Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Computerskærme
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hjælp til retur/pixelfejl

Af Junior Supporter TheJ0ks | 02-05-2021 01:41 | 1951 visninger | 18 svar, hop til seneste
Hej holler. Jeg købte en ny skærm d. 12.04.2021. Jeg har lige nu, opdaget en pixel fejl på min skærm, og tænkte med det samme, jeg da bare ringer og siger jeg har en fejl på skærmen også snupper de den tilbage og sender mig en anden. Men så slog det mig. Er der noget med at jeg ikke har tilladelse til at få en ny skærm når det "kun" er pixel fejl? Eller er jeg helt ved siden af den? jeg har jo ikke brugt de 30 dages retur ret, så jeg burde jo bare sende den tilbage og bestille den igen. Men det er jo bare dumt. Fordi den næste kan få samme skærm, eller i værste tilfælde jeg får den selv tilbage.... Jeg har købt skærmen hos Føniks.dk Men kan i hjælpe lidt? :-)
--
#1
Jimminez
Mega Supporter
02-05-2021 02:51

Rapporter til Admin
send den ind som RMA
--
#2
Pico
Super Nørd
02-05-2021 03:49

Rapporter til Admin
Kontakt Føniks og hør hvordan de forholder sig til pixelfejl.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#3
Langi
Nørd
02-05-2021 05:50

Rapporter til Admin
Det afhænger normal af vilkår for skærmen, ved de fleste mærker kan man have op til 3 pixel fejl fordelt over hele panelet og det at regne som acceptabelt. Hvis du stadig har mulighed for at benytte din returret, ville jeg helt sikkert bruge den, jo mindre du finder at skærmen har 0 pixel fejl garanti.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#4
Comicsdk
Giga Supporter
02-05-2021 07:09

Rapporter til Admin
Du kan være heldig at de vil tage den retur på trods af pixelfejlen. Hvis de betragter pixelfejlen som en acceptabel skavank for forbrugeren og ikke vil tage den retur på reklamation, kan du jo argumentere for en udnyttelse af fortrydelsesretten, fremfor at oprette en reklamationssag. Der er stor forskel på forhandlerne; her kommen en kedelig anekdote. Jeg købte for nogle år siden en skærm hos CDON. Skærmen havde pixelfejl - jeg oprettede derfor en reklamationssag, hvilket CDON afviste med den begrundelse at der var tale om en acceptabel skavank. Fint, svarede jeg - så vil jeg annullere min reklamationssag og sender skærmen retur på fortrydelsesretten. Det ville de heller ikke være med til. Efter en hel del råben og skrigen fra begge parter, endte det med at jeg selv betalte porto og sendte skærmen retur. CDON truede med at nægte refusion af betalingen, en trussel der faldt lidt til jorden da jeg gjorde dem opmærksom på at skærmen var købt via min konto hos Klarna og skulle betales inden 14 dage på det medfølgende girokort, et girokort der stadig hang på mit køleskab. Så kastede CDON håndklædet i ringen. TLDR; snak med Føniks inden du beslutter dig for hvad du gør.
--
#5
thechillum
Mega Supporter
02-05-2021 08:47

Rapporter til Admin
Ja det er meget forskelligt hvad de gør. Jeg havde en skærm jeg tog med ned i elgiganten med 3 pixelfejl, de slog det op og det var faktisk iorden da det ikke var direkte indenfor synsfeltet og der var en tolerance op til 5fejl udenfor synsfeltet. De ville derfor ikke gøre noget ved det, det var bare ærgeligt for mig. Jeg gik derfor op i butikken og købte en ny skærm magen til, og så gik jeg ned til vareudlevering og brugte min prøve og returret. De var noget utilfredse med det men heldigvis ved at købe ved elgiganten har man nogen ekstra gode rettigheder :) Hvis elgiganten har den skærm jeg skal bruge, så køber jeg fra dem, da de stiller forbrugeren i en rigtig god situation i tilfælde af småfejl som ikke er anerkendte nok til RMA/ombytter.
--
#6
gasolin
Guru
02-05-2021 09:09

Rapporter til Admin
Meget godt at nævne hvilken skærm det drejere sg om for er det en ultra sharp fra dell så er der følgende vaglmulogheder hvis du har en S2721DGFA Kan ikke se hvad du har købt https://www.hardwareonline.dk[...] Premium Panel-udskiftningDell Premium Panel-garantien giver mulighed for fri udskiftning af skærmen i perioden for Begrænset hardwaregarantii, hvis én eneste pixel fejler. Advanced Exchange Service (Udvidet ombytningsservice)Din skærm leveres med 3 års Advanced Exchange Service (Udvidet ombytningsservice)i, så hvis det bliver nødvendigt at udskifte skærmen, afsendes den til dig næste arbejdsdag inden for den 3 års begrænsede hardwaregarantii.
--
#7
TheJ0ks
Junior Supporter
02-05-2021 09:11

Rapporter til Admin
MEEN! det er super fint med alle jeres beskeder. Jeg bliver bare mega nervøs her.. jeg prøver virkelig at forklare det nu. jeg tænker der er tre måder at gøre dette på... 1. jeg bruger min normal 30 dages retur ret, og køber skærmen samme sted, eller et andet sted. (chancen for at få den samme tilbage er der på denne måde) 2. Jeg ringer og forklar jeg har fundet 1 død pixel som det ser ud nu, og vil gerne have lov til at bytte den til en anden. (hvis de godkender dette) 3. Jeg ringer og forklar at jeg har fundet 1 død pixel og spørger om de kan bytte den. De siger nej. Så siger jeg til dem super. Jamen så returnere jeg den inden for de 30 dage returret jeg har. HVORDAN STÅR JEG I DETTE??? har de ret til ikke at modtage min skærm tilbage hvis jeg vælger nr 3???? Fordi jeg kan også være en idiot og tage nr 1. fordi lige meget hvad de siger og gør kan de vil IKKE tage min returret fra mig?
--
#8
TheJ0ks
Junior Supporter
02-05-2021 09:18

Rapporter til Admin
#6 Beklager, det er denne skærm : https://www.fcomputer.dk[...]
--
#9
SBargisen
Ultra Supporter
02-05-2021 09:28

Rapporter til Admin
Du har 3 ugers fortrydelsesret ved Føniks; https://www.fcomputer.dk[...] Hvilket vil sige i morgen, hvis du modtog skærmen d. 12. Hvis jeg var dig ville jeg bare være ærlig omkring det, og fortælle at der desværre er en pixelfejl på skærmen, og hvordan de håndterer det. Det er ikke sikkert du får det fulde beløb retur, når du bruger din fortrydelsesret. Bare så du er obs på dette, så overvej om du evt. kan leve med denne fejl.
--
www.OGaming.dk[...] - De bedste priser på gamer pc'er
#10
thechillum
Mega Supporter
02-05-2021 09:32

Rapporter til Admin
#7 - Jeg ville ikke gide at tage chancen.. Der er opslag herinde dagligt/ugentlig om at forhandlerne pisser på forbrugerne og man bliver snydt/stillet i dårligt lys som kunde. Brug din returret og køb et andet sted, så ved du hvad du kan forholde dig til og at du IKKE skal tage en chance og kæmpe for din sag.
--
#11
Copponex
Bruger Aspirant
02-05-2021 09:37

Rapporter til Admin
Jeg tror også jeg ville returnere eller bytte. Jeg har prøvet det én gang for meget at købe et produkt, som i starten havde en lille fejl, hvor jeg tænkte "pjat, nu har jeg lige fået mit nye legetøj, det gider jeg ikke undvære igen og fejlen er kun lillebitte", hvor efter noget tid havde fejlen vokset sig større. Min erfaring siger altså, at den pixelfejl sjældent er den eneste fejl der vil opstå. Og når du har givet 8k for skærmen, så er alt andet en perfektion ikke tilstrækkeligt.
--
#12
ToFFo
Guru
02-05-2021 09:39

Rapporter til Admin
Hvis du stadig har fortrydelsesret, så brug din fortrydelsesret. Lad være med at oprette den som en reklamation, for så får du bare en refurbished skærm retur i bytte for din nye skærm. Fordi Føniks bruger garantien. Det er en dårlig deal for dig. Brug fortrydelsesretten, gør dem skriftligt opmærksom på at du ønsker at returnere skærmen og benytte dig af din fortrydelsesret. Gør det I DAG! For hvis det i dag er din sidste dag med fortrydelsesret, SKAL du gøre dem opmærksom på du ønsker at fortryde købet. Du behøver ikke skrive hvorfor du sender den retur. Du skal bare skrive du ønsker at gøre brug af deres fortrydelsesret. Se om de har en fortrydelsesformular du kan udfylde, ellers så bare send dem en mail hvor du gør opmærksom på det. Ikke noget om hvorfor, hvordan og så videre. Men bare at du ønsker at fortryde købet. De skal have et eller andet på skrift, hvor dags dato står på. Efter du har gjort dem opmærksom på du ønsker at returnere, har du 14 dage til faktisk at få produktet sendt retur.
--
- Indsæt signatur -
#13
Langi
Nørd
02-05-2021 09:43

Rapporter til Admin
Som andre sige, brug fortrydelsesretten. Du behøves ikke at give en grund og bør heller ikke gøre dette. LG's politik er at der kan være op til 5 døde pixel inden for synsfeltet før de ombytter skærmen og dette skal sågar være opdaget indenfor 10 dage. (med dansk lovgivning har du dog nok 6 måneder, men 1 pixel er slet ikke nok).
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#14
TheJ0ks
Junior Supporter
02-05-2021 18:39

Rapporter til Admin
øøhm venner? Jeg har bestilt den d. 12.04.2021. jeg har lige sendt en mail afsted til dem at jeg fortryder min ordre! Tak fordi I gjorde mig opmærksom på det var 3 uger og ikke 30 dage! jeg troede det var 30 dage :D Men nu skal de tage den ind som en fortrydelsesret ik??? fordi jeg skriver inden 3 uger da den 3 uge vel først er i morgen.
--
#15
-Henrik-
Monsterbruger
02-05-2021 18:48

Rapporter til Admin
#14 Der er i dag kun gået 20 dage, siden du modtog skærmen, så der burde ikke være problemer i fht. at bruge Føniks’ returret på 3 uger.
--
#16
-Henrik-
Monsterbruger
02-05-2021 18:50

Rapporter til Admin
#14 Hov, datoen man regner ud fra ved returret, er datoen for modtagelsen af skærmen - ikke datoen for bestillingen. Sådan er det iflg. loven mht. de normale 14 dages returret. Mon ikke det også er sådan mht. Føniks’ udvidede returret på 3 uger. Så det gør bare, at du faktisk har endnu mere tid at løbe på mht. at bruge deres fortrydelsesret :) (dvs. hvis de leverede dagen efter din bestilling, dvs. den 13/4, så gælder returretten derfra under forudsætning af førnævnte)
--
Sidst redigeret 02-05-2021 18:53
#17
TheJ0ks
Junior Supporter
02-05-2021 18:53

Rapporter til Admin
PUHAAA i gjorde mig fanme nervøs! :D Den ankom d. 15.04.2021
--
#18
ToFFo
Guru
02-05-2021 19:32

Rapporter til Admin
#17 - Perioden starter først fra den dag du faktisk får varen. Så hvis den lander på posthuset d. 15/04 men du først henter den d. 20/04 så starter de 3 uger først fra d. 20/04.
--
- Indsæt signatur -

Opret svar til indlægget: Hjælp til retur/pixelfejl

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE