Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Salg af bærbar, penge tilbage.....

Af Monsterbruger Duffnez | 13-07-2014 04:30 | 2962 visninger | 51 svar, hop til seneste
Hej! Jeg har solgt en bærbar til en mand. Den var ikke i den bedste stand, men det var han fuldt ud indforstået med, hvilket han også skrev til mig. Han modtog bærbaren for 2 dage siden. Jeg lagde en seddel i pakken, hvor bærbaren lå hvis der nu skulle være et spg. omkring den. Han valgte så at skrive til mig samme dag, og sige at det var iorden. Men der var en ting som ikke var iorden. Det var at bundkortet var brændt af fordi skærmen ikke tændte op, den var bare sort. Så han kræver sine penge tilbage. Jeg er 100% sikker på der intet var galt med det bundkort da jeg solgte det, da jeg selv havde brugt pc'en uden nogen problemer. Jeg lagde den bare til siden, da jeg ikke gad at bruge den mere og solgte den. Bundkortet kan vel ikke bare brænde af fordi bærbaren ikke bliver brugt. Men hvis det er tilfældet det er brændt af, giver jeg ham med glæde alle sine penge tilbage. Men hvordan sikrer jeg mig at det ikke er HAM som måske har gjort det eller har måske fortrydt sit køb. Hvordan beviser jeg at bærbaren kørte som den skal før jeg solgte den? Kan jeg overhovedet det? Jeg skrev så tilbage, og skrev igen tilbage og han har ikke valgte at skrive igen endnu. Der var et nummer der havde ringet til mig et par gange samme dag, men havde ikke mulighed for at tage den, ved ikke om det var ham. Jeg prøvede at ringe tilbage, uden succes. Han har nu i 2 dage ikke skrevet eller ringet igen. Jeg er bare lidt bange for hvad der skal ske. Jeg giver pengene fuldt ud igen hvis det passer det han siger. Men hvor længe har han ret til at sige han vil have sin penge igen, for jeg er ung og går ikke rundt med disse penge for evigt. Hvad gør jeg, giver jeg ham pengene igen uden videre eller skal jeg have ham til at ''bevise'' at bundkortet er brændt. - Jeg vil bare ikke ude i problemer, og få løst sagen. Forresten, foreslog han at jeg kunne give ham et antal af hans pengen igen (ca. 70%) og så beholder han pc'en. Mens jeg beholder de sidste (30%) Undskyld hvis teksten var lidt lang.
--
'Priceless'
#1
Naed
Supporter Aspirant
13-07-2014 04:57

Rapporter til Admin
Det er "lidt" sært at forslå at få nogle af pengene tilbage hvis maskinen overhovedet ikke virker ... Bed ham om at sende maskinen tilbage til dig. Du betaler selvfølgelig porto her, da du jo meget gerne vil afhjælpe hans problem. Hvis du ved modtagelse kan konstatere at den ikke fejler noget. Så fører du bare penge tilbage til ham. Derefter sælger du selvfølgelig bare maskinen til en anden person :)
--
#2
Duffnez
Monsterbruger
13-07-2014 05:05

Rapporter til Admin
1# Hvis han vil have pengene tilbage, så fint nok. Men hvis han ikke svarer/skriver igen. Jeg ved ikke inden for den seneste uge måske, hvad så? bruger jeg så disse penge, for han har ikke skrevet han skulle på ferie. Jeg sendte præcis 4 minutter efter en mail til ham efter hans første mail.
--
'Priceless'
#3
Naed
Supporter Aspirant
13-07-2014 05:39

Rapporter til Admin
#2 / personligt ville jeg sende en mail 1 uge efter modtagelsen af hans "klage" (da du sendte svar hurtigt) om at du ser sagen afsluttet da han ikke har svaret. Den mail giver du ham så 1 dag til at svare på. Så burde der ikke være noget man kan klandre dig for. (Baseret på hvad du har sagt her)
--
#4
Valkyr
Maxibruger
13-07-2014 06:13

Rapporter til Admin
Det der med at han vil have nogle af pengene tilbage kan også bare være pga han prøver at fuppe dig og få noget for billige penge. Hvis du prøvede computeren inden du sendte den og den virkede fint så ville jeg kræve bevis på at den er gået i stykker da han modtog den og ja så er det vel nok postens skyld på en eller anden måde
--
VALKYR!
#5
zubrowka01
Nørd
13-07-2014 08:03

Rapporter til Admin
Der er 2 ting der får en alarmklokke til at ringe: - Hvordan i alverden ved han det er bundkortet der er brændt af? Jeg mener, det kan være 10 andre ting der er galt, når en skærm på en bærbar er sort. - Det med at han vil "nøjes" med at få 70% tilbage og beholde pc'en lugter langt væk af at han bare prøver at scamme dig og få computeren billigt. Hvis computeren var pakket fornuftigt ned, dvs i beskyttende materiale som bobleplast el lignende, så er det postdanmark han skal henvende sig til, da de må have håndteret pakken for hårdhændet. Det kan du jo tilbyde ham at være behjælpelig med i første omgang. Risikoen er, at manden selv sørger for at ødelægge computeren, inden han sender den tilbage til dig, hvis hans smarte nummer ikke lige virker.
--
#6
Mikkel
Gæst
13-07-2014 10:11

Rapporter til Admin
Privat salg = købt uden reklamations rettigheder. Men igen, vi har ingen garantier for DU taler sandt i denne sag. Forresten, foreslog han at jeg kunne give ham et antal af hans pengen igen (ca. 70%) og så beholder han pc'en. Mens jeg beholder de sidste (30%) Det er da det dummeste jeg har hørt længe! HAN må, hvis DU taler sandt, påvise, at den ikke virkede ved ankomst. Han er 100% uden rettigheder, når der er handlet privat.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
JRM
Junior Supporter
13-07-2014 10:13

Rapporter til Admin
Hvis han ikke har svaret tilbage inden for "rimelig tid" og ikke virker til at forsøge at ville være med til at løse konflikten. Så lukker du bare sagen her. Og siger til ham, at han har haft sin chance. at være passiv i en reklamationssag er grund nok til at afvise. Du har gjort mere end rigeligt IMO. Såfremt du ikke har billedbevis med tid og dato på at den virkede ved nedpakning, så har du desværre ringe chance for at få noget trumfet igennem her. Såfremt han kontakter dig, og vil returnere maskinen, så få billed/videobevis af fejlen, og af selve standen på maskinen. (så du er lidt sikret ikke at få en smadret maskine igen.) Og vurder maskinen inden du returnerer pengene. Der er ikke noget der direkte dikterer hvordan forløbet skal være i en privathandel, med mindre der er direkte beviser på svindel. Du forpligter ikke for garanti, eller andet end beskrevet overfor køber.
--
C2Q Q8400 [email protected] Ghz / Asus P5Q-Premium P45 / 8GB Corsair XMS2 PC6400 / XFX HD6950 2GB XXX / 128GB Samsung 840 Pro
#8
EQuiNoX
Junior Nørd
13-07-2014 10:27

Rapporter til Admin
0# forstår jeg det rigtigt at du valgte at sende den afsted uden at have testet den virkede før afsendelse. At den virkede før du satte den til side, betyder ikke at den virker da du afsendte den, eller da den kom frem. Vil sige at sagen virker lidt speget, men det var dumt af dig ikke at teste inden du afsendte den.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
#9
Duffnez
Monsterbruger
13-07-2014 10:38

Rapporter til Admin
Jeg tror jeg er kommet frem til jeg gerne vil have bevidst hvordan han er kommet frem til at bundkortet er brændt og så må jeg have den sendt hvis det er og være sikker. Jeg pakkede bærbaren godt vil jeg sige, jeg brugte bobleplast som jeg gemte fra min pakker. 8# Jaaaaah, vi taler altså om 2 ugers tid hvor den ikke blev brugt. Tvivler meget på der skete noget efter.
--
'Priceless'
#10
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 11:01

Rapporter til Admin
#6 Privat salg = købt uden reklamations rettigheder. Dette kunne ikke være mere direkte forkert :) Købeloven gælder skam også når private handler mellem hinanden. Der skelnes bare mellem forbrugerkøb og private handler.
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#11
Mikkel
Gæst
13-07-2014 11:05

Rapporter til Admin
#10 Der er stadig ingen reklamationsret
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#12
Christian88
Giga Supporter
13-07-2014 11:17

Rapporter til Admin
#11 Du skal da alligevel ikke skrive vrøvl som "Han er 100% uden rettigheder, når der er handlet privat.".
--
#13
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 12:10

Rapporter til Admin
#11 Jo det har han skam. Medmindre andet er aftalt. Det er forskellen på handel mellem private og forbrugskøb. Private kan aftale sig ud af det meste. Men hvis man ikke aftaler noget, så er det købelovens regler, der gælder.
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#14
WebberX
Supporter Aspirant
13-07-2014 12:43

Rapporter til Admin
Når vi taler om civilkøb/privatkøb, hvor der er tale om to privatpersoner, som begge handler udenfor erhvervsmæssig virksomhed, så er det en begrænset udgave af købelovens bekendtgørelse, som omhandler forbrugerkøb, der er gældende. Da bekendtgørelsen, som omhandler forbrugerkøb er præceptiv er den derfor ikke fravigelig, hvilket vil sige at den ikke fraviges ved kontrakt. Derfor kan han sagtens reklamere at computeren ikke fungerer, da forhold som "købt som beset" ikke kan gøres gældende. Om han taler sandt eller ej er jo så det der er svært at vurdere.
--
#15
Mikkel
Gæst
13-07-2014 15:13

Rapporter til Admin
Vis mig det sted, hvor der står der er reklamation ved salg mellem to private http://www.forbrug.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
WebberX
Supporter Aspirant
13-07-2014 17:06

Rapporter til Admin
#15 For lige at bakke det op jeg skrev før kan du evt. kigge på købelovens §77, som nævner at forbehold som "købt som beset" aldrig kan gøres gældende. Udover det, så kan du ikke sammenligne #0's problemstilling med den du nævner i http://www.forbrug.dk[...] da køber her har mulighed for at undersøge genstanden inden køb, hvilket #0's køber ikke har haft mulighed for. Det skal lige siges, at du ved civilkøb ikke har 2 års reklamationsret, men dette er dog ikke ensbetydende med at køber ikke kan gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende, såfremt disse fremsiges straks eller uden unødig ophold.
--
#17
Mikkel
Gæst
13-07-2014 17:12

Rapporter til Admin
Nej, han har måske kun "set" på billeder, men det ændrer ikke ved, at man som privat ikke har reklamationsret. Vis mig noget der bakker din påstand op
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#18
WebberX
Supporter Aspirant
13-07-2014 17:16

Rapporter til Admin
#17 http://www.lov24.dk[...] "Hvis der blot er tale om et almindeligt handelsforhold, eksempelvis et forbruger- eller civilkøb, så skal der reklameres uden ugrundet ophold. Uden ugrundet ophold må give køberen en lidt længere tid end straks. Men afhængig af varen, skal der stadig reklameres indenfor nogle dage til en uge. Tidspunktet man skal regne perioden fra, er det tidspunkt, hvor køberen opdagede manglen ved varen eller fra det tidspunkt, hvor købere burde have opdaget manglen ved varen. Køberen skal give sælgeren en specifik reklamation. Reklamationen skal således tydeligt angive, at køberen ønsker at hæve købet. Ønsker køberen blot at gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende, så kan køberen nøjes med at afgive en neutral reklamation, hvor der blot gøres opmærksom på manglerne."
--
#19
Mikkel
Gæst
13-07-2014 17:21

Rapporter til Admin
Ubrugeligt: Køberen skal give sælgeren en specifik reklamation. Reklamationen skal således tydeligt angive, at køberen ønsker at hæve købet. Det vil sige ingen dansk lovgivning fastsætter det. Det er KUN sælger.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#20
Ahmad
Nørd
13-07-2014 17:28

Rapporter til Admin
#0 Jeg synes det er sporet for meget af på om der er købelov eller ej mellem private. Husk nu #0's problemstilling. Jeg måindrømme at mine alarmklokker går i gang når han specifikt ved at bundkortet er brændt af. Hvordan det. Og hvorfor vil han så beholde det? Bundkortet er det dyreste at skifte på en bærbar - det giver ikke mening at udføre rep på. Hans løsningsforslag er en 70 % tilbagebetaling af det han gav. Det virker som om at han bare vil score en billig bærbar, på din bekostning. Hvis jeg var dig, så ville jeg nægte at betale de 70 % (men på en høflig måde). Jeg ville simpelthen tilbyde 100 % tilbagebetaling, men så skal han sende maskinen tilbage først, så du kan inspicere den. Hvis der kun er gået 2 uger hvor du ikke har brugt den, og du ved den virker, så er der ikke så meget at rafle om. Et bundkort dør ikke bare fordi den ikke bruges i 2 uger. Det værste der kan sk er vel det lille batteri skal skiftes.
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#21
WebberX
Supporter Aspirant
13-07-2014 17:29

Rapporter til Admin
#19 Du tager fejl. Den danske lovgivning fastsætter, at køber kan reklamere medmindre det specifikt er aftalt, at sælger ikke står inden for varen når levering er sket.
--
#22
Mikkel
Gæst
13-07-2014 18:16

Rapporter til Admin
Nej, KUN hvis det er aftalt. Ingen dansk lov fastsætter lovtag omkring det
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#23
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 19:06

Rapporter til Admin
#22 Du har forstået det omvendt. Aftales der ikke andet, så har køber 2 års reklamationsret. Forskellen på en privat handel og et forbrugerkøb er at man kan aftale sig ud af fx reklamationsret i en privat handel. Læs selv her http://www.forbrug.dk[...] Hvor der bl.a. står Hvis du ikke har aftalt, at varen er solgt uden reklamationsret, har køberen to års reklamationsret.
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#24
Wook
Semi Supporter
13-07-2014 20:11

Rapporter til Admin
#23 Så siger vi det da, lever du også på Pluto eller skal vi komme tilbage til Jorden og virkeligheden. Prøv at bruge den øverste bare lidt og tænk dig til hvad der giver mest mening, vi er i Danmark ikke i USA. Du har ikke ret til 2 års reklamationsret på brugte vare imellem 2 private. Mere simpelt kan det ikke siges, ellers prøv du bare at køre retten med det.
--
#25
Mikkel
Gæst
13-07-2014 20:28

Rapporter til Admin
#23 Haha,2 års reklamation på salg mellem private på brugte ting. Dream on
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#26
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 21:19

Rapporter til Admin
#24+#25 Hehe det er selvfølgelig svært at diskutere med den slags mennesker, der ikke mener at Forbrugerstyrelsen ikke er en troværdig kilde i spørgsmål om købeloven...
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#27
Mikkel
Gæst
13-07-2014 21:26

Rapporter til Admin
Sig mig, er du stang stiv. Du menr vel ikke seriøst du har 2år reklamation mellem samt af brugte dele mellem private. Jeg er rystet over du er så blåøjet - lol
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#28
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 21:31

Rapporter til Admin
#27 Jeg kan ikke gøre mere for dig end at pege på købeloven og Forbrugerstyrelsen. Jeg kan ikke forstå indholdet for dig også :) Eller mener du at det er forkert det forbrugerdtyrelsen siger?
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#29
Mikkel
Gæst
13-07-2014 21:53

Rapporter til Admin
Du lever vist i din egen lille verden af fortolket tekst efter velbefindende. Købelovens almindelige regler gælder for handel mellem private, men reglerne om forbrugerkøb gælder ikke. Det betyder, at det som udgangspunkt er aftalen mellem de private, der indeholder de vilkår, der gælder for det pågældende køb, fx at en vare er købt som beset eller med diverse mangler. Eller sagt på anden vis, så kan private udmærket aftale noget andet end det, der fremgår af købelovens almindelige regler, for de gælder kun, såfremt parterne ikke har aftalt noget andet. Købeloven giver ingen fortrydelses- eller returret - heller ikke når forbrugere køber varer i en butik, dvs. efter købelovens regler om forbrugerkøb.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#30
Mikkel
Gæst
13-07-2014 21:54

Rapporter til Admin
#28 PS, du skal ikke gøre mere for mig, men stoppe med at bilde opretter noget forkert på ærmet
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#31
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 21:58

Rapporter til Admin
#29 Javel, måske du skulle kontakte Forbrugerstyrelsen og gøre dem opmærksom på at deres fortolkning af købeloven er forkert. Bemærk at diskussionen går på reklamationsret - ikke fortrydelsesret. Jeg håber du er klar over forskellen, ellers har denne debat være ret meningsløs.
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#32
Mikkel
Gæst
13-07-2014 22:00

Rapporter til Admin
Naturligvis er jeg det. DU siger man har 2 års reklamation på salg af brugte dele mellem private. Jeg siger man ikke har. Go figure
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 22:04

Rapporter til Admin
#32 Jeg kan bakke min påstand op med en kilde som Forbrugerstyrelsen, men de har åbenbart forstået det forkert, kan jeg forstå på dig? Hvilke troværdige kilder kan du så underbygge din påstand med?
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#34
Mikkel
Gæst
13-07-2014 22:08

Rapporter til Admin
#33 Prøv at læse tråden. Endnu en: http://www.privatetrust.dk[...] Hvis du køber brugte varer af en anden privatperson, kan det godt aftale, at der ikke er reklamationsret på vare. Hvis du køber en vare uden reklamationsret, må du undersøge varen grundigt, før du køber den.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#35
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 22:12

Rapporter til Admin
#34 Så er vil tilbage til at det ikke er meningen at også skal forstå indholdet for dig... Hvis du lige læser, hvad jeg skrev i #23 igen, så står der helt tydeligt at man kan aftale sig ud af reklamationsret ved handel mellem private. Gør man ikke det, er der altså 2 års reklamationsret. Beklager, jeg kan ikke se hvordan det kan siges tydeligere.
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#36
Mikkel
Gæst
13-07-2014 22:13

Rapporter til Admin
Forbrugerrådet - handel mellem private Der kan være mange penge at spare, hvis du handler brugte varer privat. Men du skal være klar over, at du ikke har samme rettigheder, som hvis du handler i en forretning. Hvis du handler privat med en anden, skal du være opmærksom på, at sælger også er en privatperson. Du kan derfor ikke, som ved handel med en erhvervsdrivende, forvente beskyttelse af købeloven selv om mange af principperne gælder hvis intet andet er aftalt. Det er derfor op til dig selv at aftale med sælgeren hvilke rettigheder du har, hvis varen pludselig går i stykker, eller du fortryder dit køb. http://www.dbm.dk[...]
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#37
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 22:18

Rapporter til Admin
#36 Ja, det underbygger min påstand yderligere? Private kan som sagt aftale sig ud af det meste. Nu tror jeg at du har indset at du har taget fejl eller misforstået tråden og prøver at redde den med et citat, du desværre tager ud af sammenhængen :) Altså: Handel mellem private = 2 års reklamationsret, medmindre andet aftales. Er du med nu?
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#38
Mikkel
Gæst
13-07-2014 22:20

Rapporter til Admin
#37 Nej, jeg er ikke enig. Der er ikke 2års reklamation ved salg/handel mellem private af brugte dele.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
Duffnez
Monsterbruger
13-07-2014 22:24

Rapporter til Admin
Det er da noget af en diskussion.. Jeg tror ikke enten jeg eller køberen vil komme ind på reklamionsret..
--
'Priceless'
#40
Charly
Giga Supporter
13-07-2014 22:24

Rapporter til Admin
#38 Okay, det kan du jo så passende skrive til Forbrugerstyrelsen og informere dem om, for de har jo tydeligvis misforstået købeloven, ifølge dig :) god fornøjelse med det :p
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#41
Mikkel
Gæst
14-07-2014 08:49

Rapporter til Admin
hvorfor pokker skulle jeg dog skrive til dem. Det er noget opretter må hakke i. Jeg er bedøvende ligeglad med hans sag
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#42
Christian88
Giga Supporter
14-07-2014 10:10

Rapporter til Admin
Igen, Mikkel: "Han er 100% uden rettigheder, når der er handlet privat." Stop talking shit, shitstain.
--
#43
Charly
Giga Supporter
14-07-2014 10:12

Rapporter til Admin
#41 Ok. Så fortsæt du bare med at tro at du ved bedre end Forbrugerstyrelsen :p #39 Nej, det har du nok ret i. Men det er vigtigt at nonsens ikke får lov til at stå uimodsagt, så andre, der falder øvet tråden, ikke tror at der ikke findes reklamationsret ved private handler. Skriv gerne hvad sagen ender med for en god ordens skyld :)
--
ITX: i7 4770k Gigabyte 780 Bitfenix Prodigy
#44
Duffnez
Monsterbruger
14-07-2014 10:18

Rapporter til Admin
43# Det gør jeg helt klart :)
--
'Priceless'
#45
Duffnez
Monsterbruger
14-07-2014 20:28

Rapporter til Admin
Har talt med ham. Jeg bad ham om at sende en video hvor han prøvede at tænde den. Der kom intet på skærmen. Jeg ved ikke om man koble skærmen fra på en måde eller noget. Men jeg tror på ham og han ville gerne have 30% af pengene igen. Så dem sender jeg. Så jeg fri for at tænke på det mere.....
--
'Priceless'
#46
Ahmad
Nørd
15-07-2014 12:57

Rapporter til Admin
#45 det kan jo være at den ikke er sat til stræm rigtigt? Eller at han selv har gjort noget så det virker som om den ikke tænder. Men det med at han forslår han kun betaler 30% og beholder pc virker fortsat som scam. Men gl&hf.
--
3960x @4,4GHz|Gigabyte X79 UD3|HD DCu2 7970|16GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120GB|750GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#47
Maldark
Elitebruger
15-07-2014 19:39

Rapporter til Admin
Det er simpelthen for dumt at give nogle af pengene igen, for hvis den ikke virkede ville han jo ikke bare have lidt igen, han ville have det fulde beløb igen. Og hvis ikke den virkede havde han jo absolut intet at bruge den til, og derfor ville han ikke bede om at beholde den. Lad være med at betale ham en øre, men tilbyd eventuelt (hvis du lyster), at han kan sende den for din bekostning så tager du et kig på den... Og hvis ikke du kan fikse, jamen så kan du jo tilbagebetale ham.
--
#48
Duffnez
Monsterbruger
15-07-2014 19:43

Rapporter til Admin
47# Jeg var villig at betale ham tilbage fordi han på en måde bevidste det. Jeg ville hellere ikke igennem det besvær og få den sendt frem og tilbage. Fragten kostede 100kr. synes selv det er meget. Det rigtigt det var dumt, vidste jeg godt da jeg sagde ja til at give ham nogle penge igen... En anden gang vil jeg helt klart gennemtjekke det jeg sælger, selvom der ingen problemer var med denne her.
--
'Priceless'
#49
Maldark
Elitebruger
16-07-2014 09:35

Rapporter til Admin
#48 Og selv hvis der er noget i vejen, jamen så enten betales der alt eller intet tilbage. Der er ikke noget der hedder "betal mig 40% tilbage, og jeg beholder iøvrigt computeren".
--
#50
JD-79
Supporter Aspirant
16-07-2014 09:51

Rapporter til Admin
#49: Men der er noget der hedder "et kompromis" og det er vel #0's valg, om han ønsker at vælge den løsning...
--
I5-2500K | Asus P8Z77-V | 2 x MSI GTX 660 TwinFrozr 2GB | 16GB Corsair DDR3 1600 MHz | Seasonic SS-860XP | XSPC RX240 Cooling kit | Dell u2713hm
#51
Duffnez
Monsterbruger
16-07-2014 14:27

Rapporter til Admin
49# Jo det er der. Hvis du købte en computer med en SSD på 500gb. Men da du får den er det kun 250gb, så kan du stadig godt bruge pcen, men vil gerne have lidt af pengene igen fordi det var ikke helt det du betalte for.
--
'Priceless'

Opret svar til indlægget: Salg af bærbar, penge tilbage.....

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning