Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Problem med Alienware, ved bare ikke hvadAf Ny på siden Nerolancer | 09-08-2009 20:07 | 2961 visninger | 23 svar, hop til seneste
Hej har et problem, så jeg simpelt hen ikke har flere ideer til hvad jeg skal gøre.
Har søgt på google, og læst jeg ved ikke hvor mange ting, uden at reelt komme frem til en løsning, så nu prøver jeg at skrive her, med forhåbning på, at der er nogle gode ideer eller ting som jeg ikke har tænkt på.
Sidder med en M17x Alienware laptop fra Dell. (specs kommer til sidst)
Det starter med at jeg finder ud af, at jeg ikke længere kan komme ind i strømstyringsmodel (der man sætter op med om laptop skal kører strømbesparende eller ej.)
Da jeg så sidder og kigger, kan jeg se at jeg ikke har adgang til brugerkonti (min bruger er den eneste konto der er på den, og jeg kørte som administrator) og det gør jeg ikke længere.
Ikke en gang i safe-mode eller hvad det heder. (den man finder frem til via F8 under start af laptop)
Der er rigtigt mange ting i indstillinger jeg ikke længere har adgang til.
Har prøvet windows gendannelse eller hvad det hedder, til en tidligere dato, hvor jeg vidste det hele virkede, men uden succes.
Så tænkte jeg, kør windows update, men den kan jeg ikke få lov til kører. Så pt. Kan jeg ikke kører, nogle instillings ting, selv om jeg med nogle ting kan få lov til at højre klikke og sige kør som administrator.
Har så været inde under ”Problemrapporter og løsninger” hvor jeg har fundet flg. Ting, som vista ikke kan finde løsning på, på nettet. Kopiere så detaljeret neden under som jeg kan, så beklager hvis jeg indsætter for meget.
1:
DHCP-Klientprogram ---> Handling blev afbrudt
Under dette er der flg. Info
Problemsignatur
Problemhændelsesnavn: APPCRASH
Programnavn: svchost.exe_Dhcp
Programversion: 6.0.6001.18000
Tidsstempel for program: 47919291
Fejlmodulnavn: stapo64.dll
Fejlmodulversion: 1.0.6162.11
Tidsstempel for fejlmodul: 49c2d53e
Undtagelseskode: c0000005
Undtagelsesforskydning: 0000000000109314
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landestandard-id: 1030
Yderligere oplysninger 1: 0a71
Yderligere oplysninger 2: 2b9e64833ded1b8566df2c12e9bbc072
Yderligere oplysninger 3: 7f33
Yderligere oplysninger 4: 792fb17855832c39c432fcfecbbb3da9
Ekstra oplysninger om problemet
Bucket-id: 5274682
2:
Windows vertsproces (Rundll32) ---> Handling blev afbrudt
Under dette er der flg. Info
Problemsignatur
Problemhændelsesnavn: APPCRASH
Programnavn: rundll32.exe
Programversion: 6.0.6000.16386
Tidsstempel for program: 4549bb52
Fejlmodulnavn: USER32.dll
Fejlmodulversion: 6.0.6001.18000
Tidsstempel for fejlmodul: 4791adec
Undtagelseskode: c0000142
Undtagelsesforskydning: 00000000000b1188
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landestandard-id: 1030
Yderligere oplysninger 1: fa3e
Yderligere oplysninger 2: ac0507478d1c5bd693cfc4fe3987e900
Yderligere oplysninger 3: fa3e
Yderligere oplysninger 4: ac0507478d1c5bd693cfc4fe3987e900
Ekstra oplysninger om problemet
Bucket-id: 1066512
3:
Sidst er der tre stk Windows-hændelseslog der ser umiddlebart ser ens ud. Så info fra den seneste er som flg.
Problemsignatur
Problemhændelsesnavn: APPCRASH
Programnavn: svchost.exe_Eventlog
Programversion: 6.0.6001.18000
Tidsstempel for program: 47919291
Fejlmodulnavn: stapo64.dll
Fejlmodulversion: 1.0.6162.11
Tidsstempel for fejlmodul: 49c2d53e
Undtagelseskode: c0000005
Undtagelsesforskydning: 0000000000109314
OS-version: 6.0.6001.2.1.0.768.3
Landestandard-id: 1030
Yderligere oplysninger 1: 0a71
Yderligere oplysninger 2: 2b9e64833ded1b8566df2c12e9bbc072
Yderligere oplysninger 3: 7f33
Yderligere oplysninger 4: 792fb17855832c39c432fcfecbbb3da9
Ekstra oplysninger om problemet
Bucket-id: 4769312
Jeg har prøvet at søge på google efter det meste, men kan ikke rigtigt finde hoved og hale i de fleste ting der kommer frem, og mange ting, omhandler andre emner jeg ikke kender til, eller også begynder de at tale om at man skal edite i registreringsdatabasen, som jeg har minus begreb om, så igen håber jeg at der er en her som kan hjælpe, med noget godt, og på forhånd mange tak for jeres tid og for den hjælp, som måtte komme.
Og sidst men ikke mindst, system specs
Bærbar Alienware M17x gaming-pc - Space Black
Intel® Core? 2 Duo T9600 (2,80 GHz, 1066 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
LCD 17" skærm i bredformat med UXGA (1920 x 1200) - mere end HD (1200p)
4096 MB Dual Channel DDR3 SDRAM på 1333 MHz [2 x 2048]
1 GB GDDR3 NVIDIA GeForce GTX 260M
500 GB harddisk (7.200 omdr./min.) med fritfaldssensor
Original Windows Vista® Home Premium SP1(64 Bit) - Dansk
Optisk dvd +/-rw-drev (læser og skriver dvd/cd)
Trådløst Dell 1510-minikort med halv højde (802.11n) - Europæisk
Bluetooth Dell Wireless 370 Bluetooth-modul - Europæisk
Primært batteri 9-cellet litium-ion-batteri på 85 W/t
Skal nævne at under Nvidia Kontrolpanels systeminfo står der flg. Grafikkort navn. Gefore 9400 G, så ved ikke om det er det samme, eller om jeg under alle omstændigheder skal have fat i Dell angående dette. --
Better to have a shot life with joy, than a long life with missery.
Det kunne umiddelbart godt lyde som virus, malware, adware eller spyware. Har du prøvet at reinstallere windows? -- Brug dog Google. Nej det har jeg ikke, da jeg har fået at vide, at når man geninstallere sin windows (oem) med restore cd, eller hvad det er, så skal man have fat i Microsoft at have ny cd key eller noget i den dur, da man kun kan bruge den oprindelige en gang. (ved ikke om det er rigtigt, derfor jeg prøver alt andet)
Har kørt 3 forskellige online virusscanninger, for at se om der er noget som min egen antivirus ikke har fanget, men de fandt ikke noget.
Men kan måske så se ud til, at jeg skal til at tage backup og billeder og dokumenter, og så finde ud af at få lavet en geninstallering eller systemrestore alt afhængigt hvad der nu er kommet med den her maskine kan jeg gætte? -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. Jeg har efterhånden hørt og læst om rigtigt mange der har problemer med disse notebooks. Jeg synes måske godt det kunne være en virus, men jeg tvivler. Ellers skal du kontakte Dell, men hører bare ikke det bedste om deres service. Der skal man betale hvis de bare mener der er den mindste chance for at det ikke er direte under garantien. -- Pris, kvalitet og service hænger ofte sammen. Ok, træls med en så dyr maskine.
Men ja har læst at man tager kontakt til dem, og så vurdere de om det hører under garanti, eller om man skal betale, hvor man så for det at vide, så man kan beslutte sig for om man vil betale hvis det er den ting de finder frem til.
Men må først prøve det der AlienRespawn ting der følger med, og så må man jo tage den derfra. Men takker for jeres input, og hvis der sidder en og pludselig har en hov fornemmelse af, at jeg forresten lige kunne prøve det eller det, så skriv endelig. Får først lidt tid til at går i gang med at gendanne tilbage til start, om et par dage. -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. Ok, nu giver jeg snart op.
Fik efter at have læst en del i på Dells homepage, kom jeg frem til at jeg måtte geninstallere alt igen. Dette har jeg så gjort.
Pt. er det kun, windows,mit antivirus, firefox, skype, msn og divx codex jeg har installeret. Den har så skulle have en del windows updateringer. Alt kørte fint, indtil den sidste opdatering her. Så er det samme problem som jeg startede post med, kommet igen..... Ved snart ikke hvad jeg ellers skal gøre. så derfor prøver jeg lige at skrive en gang til her igen, som sidste udvej, inden jeg må prøve deres betalingsnummer hvilket jeg jo prøver at undgå, da jeg føler jeg har betalt nok penge til dem.
Så krydser fingre lige en gang til -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. hvad var den sidste opdatering? -- Brug dog Google. Den sidste har været KB955430 Windows updatering. det er den sidste hentet. men den har installeret et hav, hele tiden hvor den har gennemført 1, 2 og 3 ud af 3 processer det meste af tiden.. ved ikke om det har nogen betydning. men umiddelbart lige det bedste jeg kan svare, med mindre det er sort snak og info jeg nu har givet?
Ja undskyld, men er ikke klog til computere, googler mig så langt frem jeg nu en gang kan når jeg har problemer, og så har jeg hol, når jeg ikke forstår så meget af det jeg læser på det her område -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. Hvilken AV bruger du? -- Brug dog Google. Eset Smart Security -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. prøv at afinstallere den sidste opdatering, -- Gigabyte GA-EX58-UD5/i7 920/6 GB Kingston HyperX 1600mhz CL8/1TB HD/Noctua NH-U12P/Inno3D GTX-295/Antec 900/ Angående administrator.
Er denne som standard disable i Vista
start -> kør ->cmd -> net user administrator /active:yes
Genstart nu din makine eller log af, så børdu have den administraor kontoen aktiv.
Herefter starter du med SuperAntiSpyWare og herefter Eset (NOD-antivirus).
OG se om du ikke få mere liv din maskine,
Hvis du er fra odense, vil jeg også godt bruge en aften på din maskine :-) -- Nogle brugere af hol, skulle ikke have lov at have internet fx Tox!c
- contact:MSN: [email protected]- Mail: [email protected] Hejsa
Ja - du skal have fat i Dell da du højst sandsynligt kører med andet grafikkort i stedet for dit ønskede GTX260M.
Hvad står der på fakturaen og hvad siger bios?
med venlig hilsen -- Q9450 : Asus Maximus Formula : Dominator 8500 2*2 GB : Asus 4870 512MB. : G5 MUS : G15 Keyboard : Patriot SSD 64GB: Toughpower 1500W #12
Nåh ja, undskyld det fik jeg ikke nævn. Mht. grafik-kortet så er der ikke en fejl, har jeg fundet ud af, efter have taget kontakt med sælger om det. Det viser sig at der er to grafik-kort i Alienware. Et til når strømmen ikke tilsluttet, som ikke trækker så meget batteri, og så det "store" som du kan skifte hen til at bruge hvis man vil. Så den er helt i orden med den detalje. srry at jeg ikke fik skrevet det.
11#
Tak for det gode tilbud, men er desværre ikke fra Odense af. Er ikke helt sikker på, hvad det med deaktiveret administrator rettigheder er, da jeg jo startede med adm. rettigheder. Men kan da lige så godt prøve det. Skal jo nok under alle omstændigheder, geninstallere igen, med mindre jeg er heldig, og så må jeg denne gang, bare nøjes med windows, og så ofc. Eset, så jeg har lidt sikkerhed kørende, og så må jeg vente med alt det andet, til jeg er sikker på at windows updates er færdige, og se om jeg bedre kan ligge mærke til, hvilken update der lave ged i det hele for mig.
Endnu en gang stor tak so far, for alle de gode ideer og bud.. Alt kan bruges... -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. # 2
Du kan godt geninstallere din windows (oem) med restore cd. Jeg gør det selv tit og der har intet problem været. Jeg ahr en HP slim-line hvor jeg har gjort det med en OEM cd jeg brugte til min samleselv spille maskine.
Du bliver dog bedt om efter 30 dage at aktivere din Windows men så ringer du bare til Microsoft Support og går igennem alt deres tlf. support som kan tag 15-20 min. engang imellem (Du kommer ikke til at tale med et menneske) og så får du en ny CD key som du skal installere.....dette er du nød til at gøre hvergang du installere Windows forfra. Det er lidt bøvlet men sådan er det.
Vigtigt:
Når du ringer til dem skal du huske at have din Windows key klar da du skal intaste denne via din telefon.
Husk også papir og noget at skrive med da du skal intaste en masse koder før du får din nye CD-key. -- Bare husk at deaktiver "automatisk online aktivering" under installationen, og aktiver først når du er 100% sikker på det hele kører, som det skal. Så kan du geninstallere lige så ofte du vil, uden at spære din produkt kode. -- Nåh lige en lille update, hvis der er folk der ønsker det (skriv endelig hvis det er ligegyldigt, så skal jeg nok stoppe med at skrive)
Endte med at ringe til deres døgn nummer, hvor jeg kom til at tale med en "Inder" der talte med gebrokkent engelsk. Han ville stille mig videre, hvor så de kastede mig af. Men ok efter 3 opkald og 40 minutters venten, gav han op, og gav mig et nyt nummer at ringe til.... Et nummer i Irland.... "suk" men ok, hvorfor ikke, hvis det virker så fint... Fik alienwares support nummer i irland fandt jeg så ud af, talte med dem et godt stykke tid, hvor det endte med at de ikke kunne gøre noget, da det måtte være et software problem, som jeg ellers også lagde ud med at nævne.
Så må prøve at ringe til Dell i dagtimerne og få deres software support nummer og finde ud af hvad de vil charge for løsning, hvis de altså har en løsning.
Nåh ja, fik der Dell UK's software support numre, så kan jo altid ringe dyrt igen, hvis dk support ikke kan hjælpe.
Ellers må jeg i sidste ende kontakte microsoft og hører om de ved om nogle deres updates skaber problemer for Dells alienware M17x, da det er det eneste jeg er sikker på, der skaber problemerne.
Skal nok skrive en update når jeg får tid til at kontakte dell. Ellers hvis det nok er ligegyldt at lave update, så bare skriv det.
Endnu en gang tak for alle de mange forslag. Selv om det desværre ikke har løst problemerne, så har det været super med alle de svar og forsøg på at assistere med løsning på problemet. Så endnu en gang mange tak. -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. Nerolancer
#5 Alt kørte fint, indtil den sidste opdatering her. Så er det samme problem som jeg startede post med, kommet igen.....
Har holdt lidt øje med den her tråd, da jeg selv sidder og venter spændt på min M17X.
Men først nu hvor jeg har læst overstående (Kursiv)sætning fra dig, ved jeg at du skal kontakte Microsoft.
Har selv haft problemet af 2 omgange, da jeg fik min (Eks) Stationær med 64bit Vista Ultimate.
Af & Geninstallerede, og skiftede også fra 64bit til 32bit og tilbage igen.. Intet hjalp!
Så snart jeg havde kørt Windows Update havde jeg et hav af problemer.
Jeg fik hjælp for samme problem af 2 gange.
Men jeg kan desværre ikke helt huske hvordan jeg fik løst problemet. - Men jeg mener det endte med at, jeg i en mail fik tilsendt et link sammen med en vejledning jeg skulle følge i forbindelse med linket.
Super let og nemt! Også så jeg ikke mere til det problemet.
Mærkelig nok!!!! - Så har jeg siden haft geninstalleret den Pc, da min lillesøster overtog den. Og der var der ingen problemer.
Anyway! Så er jeg sikker på at det ville spare dig en del tid, hvis du som det første kontakter Microsoft imorgen. -- Hej.
Udnskyld jeg skriver i din tråd... Men det står sådan, at jeg skal have mig en ny pc (Skal du trække spil) og så faldt jeg over Alienware.. Og de har fedt design og godt "Madding", men deres tastatur er ikke dansk? Hvordan har du fået dit på dansk? Og vil ikke købe den til 16k inde på dell.dk.. :) -- Dreng - 13 - gamer bærbar!
NOTEBOOK FOR LIFE! :D #17 Ja har også tænkt mig at forsøge med Microsoft når jeg lige får mulighed for at ringe til dem. (står snart og skal være far, så der er et par ting jeg lige skal have styr på, som kommer lidt før bærbar fixing, når jeg kommer hjem fra job. hehe)
Anyway, har nu fundet det gendannelses tidspunkt der ligger lige før den update, som laver rod i min alienware... ved ikke hvordan jeg deaktivere den, når den lige så snart laptop er startet op, står parat med at installere den, så det skal jeg lige have kigget på. Men bortset fra at en Microsoft update ikke samarbejder så godt med det her system fra Dell/Alienware, så er jeg sgi alligevel glad for den, da den er nice at sidde ved.
#18 Har købt min alienware via Dell. og jeg betalte lidt over 20k for den... Så med dk tastatur kommer du nok ikke uden om. Grunden til at jeg lavede en så stor investering er, at jeg har prøvet nok gange med de billigere mærker, hvor bundskraberen har være 3 forsøg med Zepto, der blev være for hver gang jeg købte. så endte med at sige, ok, fair nok jeg kan ikke have en stationær stående, så må jeg mønte sammen til en dyr investering. -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. Nå, så må jeg bare finde et andet mærke. :) Men tak! :D -- Dreng - 13 - gamer bærbar!
NOTEBOOK FOR LIFE! :D # 19
Nerolancer
Først! Tillykke med den kommende stor titel Far :-)
Det er et spørgsmål om at du har været uheldig.. Har som nævnt selv haft problemet med en stationær (Selv bygget - Dog ikke fra Dell)
Fik min M17X i går.. Og har siden kørt alle opdatering til både Vista & Office, ind til videre ingen problemer.
Så jeg håber at du hurtigt får løst det, så du også kan nyde din lækre maskine.
Endnu engang Tillykke med den kommende titel. -- #21 Tak tak, det er så anden gang, så jeg håber jeg kan være lige så dygtig, med barn nummer to, hehe.
Er sikker på at der nok skal komme en løsning på det her, nu hvor jeg har en ide om hvor problemet ligger. har været i kontakt med Microsoft, og sendt nogle forskellige log filer, så mon ikke der forhåbentligt kommer en løsning. Krydser i al fald fingre, for som du selv siger, så er det en lækker maskine.
Skal nok smide en update, når jeg finder ud af hvad Microsoft siger. -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery. Nåh så måske den sidste note herinde på ang. denne ting fra mig.
Fik sendt log filer til Microsoft og de kunne ikke se noget galt så jeg skulle prøve at gøre en masse ting, der ikke gav mening for mig, så fik logget en it-nørd-ven der er meget klogere en mig foran min computer.
Så først fjerne vi (vi lig med ham) en windows opdatering af gangen, uden at de virkede. Så gendannede vi computer tilbage til start, og så tog vi og installerede en update af gangen. Der var meget færre updates tilgængelig end vi kunne fjerne, så min vens bud var at der nok var nogle der var blevet samplet i en opdatering.
Men alt er opdateret nu og indtil videre ingen problemer. Så min ven gætter på, at der har været nogle forud installeret opdateringer eller noget i den dur, som de nye opdateringer enten ikke kunne update eller fjerne, eller noget i den dur, som så har skabt bøvl.
Så det ser ud til, at det måske har været en opdaterings konflikt
Håber ikke at det her skriv var for rodet, men har prøvet at forklare så godt jeg kunne ud fra hvad jeg fik at vide uden at have den store forstand på det. Så hvis der er nogle som kommer ud fra lignende så kan det her måske være problemet. For indtil videre har det da virket for mig.. -- Better to have a shot life with joy, than a long life with missery.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|