Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Postnord: Alle syv dageAf Skribent Ranger84 | 04-02-2021 07:23 | 5000 visninger | 62 svar, hop til seneste
Godmorgen Holler.
En god morgennyhed.
Det er fra marts slut med, at vente på Postnord først leverer din pakke mandag. ;)
” Fra marts kan man bestille varer lørdag og afhente pakken søndag ved postnords udleveringsteder [...] vi starter med leverer syv dage om ugen til udleveringssteder og pakkebokse, og så følger vi tæt med i udviklingen og ser, hvad interessen er.”
https://jv.dk[...] --
ASUS Deluxe II(X99) - i7 6850K - H115i -
64Gb TridentZ 3200Mhz (CL14) - AX860i -
512GB M.2 950 Pro - 1TB S-EVO 850
MSI 1080 Gaming X
Ja, det er dejligt. Så kan man få sedlen med, at de forgæves har forsøgt at levere pakken, men desværre ikke traf nogen hjemme, en dag tidligere. -- En nation uden grænser er ikke en nation. Det er alletiders tiltag.
Jeg bruger altid pakkeshop, da jeg kører lige forbi på vejen hjem fra arbejde. Ved godt at alle ikke har den mulighed, men jeg synes at det er en god nyhed.
-- I9 9900K @5.2Ghz, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb 3000Mhz/cL15 ram, Aorus RTX 3080 Extreme Waterforce, RM850i, NZXT H700i, Asus TUF VG27BG. #1 Modtagerflex hvis du har muligheden og ellers så benyt pakkeshop! Gjorde jeg altid før jeg blev tilmeldt flex. -- Back in my days the video games were more about the game than the video Er jeg den eneste der prøver at undgå Postnord så meget som muligt? Hvis man kan vælge GLS eller andre så vælger jeg altid det frem for Postnord. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Tager det der hurtigst og billigst
Har 7-9-13 så vidt jeg husker aldrig skulle reklamere over noget postnord,gls har ødelagt selv om pakker ikke altid er i mint condition -- Jeg har aldrig haft problemer med Postnord eller GLS, de har altid leveret som lovet og de har begge velfungerende track'n'trace systemer. Jeg har aldrig oplevet skader eller forsvundne pakker hos dem og foretækker dem fremfor Bring el DAO.....
DAO har ikke eksisterende Track'n'trace og 5-8 dages leveringstid og kun marginalt billigere.
Bring har lavet skader på på omtrent 20% af de pakker de har leveret til mig samt jeg skal køre 12km efter nærmeste pakkeshop, så de er et stort NO GO for mig.
Jeg afventer en pakke fra Dustin idag med dem, så jeg er spændt på om den er forsvundet, skadet eller om jeg er heldig at den kommer i perfekt tilstand... Kunne jeg selv vælge transportør ved Dustin eller Komplett ville jeg altid vælge en anden end Bring. -- I9 9900K @5.2Ghz, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb 3000Mhz/cL15 ram, Aorus RTX 3080 Extreme Waterforce, RM850i, NZXT H700i, Asus TUF VG27BG. Betyder intet når ens ting alligevel aldrig afleveres til tiden, 9 ud af 10 gange ligger mine pakker og glor på lager 60km fra mig mindst et døgn mere end de burde...oftest 2-3 døgn før de gider aflevere...
#4 Nej det er du bestemt ikke ene om, hvis en shop kun sender med PESTnord så handler jeg ikke der med mindre jeg ikke kan få det jeg vil ha' andre steder, jeg har ikke tal på de gange jeg har måtte have fat i kundeservice før de har gidet levere mine ting.....flere gange har de været "forsvundet" i en uge+ og så har jeg skullet starte erstatningssager.....sjovt nok så er mine ting så dukket op dagen efter... -- Xeon X5660, 24GB, 250GB SSD, GTX 1660 6GB
MacBook Pro 2012, I5 3210m, 8GB, 120GB SSD --
Sidst redigeret 04-02-2021 09:27 #4 nu har jeg set ved den lokale købmand at gls flere gange i juletiden når glas kom med pakker at de kastede computer skærme til 5000 + og bærbare til over 20.000 blive kastet ud af bilen i høj fart ud af bilen og halvanden Meter ned i en indkøbsvogn (ja den her jul) og mine egne pakker er tit bulet når jeg går dem fra GLS, så jeg vil ikke selv bruge det her mere.
Postnord er virkelig sjællendt der er så meget en skramme på kassen, og det eneste man kan regne med med leverings tid, så jeg er blevet rigtig glade for dem det sidste års tid, hvor jeg altid brugte GLS før, men nu ser jeg ofte her hvor sindsyge deres medarbejder behandler pakkerne at jeg ikke vil røre dem mere -- #8, du har vist ikke været på deres pakkecenter postnord og set når de vender burene på rullebånd og pakkerne er i frit fald på 2 meter :D -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #9 haha nej nej, siger også bare når jeg ser de læser biler af forgår det helt pænt her med postnord og mine pakker er ikke beskadiget, men når GLS står herude ryger der 20.000 kr bærbar ud stående fra inde i bilen endda set sådan en bærbar bliver tyret ud, frontal tæske ned i jorden fordi han missede, så blev den bare pakket i bunden så man ikke kunne se det
Jeg kan kun melde om hvad jeg ser ved den lokale købmand hvor jeg henter mine pakker :D -- #8 jeg tænker det med leveringstid afhænger MEGET af hvor i landet man bor, her er det måske 1 ud af 10 gange jeg rent faktisk får varen dagen efter som de reklamerer (og man betaler) for, så i min verden er de uden sammenligning den ringeste transportør jeg nogensinde har oplevet. -- Xeon X5660, 24GB, 250GB SSD, GTX 1660 6GB
MacBook Pro 2012, I5 3210m, 8GB, 120GB SSD av cable, proshop samt av connection for man i 18-19 gange ud af 20 (ofte mere end 9 ud af 10 gange) for man en vare der er på lager, når man selvfølgelig bestlller inden tidfristen,dagen efter, derfor bestiller jeg tit hos dem, især kabler bliver av cable brugt, da de også har prisgaranti,stort udvalg og man kan bestille indtil kl 20.30 med levering dagen efter OG det er med postnord alle steder (levering dagen efter)
#6
Så vidt jeg ved har dao track n trace -- Sidst redigeret 04-02-2021 09:41 #11 jeg bor i Stoholm mellem Viborg og Skive midt i ingenting, får afsender afsendt varen har jeg aldrig oplevet pakken ikke var i pakkeshop dagen efter med postnord, men GLS kan man regne med 3/10 gange, og når jeg sender pakker med GLS snakker vi 3-4 dage før modtager har selvom de henter pakken samme dag
Så ja konklusion er også kun at lige præcis i midt område er postnord den klart bedste løsning, hvordan det er i byen ved siden af ved jeg ikke, igen dette er også kun min erfaring med de 2 :) -- #12 Det har de også, men det virker overhovedet ikke i nærheden af optimalt. Derfor jeg brugte udtrykket "ikke eksisterende". -- I9 9900K @5.2Ghz, Asus Strix Z390-F, Kraken X62, 32gb 3000Mhz/cL15 ram, Aorus RTX 3080 Extreme Waterforce, RM850i, NZXT H700i, Asus TUF VG27BG. #13 ja man kan jo kun udtale sig om egne erfaringer, jeg har boet i en (for min del af landet) større by og det har åbenbart været for meget at forlange at postnord har leveret den service man har betalt for. -- Xeon X5660, 24GB, 250GB SSD, GTX 1660 6GB
MacBook Pro 2012, I5 3210m, 8GB, 120GB SSD #1
Hvis du læste nyheden og ikke bare overskriften så står der, at de levere til pakkeshops og bokse hele ugen ;-)
Tænker det betyder det kun er hjemmelevering mandag til fredag som normalt.
For mig personligt har jeg også kun positive oplevelser med PostNord.
Oplever ofte at bestille pakker om aftenen (19-20 stykker) og at jeg har dem dagen efter. Kommer selvfølgelig an på hvilken aftale afsender har med posten.
GLS derimod er trælse, men som andre har været inde på, tror jeg det kommer meget an på hvilken landsdel man bor i.
Her er det, det midtjyske.
--
Bruger altid Postnord, ikke en finger at sætte på service der bliver leveret.
Det er en god nyhed for mig.
Kan da se i Postnord app'en jeg oppe på 46 pakker siden start December. -- [email protected] | ROG MAXIMUS XI GENE | 3080 STRIX OC | ROG STRIX 850G WHITE Afleverer de så også i pakkeshop, i weekenderne?
for selv når jeg er hjemme hele tiden i disse tider, så føler jeg at de altid leverer når jeg lige præcis ikke er hjemme.
jeg hader hjemmelevering, af den grund. Føler også altid man ikke kan gå igang med noget som helst, eller gå en tur, fordi man jo skal være hjemme. -- #18
Du har vel kun den følelse, fordi du glæder dig som et lille barn til du modtager din pakke.
PostNord har jo ikke forlangt at du skal være hjemme. Hvis du ikke er hjemme så kan du afhente pakken næste dag.
De leverer til pakkeshop lørdag nu - svjv, fra marts leverer de både lærdag og søndag. -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. er glad for min postnord mand, aldrig misset en pakke altid høflig og altid god til banke på -- jep jep Er svært utilfreds med Postnord. I sidste uge var jeg hjemme hele dagen og ventede på en pakke, men alligevel så får jeg via app'en en besked at pakken var forsøgt afleveret men der ikke var nogen hjemme. Den kunne efter to så hentes i en pakkeshop...selvom der var betalt for 'med omdeling'.
Synes bare ikke det er i orden at tale usandt overfor deres kunder. I stedet kunne de bare være ærlige og sige at de grundet travlhed ikke kan levere indenfor tidsrammen og høre om det kan accepteres at den bliver indleveret i en pakkeshop hvorfra den kan hentes. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. #21
Ret skal være ret, så er dit sidste kapitel jo bare gætværk.
De kan jo rent faktisk godt have ringet på og du så ikke har hørt det. Den slags kan ske.
Du ville blive forbavset over det faktiske antal danskere som er overbevist om at de kan høre ringeklokken, mens de støvsuger og hører en Harry Potter lydbog samtidig (når man samtidig kalkulerer ind, at omkring 10% af de danske ringeklokker ikke virker og at der i opgangene, meget ofte ikke er etageangivelse eller navn på ringeklokken, så er man handicappet allerede inden starten).
Jeg er godt klar over du har orden i sagerne, jeg siger bare at gennemsnittet tror de har styr på, men virkeligheden er en anden. -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. Det lyder meget godt, jeg synes måske det er at gabe over lidt for meget, nu de ikke engang kan klare at flytte en kasse fra a til b.
Vi har mistet en del pakker under Covid-19 til jobbet, som postnord påstår er udleveret.
Jeg talte med en leverandør omkring det samme, og hun fortæller at de har postnord som kunde, men jævnligt smider pakker til dem selv væk også.
De kan ikke finde dem i systemet, så de bliver efterlyst på samme vilkår som din og min pakke ville blive det :D
-- 3#
Og ved Modtagerflex overgår alt ansvaret til dig så snart PostDK siger at de har smidt pakken af ved dig. Det turde jeg satme ikke. -- IDGAF! foretrækker at bruge postnord trods kvaliteten har været dalende. da de bruger arbejdskraft til danske overenskomster og ikke snyder i skat.
flex levering fungere bare some det skal. -- Det eneste tidspunkt en borgerlig tænker på andre end dem selv, er når de onanere.. #22 desværre rammer du helt ved siden af med dine påstande eller teoriesamt spin til fordel for Postnord. Faktisk så lyder dit eget indlæg som en god omgang gætværk og spekulationer, hvilket bare ikke er relevant eller brugbart.
Fakta er at dørklokken er placeret centralt i hjemmet og kan høres overalt. Knægten sad mindre end 2 meter fra dørklokken og arbejdede foran PC og med udsyn foran vinduerne, hvorfra postbudet ville kunne ses, såfremt han/hun havde været forbi.
Kontaktede efterfølgende Postnord og manden erkendte at mange i området slet ikke havde fået deres pakker leveret. Uden opfordring tilbød han mig et gavekort på kr 100 til at shoppe i diverse butikker.
At han slet ikke har været forbi forklarer også at der ingen seddel lå i postkassen om at en pakke var forsøgt leveret og jeg i stedet fik en besked via app'en.
Havde dette været en sjælden oplevelse med Postnord så var der måske lidt vægt bag dine postulater, men fakta er, at det sker alt for ofte. Det hele afhænger af hvilken politik en virksomhed fører overfor deres medarbejdere der ikke udfører deres arbejde korrekt og ansvarligt. Nogle områder rundt om i landet har sikkert mere pligtopfyldende postarbejdere, men det er langt fra alle steder. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. #26
Det er jo fantastisk, at du både kan se på skærmen og ud af vinduerne på samme tid ! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #27 - gad vide hvorfor du fik pludseligt behov for at være anonym gæstebruger?
Tænkte nok den skulle komme fra en Klogesen....der var 4 personer hjemme den pågældende dag og ingen postbud ringede på døren eller bankede på døren.
Bemærkede du i øvrigt at der blev skrevet at der ikke blev lagt en seddel i postkassen om at pakken skulle hentes i et posthus - hvilket er normalt når der ikke træffes nogen hjemme?
Anyway, er faktisk ret ligeglad med om du mener at postbudet var forbi mig og forgæves forsøgte at aflevere en pakke - uden at have noget som helst at have den antagelse i. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. --
Sidst redigeret 05-02-2021 00:53 #22
Har en kollega med automatiseret hjem, herudover dørkamera som automatisk optager ved bevægelse. Han fik label i postkassen om at de havde forsøgt ringet på, hvilket han selvfølgelig kunne bevise meget nemt ikke passede over for deres kundeservice (som selvfølgelig forsøgte med forklaring om, at han nok bare ikke havde hørt ringeklokken e.l.)
Siger ikke det altid sker, har personligt flere gode end dårlige oplevelser med PostNord. Hvis jeg skal vente en dag ekstra, so be it, medmindre det er op til en weekend... Foretrækker dog GLS (de har dog har mange forsinkelser de sidste par mdr.) -- Gigabyte Z77X-D3H
i5 3570k @ 4.3GHz - Corsair H100i
8GB Corsair Vengeance
Asus RX580 4GB #29 enig i at der også findes gode pligtopfyldende postbude der udfører den opgave de skal og prisværdigt lever op deres vigtige ansvar.
Reglen er skam også at det fungerer, men hvis de failer hver femte gang så er det alt for meget. Hyppigheden af den slags fejl hvor et postbud ikke ringer på døren eller banker på døren og bare afleverer en seddel om forgæves kontakt og at forsendelsen kan afhentes på posthuset efter 24/48 timer må højst kunne måles i promiller.
Læsgte engang at den længste fængselsstraf der var givet, blev givet til et postbud der ikke leverede folks post...han fik vist mange gange livstid. Tror det var dengang breve fra fjerne slægtninge eller anden vigtig forsendelse havde større betydning end i dag, hvor størstedelen af forsendelser handler om home-shopping.
Når det er sagt, så skal leverandører af pakker/breve have en absolut hård sanktionspolitik overfor de medarbejdere der ikke udfører deres arbejdsopgaver med fuld ansvarlighed. Når folk betaler for en ydelse så må der ikke være slinger i valsen! -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. #26
desværre rammer du helt ved siden af med dine påstande eller teoriesamt spin til fordel for Postnord. Faktisk så lyder dit eget indlæg som en god omgang gætværk og spekulationer, hvilket bare ikke er relevant eller brugbart.
Nej, det gør jeg ikke.
Det er de erfaringer jeg har efter 28 års omdeling af breve og pakker.
Så at sige det er spekulationer og gætværk fra min side, er helt ude i hampen.
Fakta er at dørklokken er placeret centralt i hjemmet og kan høres overalt. Knægten sad mindre end 2 meter fra dørklokken og arbejdede foran PC og med udsyn foran vinduerne, hvorfra postbudet ville kunne ses, såfremt han/hun havde været forbi.
Det ændrer jo på sagen, eller gør det.
Når mine drenge sidder foran deres computer, kan jeg sprænge kanonslag af på deres værelse opg de ville ikke fortrække en mine.
Jeg har haft en forsendelse en gang, hvor jeg havde kontakt til børnene, som vinkede til mig - de så fjernsyn.
Der blev ikke lukket op til trods for det. Da jeg havde ventet i adskillige minutter, også med bank og ring på døren, anmeldte jeg og smed en anmeldelse i postkassen.
Guess what, der blev klaget over at jeg ikke havde ringet på.
Kan du fortælle mig hvad jeg skulle gøre anderledes?
Kontaktede efterfølgende Postnord og manden erkendte at mange i området slet ikke havde fået deres pakker leveret. Uden opfordring tilbød han mig et gavekort på kr 100 til at shoppe i diverse butikker.
Du får ret og de får fred :-)
Det var da rart du fik et "plaster på såret".
At han slet ikke har været forbi forklarer også at der ingen seddel lå i postkassen om at en pakke var forsøgt leveret og jeg i stedet fik en besked via app'en.
Nu ved jeg ikke hvad du baserer ovenstående på, men jeg kan med 28 år erfaring fortælle dig, at i den moderne tidsalder vi lever i, hvor alting kører elektronisk, så er det meget få pakker, der kræver udfyldelse af en papirlap. Så det forklarer tæt på ingenting - det siger du du bare fordi det får din historie til at hænge sammen.
Havde dette været en sjælden oplevelse med Postnord så var der måske lidt vægt bag dine postulater, men fakta er, at det sker alt for ofte.
Prøv at sætte nogle procenter på "sjælden" og "ofte". -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. Jeg brækker mig over næsten alle pakkebude, og de brækker sig over mig.
Vores dørtelefonsystem går på mobilen, så jeg kan sidde i Nordkorea og tale i dørtlf, samt åbne for dør/elevator.
Hver gang jeg får en "Vi har forgæves blablabla" så bliver jeg kogende, og så sent som i går, fik et bud lov til at betale for en ekspress levering ud af hans løn, fordi han havde lavet tricket gentagene gange.
De burde lave det om, så buddet får mindre pr pakke som ryger til pakkeshop, og så mere for dem som bliver leveret (Når de er bestilt til hjemmelevering, vel og mærket) .. Så skal I se en kvalitetsstigning der vil noget, når det rammer pengepungen! -- Zombies eat brains. Don't worry, you're safe... #31 I de 4½ år jeg har boet på min nuværende adresse, har jeg oprettet 23 klagesager hos PostNord og 12 hos GLS (Ja, jeg fører log over det, for hver gang det sker, kæft jeg har fået mange undskyld-her-har-du-noget-chokolade pakker, som jeg brækker mig over!). Her er tale om måske 60%+ af tilfældene hvor der fuskes med "Ingen var hjemme". -- Zombies eat brains. Don't worry, you're safe... Havde også en ikke så god oplevelse med postnord i sidste uge. Havde bestilt en 3d printer fra udlandet, større kasse på 20kg.
Den havde de bare placeret ude foran opgangen, altså uden for(uden læ og midt i byen, hvor en hver kan snuppe den). Fik besked på mobilen og var nødt til at tage hjem fra skole for at stille den ind. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #28
gad vide hvorfor du fik pludseligt behov for at være anonym gæstebruger?
Det var da forholdsvist frækt, bare at gå ud fra at jeg ville benytte mig af en anonym gæstebruger.
Jeg kan sagtens argumentere for min sag via min profil.
Hvis jeg skulle bruge en gæstebruger, så havde jeg kaldt den noget mere originalt end JS.
Tænkte nok den skulle komme fra en Klogesen....der var 4 personer hjemme den pågældende dag og ingen postbud ringede på døren eller bankede på døren.
Der er ingen grund til at begynde med øgenavne.
Jeg skrev jo netop at du havde orden i sagerne, men gav nogle årsager til hvad der oftest går galt.
Bemærkede du i øvrigt at der blev skrevet at der ikke blev lagt en seddel i postkassen om at pakken skulle hentes i et posthus - hvilket er normalt når der ikke træffes nogen hjemme?
Nu kan jeg fortælle dig, at du tager fejl, det er rent gætværk fra din side, når du antager at der skal lægges en seddel i postkassen hvis der ikke træffes nogen hjemme og det spinner jo godt til din historie.
Som jeg har skrevet i forrige post, så er det meget få pakker som kræver en håndskrevet seddel, alt kører elektronisk kan du ikke se det giver mening i de digitale tidsalder???
Anyway, er faktisk ret ligeglad med om du mener at postbudet var forbi mig og forgæves forsøgte at aflevere en pakke - uden at have noget som helst at have den antagelse i.
Det er godt du er ligeglad, for så behøver vi jo ikke diskutere mere.
Jeg skrev jo også bare, hvad der kunne være gået galt.
Hav et godt liv og spar dig selv for ærgelige øjeblikke og bare bestil afhentning i pakkeshop.
Det er lettest for alle parter.
Hav en god weekend. -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. #31+35 tak for dine indspark i tråden. Forstår godt dine eksempler fra dine 28 år som omdeler af breve og pakker og de kan sikkert forklare en del af de kunder der klager over Postnord eller tidligere Post Danmark. Med al respekt for dine egne erfaringer og oplevelser, så mener jeg bare at de kun kan forklare en mindre del af de klager der handler om, at postbuddet angiveligt skulle have ringet på døren og hævdet at ingen åbnede døren for at modtage forsendelsen.
Nu har vi ikke en lille håndfuld klagende, men snarere 1000-vis der oplever at postbuddet ikke ringer på døren og sender pakken videre til afhentning på posthuset eller i en pakkeshop. Læg hertil alle dem der var hjemme ved de påståede leveringstidspunkt, ikke klager men vælger at leve med det fordi de stiller sig tilfredse med at til syvende og sidst fik deres forsendelse.
Tag nu hvad #33 f.eks. skriver - han mener at "fejlen" gentages 6 ud af 10 gange og han har klaget 23 gange i løbet af 4.5 år. Min egen oplevelse er at det sker 1-2 ud af 10 gange....og det på 2 forskellige adresser i 2 kommuner. Herudover taler tråden for sig selv med så mange brugere der tilkendegiver lignende og enslydende beretninger.
Lad mig lige slå fast, at episoden i sidste iIKKE beror på en misforståelse eller alle i hjemmet overhørte dørklokken. Der var næsten helt stille i hjemmet den pågældende dag og jeg selv og 2 andre familiemedlemmer sad i stuen og kunne umuligt overhøre dørklokken. Du og enhver anden kan da altid hævde det modsatte og støtte op om Postnord's udlægning....det er din absolutte ret. Ligeså vel er det min ret ikke at tillægge dine udsagn nogen troværdighed, relevans eller autoritet.
Til sidst så skulle jeg måske lige tage med, at postbuddet fra Postnord, åbenbart er den eneste der føler at vi hjemme hos os ikke hører dørklokken eller gider åbne når han ringer/banker på. Pudsigt nok så der ingen andre dagligt besøgende (familie og venner) der oplever at de må gå igen med uforrettet sag efter de har ringet på? -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. Min lokale pakkepusher fortæller mig at de har fravalgt Postnord pakker, fordi de vil give mindre pr. pakke end GLS og Bring. Desuden bruger jeg DAO så snart det er muligt, da jeg aldrig nogensinde har haft problemer med dem, og de ofte laver billig hjemmelevering søndag morgen eller søndag i løbet af dagen. Forøvrigt så fungerer Postnords scenarie med bestilt pakke lørdag og levering søndag vel kun, hvis det sted man bestiller fra også pakker og sender om lørdagen, hvilket der er mange som ikke gør. -- #37
Man spare faktisk lidt ved at bruge coolrunner istedet for dao -- #38 godt du nævnte det, for derinde får man et godt overblik over optionerne og endnu bedre priser/service. -- Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people. Nogen der har bestilt om lørdagen med levering om søndagen ? -- Sidst redigeret 05-03-2021 20:03 #3
Min småsarkastiske pointe var, at selvom man er hjemme, når de kommer, så forsøger de ofte ikke engang at aflevere pakken, fordi det tager dem længere tid.
De efterlader blot en seddel i postkassen om, at de har forsøgt at aflevere pakken, men at de "desværre" ikke traf nogen hjemme.
Man kan så få lov til at afhente pakken dagen efter, tidligst fra klokken 15.30, på deres pakkeudleveringssted, der, nærmest som en naturlov, altid ligger mindst 5km fra ens bopæl. -- En nation uden grænser er ikke en nation. --
Sidst redigeret 05-03-2021 20:20 Har næsten kun dårlige oplevelser med Pestnord. De tre gange jeg skrev til deres email support, tog det 25+ dage i snit om at få svar. Utal af gange hvor de aldrig har været forbi, hverken lagt en seddel i postkassen eller sendt SMS/mail. Har også haft breve i omløb, hvor det tog måneder før de kom frem. Det er simpelthen for dårligt. Har aldrig haft problemer med GLS/DAO. -- Kan kun siger at jeg altid har været mere end tilfreds med postnord, altid til tiden, og aldrig en skramme på pakken. -- Har lige snakket med hifiklubben, de er ikke en del af postnords ny aftale om at levere pakker bestilt om lørdag til en pakkeshop om søndagen
Nogen der ved hvem der er under den ordning hvor de sender pakker om lørdagen som man kan få om søndagen hvis der ikke sker noget uforudset og er det alle pakkeshops der har åben om søndagen der kan modtage pakker om søndagen ? -- Har lige bestilt noget men kom til at vælge nærboks, levere postnord kun til pakkeshops eller vil de også kunne levere til en nærboks som står uden for min lokale pakkeshop ? -- #45 Det tror jeg. I lørdags bestilte jeg noget fra Proshop. Jeg havde det Søndag formiddag.
Den lå i en nærboks, en af dem der kræver bluetooth. -- i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2. Det er dejligt at de er begyndt at levere til pakkeshop 7dage om ugen. Det bliver vi glade for.
Jeg har dog også meget kritik omkring hjemme levering med Postnord. Jeg har haft modtagerflex ca. siden de startede med det ( jeg magter ikke at stå i kø i 20min efter pakken i Bilkas "postbutik" )
Men der får jeg også ca. 6 ud af 10 gange beskeden om at de har været fordi men jeg var ikke hjemme. Så den kan hentes på Bilkas postbutik dagen efter, jeg bliver rødglødende i hovedet hver gang da jeg ikke vil spilde min tid i Bilka og har modtagerflex og har betalt ekstra for at slippe for Bilka.
Så har jeg så prøvet levering i pakkeboksne men der er ikke plads halvdelen af gangene også skal jeg igen ind i Bilka og spilde min tid. Jeg forstår ikke det kan ske så tit når man har modtagerflex og de bare skal stille pakken uanset om jeg er hjemme eller ej.
Nu er vi heldigvis flyttet og Bilka er skiftet ud med Brugsen, det er dejligt. Pga. Corona og bøvl med mundbind for at gå ind i Brugsen vælger jeg nu pakkeboksen. Der har været plads i den 1 ud af 5 gange. Det er fandme op ad bakke med postnord.
GLS smider med pakkerne. Jeg har f.eke. lige købt en laserprinter, den holdte ikke til at GLS manden smed pakken på fliserne foran min dør fra 1 meters højde. Det gav et ordentligt skrald. Deres bude virker helt ligeglade med kunderne og deres pakker. -- Sidst redigeret 21-03-2021 07:53 #47
Jeg tænker der nok er lidt flere pakker i disse dage og det er vel derfor pakkebpksen er fyldt så ofte?
Jeg får i hvert fald selv leveret en hel del flere pakker nu, end før corona kom til ;-)
I forhold til modtagerflex er der jo nogle afsendere af pakkerne, der vil have en kvittering. Der må de ikke stille pakken. Ved ikke om det kan være grunden? -- #47 Der er en del virksomheder der ikke tillader modtager flex simpelt på grund af denne sætning:
"Ved Modtagerflex har vi et erstatningsansvar, så længe pakken er i vores varetægt. Når pakken er placeret på det aftalte sted, ophører vores erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning.
Undtagelser:
Selvom du er tilmeldt Modtagerflex, er der visse forsendelser, der ikke kan leveres som Modtagerflex:
MyPack Collect (du eller afsender har valgt at pakken skal sendes direkte til et posthus eller Pakkeboks)forsendelser, der kræver din underskrift, såsom rekommanderede breve og værdiforsendelser"
https://www.postnord.dk[...]
At have kunder der brokker sig over fragtskader er noget rigtig lort når kunden, often uden at tænke sig om, har pålagt sig alt ansvar.
Så ja derfor kræver de underskrift fra modtager. Og så er der altså en del bude der er dovne og bare køre direkte på posthuset. Der er der ikke andet for end at brokke sig direkte til postnord. Det har jeg selv gjort, både som privat, men også dengang jeg havde et job i en pakkeshop.
Der var 1 bud der altid kom med 2 fulde burde kl 8, hvor alle andre kom hen ad eftermiddagen.
Tænkt han nok havde luret at han kunne få tidligt fri hvis nu alle på hans rute ikke var hjemme. -- i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2. --
Sidst redigeret 21-03-2021 09:22 I betragtning af hvor meget vi i dag køber så er der der forbavsende få nærbokse, ikke steder, men bokse som de købte vare kan være i.
Har oplevet 2 ud af 4-5 gange at måtte ind i butikken (meny) for at hente rn pakke fordi der ikke var plads i nærboksen uden for meny. -- #50
Vel intet underligt i, når vi er under en pandemi og folk generelt bestiller mere fra nettet. -- jo for der er bare generalt for få nærbokse og derfor skal man ofte ind i butikken, for at stå i kø, istedet for at hente selv uafhænging af butikken og vente tiden, heller bruge 1 min på en nærboks end 5-10 min i kø hvis man henter pakker i store indkøbscentre,supermarkeder -- Jeg har ikke set nogle steder ved de webshops som jeg har bestilt ved at de ikke kunne levere med modtagerflex, men jeg må indrømme at jeg ikke altid læser den lange beskrivelse med handelsbetingelser. Jeg har flere gange ringet til postnord kundeservice som ikke gør andet end at beklage, de har aldrig oplyst min om at det skyldes at de ikke må levere via modtagerflex for afsenderen. Jeg bestilte tit hundemad ved zooplus ( Tyskland ) der var det tilfældigt om de havde stillet den eller jeg skulle i Bilka efter den.
I forhold til pakkeboksene, så er der fair at der er en ekstra ordinær situation pga. Corona med flere pakker til følge. Der skal de selvfølgelig ikke sætte flere bokse op hvis situationen normaliseres snart.
Dog var problemet der også inden Corona. Der forsøgte jeg mig med at bruge pakkeboksene ved Aldi i Aarhus v, tæt på mit arbejde, så jeg kunne hente på vejen hjem. Der havnede pakkerne også i Bilka pga. Plads mangel ca. halvdelen af gangene. Så min vurdering, Corona eller ej, er at de ikke har nok pakkebokse i forhold til efterspørgelsen. -- Nærboks har intet med corona at gøre, der bare for lidt i forhold til hvor mange pakker de forskellige steder for og har man oplevet at skulle ind i butikken for at hente en vare man har bestilt til en nærboks, gider man sjældent at vælge en nærboks -- Sidst redigeret 21-03-2021 13:01 Nærboks er mega lækkert, det er nemt og man slipper for kø i butikken.
Jeg synes at det er fantastisk. Problemet er jo som sagt bare at der tit ikke er plads.
Håber at de sætter nogle flere op. -- #53 lige præcis med din hunde mad er jeg sikker på det kommer an på om buddet gider køre ud til dig eller ej. Tænker det vejer en del, så hvis det er et bud der er doven og ligeglad med sit job, så ryger det helt sikkert på posthuset med det samme, da han så ikke skal slæbe det 2 gange. Det er primært dyre ting, elektronik osv som de ikke vil stille. Det er måske også forståeligt at webshop ikke vil lade noget dyrt bare stå som man så skal diskutere hvis ansvar det er hvis det forsvinder. -- i7- 9700K | Asus Z390 Prime | EVGA RTX 2080 | 16gb corsair lpx ram | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Corsair RM750X | Lian Li Lancool 2. #56
Nej
2x kattergrus 2x 14 kg en pakke, her var det gls, han gad ikke gå op på anden sal med det (selvfølgelig skulle jeg selv bære det op).
Han måtte IKKE levere det på en pakkeshop, han skulle tage det med tilbage til der hvor han kom fra (gls headquater) og så levere f.eks dagen efter.
Jeg ringede da man ikke kunne levere det sms,mail (doven skid) til gls, jeg nåede det inden han var kørt ud af byen imod Odense, 10-15 min senere fik jeg min pakke.
Pakken med hundemad var sikkert så stor (tung) at de ikke måtte levere den på det lokale pakkeshop (over 20kg) -- SMS Der er desværre ikke et ledigt rum til din pakke (nærboks)
Klart jeg ikke gider bestille til en nærboks når der ikke er plads (var en fejl jeg havde bestil til en nærboks) -- Er postnord stoppet med at levere pakker om søndagen ? -- jeg tror at jeg har fået henved 200 pakker sendt via postnord.
inklusiv forstærkere til 10.000kr+
har aldrig haft problemer.
så fedt tiltag. -- Problemet med manglende "nærbokse" er jo, at folk her i coronatiden hvor de bestiller flere pakker, ikke henter dem, før de har fået den sidste i hus, så de kan nøjes med en enkelt tur. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #61
Så der bare nogen der skal hente i nærboksen og i butikken,pakkeshoppen --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 200 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 10%
|