Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hvor mange år holder en stor bil?Af Gæst Mikel | 22-08-2020 12:29 | 6321 visninger | 47 svar, hop til seneste
Hej alle
Hvor mange år holder en bil? Jeg tænker primært på en bil som VW Touran og Citroën C4 SpaceTourer med en årlig kørsel på ca. 13000-15000 km og med benzin. Jeg overvejer nemlig at købe en af disse, men jeg er i tvivl om hvor gammel den max må være, hvis jeg køber brugt. Jeg kunne sagtens forestille mig at beholde bilen i +10 år.
Mvh Mikel --
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Det er der ingen der kan svare på -- Imac 27 ipad pro Iphone xs max og en Hyawai x pro win Bærbar Der er så mange faktorer... Det kommer an på hvordan bilen er blevet behandlet indendu køber og hvordan du behandler den efter. Alt fra 2 minutter til 30+ år. Hvis man passer på tingene og behandler dem ordentligt kan de holde længe - ellers ikke. -- Laptop: 2019 Lenovo T480s, i7, 24GB Ram, 1TB
Arbejde: 2019 Threadripper 3970x, 128GB Ram, 2x 1TB
Hjemme: 2019, i9-9900k, 32GB Ram, 1TB #1 Jo, jeg svarer 7 år og 3 måneder -- It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck Jeg har ofte hørt mekanikere sige at en motor gennemsnitligt har en levetid på 500.000km, men også at det kan variere hvis man passer på den (olie, vand osv) holder den i en garage og aldrig giver den bundgas på kold motor.
Hvis du vil have en bil til at holde i 10 år og du maks kører 15.000km pr. år, så skal du nok lede efter en bil der har kørt en 100.000-150.000 maks. Der vil selvfølgelig være brugs dele der skal skiftes.
Jo ældre bilen er, jo større chance for rust og slidte dele, men hvis du har penge til en reparation i ny og næ, så kan du i princippet bare nøjes med at kigge på hvor langt den har kørt. -- Hvad er fede menneskers, favorit computer mærke?
- Dell'er. (Bah-dum-tich) Sørg for at den er blevet serviceret til tiden så holder en bil jo nemt 20 år. -- Hold dig fra det franske lort, såsom Citroën, Peugeot og Renault.
De kan simpelthen ikke finde ud af at lave driftsikre biler. Sådan var det for 20 år siden. De har haft 20 år til at rette op på det. Men desværre er det stadig sådan her i 2020.
De kan finde ud af at lave et design, som kællinger falder for, hvilket er den eneste grund til de har noget salg overhovedet.
Alle jeg kender der har haft en fransk bil har ikke haft andet end problemer med lortet og fortrudt grumt. De købte,. fordi de troede franskmændene var kommet efter med det. Men det er de IKKE.
Køb en kedelig bil som Toyota. Og hvis du synes den er for dyr, så køb en billig bil som fx Hyundai eller Kia De er ikke lige så driftsikre som Toyota, til gengæld en hel del billigere.
https://blog.bilbasen.dk[...]
-- Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H
Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF
Laptop: Spectre X360, I7-7700 #5: 20år?! Det kommer vist lidt an på bilen og kvaliteten af denne. Men man kommer ikke uden om årlig service, undervognsbehandling hver 4. år, løbende vedligeholdelse af bremseskiver/ bremseklodser, samt reparation af diverse ting, som går i stykker hen ad vejen.
De fleste biler er "billige" i vedligehold de første 4-6 år og indtil ca. 150.000km. Så begynder der ofte at tilkomme betydelige løbende udgifter til reparationer. Selvfølgelig afhængig af køremønster og belastning.
Jeg ville vælge en bil, der er ca. 2år gammel og har gået ca. 20-40.000km - og så sælger man den videre, når man har haft den i 2-3 år som nysynet. Der er stort værditab i starten, så et mere fladt værditab, som igen accelererer, når bilen er 4-5 år gammel. Dog variabel fra mærke til mærke og fra model til model. Samtidig er udgifterne til reparationer for denne periode beskedne - og man kan oftest nøjes med "ren service". På den måde kører man altid i en nyere bil for rimelige penge.
Når ovenstående er sagt kører jeg selv i to diesel-biler, som formentlig får lov at køre indtil de ikke kan mere - eller det ikke kan betale sig at reparere dem mere. Der er jo trods alt en grænse for, hvor mange penge man vil give for rep af en 10 år gammel diesel-bil med en videresalgsværdi på maks 20-25.000,- -- "Enhver mener, at hans kobber er guld."
"Threadripper 1920x [email protected], 1.15V+125mV offset, Aircooled" #6
Du aner ikke hvad du snakker om :)
Ja de små biler (alle mærker) er ringe bygget. Tager du en Peugeot 508 eller lignende er det en fin bil. En VW er generelt mere fyldt med fejl end franske biler.
Jeg har en Renault laguna fra 2012, den har snart kørt 300.000 og har ingen fejl haft, udover almindeligt slid. Kobling, drivaksler, bærearme er de originale. Der er skiftet en fjeder og topleje. Almindelig service ting. Og et partikkelfitler ved 120.000 km Ca.
Havde det været en Renault clio eller twingo havde den nok brændt sammen for længst, eller været dyr i reperationer. Men jo større modeller, jo bedre er det bygget. Sådan er det generelt for alle mærker. Jeg sælger reservedele. Så hver gang man slår en bil op kigger man da lige på model og årgang og hvad der skal laves.. Vw og peugout ser man mange af om dagen (også dem som sælges flest af)
Hvis man som topoc starter siger, vælger en større bil. Så vil jeg mene man nemt kan holde den kørende i 10 år uden de store problemer, så længe den ikke rustet væk :) så jeg ville helt sikkert undersøge de modeller du kigger på, hvordan folk har det med rust i dem, og kun købe en som har været undervogn behandlet fra dag 1.. Og blive ved med at få det gjort :)
Jeg ville nok kigge efter en Honda accord stc. Eller skal det være en mpv? --
med rustbehandling, her til de danske veje, og ordenlige service intervaller, med olieskift osv, så burde en bil kunne klare sig 20ish år uden de store problemer
min egen bil er 15 år gammel og har kun været til dens alm. årlige eftersyn samt rustbehandling. den fejler intet (udover lidt små-kosmetisk, et par ridser og slidte gummilister) og har intet rust.
Forhandleren der solgte min sagde dog at min fra 2005, ikke får rust i samme grad, som nogen biler som var fra 2010+ eller nyere. jeg kan dog ikk huske hvorfor.. (han snakkede kun om ford og suzuki, det var de biler han havde med at gøre) Så ved jeg ikk om nogen bil-kyndige her, kan forklare hvorfor der skulle være forskel -- #6
Forbandet vrøvl. Hvis du sætter dig lidt mere ind i tingene, ved du opdageat mange tyske biler faktisk har Peugeots motor. -- Sidst redigeret 22-08-2020 14:52 om det er den ene eller anden du vælger af de to skal de nok holde mindst 10 år hvis man er god ved dem.
men havde selv valgt citronen fremfor vw'en, mest fordi jeg prioriterer pris højest, men udover det ville begge være lige gode for mig. -- #6, der sidder en Toyota motor i Aygo, C1 og Peugout 108. Så det er noget gammelt vrøvl du kommer med. Min 'franske' mikro-bil har kørt fejlfrit i 5 år og regner med at tage mindst 5 år mere ;) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #6
Kan du se ud i fremtiden siden du ved franskmænd ikke kan lave biler her i år 2020? Vil sige jeg var mindst ligeså glad for vores Peugeot 308 SW som jeg er for vores VW passat idag. Hvis ikke mere. -- #6
Nu er der godt nok kommet rigeligt med feedback imod din påstand, men jeg har endnu én. Min familie ejede en Hyundai i20, 2010 model m. aircon og hele lortet til 180.000kr. købt fra ny hos Karvil Biler og der var konstant problemer med den, selv i de første par år. Og så føltes den virkelig som en papkasse på 4 hjul. De har siden hen skiftet til en Citroén C4 Cactus fra ny til 150.000 med soltag og aircon og hele lortet og har vidst haft den i godt 2 år nu og der har absolut ingen problemer været med den.
Jeg må sige at jeg selv har været skeptisk over for franske biler, men den Citroén C4 har sgu modbevist mig. :) -- Sidst redigeret 22-08-2020 15:39 Det afhænger af utroligt mange ting. VW koncernens bil har dog vist sig at være ekstremt ringe, i hvert fald i de årgange der er produceret fra 2005 til 2010. De bliver meget sjældent 20 år, det vil i hvert fald kræve ekstremt hysterisk vedligeholdelse at få det til at ske. De ruster simpelthen op.
I min omgangskreds har en Skoda Octavia, en Seat Ibiza og en VW Passat i hvert fald været rådnet op efter cirka 12 år. Og vil sige at de har fået almindelig vedligeholdelse, men ikke blevet vasket og vokset hver eneste weekend. -- Whatever --
Sidst redigeret 22-08-2020 15:54
Lader til den flok idioter herinde i tråden er utroligt inhabile i forhold til emnet, tror at postulere det ene om det mærke og det andet om det mærke så det sådan virkligheden forholder sig.
Kan kun råde dig til at få sagkyndig i biler med ud når du skal kigge på de biler du har kikkerten (Snakker minimum en mekaniker med erfaring), da det drejer som om på ældre biler at være opmærksom de områder som kunne være i risiko zonen.
Held og lykke med din jagt, håber du finder råd andre steder end fra de idioter herinde.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #16: Flot indlæg.
Man kan finde oversigter som denne:
https://jyllands-posten.dk[...]
Den siger desværre ikke alt. Den er 10 år gammel, så de biler der blev skrottet som 19 år gamle dengang, er jo produceret i 1991, og afspejler derfor kvaliteten dengang. Og endelig er der nok forskel på hvordan ejere af forskellige mærker passer deres biler. Det er ikke usandsynligt at en Volvo ejer måske typisk er mere påpasselig med vedligeholdelse end en Renault ejer.
Jeg vil dog fastholde at kvaliteten af specifikt VW er faldet markant, og at middellevetiden for deres biler er væsentligt under de 19 år den var dengang. -- Whatever #16 . Modent sprogbrug. Har du en dårlig dag ?
Dit råd er jo fair nok, hvis det ikke er fordi mekanikere har forskellige favoritter, præcis som alle mulige andre. Nogen elsker VW, andre hader dem, og synes de holder på deres værksted hele tiden. Det samme gælder for franske biler. -- #18: Helt enig. Man får ikke et mere retvisende billede, ved at spørge mekanikere. -- Whatever #16 undskyld men tror de fleste er med på at man tager bilen til sin mekaniker hvis den overvejes (eller hiver personen med hvis det er en mulighed). ISÆR når det ikke er en gammel spand til 10k eller lign.
men hvad er det egentlig der bliver sagt som gør nogle til idioter? du begrunder det jo ikke, derimod planter du bare tvivl hos op.
og hvor i dit indlæg svarer du manden på det han spørger om? -- #0. Har du kigget lidt artikler på FDM? De er gode til at komme lidt omkring brugte biler.
scan fx. filbasen.dk: hvad findes der af brugte biler i de modeller du nævner, hvor gamle er de og hvor meget har de kørt. Det kan give en indikation af, hvor længe bilen holder. (fx. Volvo V70 340.000 km - still going strong).
Og 10 år. Så er meget overladt til dig som ejer. Du skal vedligeholde den, så den holder længe. Rustbeskyttelse må være obligatorisk. Mange af mine bekendte anbefaler olieskift senest ved 20.000 km/hvert år, for det har motoren godt af. Olien bliver slidt op. Find en ordentlig mekaniker. Hvad koster reservedele?
Ford, Peugeot, VW har alle modeller, som kommer i nye versioner år efter år. Fx. Golfen eller Ford Focus, hvor mange børnesygdomme er udviklet væk med tiden. Jeg har altid kørt diesel, så jeg ved ikke hvad der holder i benzin modeller.
Kørselsmønster. 13-15.000 km pr år er ikke så meget, så det måske derfor du vælger benzin. Har hørt på vandrørene, at moderne benzinbiler soder/kokser helt til allerede inden 50.000 km = ny motor. Nissan Qashqai skulle være rigtig slem til dette.
Har du overvejet Kia. De giver vist 7 års garanti. Det betyder vel, at en to år gammel Kia forsat har 5 års garanti ? (men tjek lige op på vilkår for den aftale...)
Held og lykke med bilkøbet :) -- #16
Ærgeligt man ikke kan banne eller skjule indlæg som dette. Gæstebruger burde slet ikke have lov til at oprette indlæg. -- 0#
Der er ekstremt mange faktorer som spiller ind helt fra hvordan den enkelte bil er blevet lavet på fabrikken(maling, samling, tests mv) og efterfølgende hvordan den er blevet kørt, serviceret osv. så derfor kan man jo ikke bare sige at x.bil holder x år.
En anden ting som du skal have med i dine "beregninger" er hvor mange penge du ønsker at afskrive på en bil over x år - kan det måske bedre gå at købe en billigere vogn (ikke nødvendigvis nogle af de nævnte) eller betyder 4-50.000kr afskrivning om året, dyre forsikring mv. ingen ting?
Da vores kørselsbehov har ændret sig har vi solgt vores dyre biler og købt nogle totalt billige "æsker", billig i forsikring og går lortet så meget i stykker at det ikke kan betale sig at reparere(kan lave det meste selv så service er heller ikke en post i budgettet) jamen, så smider man den i skralderen og køber en ny af samme værdi.
Det er ikke fordi pengene ikke er til det men lige nu er vi bare et andet sted i livet hvor det er federe at have andre ting at putte pengene i end en så dårlig investering som en bil - Fast ejendom, rødvin og store bøffer fx. :D -- IDGAF! --
Sidst redigeret 22-08-2020 23:03 1 dag hvis du totalskader den første dag -- #6 vrøvl
Har en gammel c3 fra 2005 med 210.000 km overhovedet ingen problemer. -- nu snakker vi om drift sikkerhed, så Toyota helt sikkert et godt valg, men tjek denne test ud, jeg kan slet ikke finde franske biler i den.. hverken på den gode liste eller den dårlig..
De mest pålidelige biler
https://blog.bilbasen.dk[...]
bundskrabere i pålidelighedstest
https://blog.bilbasen.dk[...] -- Sidst redigeret 23-08-2020 09:43 ja jeg ved godt det er US market.. -- Er du overrasket? Her er de mest pålidelige brugte biler, De bedste biler har næsten ingen fejl trods en alder på 15 år
https://ekstrabladet.dk[...] -- Sidst redigeret 23-08-2020 09:58 Lidt historie fra 2008 - Ca sammen spørgsmål :D
Lidt siden info på vores Berlingo 2 fra 2008, Vi har 3 børn og har haft brug for et ordenlig pilot sæde, vi har ca brugt 21000.- i vedligehold, og omkring 15500.- i reservedel, vi køre gennemsnit ca 8000-9500 om året + 2 gange forrude til ca 1500.- i selvrisiko hver gang
Den gang var det Multiplan / Berlingo / Partner / Ford Max serien der ligesom var modellerne man gik efter.
Valgte faldet lidt på Berlingo da jeg havde den som firma bil, og var faktiske tilfreds med den :)
Det er en 1.6 L benziner med knap 110hk
Der værste ved den model er komfort, for det er der ingenting af, så ud over by kørsel er der meget larm og støj i den
en anden side er nok også benzin forbruget, tro ikke vi har været meget højre ind 12 km l i den.
bonus info hvis du går i står i et kryds er der ingen der dytter af dig, de har ondt nok af en i forvejen :O)
fordele ved den er nok pris/sidedøre/børnevenlighed/siddehøjde
Så kommer vi til Standen og holdbarheden
Status 2020 den har mange km i sig i nu :)
Den har begynde boble i galvanisering i paneler under døre, tætnings lister lukker ikke så godt mere, side døre køre ikke godt mere, de skal smøres meget oftere, plastikskjold i bagsmækken er ved at give lidt op.
Boble rust i spidsen af køle hjelmen samt bunde af bagklappen(Tegn på dårlig rust behandling, den har ellers trofast været på besøg hver 4 år)
-- #6
Enig, min Pegout 308 holdte lige præcis 12km så måtte jeg hentes af falck
"nøhhh du har filet koblingen makker!" -- Signed by me det kommer i min verden an på mange faktorer..
Generelt så kan man sige, jo mere kompliceret bilen er bygget, jo dyrere er den at holde kørende.. især en Turbo kan være dyrt bekendskab, derudover også automat gear, især dobbelt kobling.
VW generelt er dyre, især mange sensor problemer (8000kr pr gang), DSG issues, generelt store problemer med ældre kædetræk i biler, og olie forbrug på især diesel + deres 2.0 motor.
Har en 2017 Passat og en VW Polo GTI 2019, køber ikke VW igen.
personligt så holder det nogenlunde det med at Japansk er godt, især toyota, de er overbyggede, og det holder fornuftigt.. Koreanerne klarer sig også sublimt, da de bygger en bil til 7 års garanti, så de skal bygge sikkerheds margin ind i deres bil.
måske en nyere 2.0 liters Mazda, uden turbo er vejen frem..
nogle af drømme bilerne i ældre dage, var turbo løse diesel biler.. som f.eks. en 1.9 106, den kunne du IKKE SLÅ ihjel, men den var seriøst også kedelig at køre i. (de kørte 500k km alle sammen UDEN issues)
er du med på at holde din bil vedlige med pava/suvo/Dinitrol så når du også langt, RUSTEN er døden for biler i DK, især pga. saltning af veje.
Personligt de brugte biler jeg har ejet, der er jeg gået efter INGEN turbo, stor motor volumen, og rust behandling fra fødsel.
sjove er min mest robust bil har været en 207 fra Ny (1.6 diesel) kørte 140.000km uden issues, en Kia Ceed fra ny (122.000km) de have 0 fejl, en brugt Renault Clio 1.6 100hk sport, fra 2007 også en fin bil..
de største problemer jeg har haft er min 2017 passat 1.4TSI 150hk DSG, Seat Altea FR 170hk Diesel og min VW polo GTI (2019) nærmer sig også at være et problem barn..
har aldrig haft OLIE forbrug i en bil, har aldrig smadret en kobling eller fået skiftet en.. og jeg passer generelt på mine biler. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. --
Sidst redigeret 23-08-2020 20:54 Det kommer an på følende ting:
Kvalitet af bilen
Brugsmønster
Hvordan du holder den
Trafikuheld
Generelt tænker jeg 10-12 år, inden bilen bliver ALT for dyr at holde... -- http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007...
Useriøse sælgere: se profil Tak for alle jeres svar!
Og ja, jeg ved godt, at man ikke 100% kan spå en bils levetid, men min forudsætning er naturligvis at man servicerer bilen, passer på den osv... Umiddelbart ser det ud til, at den måske skal være max 1-2 år gammel, hvis jeg skal gå efter at beholde den i 10 år.
Derudover vil jeg gerne komme ind på de franske biler. Jeg synes det er ret irriterende at læse, at man skal undgå dem over en kam hehe. Folk har nok meget forskellige oplevelser med dem. Min mor har en lille Citroen C1, som er 14 år og kører stadig rigtig godt. Hendes årlige reparationer (samt service, batteriskift osv) er "kun" ca. max 8000 kr om året. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #31
Hvor lang har din VW biler kørt ?
For har da selv en Seat Leon Fra 2013 1,6 TDI. den har gået 310.000km . stadig væk med samme turbo :) -- Som mange andre har skrevet er det meget svært at svare på. Men hvis Sørger for at den bliver serviceret til tiden, burde den sagtens kunne holde til den gode side af 10 år. Når biler bliver meget ældre end det bliver de ofte alt for dyre at holde kørende. -- #34 Passat 2017 kørt 94.000km fra ny VW Polo GTI 2019 kørt 12.000km.
så ikke langt..
problemstillinger i Passat
Mikroslip kobling - Fra 0 km observeret, værkstedet havde først en løsning med en nyudviklet kobling ved 27.000km, koblingen slipper ved almen ligeud af vejen kørsel især i fugtigt vejr 300-500RPM gør det de første 30 minutter, den nye kobling er EKSTREM hård, så bilen slipper ikke andet under slemme forhold, men den har aldrig været god. VW´s første løsning var at jeg bare skulle tvinge DSG´en til at skifte gear en 100 gange hurtigt, da det ville varme pladerne op. kendt fejl 200+ siders tråd om det bare i DK ...
Bilen rasler overalt, så ikke rigtigt værdi i dynaudio systemet, især dørene, du kommer til at se mange passat folk med "pap" i visse steder, for at fjerne støjen, for mig især dørhøjtalerne der lamer.
Død pixel linie i Discover pro 9.2" skærm 2 mdn efter garanti udløb..
fører side dør utæt, regnede ind i bilen, forholdvist meget
Vand i forlygter (normal VW ting, de har en garanti bestemmelse, hvor de mener du må have fuld dug på forlygten de første 20 minutter...)
Dødt klima anlæg ved 2 år og 1 mdn (smed gassen)
maling skaller af motor hjelm.
normale Passat ting
VW polo GTI
Lofts beklædning rasler HELT vildt - VW kiggede på det, deres svar.. DEt er en GTI den har lidt mere støj i udstødningen, så det rasler i dem alle.
dør beklædning rasler
Vand i FULL LED lygterne, samme svar som Passat, det er inden for tolerancer.. selve 1/2 af lygten er fyldt med fugt når den er kold.
Motoren slipper GAS i perioder, op til 20 min efter start.. virker som luft i brændstofs systemet.
ellers så er GTI´en rimelig fornuftig..
INGEN af dem bruger Olie som dog er et normalt VW Problemer
Skal vi til min SEAT ALTEA FR fra ny til 42.000km, så bliver det SJOVT.
Første bil leveret med fugt i bunden, den havde så mange problemer at Seat holstebro ringede til mig efter 1 måneder og undskyldte, at der holdte en helt NY FR med lidt mere udstyr jeg kunne bytte lige over med. (KANON service)
2 bil. (38k km 2 års ejerskab)
4x motor malfunction pga. sensor fejl (ingen motor defekt, men turbo sensor, dpf sensor og et par andre 8000kr pr pop dog på garanti)
udskift af sæde stof, da de havde 4 løse møtrikker liggende inde i sædet.
Ny consol. pga. fejl i benzin måler, så de skiftede hele dashboarded
Visker robotter udskiftet
spejlvarme udskiftet brændte sammen..
det er så mine få erfaringer med VW koncernen, jeg kunne kalde det 2 mandagsbiler og en GTI... som bare driller lidt.. men jeg kender SÅ mange med VW koncern biler, med selv samme fejl + vi firma mæssigt er overfyldt med Passater, som også har totalt de samme problemer som mine..
mit største problem er reelt VW´s måde at behandle garanti sager på + jeg bare ikke har haft ligende problemer i andre biler...
jeg er da seriøst også træt af at have et halv akvarie inden i et FULL LED system i en polo som kostede en pæn klat penge, og bare få svaret.. "det er normalt på en VW". -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #6 du er helt væk - franske biler er gode, tro ikke på alt du hører på dit værtshus
#0 en Bil kan let holde i mange år, hvis den er behandlet ordentligt, f.eks alle service overholdt, og rustbeskyttelse fra starten er et godt udgangspunkt. Vores gamle peugeot fra 2010 vi lige har solgt havde ingen rust overhovedet, og motoren var også uden fejl og olieforbrug. Du kan læse om folks oplevelser med diverse bile på bilbasen under de enkelte modeller. Min bror har lige købt en Ford Galaxie, den var også rigtig fin til prisen -- 6800K/Z370F/2080/U3818DW --
Sidst redigeret 25-08-2020 14:04 #37
shit du har godt nok haft mange problmer med deres biler.
har godt hørt deres Problmer med dsg 7.
Tænker at din Passat 2017 har dsg 7.
kender en delt venner der også har en Passat med dgs6 og det spiller bare 0 fejl isger de :)
(VW´s første løsning var at jeg bare skulle tvinge DSG´en til at skifte gear en) det er sgu da noget fis at sig ..
Har du altid købe dine biler fra helt ny af eller demo biler? -- En bil holder lige så længe du passer på den.
du ser stadig en masse gammelt lort på vejene, som holder syn, selv fra midt 80’erne.
holder den inde, får passet service og har fået voks eller rustbeskyttelse, så tror jeg nemt de fleste biler holder 15-20år.
jeg er ikke fan af franske biler selv, men min far har viet sit liv til dem og de holder skam i længden (selvom han kører dem hårdt).
der findes jo stadig velkørende 2CV’er derude, de har nogle år på bagen efterhånden.
min kammarat havde en Volvo som kørte over 1 million kilometer på den originale kobling, den kørte endda efter vi fyldte sand i motoreren(i forsøget på at dræbe den, da den grundet rust ikke kunne synes).
den døde dog 3 uger senere ved 15min opklodsning med fuld gas i frigear (med sand i motoren). -- Fractal Design Nano S, 16gb DDR4 3200Mhz, 2060 super, delided i7-6700k@4,5Ghz, SF600, Z170i-pro.
Blacklist/scammers: Silvergoat, Maripyt, #41: Ja, alt kan holdes kørende. For de fleste mennesker, med et dagligt kørselsbehov, er det dog ikke relevant. Og siger ikke noget om hvor længe en bil holder.
Jeg ejer selv en 30 år gammel Fiat Tipo, der har kørt 427.000 km. Men det er bestemt ikke det samme som at man kan sige at en Fiat holder i 30 år, for jeg har brugt meget energi på at vedligeholde den, reparere den og holde den kørende. -- Whatever 1000 år hvis du pakker den ind og stiller den i en varm kælder.
5 minutter hvis du kører den i havnen, -- Hvor længe holder en bil. Tja, altså pt. kører jeg selv rundt i en gammel BMW 120D fra 2005 med 318000 på tælleren, og den er serviceret ved BMW i alle årene, og undervognen er behandlet et utal af gange. Den spinder stadigvæk som en mis, og har ingen rust....jeg er absolut ikke fanatisk, men jeg føler virkelig, at den er godt skruet sammen. Før havde vi en Seat Altea XL, og den var familien rigtig glad for....oceaner af plads på bagsædet og fly-bakker. men den rustede uanset hvad jeg gjorde, for at komme det i forkøbet...Familien savner Altea'en og hader BMW'en, da den er lille/kompakt. og har en....lad os bare sige "kontant undervogn". -- Amiga forever. vildt alle dem der hater fordi man siger franske biler er lort.
men #0 lyt til manden! det er ikke for sjov at der kører en renault rundt stafferet med "LORTE BIL" på siden.
franske biler er pæne, men nøj det bliver en dyr fornøjelse for dig! og bevares, du kan da godt ramme en af de få franske der bare kører fint. men min fætter skulle have ny motor i sin citroen efter 45.000km, og den ville citroen IKKE betale! hold dig fra de franske hvis du kan li din tegnebog!
haters gonna hate på den her kommentar. men så håber jeg da bare at du lytter alligevel :) -- Cpu: I9 9900K @5GHz
Mb: Gigabyte Z390 AORUS ULTRA
Ram: G.Skill TridentZ 4400MHz
Gpu: Gigabyte Aorus Extreme 2080 Ti Waterforce WB #46 ah det er vist lige meget hvad mærke man købe så kan det potentielt koste mange penge.
Købte en helt ny Peugeot 208 diesel i 2018. Dejlig bil. Før den havde jeg en 2001 Peugeot 206 gti. Den kørte jeg da 240.000km i og der var nada rust. Har flere venner der har kørt 300.000-400.000 km i de ældre Peugeot 406er.
Personlig vil jeg så aldrig røre ved noget der kommer ud med et VW logo. Men sådan er vi så forskellige.
Mht til din fætter og ny motor så havde VW jo en helt stripe af motor nedbrud for en del år siden.
Mener det var en af motormodellerne med tandrem og kæde. Der var over 70 personer som selv skulle betale regningen på 60-80.000kr, selvom alle service etc var overholdt og mange ikke nåede at kører mere end 60.000km. Det var først da FDM gik ind i sagen at VW begyndte at lave fejlen på kulance. -- Hvis du skal have noget "holdbart" vil jeg klart anbefale et af de japanske mærker, som Toyota/Honda/Mazda evt. Suzuki, ja de er ikke ligeså "fancy" som de tyske, men til gengæld har du LANGT færre reparationer på bilerne og kundeservicen er også bedre -- Du kan sammenligne dit spørgsmål lidt som på din kæreste (hvis du har en) :p
Lige til en start er hun er flot og strømlinet og er en drøm i det første lange stykke tid, dernæst bliver koblingen lidt slap, dørene hænger lidt i hængslerne og hun buler ud de forventelige steder. Efter hun har været til syn et par gange skal hun repareres pga dørene er ved at falde af. De bliver lavet, men man vil altid kunne se og mærke at det aldrig bliver ligesom en ny bil.
Held og lykke og god søndag derude :p -- Det kommer næsten altid an på hvordan man holder sine biler og ikke så meget andet.
Man kan jo selvfølgelig være uheldig og nappe en mandags model som går død efter et par år.
ifht. VW; kan jeg sige jeg havde en VW lupo fra 2004 til 2012, service blev holdt. Det eneste udover service og bremser der nogensinde var med den bil, var at det luft rør som gik fra køler til turboen knækkede, det kostede 80 kr.
Den kørte 350.000 km på samme kobling, turbo og gearkasse uden problemer.
Ved ny ejer døde den efter 471.000 km.
I dag kører jeg i en Mazda 6, 2.0 fra 2016. Ingen problemer med den udover service bliver holdt hver 20k. Eneste ulempe ved Mazda er dog brændstofs forbruget..
Køb en bil du selv finder tiltalende, aftal med sælger du prøvekører den, hop forbi et FDM center og få den testet.
Bh
Kasper --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|