Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme

Hjælp til ny købt skærm

Af Ny på siden Frangles | 19-01-2022 17:35 | 688 visninger | 7 svar, hop til seneste
Jeg har fornyligt købt en ny skærm: Acer XF250Q 24.5" Billeder af problem: https://gyazo.com[...] Den er tilsluttet med DP, som umildbart godt kan være problembarnet, da det ser ud til at virke med med HDMI. Problemet er bare at jeg ikke har mulighed for at tilslutte den til min pc med hdmi, så vil gerne have det til at virke med DP. Lige efter startup af computeren ser alt rigtig ud, som også kan ses på det øverste billede. Der går dog maks 5-10 sekunder hvorefter skærmen bliver alt for mørk. Har forsøgt at opdatere skærmkort drivers og windows update. Har prøvet at indstille på skærmen og i windows color settings, men det hjælper ikke nok, selv med alt skruet op på fuld styrke. Har også prøvet at ændre skærmen til 60HZ, dog hellere ingen effekt. Har også prøvet begge ledige DP indgange i pc'en, og har desværre ikke en anden pc jeg kan teste med. Tænker dog det er noget software mæssigt, da den jo virker fint ved startup. Er der nogen kloge hoveder herinde der har et bud på hvad der kan være galt?
--
#1
ReZel
Superbruger
19-01-2022 18:22

Rapporter til Admin
Gør den det med mere end et Display Port kabel eller med flere? Kan både være problem med kabel eller med skærm svært og sige når du ikke har sagt noget om du har prøvet med mere end et kabel Hvis HDMI kabel og udgang virker så lyder det mere som om at display port kabel er FUBAR eller måske display port udgangen på skærm Edit: prøv og se om HDR er slået til eller fra i Windows
--
Sidst redigeret 19-01-2022 18:26
#2
Frangles
Ny på siden
19-01-2022 18:28

Rapporter til Admin
Har desværre kun det ene Display port kabel der fulgte med til skærmen, så har ikke testet med flere endnu. Har forsøgt at kablet ud og ind flere gange, her er det samme seance med at det virker i 4-5 sekunder, hvorefter skærmen bliver meget mørkere. Ingen spørgsmål er dumme, jeg er helt på bar bund, og er klar til at prøve det hele! Edit: HDR er slået fra, og ligner ikke jeg har mulighed for at slå det til
--
Sidst redigeret 19-01-2022 18:29
#3
ReZel
Superbruger
19-01-2022 18:32

Rapporter til Admin
Hvis du bare skal bruge et billigt et for at udelukke det er kabel kan du købe et halv meters for 49 kr hos av-cables https://www.av-cables.dk[...] Ellers er det 79 kr for 1,5 meter https://www.av-cables.dk[...] Jeg skal ikke kunne sige om det er kabel eller skærm men du kan udelukke at det er kabel ved og prøve et andet Ellers kunne du downloade display driver uninstaller og nuke din driver kunne være det er et driver problem eller noget
--
Sidst redigeret 19-01-2022 18:34
#4
Frangles
Ny på siden
19-01-2022 18:38

Rapporter til Admin
Har forsøgt at afinstallere display driveren igennem windows og installere det på ny, det hjalp dog ikke, så er også mere ud i det er kablet. Synes dog det er mystisk at det virker i 5-10 sekunder og herefter går galt. Jeg får købt et ekstra kabel i morgen, og krydser fingre for det er bedre
--
#5
ReZel
Superbruger
19-01-2022 22:00

Rapporter til Admin
#4 det er ikke altid at Windows sletter alt fra AMD eller Nvidia driver derfor du bør bruge DDU og så nuke all traces Så er du helt sikker på det ikke er driver
--
#6
Survey
Maxi Supporter
20-01-2022 10:05

Rapporter til Admin
- prøv at vende dit kabel - prøv at sætte gfx i et alternativt pci slot, hvis du kan - prøv at nulstille alle settings på din skærm - prøv at tjekke om du har powersave på skærmen (både i skærmen og fra windows - prøv at slå al powersave fra) enig med #5 - brug DDU til at slette alle drivere
--
Consider it as a free bump
#7
Frangles
Ny på siden
20-01-2022 18:48

Rapporter til Admin
Forsøgte med 2 nye Display port kabler, det var samme problem, forsøgte også at vende dem begge veje uden held, nulstillede indstillingerne på skærmen igen, hjalp heller ikke. Tænkte så jeg ville gå i gang med DDU, og det virkede! Efter at have nuket alt der havde med skærm driver, og Nvidia at gøre. Herefter installere det igen manuelt igennem Nvidia, og med endnu en genstart, er den nu begyndt at virke perfekt! Så jeg takker og bukker tusind gange for hjælpen! Havde aldrig skænket det en tanke, at driveren ikke "bare" ville blive opdateret hvis man installeret den nyeste, men at den skal fjernes og nukes helt før man kan være sikker på den nye træder i kraft. Og tak for hurtig respons!
--

Opret svar til indlægget: Hjælp til ny købt skærm

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE