RMA sag.. Coilwhine kan du ikke selv kurrere..
Om ikke andet så brug din fortrydelsesret, hvis de nægter en RMA, hvilket jeg dog ikke tror de gør.
--
Intel Pentium G3258 @4.5Ghz - CM 120M Seidon
Asus Maximus VII Ranger - 8GB Kingston Fury 1866mhz
GigaByte GTX770 WF3 OC - 180 GB Intel Pro 1500
Hvis du venter til mandag så kommer en fra Dell nok forbi den her tråd og kan hjælpe dig.
Kan tænkes du måske skal have skiftet mobo.
Kan godt finde en mail du kan skrive til hvis du ikke har skrevet til Dell.
--
Mvh. Mr. WoLF
Ok, jeg må have fat i Dell på mandag.
Nogle der har oplevet noget lign. med Dell der evt. kan fortælle hvor hurtig/langsom processen er? :)
--
Prøv at hold øje med den tråd her på mandag og få kontakt med Dell.
Det går normalt MEGET hurtig.
--
Mvh. Mr. WoLF
Bekymrende. Dell har påstået at 2015 modellen ikke havde problemet. Mon ikke det bare var for at få folk til at købe lortet og håbe på de ikke bruger fortrydelsesretten.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#6 antal af maskiner med fejl er nok faldet meget men 100% fri for fejl bliver hw ikke for det vil altid have en fejlrate.
#0 får nok et nyt mobo i som ikke har fejl.
--
Mvh. Mr. WoLF
#7 Indenfor 14 dage burde den omfattes af DOA, og bør derfor ombyttes og ikke repareres. Såfremt de blot tilbyder en reparation, så ville jeg klage, eller benytte mig af returretten, og evt. købe en ny igen bagefter.
--
Intel Pentium G3258 @4.5Ghz - CM 120M Seidon
Asus Maximus VII Ranger - 8GB Kingston Fury 1866mhz
GigaByte GTX770 WF3 OC - 180 GB Intel Pro 1500
#8 hvis man så skal vente x antal dage på den når frem til Dell og vente 14+ dage på en ny så er det vil mere nice der kommer en dagen efter og skifter den del det er galt med om man er klar 30 min. efter?
--
Mvh. Mr. WoLF
#10 Fem sekunder på google ville have givet dig svaret.
Dead on arrival
--
Står for Dead on Arrival og betyder fejl/død ved ankomsten.
Normal procedure for sådan er at den ombyttes med en ny vare frem for en rep.
--
Intel Pentium G3258 @4.5Ghz - CM 120M Seidon
Asus Maximus VII Ranger - 8GB Kingston Fury 1866mhz
GigaByte GTX770 WF3 OC - 180 GB Intel Pro 1500
Jeg vil lige følge op på den her.
Efter at have ventet 20+ min. på at komme i kontakt med Dell Support kom jeg i kontakt med en engelsk talende gut, da alle danske medarbejdere havde travlt. Jeg var velkommen til at ringe igen senere, hvis jeg ikke kunne engelsk. Wauw..
Det kunne jeg heldigvis, og vi snakkede lidt om problemet, og jeg måtte vente yderligere 5min. på at han så om der var noget om problemet.
Det var der søreme, de tidligere modeller havde problemet, og det var noget "elektrisk støj" pga. CPU og motherboard..
De kunne godt skifte motherboardet, men hvis problemet stadig var der kunne der ikke gøres mere.
Det næste 'problem' var så bare at det først kunne blive den 22. da de åbenbart skiftede en del og ikke havde flere motherboards før.
Så "service næste arbejdsdag" up my bare ass..
Jeg besluttede mig for at at returnere den, og han ville stille mig videre, hvor jeg så åbenbart blev kastet af linjen..
Jeg måtte ringe op igen og herefter fik jeg heldigvis fat i en fin fyr, og der var ingen problemer med returnering. Den bliver hentet mandag.
Nu håber jeg bare resten går gnidningsfrit.
--
#14 vi håber på det bedste :) (Y)
Hvad vil du så købe i stedet som erstatning? :)
--
PC Mini ITX
i5 4570 - H81 Asrock - Noctua LH9i
V550 Gold - Elite 130 - Sandisk Ultra plus.
8GB 1866 mhz Fury - Msi Gaming 660 OC
Tør du en ny ? :) :)
--
Intel Pentium G3258 @4.5Ghz - CM 120M Seidon
Asus Maximus VII Ranger - 8GB Kingston Fury 1866mhz
GigaByte GTX770 WF3 OC - 180 GB Intel Pro 1500
2014 modellen havde sammen problem. Dell fik aldrig låst problemet, selvom de lovede og lovede. Find en anden model.
--
i5 4760K - Z97 Pro - 780Ti SC ACX - Swiftech H320 - Vengeance Pro Red 2400 16GB - Seasonic SS-1000XP - Vertex 3 - Define R5
#15 Jeg ved det ikke endnu.
#16 Det bliver ikke Dell igen. Selvom jeg synes maskinen er møglækker i design og bygge kvalitet, så halter touchpaden også. Jeg er også bekymret for at det coilwhine ikke er et enkeltstående tilfælde. Det er også møgbesværligt hvis der er noget galt også skulle have den retur. Nu kan jeg sidde hjemme på mandag og afvente at den bliver hentet. Holder jo ikke når man har job/studie.
--
Det er utroligt at de nye har fuldstændig samme problem.
Min gamle XPS13 fik først skiftet bundkort, men det hjalp ikke. Så sendt jeg den retur på returretten og købte en ny. Den nye jeg fik havde også problemet og blev derfor også returneret.
Årsagen er billige transistorer på bundkortet, som "overreagere" på spænding/volt. Fatter ikke man vælger en billig løsning år efter år, når folk klager over det.
--
Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz
#19
Det lyder som en større omgang.. Jeg fatter det heller ikke. Og slet ikke i en bærbar til 10 klik
--
Hejsa
Havde lige lidt små-travlt på Facebook igår, da jeg lige pt. sidder alene med hele Norden, så nåede desværre ikke ind om mit yndlings-forum ;o) Meeen bedre sent end aldrig :)
Jeg er rigtig ked af at høre, at du ikke har været tilfreds med din nye XPS 13, men problemer med coilwhine på 2015 versionen, er ikke noget jeg har hørt om tidligere. Har endda lige forsøgt at google lidt, og finder heller ikke noget her. Det er korrekt at den ældre version havde dette problem, men den nye skulle ikke have det, så der må beklageligvis være tale om en uheldig maskine denne gang.
Der har været tale om meget høj blæser-støj på denne, men det skulle allerede være løst med en ny BIOS.
Samtidig skal jeg nævne at coilwhine ikke er et specifikt Dell problem, da også andre leverandører oplever dette engang imellem. Normal rettesnor er, at såfremt det kun høres i helt stille omgivelser, betegnes det som acceptabelt niveau, men det skal naturligvis ikke være så højt at det f.eks. bemærkes i et kontormiljø.
Jeg kan udfra tråden forstå at du allerede arbejder på en returnering sammen med vores kundeservice, så jeg går udfra alt er i orden på nuværende tidspunkt. Hvis jeg tager fejl, må du endelig sige til. så er jeg klar til at hjælpe.
//Karina
#IWork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter & Facebook
Vil lige lave en opfølgning på dette indlæg.
Bærbaren skulle have været afhentet i forgårs (d. 11/5) efter aftale med en fra kundeservice. Jeg var derfor nødt til at tage en fridag, da afhentningen var mellem 8-16.
Der kom aldrig nogen, og derfor ringede jeg til Dell næste dag. De beklagede, og vi aftalte at de ville prøve at arrangere afhentning fredag d. 15/5.
Da jeg IGEN er nødt til at tage fri for at være hjemme, bedte jeg om at få et mere specifikt tidspunkt så jeg kun skulle holde nogle timers fri. De lovede mig at jeg ville få en bekræftigelse på mail senest i dag, men jeg har intet hørt fra dem og aner ikke om pakken bliver hentet på fredag. Jeg går ikke ud fra at jeg kan få fat på dem i morgen når det er helligdag.
Det viser sig desuden at GLS har været her d. 12/5 for at afhente pakken (og der var jeg ikke hjemme), og altså ikke d. 11/5 som aftalt.
--
#23 det er for dårligt og træls for dig.
Den 15-5 lyder underligt, gør det ikke?
--
Mvh. Mr. WoLF
#24
Hvad mener du med underligt?
Det er jo ikke en helligdag..
--
#25 nej ikke underligt så den er nok god nok.
Du må lige skrive hvad det ender med og løsning bliver.
--
Mvh. Mr. WoLF
Nu er den blevet hentet, yay!
Men det var tæt på den ikke var. GLS har åbenbart ekstremt travlt. Der blev banket på døren 1gang og idet jeg nåede ud måtte jeg fange ham i bilen. Var jeg lidt overrasket over, især når nu hvor min bil holdte synlig i garagen.
En anden ting jeg undrer mig lidt over, er at Dell skriver at det er meget vigtigt jeg modtager et afhentningsbevis. Da jeg spurgte om det, så var det ikke noget de gjorde, han ringede endda ind til centralen og spurgte efter en procedure.. Så var det pludselig mig der skulle skrive en, chaufføren skulle skrive under. Chaufføren skrev så en hurtig en i hånden. vi begge skrev under.
Det synes jeg godt nok er underligt, ikke er standard ved afhentning, at man lige får en kvittering..
--
Hej Chpet
Jeg er utrolig ked af at høre om de problemer der har været med afhentningen.
Min erfaring er, at du ved en returnering altid modtager et afhentningsbevis af fragtmanden, og det bekymrer mig derfor lidt, når jeg hører om din oplevelse. For så vidt jeg ved, er der ikke sket ændringer i den aftale vi har med Schenker omkring denne process.
Jeg vil tage kontakt til min kontaktperson hos Schenker med det samme, som er dem der står for selve afhentningen via et samarbejde med GLS.
//Karina
#Iwork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter & Facebook
Hej igen
Har fået svar fra Schenker, og de er lige så chokerede som jeg er, og mener klart at du skulle have fået et afhentningsbevis. De er derfor ved at undersøge sagen nærmere med deres underleverandør GLS, og har i den forbindelse brug for lidt flere detaljer.
Er det derfor muligt at du kunne sende mig ordrenummer eller servicetag via privat besked på Facebook:
https://www.facebook.com[...] eller via mail:
[email protected], så vi kan komme til bunds i dette?
På forhånd tak
//Karina
#IWork4Dell
--
Dell Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @Delllytter & Facebook
Jeg har skrevet en mail til dig.
--