Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Bærbare Computere
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med lenovo support

Af Superbruger solpreme | 07-09-2023 00:03 | 1882 visninger | 20 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg har købt en fantatisk brugt Lenovo Yoga Slim Pro 7. Den har dog fået et quirk hvor det er som om der er en løs forbindelse til det interne tastatur. En gang imellem virker Q, W, 1, 2 og tab ikke. Derudover er G og H blevet meget unresponsive. Bærbaren er stadig i garanti så ville høre om nogen har erfaringen enten med supporten eller modellen? Jeg læser mig til at lenovo nogle gange ikke rigtig gør så meget ved det og computeren bliver sendt tilbage med et lignende problem. Jeg har tideligere haft en x250 som jeg købte brugt en gang i 2017 og har været sindsygt glad for den. Jeg undrer mig nok bare en smule over kvaliteten fra et ellers så anerkendt mærke? TLDR; Har i erfaringer med lenovo support eller svigtende keyboard på Lenovo Yogo Slim Pro 7 ps. alle relevante indspark er meget velkomne.
--
#1
BoreBissen
Guru
07-09-2023 00:16

Rapporter til Admin
Held og lykke hvis du forventer en lyksagelig behandlig direkte fra Lenovo. :D https://dk.trustpilot.com[...] Så sats på at forhandleren kan/vil hjælpe (hvis den altså er købt igennem en sådan).
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
#2
puma99dk|
Supporter
07-09-2023 08:21

Rapporter til Admin
OP er hvilken garanti form er der på din Lenovo? Det køre med 3 forskellige, bring-in (send in), On-Site og Premiere support. Det er bare at ringe ind og få den fejlmeldt så husk at ha serienummeret klar og så er det enlig bare det som skal til. Sidder med Lenovo til dagligt og snakker med Lenovo supporten en del gange om året både den Danske men os ude i Europa og de laver det de skal. Tror den support line som nok er den svære det at få i gang er i Polen men det har jeg selv styr på xD
--
#3
AHoeg
Semibruger
07-09-2023 09:22

Rapporter til Admin
Jeg har brugt Lenovo support +20 gange nok og det har været super nemt og lige til alle gange. 1. https://pcsupport.lenovo.com[...] 2. Indtast serienummeret på din PC (cmd: wmic bios get serialnumber) 3. Derinde vil der står under "warenty history" hvilken type support du har og hvor længe den løber. I mit tilfælde på min bærbar har jeg "on site" support, så Lenovo kommer ud til mig og løser problemet. 4. Under "Contact Us" opretter du så en ticket med dit problem og vil efterfølgende blive kontakt - typisk ringer de op rimelig hurtigt(samme dag) Har ikke prøvet at der er gået mere end en uge fra jeg har meldt et problem til teknikker har været på besøg og løst problemet.
--
#4
Enoxe
Elitebruger
07-09-2023 09:58

Rapporter til Admin
Ja jeg kan sku heller ikke genkende noget af det den trustpilot score reflekterer. Jeg har både privat og med virksomhed haft tonsvis af sager hos Lenovo, formodentlig 300+ i virksomhedsregi, og en 10-15 styks privat, og har aldrig fået andet end god behandling og den hjælp der var påkrævet. At deres trustpilot score skulle være så elendig som #1 linker til, undre mig enormt, der må virkelig sidde nogle mennesker derude som føler sig enormt dårligt behandlet, eller som bare sætter en enorm lav barrer for hvornår man giver 1 stjerne. Skulle jeg give dem en anmeldelse ville det ligge på 4 solide stjerner, og en klar anbefaling herfra.
--
#5
tpjan
Ultrabruger
07-09-2023 10:20

Rapporter til Admin
Jeg har kun en enkelt gang haft fat i Lenovo, fordi laderen til min kones laptop var stået af. De bad mig bare teste om det var USB-C kablet eller selve laderen. Da jeg kunne forsikre dem om at det var laderen, så sendte de mig en ny som jeg modtog dagen efter. Jeg behøvede ikke sende den gamle til dem. Det er 1½ år siden, så det skal da være gået helt skævt for dem, hvis det er rigtigt hvad der står på trustpilot.
--
#6
Weide
Nørd Aspirant
07-09-2023 10:24

Rapporter til Admin
Havde godt nok købt min bærbar ved BILKA, men de har da sendt den til Lenovo i Tjekkiet eller var det Polen?? Men den mistede WiFi, de erkendte der var en dårlig lodning. Så de gav mig et nyt Netkort for deres regning.
--
I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 840 500 GB--Western Digital Black 500GB-Seagate 2TB-Cool master 700 Watt--8GB 1600 Kingston Hyperx
#7
puma99dk|
Supporter
07-09-2023 12:12

Rapporter til Admin
Som flere er inde på så er TrustPilot ratingen helt i skoven, har generelt virkelig gode oplevelser når man snakker med supporten.
--
#8
BoreBissen
Guru
07-09-2023 12:19

Rapporter til Admin
Tænker ikke at folks oplevelser med Lenovo er 'helt i skoven'. Det er jo reelle oplevelser folk har haft.
--
Ryzen 5700x | 16 GB RAM 3200 MHz ASUS STRIX B550-F | PNY 480 GB SSD | Kingston NV2 NVMe - 1TB ASRock Rx 6800 XT 16 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
#9
Kristina
Monster Nørd
07-09-2023 12:49

Rapporter til Admin
RMA-behandlingen på Thinkpad-serien er sublim, intet at sætte en finger på her fra. RMA-behandling på alt andet oplever jeg som en katastrofe. Har en sag i Forbrugerklagenævnet kørende vedr. en Lenovo PC-skærm, hvor Lenovo anerkender defekten men nægter at ombytte til en fabriksny skærm på reklamationsretten. De vil kun ombytte til en brugt, refurbished skærm (fuldstændig som den mediesag, der var med Apple, pivulovligt). Deres begrundelse er, at de ikke er forhandler, men kun er producent (selvom jeg har købt på Lenovo.dk), og derfor kan de (ifølge dem selv) ikke behandle min sag på reklamationsretten (vanvittigt; jeg tør slet ikke tænke på, hvor mange kunder, de har lavet dette nummer på). Sagen har kørt i 3 mdr., og Lenovo lyver, bedrager og finder på historier overfor Forbrugerklagenævnet, der aldrig har fundet sted. Jeg har aldrig oplevet noget lignende. De møder ikke op til telefonisk mæglingsmøde, før sagen kom til Forbrugerklagenævnet blev jeg stillet videre til 47 Lenovo-afdelinger 25 gange, og jeg kunne blive ved. Jeg har nok spildt 30 timer på det. På en skærm der har kostet 2300 kr. Om man fatter, at Lenovo selv gider spilde så mange ressourcer på så retarderet en sag. Kort fortalt: Er det bare noget simpelt som fx en ny lader, der skal ombyttes, så går det med deres robot-agtige, outsourcede google-translate kundeservice-team. Hvis det er mere end det, dvs. noget mere komplekst - så er det en fadæse, mildt sagt.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 07-09-2023 12:54
#10
Enoxe
Elitebruger
07-09-2023 13:11

Rapporter til Admin
Redigeret efter at have læst #9, jeg har kun erfaring med t4xx og t5xx modeller erhvervsmæssigt, og de private maskiner der har været bøvl med, har vi altså også kun oplevet god service omkring.
--
Sidst redigeret 07-09-2023 13:13
#11
Kristina
Monster Nørd
07-09-2023 13:11

Rapporter til Admin
Tilføjelse til #9 Deres outsourcede, google translate-oversættende "kundeservice"-team render man ind i, når man køber fra Lenovo.dk (Lenovo har outsourcet al kundeservice, når man køber fra Lenovo.dk til "underfirmaet" Digital River).
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#12
solpreme
Maxibruger
07-09-2023 15:27

Rapporter til Admin
#2 og 3 Jeg har slået min pc op på Lenovos side efter anvisning fra #3. Det viser sig at der er premium care support I de fem måneder og jeg har været i kontakt med en support fyr som uden problemer tog imod mit problem og skrev en sag op. I de næste to arbejdsdage kommer der en teknikker fysisk ud og skifter tastaturet eftersom jeg bor indenfor en vis rækkevidde. Umiddelbart er jeg glad for deres service, selvom jeg måtte vente i 22 minutter på en konsulent. Jeg opdaterer lige tråden efter reperatioen bare for god ordens skyld. :)
--
#13
puma99dk|
Supporter
07-09-2023 15:37

Rapporter til Admin
#12 Ja hvis det er en ny arbejder hos firmaet Lenovo bruger så kan det godt tage lidt tid. Men godt sagen er løst og du er glad of tilfreds :)
--
#14
Gucal
Maxi Nørd
08-09-2023 09:39

Rapporter til Admin
Man skal skelne mellem support på deres business modeller (ThinkPad, ThinkCentre osv) også deres "consumer" serie Ideapad og lign. Der er stor forskel på både kvalitet samt garanti/support. Der er en grund til de både har en ThinkPad Yoga også en Ideapad Yoga :-). Tror Trustpilot scoren hænger sammen med at folk ikke skelner mellem deres business serie og deres "consumer" serie og jeg tror mere den afspejler sidstnævnte derinde. Supporter er stadigvæk top på deres business modeller, men synes deres garanti dækning er blevet en smule ringere med årene, dog stadigvæk bedre end reklamationsret og langt langt hurtigere afklaring på problemet. Selv hvis produktet ender med at skulle blive sendt til Polen til deres centrale repair center, så tager det max 1,5uge før produktet er retur igen. Og det er med afhentning på din adresse og levering til din adresse.
--
#15
speeque
Juniorbruger
08-09-2023 10:12

Rapporter til Admin
Kan kun give roser for deres support. Har mange henvendelser gennem årene i arbejdsregi og en håndfuld privat og ikke en eneste gang har der været problemer. Og har man onsite er flexibiliteten helt suveræn f.eks. ift. hvor service skal laves. Thumbs up herfra.
--
#16
solpreme
Maxibruger
02-10-2023 18:22

Rapporter til Admin
Laver lige en opfølger på denne tråd. Jeg bestilte som sagt en reperation d 7/9 og de gav mig en estimeret ventetid på cirka 2-3 dage. Først efter 12 dage får jeg skyggen af respons i form af et telefonopkald fra lenovo med henblik på at lave et møde. Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med min uddannelse, så jeg har mødepligt kl 10 (cirka). Personen jeg taler med i første omgang er forstående overfor min tidsramme og siger at der vil blive sendt en tekniker ud til min adressen næste dag i tidsrummet 8-10. Da klokken er 10:30 og jeg stadig intet har hørt fra teknikkeren, fortsætter jeg min dagsorden. Klokken 13 samme dag får jeg endnu et opkald fra en konsulent som beklager og siger min booking åbenbart er røget igennem deres system. Fair nok, det er trods alt menneskeligt at fejle. Vi sætter med det samme en ny aftale op. Dog har de første mulighed for at komme på den anden side af weekenden (dette var en torsdag). Vi lander på tirsdag og han garenterer mig at teknikkeren vil tage ud til mig som det første (altså kl 8.) IGEN venter jeg helt frem til klokken 10:30 og må igen komme for sent afsted. Samme dag får jeg et opkald fra en teknikker som siger han er booket til at være på min adressen mellem klokken 12-15. Jeg fortæller ham at det var ikke aftalen, men at jeg selvfølgelig er bevidst om at det ikke er hans skyld. Senere samme dag får jeg så igen et opkald fra en konsulent, som undskylder igen dog uden en konkret forklaring. Jeg forslår selv at eftersom de ikke kan finde ud af at komme i de tidlige timer, at de kan sende en tekniker ud på mit uddannelsessted. Det er ok med dem og efter 3 yderlige dages ventetid, kommer der en flink tekniker ud og skifter tastaturet på 30 minutters tid. Alt i alt føler jeg der er en sløj kommunikation mellem deres booking og teknikere. Håber aldrig jeg skal spilde tid på sådan et shitshow igen.
--
#17
ToFFo
Guru
02-10-2023 19:40

Rapporter til Admin
Kun gode erfaringer herfra. Især med deres premiersupport. Man skal bare lige huske at deres normale support og deres premier support altså sidder på to forskellige numre. #9 - Shit det er vanvittigt! Jeg har altid frarådet folk at købe direkte hos Lenovo af netop den årsag. Men problemet har altid været at jeg ikke vidste om det ville forholde sig sådan. Jeg har alle dage sagt at Lenovo's egen webshop ikke kan finde ud af at handle med privatkunder. De antager alle er erhvervskunder og dermed har erhvervs-rettigheder så at sige. Uden noget at have det i. Det har bare været ren konspirationsteori om man vil. Din sag bekræfter lige præcis min bekymring. Så det er både fantastisk og pisse ærgerligt på samme tid. Du vinder selvfølgelig sagen, det er jo en nobrainer man skulle tro var lige til højrebenet. Men som med alt retsligt, tager det en evighed. Guderne må vide hvorfor sager som disse altid skal trækkes i langdrag. Jeg tror udfaldet bliver at Lenovo sender dig en ny skærm som du har krav på, men ikke giver dig fornyet reklamationsret. Jeg tror simpelthen ikke de ved hvad reklamationsret er... Håber det løser sig snart og der ikke skal endnu en sag til, før du får fornyet reklamationsret på den nye skærm. Som forhåbentlig ER ny og ikke en refurbished i en ny skærms emballage.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 02-10-2023 19:40
#18
solpreme
Maxibruger
02-10-2023 20:14

Rapporter til Admin
#17. Min oplevelse beskrevet i #16 er med premium support.
--
#19
ToFFo
Guru
02-10-2023 21:02

Rapporter til Admin
#18 - Det havde jeg ikke lige set, takker. Men til Lenovos forsvar så vil jeg lige pointere det ikke er Lenovo selv der kommer og reparerer din computer. Det har de ikke mandskab til. Det er som regel InfoCare der kører ud og reparerer on-site. Der er meget få om budet i Danmark desværre. Der er bare ikke ret mange kvalificerede udkørende teknikere til opgaverne. Så man må tage hvad man kan få. For sjov checkede jeg lige Infocare på Trustpilot: https://dk.trustpilot.com[...] Jeg vidste godt det var slemt, men ikke SÅ slemt. Det er jo vanvittigt. Jeg troede de havde 2,5 stjerner eller derover... Oh well... Anyways, bare sørg for det ikke er 89881536 du ringer til. Det er et offentligt tilgængeligt supportnummer så jeg ser intet problem i at skrive det her. Der er nemlig mange der tror det er nummeret til Premiersupport.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 02-10-2023 21:02
#20
bornholmeren92
Ultrabruger
03-10-2023 08:28

Rapporter til Admin
Erhvervssupporten fra Lenovo har vi generelt været glade for her på mit arbejde, det er On-Site garanti vi har på vores maskiner :)
--
R5 3600|B450 Tomahawk MAX|16 GB 3200MHz|Palit RTX 3060Ti|2 x 850 EVO 500GB |970 PRO plus 1TB|WD Green 1 TB|AOC CU34G2X

Opret svar til indlægget: Erfaringer med lenovo support

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning