Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Korrekt/Forkert Transport af Q/LED TV!!!

Af Elite Supporter A.G.A. | 28-09-2020 13:54 | 6365 visninger | 17 svar, hop til seneste
Har lige fået et tv leveret af fragtmand, men til min store forbavselse så stod TV kassen oprejst på den korteste side. Pakkestørrelsen er (BxHxD) 1408 x 854 x 180 mm og det stod således på den side som er 845 mm. Såvidt jeg ved, så kassen gerne enten ligge ned, altså så den fylder 180mm i højden eller stå oprejst på den side som et 1408 mm langt. Bør jeg være bekymret? PS: Der stod sku et andet tv men 85 tommer inde i vognen på samme underlige måde !!!!
--
#1
ToFFo
Guru
28-09-2020 13:56

Rapporter til Admin
Om det står op, ligger ned eller vender på hovedet har umiddelbart ingen betydning når det er et LCD panel. Der skal selvfølgelig ikke stables en masse ovenpå det hvis det ligger ned, men det tager ikke skade af at stå på siden i hvert fald. Det skal nok virke fint. Husk at tage billeder af emballagen hvis der er nogen tegn på skader, eller hårdhændet behandling af det. Især hvis det er fra Dustin Home :P
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 28-09-2020 13:57
#2
BoreBissen
Giga Supporter
28-09-2020 13:58

Rapporter til Admin
#0 Du skulle have nægtet modtagelse, hvis det bare er kommet i dens originale papkasse, denne er nemlig ikke godkendt til transport. Og HUSK endelig ikke at sende det til RMA (hvis dette skulle blive aktuelt en dag) i dens originale papkasse.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3600x XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#3
Mr. WoLF
Guru
28-09-2020 14:02

Rapporter til Admin
Sker intet ved det har stået sådan
--
#4
A.G.A.
Elite Supporter
28-09-2020 14:04

Rapporter til Admin
hmmm blandet tilbagemeldinger. Men jeg gennemgår lige emballagen igen. Mener den så ok ud i første omgang.
--
#5
MisterNiceHands
Super Nørd
28-09-2020 14:06

Rapporter til Admin
#2 Wait what? Selv Samsung Danmark sender TV (Bestilt igennem dem) i original emballage.
--
Signatur (Valgfri)
#6
BoreBissen
Giga Supporter
28-09-2020 14:11

Rapporter til Admin
#5 Jep du læste rigtigt. Jeg har selv købt et 65" Sony TV igennem Dustinhome.dk. De sendte TVet i dens originale papkasse til mig, da jeg købte det. Så gik det i stykker (vandret pixel fejl), sendte det retur til RMA i selv samme kasse, TVet blev smadret under transporten. Men Dustinhome.dk nægter at lave TVet under rek. retten, da de siger at det ikke har været pakket ordentligt ind. På trods af jeg sendte det retur i AKKURAT samme kasse som jeg fik det, da jeg købte det. https://www.hardwareonline.dk[...]
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3600x XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#7
MisterNiceHands
Super Nørd
28-09-2020 14:16

Rapporter til Admin
#6 Men fordi Dustin siger man ikke må/De ikke vil dække fordi den er sendt i original emballage, har det da ikke ens betydning for at det er ord/lov. Hvad er sagen endt med?
--
Signatur (Valgfri)
#8
BoreBissen
Giga Supporter
28-09-2020 14:21

Rapporter til Admin
#7 Det er fragtfirmaet Bring (de skal dække evt. fragtskader) der ikke godkender TVs originale kasser som transportkasser. Og mig bekendt leverer Bring også for DKs største elektronikkæde, Elgiganten.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3600x XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#9
A.G.A.
Elite Supporter
28-09-2020 14:25

Rapporter til Admin
Jeg ringede dog til sælgeren og forelagde min observation. De har noteret sig min melding, men rådede mig til at pakke tvet ud og bruge det. ER det ikke ok, får jeg en ombytter. PS: Den originale emballage ser fin ud, ingen buler, hakker eller slid.
--
Sidst redigeret 28-09-2020 14:27
#10
ToFFo
Guru
28-09-2020 14:25

Rapporter til Admin
#7 - Regningslinjerne for korrekt emballering er desværre ikke så tydelige. Der findes ikke klare retningslinjer for hvad "tilstrækkelig emballage" er. Så vil man jo som forbruger, med god ret, forvente at forhandler har sendt varen i forsvarligt emballeret, fra deres lager til forbruger. DustinHome oplyser ingen steder noget i retning af: "den emballage vi sender TV i, er ikke forsvarlig, og derfor tager vi en chance hver gang vi gør det. Går TV i stykker under fragt fra os til dig dækker vi det. Går TV i stykker under fragt fra dig til os og du bruger samme emballage, er det dit problem, ikke vores". Derfor laver de i Bissens tilfælde en fuldstændig ansvarsfraskrivelse. Det er der så en verserende sag på nu. DustinHome har ellers prøvet at spise ham af med han kan købe et nyt TV til halv pris. Det er noget svineri og jeg er glad for jeg ikke arbejder der mere. Sagen kører stadig og vil gøre det længe. Disse sager tager evigheder :P #9 - Forestiller mig du får en ombytter, når det gamle er sendt retur. Worst case, HVIS det nu viser sig ikke at virke, så få lige bekræftelse fra sælger på, at du gerne må sende retur i samme emballage, som du modtog produktet i. Ellers kan du havne i samme situation som Bissen.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 28-09-2020 14:28
#11
A.G.A.
Elite Supporter
28-09-2020 14:31

Rapporter til Admin
#10 god pointe, tænke ikke videre over det.
--
#12
NitroBlast
Guru
28-09-2020 14:32

Rapporter til Admin
Originale emballager er designet til at kunne holde til transport af produktet inden i fra fabrik til forbruger. Ofte er der en pil (this side up) på emballagen, som fortæller hvordan den skal vende under transport, for at beskytte indholdet bedst muligt mod stød og bump. Men hvis der ikke er sket nogen skade, så er der vel ingen grund til at gøre en sag ud af, at det har været vendt forkert?
--
http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO
#13
DeeKay
Elite Nørd
28-09-2020 14:33

Rapporter til Admin
#9 Få det på skrift så du har det ved hånden såfremt det skulle blive aktuelt at kunne vise at der er sagt/skrevet sådan-og-sådan omkring sagen. Tvivler på man kommer langt med "Jamen-den-og-den-person-sagde-det-og-det-i-telefonen".
--
Wise men talk, because they have something to say. Fools talk, because they have to say something.
#14
BoreBissen
Giga Supporter
28-09-2020 14:36

Rapporter til Admin
#12 Der ikke et spørgsmål om "originale emballager er designet til at kunne holde til transport af produktet inden i fra fabrik til forbruger", hvis nu transportselskabet ikke godkender kassen til transport. Så der det lige fedt om kassen er fabrikeret til transport af TV producenten.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3600x XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#15
MisterNiceHands
Super Nørd
28-09-2020 14:50

Rapporter til Admin
Hvis transport firmaet ikke godkender kassen produktet er sendt i, hvorfor håndtere de så overhovedet forsendelsen? Det er mig lidt en gåde at Bring kan arbejde sådan
--
Signatur (Valgfri)
--
Sidst redigeret 28-09-2020 14:50
#16
BoreBissen
Giga Supporter
28-09-2020 14:55

Rapporter til Admin
#15 Helt enig. Havde Bring (eller DustinHome) informeret mig om at den originale papkasse ikke er godkendt til at transportere TVet i, så havde jeg undgået måske/måske ikke at tabe tæt på 6000 kr. Men jeg har trukket DustinHome.dk i Forbrugerklagenævnet, så må de afgøre om det er en okay måde som DustinHome har behandlet mig.
--
Corsair Carbide 275R | Ryzen 3600x XFX 5500 XT 8GB | Dark Rock Pro 4| MSI B450M 16 GB Corsair LPX 3200 MHz Corsair CV550 | 480 GB Kingston A400
#17
ToFFo
Guru
28-09-2020 15:00

Rapporter til Admin
#15 - Det er ikke kun Bring. Det er dem allesammen. Bring er bare et ekstraordinært dårligt (men tilsvarende billigt) firma til at fragte ting. På mit arbejde blev Bring faktisk bragt på banen som mulig kandidat fremfor PostNord. Men gudskelov havde vores lagerchef erfaring med Bring fra tidligere job, og sagde på den pæneste måde han overhovedet kunne formå at de kunne stikke Bring og deres tilbud op i røven. Det er ikke fragtfirmaets problem at emballagen er for dårlig. Det er afsenderens (og kan blive modtagerens) problem. Der er ingen fragtfirmaer, eller webshops, som vil betale for alle de ekstra ansatte der skal til for at verificere, at hver eneste forsendelse er pakket forsvarligt. Det er et kæmpe arbejde hvis man fx. sender 5.000-10.000 pakker om dagen. I automatiserede pakke systemer, som fx det Komplett har, er der nærmest slet ikke mennesker inde over pakningen af lastbilerne, med mindre det er pallevarer. Ellers vælter pakkerne bare ind i bilerne fra samlebånd, som spytter pakkerne ind bag i 4 forskellige lastbiler. En for hvert land de sender til. Så går der en bag i lastbilerne og pakker dem pænere og fordeler vægten lidt efterhåndens om pakkerne kommer. Det går stærkt. Der er ikke tid til at sortere fra. Der er heller ikke tid fra Kompletts side til at pakken skal retur til "ompakning" da det fjerner mindst 1 person fra pakkebåndet, som skal til at om-emballere.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 28-09-2020 15:02

Opret svar til indlægget: Korrekt/Forkert Transport af Q/LED TV!!!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE