Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Købe bærbar med "Dell prosupport" (erhvervskøb) - ...

Af Bruger Aspirant therookie | 07-09-2016 21:16 | 1158 visninger | 6 svar, hop til seneste
Hej derude. Jeg er ved at anskaffe mig en Dell bærbar og i den forbindelse følger der "dell Prosupport" garanti med. Er denne garanti stadig gældende når jeg som privatperson køber denne bærbar brugt af en og ikke har nogen tilknytning til den arbejdsplads hvor computeren er købt? Computeren er købt gennem en arbejdsplads (går ud fra der er tale om erhvervskøb) Jeg er blevet oplyst at der ingen kvittering medfølger, men at den udvidede garanti følger med computeren så længe garantiperioden gælder.. I tilfælde af computeren går i stykker, sender Dell en tekniker ud. Er dog lidt betænkelig ved dette, da jeg kommer til at stå uden kvittering eller tilknytning til den arbejdsplads hvor computeren er købt.. samtidig med at det er et erhvervskøb - frafalder mine "rettigheder" så ikke i forbindelse med købeloven?
--
#1
ToFFo
Guru
07-09-2016 21:53

Rapporter til Admin
ProSupport følger computeren, men Dell kan til enhver tid bede dig vise et købsbevis. Købeloven frafalder ved erhvervskøb, ja. Dvs. du har ikke reklamationsret eller fortrydelsesret. Det der står i forhandlers handelsbetingelser, er det der gælder. Hvad skal du også med reklamationsret, hvis der er ProSupport på? Med mindre ProSupporten kun gælder 1 år. Så kan jeg godt forstå det.
--
Nu uden signatur :O
#2
dgaa1991
Elite Supporter
07-09-2016 22:10

Rapporter til Admin
Jo samtlige rettigheder falder i forbindelse med erhverskøb. Havde en dell reparatør ude ved mig som påpegede det var godt jeg va privat kunde da jeg eller skulle have en advokat på sagen.
--
#3
stallemanden
HOL Moderator
07-09-2016 22:15

Rapporter til Admin
Som det er blevet sagt, så følger ProSupport maskinen. Når de kontaktes og de skal fikse maskinen, så spørger de hvor de skal komme hen og fikse den. Gør dig selv den tjeneste, at bede om servicetag og tjekke computeren og tilbageværende support, inden køb
--
http://hamdentykke.dk[...]
#4
therookie
Bruger Aspirant
07-09-2016 23:39

Rapporter til Admin
Der er fortsat 2 års support på den. Kan jeg risikere supporten spørger efter købsbevis eller lign. eller på anden måde afviser mig? Jeg kan ikke lure om jeg har røven fri af vandskorpen eller kan risikere af få "fingrene i klemme" hvis computeren går i stykker eller lign indenfor de 2 år. Og tak for alle svar!!!!
--
#5
ToFFo
Guru
08-09-2016 08:06

Rapporter til Admin
#4 - Som sagt, kan Dell altid spørge dig om købsbevis. Det er ikke altid de gør det. Faktisk tror jeg de gør det ganske sjældent. Men fact er at de KAN spørge om købsbevis. Det burde da ikke være svært at få en kvittering?? Så er det ligegyldigt om der står dit navn eller firmanavn på kvitteringen. Bare en eller anden form for dokumentation på du ejer den.
--
Nu uden signatur :O
#6
stallemanden
HOL Moderator
08-09-2016 08:30

Rapporter til Admin
I de ca 8 år jeg har haft med Dell og deres ProSupport at gøre, er jeg ALDRIG blevet spurgt til købsbevis. Heller ikke de af mine kollegaer der selv har måtte give Dell et kald for at få dem til at yde support et eller andet andet sted end i firmaet. Dell kigger ALTID på, hvad der står af support på servicetagget. Er det OK, så bliver maskinen fikset. Dell yder dog den service, hvis et firma melder deres laptop(s) stjåne, at de yder support som altid, men kan se i systemet at der er noget galt. De går så videre med sagen til politi og kunde, med oplysninger omkring hvor og hvornår der er ydet support.
--
http://hamdentykke.dk[...]

Opret svar til indlægget: Købe bærbar med "Dell prosupport" (erhvervskøb) - ...

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning