Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Køb af gammel Skoda superbAf Maxi Supporter jhc9817 | 16-01-2021 07:40 | 2106 visninger | 39 svar, hop til seneste
HejJeg er ude at lede efter en bil nr 2.
Den kommer til at kører små 800 km om ugen og skal kunne holde i 2 år som minimum.
Jeg får 9000 kr i skattefri kørselsgodtgørelse om måneden men agter ikke at bruge dem til at holde bil for :).
Så jeg har været på brugtmarked og fundet en Skoda superb fra 2007 2.5v6 TDI.
Den har alt i udstyr og 0 rust - km under 100.000.
Prisen er 50.000 DKK.
Er det et ok køb eller er jeg for fedtet.
Har en stor opsparing så det er ikke et spørgsmål om økonomi men mere at jeg ikke har lyst til at have 500.000+ DKK holdende i garagen. --
Personligt ville jeg ikke betale næsten 11000 om året i grønafgift -- Det er en bil som nok er dyr at holde kørende.
Først og fremmest - alderen på bilen er relativt høj og selvom den ikke har kørt mange km så kan du nok forvente at det vil lede til en del repetitioner.
Ydermere så er den dyr i vægtafgift og sikkert også i forsikring.
Hvis det var mig som kunne hive 9000 hjem skattefrit om måneden, så havde jeg købt en nyere bil så jeg ikke skulle bekymre mig om evt dyre regninger.
Jeg har selv en superb combi style fra 2019 er er rigtig glad for den. -- g0t r00t? #2
Jeg kan godt se din point - men skal man ud og have ny superb med automatgear snakker man vel 500.000 DKK ?.
Vil min afskrivning på bilen ikke være højere ved ny bil og tabet dermed større.
Hvis jeg skulle bruge 50.000 i reparation på den gamle bil vil den over 2 år stadig være billigere tror jeg ?. -- #3 du skal afskrive 22000 på to år, eksklusiv brændstof og forsikring. Så du har ikke 50k til rep.
Hvorfor skal nummer to bil være en superb, hvis det blot er en pendler bil? -- Signatur (Valgfri) #4 det skal nødvendigvis heller ikke være en superb.
Men syntes det var et godt tilbud.
Som udgangspunkt gik min formodning på at den vil være 0 kr værd efter 2 år.
Skulle jeg ende med at totalt bruge 120.000 over 2 år er det stadig billigere end afskrivning på ny bil til 500.000 DKK.
Men jeg må indrømme at jeg selvfølgelig gerne vil have ny bil :)
Men kan ikke se det fornuftige i De.
Min kone har allerede en helt ny bil fra 2019.
Har selv en Daewoo og den har de sidste 4 måneder leveret et overskud på 12.000(efter bilen betalt, brændstof og forsikring) men helt sikkert ikke en luxus bil :)
-- hvorfor skulle den være o kr værd efter 2 år ? -- Have you tried turning it off and on again? #6 Det er den heller ikke - men en bil med den alder har ikke en høj værdi. -- #5 Jeg arbejder til dagligt som personvogns mekaniker, så har du spørgsmål til stand på en bil så må du gerne sende link til en eller billeder hvis du har brug for lidt råd.
Er det tilbud på den suberb igennem en bekendt ? ellers tror jeg du skal være lidt varsom omkring det, jeg synes næsten det lyder lidt underligt når man kan få samme type bil der har kørt over det dobbelte til samme penge.
En anden ting du skal ligge i overvejelserne er at det er jo en gammel bil og du vil gerne have den skal køre i 2 år uden det store udgifter. Selvom den ikke har kørt særlig langt, så synes jeg stadig du skal passe på.
Det er en Diesel bil der er 14 år gammel som har kørt under 100k, det kan godt indikere den har kørt mange korte ture eller har stået meget stille. Og diesel biler der har kørt korte ture de soder til og det kommer til at koste en arm i reservedele og især fordi der ikke er så mange tilbage med den motor.
Skal man over i en diesel bil og den skal være forholdsvis billig i drift og reservedele ville jeg tage en 1.9 TDI eller 2.0TDI (Hvis vi snakker VAG) af de nyere modeller.
Et godt alternativ til dit eget bud ville være noget som en VW Passat 3C 1.9 TDI. De kan fåes for 20 - 50k alt efter stand og km. Og det altså en fornuftig bil. Men som med alle andre brugt vogne kan man være uheldig og sådan er det altid.
Ellers vil en 1.6 med PSA motor være et bud, de ligger i rigtig mange biler (Citroen, Peugeot, Volvo,Ford,Mazda) og det gør de er forholdsvis billige i reservedele.
Jeg vil gerne tage et kig på det i hvertfald :) -- i7 7700k 8MB OC 4.8Ghz, MSI Z170A, 32GB DDR4 G.Skill RIPJAW V 2133Mhz, MSI GTX 1080 8GB Gaming X, 120GB SSD,1 TB HDD, 256GB SSD.
--
Sidst redigeret 16-01-2021 08:58 Lyder i mine ører som et meget dyrt bekendtskab. 2.5 V6 fra 2007. Hvis ikke det er i rep. Så er det i afgifter og brændstof. Har du nogle specielle krav til den ang udstyr osv? -- Min første bil var en Passat 1.6 fra 98, den købte jeg i '07, og havde kørt 180k
Den var blevet passet og plejet, men ALT gik i stykker på den over de 80k jeg kørte i den. Hjulophæng, tandstang, temperaturfører, airbags osv.
Jeg brugte aut. værksteder til at starte med. Men som mængden af dårlige oplevelser hobede sig op, så stoppede jeg med det. Af dårlige oplevelser taler vi, at bilen blev kasseret til syn dagen efter at de havde lavet bremser. Forsøg på at snyde. Og bare dårlige service.
Det var en dejlig bil, men et dyrt bekendtskab. Jeg kan godt forstå, at du kigger på en Superb, men pas på :)
Jeg ville nok kigge på en lidt mindre, men nyere bil :) -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Har du overvejet at kigge på noget elektrisk? Vedligeholdelse er ofte ret beskedent da der er færre bevægelige dele, drift omkostninger er lavere, vægtafgift er stortset ikke eksisterende. Din primære problemstilling kan måske være rækkevide og så indkøbspris.
Jeg er selv i gang med at kigge på elbiler da jeg er kommet frem til jeg kan bruge omkring 300.000 på indkøb med et lån, og så er det stadig en god forrentning i forhold til min nuværende bil. Men alle har forskellige situationer. Nu er der hvertfald nogen der har nævnt det (Det skal lige sides at jeg bestemt ikke er mekaniker :D) -- #11 - yes har selv en Toyota hybrid fra 2019.
Har lige brugt 40.000 på ny stationær så er ikke interesseret i atKøbe endnu en ny bil. -- 800 km om ugen og så kigger du på en 2.5 v6 TDI. Den går max 10 km/l. -- Jeg har svært ved at tro at nogen VAG bil fra 2007 er fri for rust. De fleste VAG fra den årgang, er allerede skrottet pga rust. Men selvfølgelig, hvis den har holdt parkeret i et hav af PAVA, siden den var ny, så måske.
Men ja, ellers er den grønne afgift jo horribel. Og det er nok hovedårsagen til at bilen er så "billig". -- Whatever Den ville jeg gå langt udenom med det kørselsbehov, Det er ved at være en gammel sag, så regn med det meste af undervognen er ved at være godt slidt.
Samt så har den kørt ALT for lidt årligt, så regn med at motoren nok også er godt sodet til= nogle halvstore regninger lige om hjørnet, diesel rep regninger er stort set altid på den knap så sjove side beløbsmæssigt.
Hvis du vil køre diesel, hvad med at finde en af de lidt mindre biler, ca 1 år gammel, og med 30+ km. Så burde du kunne undgå de værste rep regninger og holde på værksted i tide og utide.
Du burde sagtens kunne få en pug 208, 1-2 år gammel med 50k på tælleren til under 100,000kr
Så har du noget du ikke skal bekymre dig om det kan starte imorgen. Du får noget bedre sikkerhed end i en bil fra start 00'erne, og hvis du vælger rigtigt også bedre komfort, og helt sikkert mere udstyr.
Synes virkelig ikke der er 1 eneste ting der snakker for at købe en dieselhakker fra 07 med dit kørselsforbrug.
-- Hej
I mangler en moderne bil omkostningsberegning. Brug et regneark.
Superb V6:
Total pris over24md: 183,6k
Afskrivning:50k
Grønafgift:22K
Brændstof:75,6K (10km/l, pris: 9 kr.)
Reparation:36K (V6 og gammel mekanik, så 1500 pr md. og afsæt ekstra til tandrem/kæde? )
Elbil eksempel 1
Ny Id.3life 270K
Total pris over24md: 118,3k
Afskrivning:108k (forvent 60% af nyværdi i md. 24)
Grønafgift:1,3K
Brændstof: 9K(strøm gratis år 1, herefter 749 kr./md)
Reparation:0K (garanti)
Elbil eksempel 2
Ny Id.4 375K(som bedre matcher Superb i størrelse og komfort)
Total pris over24md: 160,3k
Afskrivning:108k (forvent 60% af nyværdi i md. 24)
Grønafgift:1,3K
Brændstof: 9K(strøm gratis år 1, herefter 749 kr./md)
Reparation:0K (garanti)
Beregningerne kan forbedres med:
1) Finansieringsberegninger, forsikring etc.
2) Strøm til elbil (hjemmelader, offentlig gadelader, lader på arb., processtrøm)
3) Viste afskrivning er ret hård – 60 pct restværdi efter 2 år. Beholder du bilen efter 2 år får du forventet under 50% i rep. udgifter.
Der kan kigges på andre elbiler, simuler dine kørselsmønstre i Abetterrouteplanner
(ABPR) og husk opladninghastighed og kWh kapacitet. Jeg har selv en id.3 og
kører 30K årligt til daglig pendling og lange weekendture. Intet slår en elbils
driftomkostninger. -- Mobil to nul fem fire fire en fire tre --
Sidst redigeret 16-01-2021 11:27 Hvad med den nye mg elbil.
#16
Dine reparation/vedligeholdelse er ikke helt realistisk. -- Den bil bliver helt sikkert et dyrt bekendskab med løbende udgifter.
Jeg forstår godt du har komfort i højsædet når du skal køre så mange km om ugen. Det er satme meget.
Prøv at lave et regnskab over hvor meget du skal af med hver måned, for at se, om det er realistisk for dig. Det kan godt være svært at forudse hvad man skal af med i løbende mekaniker regninger, men du kan da prøve at estimere.
Du kender jo rigtig mange "specs" på bilen allerede. Vægtafgift og kilometer pr. liter er jo temmelig fastlagt. Og så lige tag lidt af km/l for at gøre det realistisk selvfølgelig.
Ingen tvivl om den er pisse lækker på motorvejen, men den er også mega tørstig, og dyr at lave service på. Hvad med dæk? Jeg forestiller mig en bil som den bruger nogle rimelig store sutter, som også koster derefter... Du kan jo prøve at få et tilbud på almindelig service af bilen allerede nu, for at se hvad det koster. Forvent service for hver 15-20k kilometer, så kan du hurtigt få et overblik over hvad du skal lægge til side hver måned bare til service eftersyn.
Jeg tror den bil bliver et dyrere bekendtskab end du forventer.
#16 - Det der holder mig fra elbiler er at de sucks på lange ture. Jeg gider ikke skulle bruge 45 minutter på en tankstation, hver gang jeg skal have ladet min 4-hjulede powerbank op. Og med trådstarters kørselsbehov kunne det godt blive en frusterende omgang. Man kan jo glemme at få den sat til opladning natten over. Det er en rigtig dårlig start på dagen xD -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 16-01-2021 11:48 18#
Jeg havde det lidt på samme måde inden jeg købte en Tesla Models S - Hvad jeg fandt ud af var at det på langtur faktisk var befriende at blive "tvunget" til at holde ind og tage en 30-40min. pause hvor man lige kunne strække benene, få lidt at spise (Dont f*** eat in the car!) og drikke.
Hvis man har travlt og skal nå en bestemt distance inden for en given tid som ligger ud over 500km - ja - så kan jeg godt se udfordringen. Men rundt i lille DK mener jeg ikke længere, med de nye el-biler og batterier at der er nogen grund til "rækkevide-forskrækkelsen". Naturligvis skal der planlægges en smule mere(endnu) ift. konventionelle biler men det er bare en del af det at køre på el.
Jeg solgte vores TMS for et godt stykke tid siden da den efterhånden havde kørt mange km. (200k) og træthedstegnene begyndte at vise sig. Så var det bedre at sælge den mens den stadig havde en værdi og nu venter vi bare på at Tesla Berlin bliver færdig så vi kan få købt en Model Y.
Har en god kammerat som kører rundt i en Nissan Leaf - Aner ikke hvor stor et batteri der ligger i den men de skal stoppe og lade for at komme fra Esbjerg til Kolding. Dén rækkevide er ikke nok synes jeg ikke, dog klarer de sig fint med den da det stort set kun er bykørsel de foretager. -- IDGAF! #17
MG ZS EV er en fin bil, men ikke til 42000 km. årligt. Den oplader med max 85 kW, men ser ud til at have en dårlig ladekurve, dvs. den falder ret hurtigt i ladehastighed. Det betyder længere tid på ladestationerne.
Reparation på min id.3 er dækket af 2 års garanti, samt 5 års service & reparationsaftale. Jeg skal selvfølgelig betale for sliddele fx. bremser og dæk. Elbils erfaringer fra fx Norge på reparation viser under halvdelen i service og rep. ifht konventionelle biler.
Reparation på en 14 år gammel Superb V6 diesel er største usikkerhed i beregningerne. -- Mobil to nul fem fire fire en fire tre Folk er slemme med at overdrive omkostninger til reparationer, bare fordi bilen er over 10 år, de biler jeg har haft, som har kostet mindst i reparationer, har været dem der har gået langt og været lidt ældre.
Aldre og om er ikke lig med en god eller dårlig bil, vedligeholdelse er meget mere vigtigt.
Der er selvfølgelig nogle modeller/motor der har nogle problemer, men 2.5 tdi er en af de bedre motor, og jeg ville bestemt holde mig fra de "ældre" 2.0 tdi.
Men spørg et andet sted, hvor de har meget mere styr på det, for de fleste her inde, ved ikke det store om emnet. -- #19 - Lige med Tesla er jeg ikke så forskrækket. Men i det bilsegment jeg har råd til, er der bare ikke mange kilometer at komme efter. Endnu. Den bil jeg har, er betalt af. 6 år gammel, 130k på tælleren, og er dejlig økonomisk. Med de 12km jeg har på arbejde hver vej, kan jeg ikke rigtig bruge brændstof besparelsen som argument. På trods af jeg kan lade gratis på arbejde!! :O
Med den hastighed Tesla udvikler deres nye teknologi med, er jeg bange for at blive efterladt i støvet med en "gammel" bil som kun er 2 år. Jeg frygter at hvis jeg køber en Tesla til 500.000 i morgen, går der lige 2 år, så er der en Tesla til 300.000 som er flottere, kører længere, vejer mindre, har federe features etc... Det vil jeg også gerne undgå.
At købe en Tesla er som at købe et Nvidia grafikkort på launch.
Ventetiden er lang, prisen er høj og om få år, er det obsolete :P -- - Indsæt signatur - #18
De lange ture - lige et par eksempler. Jeg kører til og følger trafikken.
De seneste ture:
Kbh - Herning 300 km
- Fuldt opladet i Kbh, opfyldning i Fredericia : 22 min.
- Retur: opladet i Herning, opfyldning i Korsør: 23 min.
Kbh - Oslo 590 km
- Fuldt opladet i Kbh, opfyldning 2-3 gange i Sverige mellem 15-23 min. hver gang
Om det "sucks" ved jeg ikke - pauser er fint ifht trafiksikkerhed og bruge til shopping og "biopauser"
Igen tjek fx med ABPR, den er rimelig realistisk. -- Mobil to nul fem fire fire en fire tre #23 - Hmm, ja okay det er måske ikke så dumt igen. Så ofte kører jeg jo heller ikke lange ture. Men hvis jeg kunne få et lidt større kørselsfradrag ville det også hjælpe gevaldigt, på den månedlige udgift. Tanken om at skylde mere på en bil end jeg gør på mit hus er også lidt skræmmende. Huslånet kommer jo også med en masse dejlige fradrag. Jeg ved sgu ikke. Det kan godt være det skal være en Tesla.
Mit næste bilkøb bliver enten en Skoda Octavia eller en Tesla model 3. Jeg kan ikke rigtig spå om hvordan min situation er om 5 år. Måske har jeg sygt langt på arbejde. Måske er jeg single i en 1-værelses. Måske har jeg et 150kvm hus... Jeg kan godt lide at have mulighederne åbne, og ikke grave mig ned med gæld i ting...
Time will tell, men tak for eksemplerne både #19 og #23.
Det er jo slet ikke så slemt som jeg gør det til... Next problem. Pris... Troede prisen på en ny var omkring 500k, men nu ser jeg, at prisen på en demo(!!) er tættere på 600k! Fuck det mand. Nu var jeg lige blevet hooked igen. Det skal være long range. Fucking hell. Man kan satme få meget "gammeldaws" bil for 550+k. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 16-01-2021 12:26 22#
Jeg tænker det er et spørgsmål om prioritering - Ingen tvivl om at el-biler stadig er noget dyrere end de burde være. Det tror jeg ændre sig meget de kommende når flere aktører begynder at kunne levere og markedet er ved at være mætte om du vil.
Vil man gerne kører på strøm og økonomien er en anden så er der naturligvis nogle andre ting som man kan/må fravælge.
Vi kommer blot til at sparre på lidt andre ting da det at køre på strøm for mig er en kæmpe ting. Ikke pga. af miljø eller andet pis, men bare fordi det er f*** fedt :D
En anden ting man også lige skal have in mente er at der er lang garanti - i hvert fald på Tesla.
Et grafikkort til 10k - ja - det bliver måske en smule obsolete efter lidt tid. El-biler hold stadig prisen ret godt og afskrivningen for mit vedkommende med en TMS var ikke værre end da jeg havde en Skoda Superb fra ny. Faktisk lidt mindre.
Der er jo også mulighed for at spare en del ved at købe brugt.
-- IDGAF! #22 Du bliver mere efterladt hvis du køber en ny phev, benzin eller diesel. Elbilen vil alligevel holde prisen bedre, hvis du har tænkt dig at købe ny.
Men det er rigtig set, at der kommer til at ske meget med elbiler de næste par år. Når vi ser solid state batteriet om et par år, så ryger modargumenterne mod elbil stortset.
#0 Det giver ingen mening den bil du har kigget på, selvom regnestykket i #16 virker lidt overdrevet, så vil det ikke koste dig meget mere at køre rundt i en helt ny elbil med nyeste teknologi. Hvis du kender din rækkevide hver gang du kører, så er en elbil jo genial - da du så kan tilpasse opladning og turen fuldstændig.
Hvis du ikke er til det, så ville jeg personligt købe en mindre af de nye diesel eller benzin biler, som er blevet ret så effektive.
Alternativt kan du også droppe alle bekymringer om værditab og lease en bil de næste 2 år og se hvad der sker på bilmarkedet, det kan godt være det er lidt dyrere nu og her, men du undgår et evt. stort værditab.
Jeg vil ihvertfald passe på med den Superb du har kigget på, da det hurtigt kan blive et dyrt bekendtskab, og så kigge på nyere biler - hvis nærigheden er for stor, så er der jo også mange biler til salg der er mellem 3 til 5 år, hvor det største værditab er røget, det vil efter min mening være en langt bedre investering for dig. -- #25 - Var lige inde og se på priser... Blev tændt på Tesla igen!
Men regeringen har knust mine drømme om at eje en Model 3.
Model 3 almindelig: 445.934
Heraf reg. afgift: 53.554
Model 3 Long range: 612.254
Heraf reg. afgift: 139.874
Ca. 166.000kr for +132km rækkevidde og AWD....
Det kan være jeg køber en Tesla når jeg engang går på pension. Held og lykke med at afskaffe de fossile køretøjer... fucking socialdemokrater :( -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 16-01-2021 12:42 #28 - Har godt set den men... 45 minutter for at lade 50% (30%-80%) og priserne er rent gætværk. Håber det bliver bedre. Om ikke andet er det godt der kommer noget konkurrence!
Den danske stat skal nok få hævet afgifterne. Der er corona-gæld der skal betales xD -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 16-01-2021 13:20 TDI kræver en del vedligeholdelse,har selv en 1.9 tdi Passat og laver alle service på den.
men ja køre langt på literen selv om det er en stor bil 20/22km
Men hvad kan du få for de samme penge hvis du vælger seat,de køre jo med samme undervong :D
eller en peugeot godt nok ikke en tysker,men som regle er de meget trofaste
Gammel tyske bilen kan hurtig blive dyre -- Vandkølet I7 2600k@5+GHZ asus p67 maximus iv extreme
4x4GB
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING --
Sidst redigeret 16-01-2021 13:38 27#
Priserne opgivet på Tesla's hjemmeside er ikke de faktiske. De er med de "gamle" afgifter og ALT for høje.
Kontakt Tesla og få den rigtige pris.
Gutte her fra Varde nævner det også:
https://www.youtube.com[...] -- IDGAF! --
Sidst redigeret 16-01-2021 15:52 #31 - Det var da en temmelig slatten tilgang til tingene. Stopper de bare de ekstra penge i lommen, hvis man bestiller på hjemmesiden? Og hvad med demo/brugte biler? Er afgiften også forkert på dem?
Det giver mig ikke ligefrem mere lyst på en Tesla at de ikke engang gider opdatere priserne.
Men ikke desto mindre, det skal undersøges nærmere! Og når deres nye solid state batterier bliver smidt i Teslaerne, bliver det pludselig meget mere interessant. Jeg skal satme ikke smide 500 af de lange efter yesteryears tech :P -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 16-01-2021 16:00 #32 Jeg tror det handler om dette:
https://nyheder.tv2.dk[...]
Det virker ikke specielt gennemtænkt, det de har gang i... -- Sidst redigeret 16-01-2021 16:10 32#
Det er fordi at de nye afgifter endnu ikke er vedtaget og kun fremme som et "lovforslag" lige nu.
Læs evt. mere her: https://fdm.dk[...]
Du kan jo også hente en lettere brugt Tysk TM3 med så du slipper for at betale DK moms men kun Tysk som er lidt mere "tilgivende" - Mener at grænserne er 6md og 10.000km eller sådan noget
-- IDGAF! #33-#34 - Det er en spændende tid vi går i møde i hvert fald. Det er helt sikkert.
Jeg er bange for hvadend regeringen foreslår, bliver det ikke billigere at købe netop Tesla. De vil jo gerne man kører elbil. Men man skal satme ikke have lov at eje en fed elbil. Kun dem der er virkelig shitty må man købe, med mindre man er fucking loaded.
Det irriterer mig alle i Norge køber Teslaer til sig selv, til deres børn og deres kæledyr, fordi de ikke koster en skid. Det burde for fanden være muligt herhjemme. Men jeg er bange for så længe regeringen er farvet som den er, sker det næppe. Der skal penge i æ kass!
Som Red Warszawa så smukt synger det:
Der vil altid være en straf, hvs du har det godt eller gør noget sjovt. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 16-01-2021 16:27 35#
Jeg kunne ikke være mere enig!
Jeg frygter også lidt at en TMY kommer op i et prisleje hvor jeg ikke ønsker at være med mere - men lad os nu se. Det kan jo være at der er nogen som kommer til fornuft og at Tesla måske endda vælger at skære yderligere i priserne.
TMY skal jo positionere sig sammen med VW ID.4 hvilket er en noget billigere vogn med næsten samme rækkevidde.
Jeg holder på hat og briller til efter sommer - så må vi se hvad der sker.
Skal i hvert fald snart have skiftet det 10tkr-lig jeg kører rundt i lige nu, ud.
Det er jo fanmer et spørgsmål om held om den overhovedet starter om morgenen og hvis man når helt på arbejde har man også vundet i lotteriet den dag.
Ville bare ikke ud og investere i en stor og dyr vogn når jeg ved hvad jeg gerne vil have.
Men for SATAN da en downgrade fra en TMS :S -- IDGAF! --
Sidst redigeret 16-01-2021 16:42 Jeg retter lige 34#
Reglerne for import af bil fra Tyskland uden at skulle betale DK moms hedder: Mindst 6 måneder gammel og har kørt mindst 6000 km -- IDGAF! #37 - Jeg tror ikke jeg kommer til at importere. Omend det er tiltrækkende. Men tænker heller ikke der er mange Teslaer som når at blive så "gamle" uden at blive solgt. De bliver revet væk!
Jeg tror jeg vil gå efter en demo-tesla, hvis det endelig skulle være. Jeg er ellers ikke meget til demobiler, man ved jo aldrig hvordan folk har behandlet dem på prøve-ture. Men lige ved Teslaer er der jo ikke så meget at fucke op i motorrummet :P -- - Indsæt signatur - 38#
Muligheden er der i hvert fald hvis man vil spare lidt.
En bekendt af mig har lige hentet en og han sagde at det var de nemmeste penge han nogensinde har sparet - Min gamle TMS var også en Tysk import.
Man køber bare "import-plader" hjemmefra (man klistre på) så køre man ned og handler og tager bilen med hjem med det samme hvor man så toldsyner den og betaler afgift efterfølgende. -- IDGAF! --
Sidst redigeret 16-01-2021 17:43
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|