Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Købe demobil eller fabriksny? Fabia CombiAf Nørd Aspirant DH- | 25-06-2020 15:47 | 3614 visninger | 46 svar, hop til seneste
Hejsa,
Jeg er mere eller mindre ved at have besluttet mig for at købe en Skoda Fabia Combi Ambition 95 HK med Teknikpakke, hvor jeg har kigget lidt rundt på både fabriksnye og demobiler som forskellige forhandlere har stående.
I den forbindelse har jeg nu modtaget et fornuftigt tilbud på en demo til 169385,- som er inkl. vinterhjul, Fabia startpakke (måtter til bil og bagagerum osv.) og så Skoda Total Tryghed, hvor første service er inkluderet samt sliddele som bremser osv. i 2 år. Bilen er indregistreret i 02/2020 og vil have kørt ca. 5000km ved udlevering. Den bruges ifølge forhandleren lige nu som "flådebil" som lånes ud til kunder ifm. reparationer på deres egne biler osv. Hvor "slidt" kan jeg f.eks. forvente at en bil på forholdsvis kort tid kan være blevet?
Jeg var egentlig mere eller mindre besluttet på at takke ja til dette tilbud, men besluttede mig lige for at kigge lidt rundt og se hvilke fabriksnye modeller forhandlerne havde stående til hurtig levering.
Her faldt jeg over en identisk model, dog med større 110HK motor med 6 gear fremfor den 95HK model med 5 gear i demobilen. Den ville jeg kunne få til 189.000,- (dog uden vinterhjul osv.) - men her vil jeg så have mulighed for f.eks. at købe en tryghedsaftale med forlænget garanti i +3 år/100.000km hvilket også ville give en del ro i maven. Så jeg er sgu blevet godt og grundigt i tvivl om hvorvidt det måske ville være smartere at give de ~20.000 kr. mere for den fabriksnye bil og så selv tilkøbe vinterhjul og garanti oveni - så hvis nogen kan hjælpe mig lidt på vej til en god beslutning ud fra egne erfaringer eller bare generelt god viden på området, så er al hjælp meget velkommen :)
Både forhandleren af demobilen og den fabriksnye er villige til at give 50.000,- i bytte for vores nuværende VW UP! fra 2014 som har gået små 70.000 km.
--
Kommer vel i sidste end an på hvor meget 20k betyder for jeres økonomi, jeg tror ikke der kan forvoldes nævneværdig skade på de første 5000km, men på den anden side, folk der kører i lånebiler giver den gas.
Personligt havde jeg taget den fabriksny. -- Husk at du også kan forhandle pris med en fabriksny, jeg købte selv en fabia combi ambition for 4år siden og fik vinterdæk, måtter og undervogns behandling med, de fik godtnok min gamle Carina e i bytte men den repræsenterer jo bjælde værdi for dem :)
Finansierer du igennem forhandleren? Det er også et sted hvor du kan forhandle på prisen om oprettelse af lån osv. Kan du komme ned på åop i omkring 4-4.5 så har du ikke snydt dig selv fuldstændig. -- Sidst redigeret 25-06-2020 16:00 Lånebil der har kørt 5000 km. Der er rigtig mange som har kørt i den bil, og du aner ikke hvordan den er blevet behandlet, men dem som har lånt den, har nok helt sikkert ikke behandlet den, som var det deres egen bil.
Gå en lang bue udenom. -- Sidst redigeret 25-06-2020 16:01 #1 Samme holdning - vinterhjul kan du ligeledes få ret billigt i Tyskland.
Jeg købte til vores CX5 for 8000 kr - dette var vel at mærke 17", TPMS og Goodyear dæk.
Du kunne også overveje den nye Octavia til 250.000, hvis forhandleren vil vente - der er mærkbar forskel i komfort. -- Generelt synes jeg efterhånden at besparelsen på demobiler er alt for lille. Man sparer 20-25k mod at miste muligheden for at skræddersy bilen som man ønsker. Herudover har den allerede mistet langt mere i værdi. De første 5-10k kilometer er trods alt de dyreste. -- Hvad med en Nissan Qashqai? :) -- #0 Jeg kører i en lånebil ind i mellem, og den behandler jeg ligeså pænt som min egen bil - det tror jeg egentlig de fleste gør.
Men jeg ved det ikke.
Jeg ville dog helt sikkert vælge 110HK, og ikke mindst de 6 gear.
Det ville være et let valg :) -- Står i samme situation. Har kigget på Mazda 3 Sky-x Cosmo eller Sky (Fortrækker sedan modellenm, dog skal det ikke afgøre tingene).
Og ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge. Da demo modellerne er en del billigere. De har kørt mellem 2-6k kilometer.
I uge 28 går det løs og der skal beslutningen tages, da vores gamle arvet Suzuki Alto 2008 skal skiftes. Måske vil de have den i bytte, dog er det minimalt hvad de trækker ned for den lille makrel dåse XD
Har også kigget på Mazda 3 Sky-G helt ny til en okay pris. Dog er den sgu for langsom efter min mening. Så har sky-x lidt mere at give af, selvom det ikke er den hurtigste, er det fint til mig. -- MSI Z270 Gaming M5 - i7 7700k - MSI GTX 1070 GAMING X 8GB - 2x4GB CORSAIR DDR4 - SAMSUNG EVO 250GB - 1TB SSHD - EVGA 750W G2 GOLD - IN WIN 805C RED --
Sidst redigeret 25-06-2020 18:55 Jeg købte sidste jul en Skoda Kodiaq demobil. Den havde gået 2800 km da jeg fik den. Jeg sparede omkring 50.000 kr på den bil da den også havde rigtig meget udstyr. Når du modtager bilen er den klargjort og vil føles fuldstændig som en ny bil. Min kone købte en fabriksny VW T-Cross et par måneder senere og ved levering er der virkelig ikke forskel. Det er nok mere det mentale i at vide at du er den første der har kørt i den og ikke nogen andre. Hvis det tæller så gå efter en fabriksny. Hvis bilen selvfølgelig står uden skader eller synligt slid, så ville jeg helt sikkert spare pengene og gå efter den demo. -- #8 Jeg kiggede også på sedanen, men valgte en CX5 i stedet - vær lige opmærksom på, at nogle brokker sig lidt over cylinderfrakoblingen kan give små vibrationer i bilen.
Jeg mærkede det selv - dog er Mazda efterfølgende kommet med en opdatering til motoren, men om dette har løst problemet ved jeg ikke.
Design udvendig og indvendig fejler i hvert fald ikke noget. -- #10
Sedanen er helt klart også min favorit. Angående frakoblingen mærkede jeg ikke til det, så mon ikke det er fixet.
Omkring 270-280~k for Sky x cosmo med 5k kilometer. I forhold til over 330k ny
Så besparelsen er sgu rimelig høj synes jeg.
Ærgeligt budgettet ikke rækker til automat gear, men manuel gearing i den er sgu rart at køre med, så mon ikke det går.
Kiggede også på Cx5, dog fortrækker jeg en lavere bil. -- MSI Z270 Gaming M5 - i7 7700k - MSI GTX 1070 GAMING X 8GB - 2x4GB CORSAIR DDR4 - SAMSUNG EVO 250GB - 1TB SSHD - EVGA 750W G2 GOLD - IN WIN 805C RED --
Sidst redigeret 25-06-2020 23:21 #11 Flere fraråder automatgearet hos Mazda. Der manuelle er bare for fantastisk - endvidere er automatgearet ikke dobbeltkobling -- Sidst redigeret 25-06-2020 23:51 #0 Jeg tror du vil opleve demobilen som en ny bil når du får den, men det alternativ du henviser til synes jeg er bedre med stærkere motor, 6 gear etc. Specielt 6. gear vil du savne meget hvis det ikke er der :-). Hvis du skal finansiere bilen så er den månedlige merudgift ubetydelig.
Det man skal tænke på med demo biler er at det er en brugt bil uanset KM og hvis bilen totalskades indenfor det første år vil en erstatning være reduceret fordi du ikke er første ejer. -- Ghost S1, Asrock X470 itx, R9 3900x, Corsair H100i m 2 x NF-A12x25, G.skill 32 GB DDR4-3200, EVGA RTX2070, Corsair SF600, Samsung EVO 970 1TB NVMe --
Sidst redigeret 26-06-2020 08:15 Personligt ville jeg aldrig røre en demo vogn..
Flere grunde, et er at jeg PERSONLIGT aldrig har haft problemer med olie forbrug i en bil, og jeg kører altid bilerne roligt til.. og kender utallige
derudover så er det måske 5000km, men det er jo nok over måske 500-1000 ture, = folk har hoppet ud og ind af den bil som om den har været brugt i måske 2 år af dig.. slitage på sæder, side hynder, døre og alt andet..
den har fået tæsk kold, den har kørt hårdt. det har en motor altså stadigvæk ikke godt af, at det er en 95HK hjælper måske lidt på det, da det tit ikke er det klientel der køber dem der kører vildest..
derudover skal du se på garanti, tæller den fra første gangs registrering
husk det ikke er nybil = forsikring ikke dækker som nybil..
jeg vil personligt faktisk hellere have en 1 ejers bil med 50.000km på tælleren end en demo med 5000km..
Jeg personligt prøvede en gang med en Mazda 3 2.2 Sport Premium 186hk diesel, 8 måneder gammel, 4500km...
den stod flot, den bil var bare ikke ok, og selvom jeg fik den for 260.000 og nyprisen var 400.000kr så tilbuddet var ekstremt, så måtte jeg skyde den af efter 2 måneder, der var bare noget GRUELIGT galt med den bil. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. Da jeg købte min VW Touran tilbage i 2018 så stod jeg overfor noget lignende.
Der stod en 2år brugt Touran til 30.000,- mindre med lidt mindre udstyr og her var besparelsen simpelthen alt for lille til at den var 2år ældre og garantien ville være slut om nogle måneder + at den havde kørt 15.000km og skulle til service lige rundt om hjørnet.
Hvis pengene ikke er et issue så kan det generelt ikke betale sig at købe brugt/demo bil som er 0-3år gammel.
I dit tilfælde kan du heller ikke vide om forhandleren taler sant ang bilen har været anvendt som 'lånebil' den kunne sagtens være blevet brugt til 'prøvekørsel' og der er kæmpe forskel på hvordan de 2 bliver behandlet af folk.
Hvis jeg var dig havde jeg klart taget 110Hk med 6-gear, da 5 gear på motorvejen er rimelig træls og praktisk er der ikke særlig stor forskel på brændstof forbrug, tværtimod ville 110Hk være mere økonomisk på motorvej.
Man får enorm meget bil for pengene i en Skoda og specielt Fabia Combi, da det er en billig 'mini stationcar' som også kan rumme lidt.
Men hvis det var mig og vi var i næsten 200K prisklasse, så havde jeg måske hoppet over på en brugt Octavia i stedet, da der er stor forskel på komfort, men det er smag og behag samt behov.
Hvis du har brug for at snakke i mere detaljer så er du velkommen til at give et kald :-) -- #14
Ja forsikringen tager et hak i beløbet, og garanti perioden er fra første indregistrering. Det er også grunden til, jeg tager til betragtning hvor lang tid den har stået som demo, når jeg kigger på den. Disse ting kan jeg godt leve med hvis prisen også bliver sunket en del. Og angående slidtage af det indvendige, så kan man tage en vurdering når man står ude og kigger på den.
Når du siger grueligt galt, hvad indebærer det så? For har hørt historier hist og her omkring demo biler.
Går meget op i bilen skal være fejlfri, og også de næste kommede år: Og her er snakke om selve motoren, gear, kobling osv. (Hvor service på bilen bliver overholdt)
For det lige præcis derfor jeg er debat om demo bil eller ej.
software fejl, som Mazda’en har haft, gør mig mindre bekymret da de kan patches løbende. -- MSI Z270 Gaming M5 - i7 7700k - MSI GTX 1070 GAMING X 8GB - 2x4GB CORSAIR DDR4 - SAMSUNG EVO 250GB - 1TB SSHD - EVGA 750W G2 GOLD - IN WIN 805C RED --
Sidst redigeret 26-06-2020 09:32 1000 tak for alle de gode svar - sætter stor pris på at i gider at tage jer tid til det! :)
Jeg må indrømme at jeg klart er blevet lidt mere tilbageholdende i forhold til køb af demobilen - så jeg hælder nok mest til køb af en fabriksny bil. Det er nu godt nok ikke sådan, så "penge ikke er et issue" - men budgettet/opsparingen er dog til at jeg godt ville kunne gå et nøk op og evt. få en bedre/større bil.
