Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Amazon, sendt retur men de vil ikke refundere.Af Supporter Aspirant Nicl | 30-12-2020 21:40 | 3135 visninger | 20 svar, hop til seneste
Troede aldrig denne dag ville komme, er stor forbruger af amazon.de køber alt der inde aldrig et problem men så kom dagen...
Den 28 November vælger jeg at lave en return, som de modtager få dage efter.
Jeg tjekker op med dem i December, de bekræfter den er kommet retur og ham kunde supporteren vil sende det videre så mine penge ville komme inden for 72 timer.
Der går dage, så lang tid at ud af det blå er min return lukket og sat over som "Delivered" altså leveret til mig, ikke længere en return.
Jeg kontakter dem, som igen bekræfter den er leveret men jeg skal vente på svar fra amazon CS på email.
Jeg modtager så en email fra dem som siger følgende "Hello,
I have looked into the issue regarding your refund, we are not able to issue a refund at this time due to us not receiving the item back. Please return the item and we will be able to issue a refund upon receiving it, the receipt that was forwarded could not be verified."
Der til skriver jeg igen med kunde support som siger min konto er låst, de kan ikke manuelt refundere pengene da min pakke mangler? DHL Bekræfter til mig på email at den er leveret og giver mig bevis som jeg også sender til Amazon som der til skriver
"After a review we have no record of this item being received by us, and no tracking information from the return label create shows any information either.
I'm sorry we haven't processed the return for ASTRO Gaming A50, Wireless Gaming-Headset mit Ladestation, Gen 4, Dolby Audio, Game/Voice Balance, Dolby Atmos, 2,4 GHz Kabellos, 15m range für Xbox from order 028-6769045-8289947. Unfortunately, this has not yet been received by us."
Altså på gammel dansk, jeg får ikke mine penge før pakken er sendt og modtaget.
Som de selv har bekræftet er leveret og modtaget, de har nu lukket min sag og jeg kan ikke gøre mere.
Er det bare money lost eller er der nogen man kan kontakte?
Amazon CS siger bare jeg skal vente på svar, så modtager jeg svar om at den ikke er ankommet og de kan ikke gøre mere før den bliver leveret.
--
Jeg synes du skal lave en indsigelse hos din bank - du har informationerne omkring levering af pakken fra fragtselskabet.
Din bank vil herefter dække din udgift samt undersøge sagen nærmere. -- Sidst redigeret 30-12-2020 21:48 Well, hvis de ikke har modtaget varen, er der ikke meget de kan gøre. Du når næppe "højere op" end Amazon customer support. Det er jo et stort firma, trods alt. Hvis de på lageret siger, at kassen de har modtaget fra dig bare var fyldt med ukogt spaghetti og ikke et headset, vil de holde ved, at de ikke kan refundere.
Det er lidt en "dit ord mod deres" situation. Du kan proklamere at du har sendt varen retur. De kan ligeså let sige, at du bare har sendt en sten og kræver nu penge for stenen som var det et headset.
Det er en rigtig lorte situation, men mon ikke good guy Amazon nok skal tage sig sammen. Det kan være personen der kan tage beslutninger har ferie. Det er dog underligt de holder dig hen på den måde.
Har du købt varen af Amazon? Eller er den bare fulfilled af Amazon? Eller er den købt hos, og sendt fra, en sælger gennem Amazon? -- - Indsæt signatur - #1 Er prøvet, de kiggede sagen igennem pengene blev trukket tilbage.
Amazon er åbenbart så store at de uden problemer fik pengene tilbage fra min bank så fik jeg en kedelig besked om at de ikke kunne behandle min sag yderligere.
#2 Jeg har på email at en kunde serviceagent bekræfter at den er modtaget."
21. Dezember 2020 13:13:39 Rishabh (CSA) : This item :ASTRO Gaming A50 Wireless Headset and Base Station ?
21. Dezember 2020 13:13:49 Nicklas Levy Jensen : Yes that is the item
21. Dezember 2020 13:16:05 Rishabh (CSA) : Thank you for waiting
21. Dezember 2020 13:16:14 Rishabh (CSA) : I have checked this for you
21. Dezember 2020 13:17:12 Rishabh (CSA) : I see that the item has been received at our return FC and has been marked for the next phase of scanning and processing
21. Dezember 2020 13:17:38 Rishabh (CSA) : You will soon receive an e-mail for refund
21. Dezember 2020 13:17:45 Nicklas Levy Jensen : AH thats great thank you"
Det videresendte jeg dem også, og den del har de slet ikke svaret på.
Og det solgt af amazon. -- #3 - Hm, så er der vel ikke andet for end at vente. Der er jo helligdage, så der kommer nok til at gå noget tid. Jeg har aldrig haft brug for at returnere noget til Amazon. Jeg har prøvet et par gange, hvor jeg ikke modtog det antal jeg havde bestilt. Der refunderede de bare med det samme. De havde ikke brug for dokumentation. Det var lækkert.
Mon ikke de nok skal tage sig sammen efter nytår :P -- - Indsæt signatur - #4 Altså amazon har åben 24/7 hele året rundt, så hos dem er der ikke helligdage.
Jeg skrev lige med en kunde supporter igen, som igen siger pakken ikke er modtaget og jeg skal sende den retur når den ankommer retur vil automatisk tilbageføre pengene.
Og de fatter hat af at jeg skriver den er sendt retur og modtaget. "Please wait 5 - 7 hours" ca 10 min efter jeg slutter samtalen modtager jeg det svar jeg vidste som er skrevet ovenover.
"I'm sorry we haven't processed the return for ASTRO Gaming A50, Wireless Gaming-Headset mit Ladestation, Gen 4, Dolby Audio, Game/Voice Balance, Dolby Atmos, 2,4 GHz Kabellos, 15m range für Xbox from order 028-6769045-8289947. Unfortunately, this has not yet been received by us."
Det vel bare penge mistet, øv. -- Altså du har en rimelig stærk sag, både DHL fortælle at pakken er leveret og Amazon siger pakken er modtaget, og Amazon siger intet om de har modtaget en pakke med noget forkert indhold, derved kan de ikke komme og sige nu at du skulle have sendt noget forkert, så ville ikke lige give op hvis jeg var dig
Du har alt på skrift fra begge parter at det er modtaget og du har din retur sag, din bank vil evt kunne være behjælpelig med hvad der skal ske nu eller i det mindste hvad du bør gøre -- Jeg gætter på at Amazon.de har samme support center som Amazon.co.uk.
Og de er faldet af på den. Før i tiden kunne man chatte med en rigtig person og få support, nu er det en robot, der ikke kan hjælpe mere end hvis man selv læser på deres support side.
Når man kontakter dem på mail, så har jeg fået det indtryk at der sidder en på akkord løn og kopiere standard svar ind og slet ikke forholder til til nuancer.
Man kan vist også ringe til dem, men mit mundtlige engelsk er højst til lige bestået (modsat læse og skrive på engelsk).
Jeg handler dog stadig hos dem pga. deres store udvalgt.
Jeg tror desværre også, at fordi de er så store, så er der mange der forsøger at snyde dem. Men det er ikke en undskyldning for dårlig support, når man har dokumentationen i orden. -- Sidst redigeret 30-12-2020 23:02 #7 amazon.de er ikke uk og de bruger ikke samme support.
De bruger hellere ikke BOTS/AI til sådan ting -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 31-12-2020 02:11 af Ronson #10 Ok, så ville jeg overveje at skifte til DE, hvis det ikke var fordi jeg mest køber film med engelske undertekster og engelske bøger. -- Tænkte lige jeg ville smide en update.
I Lørdags tænkte jeg fuck det, sidste dag i ferien og brugte 8 timer på og skrive med amazon chat medarbejdere fik fat i alt 14 før jeg fik den heldige nummer 15 som arbejdede direkte ved amazon.
En time senere fik jeg en email som jeg aldrig har set før, sendte en masse beskeder og fik et manuelt svar retur om at de godt kan se den er ankommet og hvorfor jeg ikke bare havde fået pengene retur noget før???? Men nå ca 24 timer senere lukker de min bruger siger at det skal de gøre i mens de undersøger sagen, nu idag kl 13:00 fik jeg her med en email om at pengene var sendt retur og min bruger nu igen var aktiv. -- #11 dejligt at høre... -- Der sker lidt når man når igennem til Bezos ...
Kan du ikke rykke ham for hans raket også? -- #11- Godt at høre det lykkedes at få det fikset. Men utroligt du skulle så meget igennem.
Jeg tænker det er uhyre sjældent sådan en situation opstår dog. Heldigvis :P -- - Indsæt signatur - tillykke med at du har fået din ret og godt nytår til jer alle der ude :)
-- Shit det tog sin tid, har først per dags dato fået pengene udbetalt. I alt 5 månederDe blev ved med at sige pengene var sendt så en måned senere fik jeg en mail om at de havde penge til mig og manglede mine konto oplysninger.
Men ja nu kom de, godt nok 70 kr mindre grundet euro kursen har ændret sig -- Dejligt og høre det gik op. det er desværre en normal hed ved amazon. du kan til fordel købe ved dansk butikker vis det et produkt man er usikker på man faktisk VIL bruge. men altid noget de ikke bare lukket ned for dig da det sker. -- #3 Du skriver, at selvom banken førte pengene tilbage, så trak Amazon dem igen? Det lyder underligt. Når du laver en indsigelse, så lukkes dit kort også. Så hvordan kan de trække pengene igen? -- #18 banken dækker gerne up front mens de undersøger. Her er man så nået frem til, at man ikke skulle dække og så trækkes pengene igen. -- Det er noget værre noget! #19 - Ah, sådan læste jeg det ikke lige første gang. Kan være #0 skal skifte bank. :-) --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|