Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Har VIRKELIG fortrudt mit køb af bærbar - WTD??

Af Maxibruger amandapo | 27-10-2019 13:07 | 4788 visninger | 55 svar, hop til seneste
Hej D. 7/10 modtog jeg en min nye ASUS bærbar. Nu er problemet bare, at jeg er vildt skuffet over den, og rigtig ked af mit køb! https://www.mm-vision.dk[...] Jeg var vildt glad for min gamle bærbare fra ASUS, så jeg valgte også at købe en ASUS denne gang. Jeg synes bare, at denne nye bærbar er markant dårligere end min gamle bærbar - til trods for, at dens specs er en del bedre! Dens blæser larmer rigtig meget - også når jeg blot bruger den til at browse på internettet. Nogle gange er den stille, og så pludselig begynder den bare at blæse på fuld tryk, hvilket larmer helt vildt!! Det lyder som om, at den har svært ved at køle ned, og den bliver dermed også en del langsommere (også langsommere end min gamle bærbar, som havde dårligere specs). Når jeg bruger den til Photoshop & Indesign kører blæseren konstant hele tiden. Computeren bliver hurtig rigtig varm! Det irriterer mig vildt meget, da jeg bruger min computer hver dag på arbejdet og er meget afhængig af den. Kan det virkelig passe, at en ny bærbar bliver så hurtigt varm og performer så dårligt med blæseren? + at den også bliver ret langsom? Jeg har virkelig prøvet at give den en chance, men jeg ville bare ønske, at jeg kunne returnere den og købe en anden! Hos MM-vision har man 14 dages fortrydelsesret, men den er overskredet nu. Tror I - eller er der nogen, der har erfaring med, at kunne klage over sin nye bærbar pga. min overstående beretning - og dermed gøre brug af sin reklamationsret? Jeg er virkelig ked af mit køb! Computeren ser stadig helt ny ud, men jeg har jo brugt den en smule. Vh Amanda
--
- Amanda P. Olsen;)

--
Sidst redigeret 27-10-2019 13:11
#1
Coff
Maxi Supporter
27-10-2019 13:12

Rapporter til Admin
Jeg tror din bedste bud på at komme af med den er ved at sælge den. Eftersom maskinen ikke fejler noget så tror jeg ikke at MM tager den tilbage uden at det kommer til at koste dig penge. Har du tjekket hvad temperaturen er på bundkort/cpu når blæseren starter? Måske er de indstillet forkert?
--
#2
afrom1
Semibruger
27-10-2019 13:19

Rapporter til Admin
Der er ikke meget at gøre når du putter så meget hardwar i så lille en computer, så kan du næsten ikke undgå at det larmer.
--
#3
amandapo
Maxibruger
27-10-2019 13:21

Rapporter til Admin
Hej. Tak for svar :) Jeg har fundet en anmeldelse af lige præcis denne bærbare computer, hvor blæseren og kølingsystemet kritiseres og beskrives som det største minus ved denne computer. Den anmeldelse havde jeg desværre ikke læst inden, jeg købte den. Der skriver de, at temperaturen er 97 grader, når computeren yder sit bedste, og sammenlignet med tilsvarende modeller, performer den dårligst. Hvordan kan temperaturen være "indstillet" forkert?
--
#4
bobson
Giga Supporter
27-10-2019 13:22

Rapporter til Admin
Du kan jo skifte kølepasta, det vil nærmest helt sikkert have en effekt, så vidt jeg forstår :)
--
#5
amandapo
Maxibruger
27-10-2019 13:22

Rapporter til Admin
#2 Den larmer rigtig meget, og bliver meget varm, sammenlignet med min gamle bærbare, som var samme størrelse :/
--
#6
amandapo
Maxibruger
27-10-2019 13:24

Rapporter til Admin
#4 Computeren er helt ny, og det kan da ikke passe, at jeg skal til at skille den ad og alt muligt. Det er jeg ikke så tryg ved.
--
#7
JohnnyGogo
Mega Supporter
27-10-2019 13:33

Rapporter til Admin
på min 13" zenbook gjorde blæseren sig også bemærket.. men der ligger sådan noget standard ASUS software på min der hedder "ASUS quiet fan", eller noget i den dur.. siden jeg har aktiveret det har jeg aldrig kunne høre en lyd fra den - bruger den dog heller ikke rigtig til workloads. Som flere allerede nævner er det meget tæt på umuligt at køle kraftig hardware på så lidt plads som de bærbare fylder nu til dags, så medmindre du køber en decideret gamer bærbar som vejer 1-3 kg mere med samme indmad i skal du ikke forvente mirakler/Så længe du køber noget der er tyndt, og let.. kan du kun forvente at du vil kunne spelje æg på den hvis den skal arbejde hårdt gennem længere perioder. RMA sag har jeg personligt svært ved at se hvordan du skulle kunne retfærdiggøre når du først overvejer det nu. De problemer du nævner burde du jo have opdaget på 1-2 dage. Sælg den, eller måske prøv at finde en der vil bytte med dig..
--
Dan A4 V3: z390m, 9600K, LP53, 16GB LPX3600, RX 5700 XT, 1TB M2, SF600
--
Sidst redigeret 27-10-2019 13:37
#8
Storemor
Semibruger
27-10-2019 13:35

Rapporter til Admin
Hvis det er en helt ny computer, og MMV ikke har lavet en ren installation af Windows for dig, så er der stor chance for at computeren er fyldt med alverdens bloatware fra Asus. Du kan måske prøve at downloade en Win 10 iso fra Microsofts hjemmeside, formatere og reinstallere Windows så du ikke får alt det bloat fra Asus ind. Det burde give dig mindre overall CPU forbrug, hvilket betyder lavere temperaturer = mindre larm.
--
#9
Langi
Semi Nørd
27-10-2019 13:35

Rapporter til Admin
#5, som du selv nævner er den nye bærbar en helt del kraftigere. Når du både klemmer et 'dedikeret' grafikkort en og en quadcore CPU i sådan et lille chassis, kan det desværre blive rigtig svært at komme af med. Noget af det skal jeg ikke udelukke er dårligt design, men hvis som du skriver anmedelser nævner samme problem, kan det nok desværre ikke anses som enhed er defekt, så det er ikke så mange muligheder. Du kan som #1 siger evt. prøve at se om du kan sælge den uden alt for stort et tab.
--
~Man skal ikke kaste med tændstikker når man selv bor i et gashus~
#10
Anomynous
Elite Supporter
27-10-2019 13:41

Rapporter til Admin
Som #1 siger så er dit bedste bud at sælge den, der er ikke så meget du kan gøre nu. Næste gang du skal købe bærbar så søg internettet tør for anmeldelser. Det gør vi andre eller spørger til råds herinde.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#11
gasolin
Guru
27-10-2019 13:47

Rapporter til Admin
Skulle du nok have overvejet inde de 14 dage var gået som er lavest antal dages returrret man har i dk (skal ikke kunne sige om der er returret på den du har købt (som der burde være) og hvor lang tid). En anden ting , havde din game bærbar en nvme m.2 ssd, for en nvme m.2 ssd bliver en del varmere end en alm ssd når man bruger den til noget krævende.
--
#12
gasolin
Guru
27-10-2019 13:50

Rapporter til Admin
#8 Ej, det da bare at slette alt det udnødvendig der installeret fra asus, med f.eks computeradministration hvor man kan deaktivere det og f.eks ccleaner slette det, for man hurtigere renset ud end det vil tage at downloade windows 10
--
#13
amandapo
Maxibruger
27-10-2019 13:50

Rapporter til Admin
Grunden til, at jeg ikke handlede inden for de 14 dage var, at jeg simpelthen har været så meget i tvivl og forvirret omkring det hele. Og med råd fra venner og familie valgte jeg at give den en chance. Jeg bemærkede det med blæseren allerede fra første gang, jeg tændte computeren. Min gamle bærbare er denne: https://www.proshop.dk[...]
--
#14
bobson
Giga Supporter
27-10-2019 14:01

Rapporter til Admin
#6 Jeg siger jo ikke, at det burde være sådan, men det er meget ofte sådan det er. Den præ-installerede kølepasta er formentlig tør og af temmelig dårlig kvalitet. Store temperatur fald er altså set i diverse reviews. At du ikke er tryg ved det, kan jeg skam godt forstå :)
--
#15
Mr. WoLF
Guru
27-10-2019 14:05

Rapporter til Admin
Kan throttlestop ikke hjælpe lidt?
--
#16
Ð Xargo
Ultra Supporter
27-10-2019 14:09

Rapporter til Admin
Hvis du ikke selv vil skifte pasta på den, så er den bedste mulighed nok at sælge med tab og så komme videre. nyt pasta gør den ikke nødvendigvis stille, men oem pasta er ringe og jeg tror nemt der kan hentes 5-10grader på den måde. evt prøv at skriv til MM, nogle netbutikker har udvidet reklamation (Elgiganten og komplett feks).
--
Ncase M1, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k @ 4,5Ghz, SF600.
#17
gasolin
Guru
27-10-2019 14:49

Rapporter til Admin
Har aldrig selv oplevet at ny kølepasta har givet noget mærkbart fald i temperaturen, det kræver det der er blevet brugt er af udsædvanlig dårlig kvalitet og at man bruger det bedst man kan købe + at det nok påvirker garantien hvis der bliver noget med den og man kan se den har været åbnet.
--
Sidst redigeret 27-10-2019 14:50
#18
jensjens
Gæst
27-10-2019 15:07

Rapporter til Admin
Jeg synes du skal kontakte MM-Vision. Måske vil de yde dig en ekstra god service og sige du kan returnere den og få 1000,- mindre du har betalt, hvis du køber en nye PC hos dem. Tænker de fleste firmaer vil være interesseret i glade kunder og god service giver god omsætning - selvfølgelig kan du ikke forvente de vil.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#19
vest-aalb-dk
Maxi Nørd
27-10-2019 16:49

Rapporter til Admin
måske købe en coolerpad eller nogrt ala den her: Jeg tror, du vil kunne lide IETS 6 GT202 USB Laptop Fan Cooler w/Temperature Display Notebook Radiator Rapid Cooling Adjustable Speed Auto-Temp Detection Induced Draft for14/15.6/17 Inch Laptop. Tilføj det til din ønskeliste!www.wish.com[...]
--
!AMD HAS RYZEN
#20
Ilwaz
Guru
27-10-2019 16:57

Rapporter til Admin
#0 Du smider den bare retur. De nye EU regler på området betyder at du sagtens kan smide den retur, selvom om de 14 dage er overskredet.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#21
Stroyer
Elite Nørd
27-10-2019 17:31

Rapporter til Admin
20# Link eller du lyver :-) /mvh
--
IDGAF!
#22
Sven Bent
Maxi Nørd
27-10-2019 17:32

Rapporter til Admin
lad vare at koebe performance laptops det virker bare ikke. Der er ingen performance laptops der kan give fuld ydelse. det tendere falsk markesforing i mine ojne min acer nitro kan holler ikek holde hastighedne under belastning. den kan dog klare ente cpu elelr gpu paa fuld blaes men begge to belastes saa bliver varmen formeget. derfor jeghader alt det her dynamisk pjatvarker med clock. det har blot medfort at vi nu faa produkter med specs der aldrig fremkommet I virkeligheden
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
--
Sidst redigeret 27-10-2019 17:33
#23
Apexx512
Guru
27-10-2019 17:49

Rapporter til Admin
Du skulle have købt en med integreret grafik istedet for det der mx250. At skifte kølepasta kræver jo en omgang tekniker og så ryger garantien.
--
|vision midi, sf450 gold, I5-4590, shadow rock lp, 2x4 gb 1600 mhz hyperx, 1080 strix, 512 gb plextor ssd, x34, razer chroma/sphex|
#24
Ð Xargo
Ultra Supporter
27-10-2019 17:55

Rapporter til Admin
#17 jeg skiftede på en Acer Nitro engang, den stoppede med at throttle all the time og ente med at blive en decent bærbar, varm men slet ikke lige så meget throttle. (+ blæseren ikke kørte konstant, men tændte når den rent faktisk blev presset). Men ja, det koster garantien.
--
Ncase M1, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k @ 4,5Ghz, SF600.
#25
eyZeX
Bruger
27-10-2019 18:05

Rapporter til Admin
#0 Hvor meget over dato er den? Husk at de 14-dages returret gælder fra dagen, hvor den modtages med posten, såfremt den er sendt.
--
i9 9900k, Maximus XI Apex Z390, Strix 2080 Ti OC, 32GB G.Skill Trident Z 4000MHz
#26
Fuller 8900
Giga Supporter
27-10-2019 19:26

Rapporter til Admin
Jeg har skrevet en mail til Acer om man selv måtte skifte kølepasta på deres, det må man gerne. Dog hvis man ødelægger noget ved det, så dækker garantien selvfølgelig ikke. Men almindelig garanti gælder gælder fortsat efter man har gjort det. Har det på mail fra dem, så hvis det skulle blive nødvendigt at skifte kølepasta en dag gør jeg da det
--
#27
Mr. WoLF
Guru
27-10-2019 19:31

Rapporter til Admin
Da jeg lavede klargøring af ASUS laptop der kom jeg flere garanti mærker på f.eks. på de små skruer til heatsink så der var ingen mulighed for selv at skifte kølepasta uden brud af garanti. Prøv at give throttlestop et skud
--
#28
Ilwaz
Guru
27-10-2019 19:50

Rapporter til Admin
#21 Det gør jeg nu ikke, bare min hukommelse der fuckede op. https://www.emaerket.dk[...] Mig der forvekslede de to. #26 Reklamationsret gælder stadigvæk.
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
--
Sidst redigeret 27-10-2019 19:50
#29
smokealot
Maxi Supporter
27-10-2019 21:07

Rapporter til Admin
Har du forsikring på den? Evt en elektronik forsikring? :D
--
#30
~DoN~
Maxi Supporter
28-10-2019 10:06

Rapporter til Admin
#27 Bare fordi de sætter klistermærker på ændrer ikke på hvad man må eller ej.
--
#31
Cocio
Gæst
28-10-2019 12:06

Rapporter til Admin
Til #0 Hvad endte du med at gøre? Update?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#32
amandapo
Maxibruger
29-10-2019 20:54

Rapporter til Admin
Hej alle. Mange tak for jeres svar og input! Jeg har valgt at beholde computeren. Jeg har ikke lyst til at tabe penge på den ved at returnere den eller sælge den. Derudover synes jeg ikke MM Vison har andre bærbare, som jeg har lyst til at “bytte med”. Så jeg lader det være en lærestreg til næste gang, jeg skal købe ny computer.
--
#33
Mr. WoLF
Guru
29-10-2019 21:07

Rapporter til Admin
#32 Har du prøvet throttlestop?
--
#34
Wut
Giga Supporter
29-10-2019 22:19

Rapporter til Admin
#0 Hvis man søger efter et review af den, så finder man stort set intet. Kun enkelte indiske youtube-videoer. Hvis man dropper "FL" i navnet, så kommer der noget, der ligner: https://laptopmedia.com[...] Bemærk: Wait, what?! A Core i5-8265 cooled with a directly attached copper heatsink. Now, that is interesting! We sincerely doubt that it is going to perform as good as a heat pipe-to-heat sink solution, however, it is probably the first laptop with such a cooling solution we’re yet to test. Cons: - Inefficient cooling solution Det er vist ikke noget nyt, at den model (hvis det er præcist den model), har svært ved at holde sig kølig. Lige to spørgsmål: - Hvis du bruger din PC til tunge programmer, hvorfor så vælge et så kompakt design (flad bærbar)? - Hvilke reviews har du læst, før du købte den? Prøv dog at holde øje med CPU temp og se, om den arter sig rimeligt ift hvad du bruger maskinen til. Det kan jo være, at der er noget galt med kølingen på den.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#35
Wut
Giga Supporter
29-10-2019 22:31

Rapporter til Admin
Jeg ville nok egentlig enten leve med den, eller sælge den hurtigst muligt, og så desværre æde det tab, det giver. Husk næste gang at spørge godt til råds enten her på sitet eller andre gode fora... og læs en masse reviews :) Heldigvis var det jo ikke verdens allerdyreste bærbare, du fik købt, så tabet bliver måske ikke så stort igen ;)
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#36
Sven Bent
Maxi Nørd
30-10-2019 01:02

Rapporter til Admin
@30 bemaerk at #27 ikke naevner hvad du maa eller ikke maa. men at du mister garantien hvilket er helt korrekt da asus maa saette alle de betingelser de har lyest til paa en garanti eftersom de ikke behoever give en overhovedet.
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury
#37
J4KOB
Ny på siden
30-10-2019 01:12

Rapporter til Admin
JO den første håndfuld brugere som har forsøgt at hjælpe dig med dit problem trådstarter... er det fordi du ikke læser dem eller ikke ved hvad de mener? når de skriver fx throttlestop? - undervolte m.m. ER ikke bekendt med hvor "låst" denne maskine er på bios niveau og næppe et sted man skal agere on the fly uden indsigt, men ofte kan man jo relativt ligetil justere effekten på tredjeparts appniveau' så den ikke er så hidsig til at thermal throttle selvom det kan koste lidt på effekten.. De her tynde ultrabook er jo ofte lavet til et andet overfladisk brugsmønster hvor de skal føles snappy,- og ej semitunge programmer.
--
Sidst redigeret 30-10-2019 01:14
#38
ronny
Mega Nørd
30-10-2019 08:44

Rapporter til Admin
Surt at du ikke har testet maskinen godt nok inden de 14 dage var løbet ud. Dernæst vil jeg tage forbi mm-vision og besøge dem og høre om de kan hjælpe dig. Deres service har tidligere været helt i top og hvis de godt kan se at du har et problem, så er der også en chance for at de vil tage sagen og måske køre en rma sag via asus. Vil ikke anbefale at du begynder at skille maskinen ad og skifte kølepasta eller andet. Måske er asus klar over problemet og har en bios opdatering der kan løse lidt af problemet. Omkring dine varme problemer så er det generelt ikke en god ide at side med en bærbar med det grafikkort på skødet. Flere anbefaler at de både står på et fast underlag og evt. en køleplade. Da maskinen er over 3 uger gammel tror jeg ikke at de går ind i en retursag og refundering af dit køb. Men hiv fat i dem Surt at du ikke lige fik tjekket den på nettet, bl.a. www.notebookcheck.net[...] er et godt sted at tjekke ud.
--
Sidst redigeret 30-10-2019 08:50
#39
amandapo
Maxibruger
30-10-2019 10:08

Rapporter til Admin
Hej igen :) #33 Nej, jeg ved ikke helt, hvad Throttlestop er? Jeg har prøvet at google det, men fik ikke så meget ud af det. Jeg er dog også lidt nervøs for, om det kan skade computeren. #37 Jeg læser alle svar, og er rigtig glad for, at I vil hjælpe! Ja, du har ret i, at jeg ikke helt forstår alle jeres referencer. Jeg ved fx ikke, hvad Throttlestop er. Jeg ved heller ikke så meget om bios. Jeg ved godt, hvad kølepasta er - det hjalp min bror mig med at skifte i min gamle computer. Men det vil jeg helst ikke begynde på med denne computer. #7 Jeg har prøvet at lede efter ASUS quiet fan eller lignende programmer på computeren, men de findes ikke på denne model. Igen er jeg lidt nervøs for at skulle "tvinge" blæseren til ikke at blæse, hvis computeren så bliver for varm, og det så skader den? #34 Det er også min oplevelse, at der ikke findes så mange anmeldelser. Jeg nåede desværre ikke at læse den anmeldelse inden mit køb, som du refererer til. Kan man kalde Adobe Indesign + Photoshop tunge programmer? Jeg arbejder for en lille virksomhed, hvor jeg laver billede content + grafik til hjemmeside + sociale medier. Og så bruger jeg den til studiebrug. Mine kollegaer sidder med små Mac computere, så derfor tænkte jeg, at jeg også ville have computer med "smart" design, men samtidig effektiv til mit behov. #35 Ja nemlig, det er jeg enig i. Næste gang jeg skal købe en computer, hører I fra mig herinde, det er helt sikkert! :) Hvordan forklarer man også til en ny køber, hvorfor man vil sælge computeren efter kun 3 uger? Det ville jeg da opfatte som et faresignal, hvis jeg var køber.
--
#40
FlyingHippo
Junior Supporter
30-10-2019 10:15

Rapporter til Admin
Min arbejdslaptop larmer som en jetjager, selvom den bare ligge ved 40-50 grader. Jeg bruger dette program til at tvinge den til at køre ved 20%, medmindre den reelt bliver varm, så spinner den op som normalt. Den understøtter ikke alle laptops, men det er et forsøg værd? https://www.softpedia.com[...]
--
$('.t47-svar-top').find('b:contains("fuerzzz1")').parent().parent().parent().hide() You're welcome!
#41
Wut
Giga Supporter
30-10-2019 10:23

Rapporter til Admin
#39 Du kan jo enten sige, at den ikke lever op til dine forventninger uden at komme nærmere ind på, hvad det går ud på... eller bare sige det som det er: Den larmer mere, end du kan leve med i et stille kontormiljø... så må køberen så selv vurdere sagen. Køberen får jo X kr rabat ift at købe en ny. Der er sikkert en del, der gerne vil leve med larmen, hvis de kan spare X kr.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#42
amandapo
Maxibruger
30-10-2019 10:41

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet at downloade et program, der hedder "Open Hardware Monitor". Jeg er på arbejde nu og har brugt computeren i 2 timer. Ifølge programmet har CPU´en været oppe på 97 grader. Men nu er den kun oppe på 48 grader. Det tyder på, at den svinger meget i temperatur. Hmm.
--
#43
amandapo
Maxibruger
30-10-2019 10:43

Rapporter til Admin
#41 Jeg ville personligt ikke selv gide at købe en computer, hvis jeg fik at vide, at den larmer. Og så er jeg også bange for, at køberen vil have computeren alt for billigt :/
--
#44
Wut
Giga Supporter
30-10-2019 10:54

Rapporter til Admin
#42 Det lyder helt galt med de temperaturer der. Prøv at holde øje med temperaturen løbende, mens du arbejder. Prøv at lave 3 måler: En hvor maskinen bare står stille, en hvor du ser en youtubevideo og browser lidt rundt, og en hvor du køre Prime95 eller lign. Tag kontakt til mm-vision omkring temperaturerne. #43 Folk har forskellige prioriteringer. Nogle vil gøre hvad som helst for at spare lidt penge.
--
Jeg ser ikke indlæg fra gæster. Så gæst: Opret en profil :-)
#45
Lars2222
Maxi Nørd
30-10-2019 11:28

Rapporter til Admin
Jeg kan godt lide mm vision, men de burde arbejde mere med deres kølig af bærbare.
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
#46
zzup
Nørd
30-10-2019 11:39

Rapporter til Admin
#43 Du skal jo ikke sige til ny køber, at den larmer - larm er jo individuelt, så du kan jo ikke vide, om den nye køber, vil synes den larmer :)
--
i7-7700k 5ghz, Rog Strix 270F Gaming, Rog Strix 1080ti OC 11gb, m2 ssd 960 evo, Acer Predator Z1 32" 165hz G-Sync 1440p Curved
#47
amandapo
Maxibruger
30-10-2019 11:45

Rapporter til Admin
#46 Hvis jeg skal forklare køber, hvorfor jeg vil sælge efter blot 3 uger, og jeg så siger, at den ikke lever op til mine forventninger, vil køber jo sikkert spørge ind til hvorfor :(
--
#48
amandapo
Maxibruger
30-10-2019 12:04

Rapporter til Admin
Se billede af temperaturer fra computeren her: https://1drv.ms[...]
--
#49
Mr. WoLF
Guru
30-10-2019 12:19

Rapporter til Admin
U CPU er ikke lavet til at kører på højeste burst clock over længere tid og med en dårlig køle løsning vil de være begrænset hvor længe den kan holde maksimale clock. Throttlestop tror jeg ville kunne hjælpe på det
--
#50
amandapo
Maxibruger
30-10-2019 12:22

Rapporter til Admin
#49 Jeg forstår ikke så meget af, hvad du skriver, men hvad vil Throttlestop så gøre? Og er det et program, jeg skal downloade?
--
#51
Sofacykel
Super Supporter
30-10-2019 12:53

Rapporter til Admin
Du har købt en bærbar med U-serie CPU, altså ultra-low-voltage. Det er en ultrabook, bærbare specifikt designet til at være designervarer der er tynde og bruger så lidt strøm som muligt. Når bærbare skal være tynde og fancy er der ikke plads til køling. Oven i det har du købt en model med dedikeret grafik kort, og vil køre tunge, dyre programmer på den... Så stikker du altså også en kæp i hjulet, du har slet ikke købt til formålet. #50 - Hvis du nu googler Throttlestop vil du meget hurtigere finde ud af hvad det er, det er vitterligt det første hit og der står en beskrivelse lige under linket. Du behøver ikke engang trykke på det for at få svar på dit spørgsmål.
--
Desktop: R7 3700X, RTX 2060 Super, 16GB, Xonar Essence STX Laptop: i7 3610QM, GTX 675M, 8GB, Xonar U3 Fine systemer, haps!
#52
amandapo
Megabruger
30-10-2019 13:05

Rapporter til Admin
#51 Nu er det jo ikke alle, der har samme tekniske viden, som dig. Det har jeg desværre ikke. Det er derfor, jeg skriver herinde. Jeg ved, at I er meget IT bevidste, og jeg er meget glad for jeres hjælp! :) Første linje om computeren inde på MM Vision: "Lyn hurtig og flot Asus bærbar hvor fokus er på de rette dele til studie og arbejdsbrug". På baggrund af MM´s beskrivelse + min manglende IT-faglige baggrund, var jeg jo sikker på, at den ville være en computer, som ville passe til mine behov. Angående "tunge" programmer, skriver MM vision jo også: "X509FL kommer med en kraftig i7 processor med 4 kerner og hyperthreading der giver mulighed for multitasking uden problemer"...."Grafikkortet sikrer desuden at der er mulighed for lettere billede behandling og mindre spil." Når jeg arbejder i Indesign + Photoshop er det i min optik "lettere billedebehandling". Jeg vælger et billede, sætter tekst hen over + lidt grafik.
--
#53
Mr. WoLF
Guru
30-10-2019 13:25

Rapporter til Admin
#52 Kan godt se man hurtig man blive noget vildledt af beskrivelse af den. U cpu er ikke god til spil og tunge opgaver hvor der er maksimalt load på cpu over længerer tid af gangen. Til dit brug er det er system med en 4 eller 6-core h cpu du skal bruge hvor køle løsning skal være sådan at den kan holde den maksimale clock over længerer perioder.
--
#54
Lars2222
Maxi Nørd
30-10-2019 13:51

Rapporter til Admin
Jeg tror du vil kun sælge den for 5000 kr ret hurtigt, den har sådan set de rigtige ting fir en fmgud arbejds computer. Men prøv først med en salgspris på 5400kr
--
My first computer was a Vic 20 at that time computer was new
--
Sidst redigeret 30-10-2019 13:52
#55
stef4905
Monsterbruger
30-10-2019 14:28

Rapporter til Admin
Eftersom du stadig har garanti på maksinen og derfor ikke skal ud i noget gør det selv fix, tænker jeg du har følgende muligheder. 1. Skriv eller ring til MM og hør hvad dine muligheder er for at levere maskinen tilbage. 2. Forsøg at sælge maskinen til en lavere pris end du har købt (ikke mere end 500kr) 3. Behold maskinen og hav erfaringen med til dit næste computer køb.
--

Opret svar til indlægget: Har VIRKELIG fortrudt mit køb af bærbar - WTD??

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning