelser og subjektive holdning til sagen. Hvordan vil du fx bevise, at LasseSoeby i #1 handlede i ond tro, da han skrev "Sikke et tilbud - det må siges at være en super pris!" og sikkert lagde en ordre 5 minutter efter? Hvordan kan du bevise, at han har læst resten af tråden eller specifikke kommentarer?
TL;DR: du kan ikke agere tankepoliti eller komme med synsninger. Du er nødt til at forholde dig til Forbrugerombudsmandens udtalelser, aftaleloven og advokaters tolkning af den. Dvs. faktuelle kildehenvisninger. Det har jeg givet et bud på i #60. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-06-2022 19:35 #68
Og du lader dig forføre af at please folk med deres handel.
Der var ingen prisskilt eller tilbud på netop den vare.
Går jeg ind og køber en Samsung s21 og 5 andre mærker, men ikke den, er på tilbud, fordi jeg så en fejl pris, så har jeg handlet i ond tro.
Det kan dog være svært at bevise, da jeg kan finde på at sige hvad som helst.
Men nu har folk netop bevist det i den her tråd, at de er klar over det var en fejl og prøvede alligevel at købe den.
Tldr: du kan ikke snakke om at have siddet i en juridisk afdeling og tro det så automatisk gælder.
Det faktuelle her er, firmaer har retten til at afvise en handel, hvis der er tale om ond tro køb. Længere er den ikke.
-- #69
Jeg købte en vaskemaskine i går. Den havde ikke et tilbudsskilt eller gul sky eller noget. Alligevel stod den til ca. halv pris jf. prishistorik på Pricerunner.
Samsung har haft mange aggressive kampagner i år. F.eks med S22. Ofte med over 50% rabat og så plus tilbehør. Så da jeg så OP tænkte jeg ikke yderligere over det. Samtidigt var der skilte på hjemmesiden med udsalg.
Tænker det er ret strengt af dig og skære alle over en karm. Det er den slags jeg forventer på Nationen. Ikke på hol.dk -- Husk at det ikke altid bør komme an på "specs" --
Sidst redigeret 23-06-2022 19:45 #69 Du er en sjov en JTP. Det har intet at gøre med at lade sig forføre, det er iskolde og hardcore facts, jura giver ikke en skid for hvad du tror. Vi er to sagkyndige imod en random dude på HOL, der blot taler ud for hvad han vurderer, jeg tror sgu at jeg skal have mine skolepenge tilbage, og de atter tusinder sider af gennemterpet jura, kan være ligemeget. JTP har ret.
-- #71
Det er endnu mere sjovt, at du ikke kender til sarkasme.
Jeg har ingen følelser indblandet i den her debat. Det påstår så den tidligere juridiske afdelingsmedarbejder at jeg har. Jeg er ret så ligeglad med hvad folk køber.
Det handler om en debat om hvorvidt der er handlet i ond tro eller ej. Og det er der. For folk har indrømmet, at det ikke er et tilbud eller andet der er på tale, men en fejlpris, hvortil de prøvede at købe produktet.
Du er langt fra sagkyndig. Du linker ikke til noget som helst bevis, du snakker som om du er 15 og prøver at føre dig frem med hårde ord fremfor at debattere på et mere modent niveau.
-- #69 Hvor er dine kilder? Kan vi se nogle af dem? Det vil jo være fint at verificere sine påstande. Jeg spurgte dig også om i #68, hvordan vil du fx bevise, at LasseSoeby i #1 handlede i ond tro, da han skrev "Sikke et tilbud - det må siges at være en super pris!" og sikkert lagde en ordre 5 minutter efter. Hvordan kan du bevise, at han har læst resten af tråden eller specifikke kommentarer? Men det fik jeg ikke rigtigt svar på. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-06-2022 19:54 #73
https://netr[...]
Værsgo.
Kom så med beviser for, at du kan udtale dig om, at jeg debattere pga. mine følelser osv. Når jeg aldrig har vist tegn på at være jaloux eller fortrudt jeg ikke fik købt en skærm.
Du handler i ond tro, når der er tale om en prisfejl og du alligevel køber ind til det. Igen, det kan være svært at bevise, men netop pga. dette her indlæg, så er der beviser for, at folk ved det. Ergo er det en handel om ond tro.
Der er intet andet i det. Så kan du snakke løs om hvilke steder du har arbejdet. At du sidder og bringer subjektive ting på banen, der intet har med sagen at gøre, er noget helt andet.
Og ja, der er stadigvæk snak om handel i ond tro, til trods for andre produkter der var på tilbud.
Kommentar #2 og #5 viser netop dette.
Så kan Samsung se hvilke dage osv. folk har købt netop det produkt hjem. -- Sidst redigeret 23-06-2022 19:56 #74 Netrådet.dk er da ikke en officiel kilde til noget som helst? Hvorfor linker du ikke til https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] ?
Der står der:
Åbenlyse fejl i prisangivelser mv.
Hvis aftalen har fået et forkert indhold – fx fordi prisen har været sat for lavt, eller der er angivet forkerte specifikationer - kan
virksomheden blive frigjort fra aftalen, hvis den kan bevise, at kunden
burde have indset, at der er tale om en fejl (og derved har handlet i
ond tro). Der skal dog en del til, før man vil sige, at kunden burde
indse, at der var tale om en fejl.
Det er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse et urimeligt aftalevilkår, hvis sælgeren forbeholder sig retten til at kunne
annullere en aftale, efter den er indgået, pga. trykfejl, forkerte
prisoplysninger eller varen er udsolgt mv.
Det du linker til ligner mere en blog post fra en som prøver fortolke loven/reglerne for folk, og som desuden ikke selv inkluderer nogle kilder andet end det jeg linkede ovenover, så vidt jeg kan se.
Men igen.. Samsung har ikke bare annulleret en ordre, de har taget betaling, sendt vare afsted og derefter tilbagekaldt varen midt i leveringen. Det er ikke det samme, og tror sgu ikke de har nogle ben af stå på, selv ikke med dit svage 'ond tro' argument på et for det meste anonymt hardware forum. Og hvem ville være inkluderet i det? Folk som selv har skrevet at de tror det er en fejl? Folk som du tror du kan bevise har læst det? Alle i danmark fordi denne tråd er oppe? Det er ikke holdbart. -- Sidst redigeret 23-06-2022 20:14 #74 Det er flot, at du har linket til en artikel, der blot beskriver begrebet "ond tro". Du er nødt til at koble det på sagens indhold/praksis, og ikke din subjektive holdning til sagen (= "I har har handlet i ond tro").
Igen spørger jeg dig, hvordan du vil fx bevise, at LasseSoeby i #1 handlede i ond tro, da han skrev "Sikke et tilbud - det må siges at være en super pris!" og sikkert lagde en ordre 5 minutter efter?
Hvordan vil du bevise, at alle dem, der har foretaget et køb gennem #0's link, har læst hele tråden og fået den tanke, at prisen er en fejl, før de trykkede køb? -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-06-2022 20:12 #75
Så du linkede blot til endnu et bevis på, at folk handlede i ond tro, da der er tale om en fejl, som #2 peger på.
Derfor kan de netop godt annullere handlen. De har blot krav på, at sende pengene retur.
#76
Det er flot, at du begynder på dine barnlige udspil i en debat. Kan du ikke debattere bedre, eftersom du har arbejdet i en juridisk afdeling?
Hvorledes debattere jeg udfra følelser og subjektive holdninger, den svarede du aldrig på.
Folk der så denne tråd, har både navne i profilerne og det kan ses i #2, at der er indrømmet fejl.
Der er intet tilbud, da der aldrig stod et tilbudspris eller skiltet om, at varen var på tilbud.
Kom så med beviser på, at du kan udtale dig om mig på de ting du har gjort. Den mangler du. -- Sidst redigeret 23-06-2022 20:13 #77 Nej..? Læste du det ikke? Eller tror du stadig at et oplæg om prisen på skærmene på et ikke-så-besøgt-endda hardware forum er nok bevis til at annullere alle deres danske ordrer? Eller skal de nu have en af deres ansatte til at matche brugere de tror burde have vidst bedre, som har lagt indlæg på et hardware forum, til folk som har købt skærme og gerne vil presse dem om at få den aftalte handel gennemført? Folk kan desuden bare fjerne deres navne fra deres profiler. Det lyder fuldstændig latterligt og som et komplet spild af tid og penge fra deres side af.
Prisnedsættelsen var linket direkte fra Pricerunner, hvilket er hvor langt de fleste nok har bestilt fra. Skal de også have deres handel skrottet fordi en gæst lavede et indlæg på et sted de sikkert aldrig har hørt om?
Jeg forstår slet ikke din position. Det virker bare som om du argumenterer fordi du skal have ret. -- God underholdning i denne tråd!
Jeg har længe pønset på at bytte 2x 38" UW ud med 2x 4k, så jeg holder ind i mellem øje med pricerunner. Det gjorde jeg også tirsdag morgen, hvor Samsung skærmen kom frem. Prisen var skarp, så bestilte to stk.
De sendte kvittering, trak pengene og sendte varen til mig. Efterfølgende skrev de dog, at prisen skyldes en fejl og de annullerer ordren, hvilket jeg protesterede i mod. De fastholdte. Jeg kontaktede advokat, som bekræftede min påstand - der er absolut ingen diskussion, aftalen er bindende. Han hæftede sig især ved at pengene var trukket, kvittering fremsendt, prisen ikke var urealistisk lav og varen var afsendt med T&T.
Jeg har sendt dem en mail med informationerne og afventer deres svar.
@JTP - det du siger er ganske enkelt ikke korrekt.
-- #78
Hvis man indrømmer det på skrift, så er det bevis nok ja.
Som #2 var inde på.
Jeg har nu heller aldrig snakket om, hvad Samsung finder på at gøre i den her sag. Vi har debatteret om folk har handlet i ond tro eller ej og hvorvidt de så kan kræve at få deres skærm, hvilket jeg har sagt ja og nej til.
Jeg skal ikke have ret. Men jeg mener at jeg har ret.
Det kan vises fra kommentar #2 og fremad, at folk ved der ikke var tale om et tilbud eller andet, også fra hjemmesiden, da der ikke blev vist et direkte tilbud. Der var tale om en fejl, der gjorde den kostede mindre end det den burde.
Så handler man jo i ond tro med den viden på sig.
#79
Du har med garanti ikke haft kontakt til en advokat om den her skærm.
Jeg kontaktede faktisk en advokat for at vise dette og han gav mig ret.
@Nikkelsen du har ganske enkelt ikke ret. -- Sidst redigeret 23-06-2022 20:27 #77 Jeg ved ikke, om du har psykiske udfordringer eller ikke er særlig gammel. Men din måde at argumentere på er virkelig lav og usammenhængende. Du svarer hele ikke på spørgsmålene, men forsøger at glide af. Hvis årsagen er psykiske udfordringer eller lav alder, så håber jeg, at du får det bedre eller bliver ældre og kan se verden fra lidt mere end en osteklokke.
Du skriver så: "Folk der så denne tråd, har både navne i profilerne og det kan ses i #2, at der er indrømmet fejl."
Igen spørger jeg dig: Hvordan vil du bevise, at alle dem, der har foretaget et køb gennem #0's link, har læst hele tråden og fået den tanke, at prisen er en fejl, før de trykkede køb?
Lad mig hjælpe dig med at svare: Det kan du ikke.
Hvis jeg husker dit brugernavn korrekt, er du notorisk kendt for at nægte ethvert input eller modargument her på HOL i andre tråde. Du har efter egen overbevisning altid ret, så god fornøjelse, men jeg er ude af den her tråd. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 23-06-2022 20:32 #80 Ok, lad os sige at du moralsk har ret her. Folk i denne tråd vidste det og har handlet i ond tro.
Hvordan skal Samsung bruge det til noget? Hvordan skal de bevise det? Hvor stor en procentdel af deres salg var fra brugere som har skrevet herinde? Et par procent? Er det så værd for dem overhovedet at gå ned af den vej? Hvordan er det relevant?
Det er hvad du hele tiden skipper over. Igen, hvorfor argumenterer du om det?
1) Fordi folk skal acceptere at de vidste det var en fejl og derved er moralsk korrupte mennesker?
2) Fordi de ikke vil være i stand til at gå videre til forbrugerombudsmanden?
De to ting er komplet forskellige, og den første er ret ligegyldig for argumentet. Samsung kan ikke bruge denne tråd til noget som helst legalt de gerne vil opnå. -- #81
Og det er din måde ikke? At du selv begynder på noget og ikke tåler at få noget igen, viser blot hvordan du er. Barnlig.
Du snakkede om at blande følelser osv. ind i det her. Uden at have noget på det. Dertil begynder du videre at ævle løs.
Du svarer jo netop ikke selv på de ting jeg spørger om.
Måske du burde tjekke dine egne svar, inden du sidder og sviner mig til.
Så lad nu vær med at spil hellig, når du selv startede. Begå du dig videre, nu hvor du har vist, at du ikke formår at debattere på et normalt niveau og forlader det, når du har bevisbyrde for dine udsagn, som du så, igen, ikke kan bevise.
Selverkendelse er en god ting.
#82
Det startede fra kommentar #30, hvortil jeg svarede min mening om, at der er handlet i ond tro.
Derfra kom debatten om hvorvidt det var eller ej.
Derfor jeg kommenterede det jeg gjorde -- Sidst redigeret 23-06-2022 20:33 #80
Jo, det har jeg. Som selvstændig er der ind i mellem behov for juridisk rådgivning, så at spørge ind til denne som en sidebemærkning, kan jeg ikke se skulle være underligt.
Enig med Kristina, psykiske udfordringer eller lav alder virker sandsynligt. -- #84
Nej du har ikke. Du vil blot have ret i din sag og dertil sidder og lyver.
Dernæst ligeså barnlig som Kristina er, skal sidde og svine mig til, fordi vi er uenige i en mening.
Hvor lavt kan man synke, når man skal svine andre til der har en anden mening end en selv. Oh nej, jeg mener man har handlet i ond tro, JA jeg må være virkelig have en psykisk udfordring..
Ufattelig så meget selverkendelse kan gøre, hvis blot folk som dig så hvordan du opfører dig -- #83 Du svarer aldrig på noget/skipper over 95%. Du lader bare til at ville vise folk at de ikke rider rundt på sådan en høj hest som dig, fremfor rent faktisk at være en del af et argument som dem der har fået deres varer annulleret kan bruge til noget. Jeg gider ikke mere. -- Sidst redigeret 23-06-2022 20:39 #86
Du spørger om ting der aldrig har været på tale og du bygger blot videre på en debat, der intet har med de ting at gøre jeg har debatteret....
Jeg svarer ikke på fleste af dine ting, fordi de ikke er relevante...
Jeg skrev, at der er handlet i ond tro, fordi folk har indrømmet der må være tale om en prisfejl.
Hvad Samsung vil gøre, hvilke morale man har hvis man købte tingene, det er jo udelukket nye ting du bygger på, som ikke har en relevant ting til emnet...
Bliv du bare pigesur over jeg ikke svarer, men sagen er følgende, folk har handlet i ond tro.
Jeg er ret så ligeglad med hvad folk kan bruge. Jeg er her ikke for at sidde og blive svinet til for at være uenige med andre eller bygge videre på din debat.
Hvorfor vi overhovedet kom ind på det her var mit svar til #30. Intet andet. -- #84 Har lige fået denne besked i indbakken af JTP:
"Kunne være dejligt at have mere på dig, så jeg kunne vise din arbejdsplads hvordan du opfører dig på sociale medier."
https://imgur.com[...]
Man ved ikke, om man skal græde eller grine. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#88
Nej det ved man ikke og jeg indrømmer det gerne. Igen rapporteret for at bringe personlige ting på banen. Men ja, jeg vil gerne have vist din arbejdsplads hvordan du opfører dig.
For det er respektløst, at du sidder og sviner mig til, blot fordi jeg har en anden mening end dig.
At du så oveni tillader dig at snakke om hvor lavt man kan synke, ja tjek dine egne svar. -- #89, umm, jeg tror hun ville få et klap på skulderen når de samtidig læser dine indlæg. :/ -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #90
Tror næppe i den her tid, at nogen vil få et skulderklap ved at svine andre til på et forum, blot fordi man var uenige om et emne.
Dernæst, hvilke grad det handler om. At sidde og svine både mig til og folk med psykiske udfordringer. Ja den bringer ikke ligefrem smil på læberne fra et firma, der har sådan en ansat. -- #92
Du tager så en anden sag, der ikke omhandler, at have handlet i ond tro.
Burde du ikke have vendt den med din advokat? -- Der er mange i denne tråd, som bliver ved med at skrive det er de "andre folk" som ikke kender købeloven og de har ret. Det er lidt komisk, hvis du ikke er en advokat eller arbejder for Forbrugerstyrelsen, så må du være ligeså dum som alle os andre.
Når det så er sagt, så har jeg læst købeloven igennem et par gange for små 10 år siden og det gøre mig til ½ eksperten herinde, såfremt man ikke har de 2 titler som jeg har nævnt før.
Ordrebekræftelse er som udgangspunkt = bindende.
ÅBENLYSE FEJL I PRISANGIVELSER MV.
Hvis aftalen har fået et forkert indhold – fx fordi prisen har været sat for lavt, eller der er angivet forkerte specifikationer - kan virksomheden blive frigjort fra aftalen, hvis den kan bevise, at kunden burde have indset, at der er tale om en fejl (og derved har handlet i ond tro). Der skal dog en del til, før man vil sige, at kunden burde indse, at der var tale om en fejl.Det er efter Forbrugerombudsmandens opfattelse et urimeligt aftalevilkår, hvis sælgeren forbeholder sig retten til at kunne annullere en aftale, efter den er indgået, pga. trykfejl, forkerte prisoplysninger eller varen er udsolgt mv.https://www.forbrugerombudsmanden.dk[...] -- Sidst redigeret 23-06-2022 22:47 #96
Så kan man jo sige, at beviset lægger her i tråden, hvor folk er opmærksomme på fejlen ved prisen -- #35 men nu har folk jo netop lavet dette indslag, som burde være nok til at bevise, at der handles i ond tro.
#38 Og den her tråd viser, at folk har handlet i ond tro
#42 hvilket den her tråd viser, at man er klar over.
#46 Men nu har folk så fint lavet den her tråd, der har beviset på sig.
#49 og med visse kommentare i den her tråd, så er folk udemærket klar over der var tale om en fejl.
#52 Hol tråde som den her, kan bevise der er handlet med viden om at det var en pris der var "for god til at være sand", ergo handel i ond tro.
#61 Det kan være svært at bevise MEN, nu har vi tråden her, der netop beviser, at folk ved det er en fejl og prøver at snyde sig til det
#63 Men, nu har I jo lavet tråden her, som er et bevis for, at I ved det handler om en fejl fra Samsungs side af.
#67 Den her tråd viser netop beviset på, at folk er udemærket klar over der er tale om en fejl.
#69 Men nu har folk netop bevist det i den her tråd
#74 Igen, det kan være svært at bevise, men netop pga. dette her indlæg, så er der beviser for, at folk ved det. Ergo er det en handel om ond tro.
#97 Så kan man jo sige, at beviset lægger her i tråden
Uanset om du siger det TOLV gange eller HUNDREDE gange kan jeg ikke se hvordan denne tråd "beviser" at alle handlede i ond tro. -- 10900k, strix z490-gw, 64gb lpx3200, 1tb sn750, gtx760, rm750i
d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x #98
Jeg gentager mig selv, fordi det er min mening. Jeg tyer ikke til småligheder som at svine andre til, blot fordi man er uenige.
-- #97 Bevis for hvem? Mod hvem? Tror du kun at folk på HOL har købt skærme? Folk synes du er en idiot fordi det du siger både ikke giver nogen mening eller har nogen relevans. Okay, der er et eller andet (mest ubrugeligt) bevis herinde for at et par få af dem som bestilte skærme kunne have handlet i ond tro. Hvad så? Hvem ville nogensinde bruge det? Hvis svaret på det er ingen, så er det så fuldstændig irrelevant.
Du har allerede skrevet at hvad Samsung ville gøre ikke er relevant til emnet ifølge dig. Men hele emnet er jo om hvad Samsung vil gøre hvis folk trækker den gennem forbrugerombudsmanden, og det er den eneste måde at dit "ond tro" argument har noget som helst nævneværdig værdi, fordi det ville kun blive brugt i den sammenhæng.
Du er den eneste der bekymrer sig om din egen mening om folk nu har handlet i ond tro eller ej (hvilket du bliver ved med at sige det er om, fra #31), fordi det er så fucking ligegyldigt. Det handler om hvad sælgeren (Samsung) kan bevise.
Okay, et par herinde har handlet i ond tro. Du synes at tråden er et bevis. Ingen kan bruge det til noget. Stop nu.
Jeg hader virkelig at jeg lod mig selv blive trukket ind igen. -- Sidst redigeret 23-06-2022 23:30 #102
Så nu udtaler du dig på andres vegne og oveni sviner mig til.
Emnet er netop ikke relevant hvad Samsung gør, for debatten kørte på = har folk krav på at få skærmen eller gør reglerne imod at handle på ond tro, at de ikke må få varene.
Jeg mener det er bevist i denne tråd, at folk har været beviste om en fejl, ergo handlet i ond tro.
Andre er så uenige, og ligesom dig, skal sidde og svine mig til.
Men det virker så til, at du er en dommer, siden du kan bedømme at tråden her ikke er et bevis.
Nydelig stilling du har dig må man sige. -- Som den selvudnævnte ½ ekspert i købeloven i denne tråd, så har jeg læst mange afgørelser hvordan både ankestyrelsen og forbrugerklagenævnet fortolker paragraffer.
Hvis i læser hvad min "assistent" Kristina har skrevet i #60
Så er det tydeligt, at såfremt man klager til forbrugerstyrelsen, at man sansynligvis får medhold.
Jeg overvejede selv på et tidspunkt om jeg skulle købe skærmen, men vurderede at selv om prisen var nedsat, at det ikke var et produkt som jeg havde brug for og på det tidspunkt syntes jeg ikke at jeg var i gang med at handle i ond tro.
Det er ikke fordi skærmen kostede 100-200kr, jeg syntes stadigvæk at de små 2000kr er mange penge for en 28" skærm, selv hvis den understøtter 4k og 144z.
Bevisbyrden er meget tung for sælgeren, så samsung kommer nok til at tabe, for de kunder som vælger at klage til forbrugerstyrelsen.
Nu slår jeg det lige fast en sidste gang, som den selvudnævnte ½ ekspert i købeloven:
Nej, denne tråd er ikke et bevis på at man har handlet i ond tro, da bevisbyrden er tungere end et indlæg og det anbefaldes at klage, da der er god mulighed for at man får medhold. -- Sidst redigeret 24-06-2022 06:36 #89 hvad vil du opnå ved at kontakte #88 evt. arbejdsplads? -- #88 Det er simpelthen for latterligt. Tror det er det laveste jeg har set på Hol. Og så ikke engang fra en gæst. Klap klap. -- #88 Sikke dog en syg og fjentlig adfærd. Jeg synes ikke at JTP skal have lov til at være en del af vores fællesskab længere. -- Har ikke orket at læse tråden igennem. Var der nogen, der rent faktisk var heldige med at få den til en god pris? --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
Denne tråd er låst, og du kan derfor ikke oprette svar i den.
Begrundelse
Der er desværre nogen som ikke forstår hvordan man skal opføre sig på forum tråden er derfor låst.
Låst af Thomas | 24-06-2022 20:34
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|