En af tingene der ellers virkelig tiltaler mig ved Fabia Combien er nemlig som #15 skriver at man får rigtig meget bil for pengene. Men med en 5½ årig knægt og en på små 5 måneder, så er jeg også bange for at pladsen på bagsædet godt kan blive lidt for trang og jeg måske vil fortryde ikke at være gået et skridt op i bilklasse og få den ekstra plads. Har prøvet bilen med alt babyudstyr og autostol osv. og der er plads til det, meen altså bagsædepladsen er ikke VOLDSOMT meget bedre end i vores nuværende UP! ;)
Til gengæld har jeg lige fundet ud af at Ford kører kampagne Juni ud på Ford Focus, som man kan få i en "Adventure" udgave som stationcar med 125HK Ecoboost motor til 223.000,-. Her er vi jo ikke super meget over de 189.000,- som den fabriksnye Fabia koster....tænker jeg måske lige skal ud og prøve den en tur :)
Ville også rigtig gerne op i en Skoda Octavia som flere nævnter, men den bliver simpelthen for dyr hvis der skal være bare nogenlunde udstyr i den. Men vi kommer faretruende tæt på de 300.000,- så synes jeg ;) Den nye model ser ellers rigtig lækker ud.
-- #17 Vi købte for 1 års tid siden en 3,5 år gammel Skoda Octavia. Masser af udstyr, dog havde den 150.000 km på tælleren. 175.000 kr, og vi er super glade for den.
Jeg har aldrig rigtig forstået det med at købe en bil fra ny, men er da glad for at der er nogen der gør det, så jeg kan købe den brugt efter følgende ;-)
Hvis valget står mellem en ny Fabia eller en brugt Octavia, så ved jeg godt hvad jeg vælger... -- Købte en ny Fabia Combi i 2018 for 170.000,- med "gratis" udstyr (adaptiv fartpilot, apple carplay osv), da det var én af deres årlige "Tour de France"-modeller. Eller måske var det en "VM"-model. Anyway, har ikke fortrudt et sekund. Bruger den til og fra arbejde (20 km i alt) samt ture rundt i Danmark. Ca. 10.000km/året. Vi har 2 unger bagi.
Nu er jeg dog lun på den nye Octavia, men rent fornuftigt, så giver det ingen mening at skifte den "gamle" ud endnu ;) Tænker at den holder 4-5-6 år endnu og så nupper vi en el-bil ligesom alle andre... -- Det gode ved at købe en demo vogn er at man ved at den er “kørt” til haha:-) -- #18 Vi har købt ny bil pga. forudsigeligheden, da vi som selvstændige med forholdsvis nye virksomheder og et stort kørselsbehov ikke har penge til en reparation til 10-20k. De 5 års garanti gør, at vores økonomi, i hvert fald på bilfronten, er 100% forudsigelige de næste 5 år (vi kører Seat). Når vi engang har en fornuftig opsparing, så tænker jeg, at vi køber nyere brugt, men lige nu er nyt det rigtige for vores situation. -- Vi købt her i første uge af Maj en demo/brugt Skoda Superb 2.0 190HK TSI som sælgeren selv havde ligget og kørt rundt i.
Den havde 7000 km på tælleren og var 7 måneder gammel.
Vi er rigtig glade for den, og det er første gang at vi prøver at købe en demo som kun lige har været ud og trille, ellers har det været fabriksnye biler før det.
Men en af de ting vi også havde i mente var nemlig hvordan brugeren af bilen havde behandlet den, men nu har vi taget chancen :) -- Asus Z370-G - I7 8700K - GTX 1070 Strix - AX850w - Samsung EVO 850 500 GB Man bliver hurtig bilsyg efter at købe nyt og 1 uge føles som 3 måneder.
Overvej om i ikke bare kan beholde up'en? Den bliver aldrig billigere at køre i end den er ny.
Til 50.000kr i bytte, så har den tabt 65.000kr over 6 år / 70.000km.
Kører i den i 6 år mere og 70.000km, så vil jeg mene i stadig kan få 25.000kr i bytte.
Det er 350kr om måneden.
Altså taber jeres up den samme værdi de næste 6 år og 70.000km, som din nye bil vil tabe på 24 timer og 100km efter du har købt den.
Man kunne måske købe tagbøjler eller få monteret træk og købe en lille anhænger til "ferier" osv. hvor pladsen er knap.
Man kunne også prøve smide et bud på 110k for denne:
https://www.bilbasen.dk[...]
Ingen ved heller ikke rigtig hvad corona har gjort ved bilmarkedet.
Salget er faldet med 30-40% i højsæsonen og når regnskaberne har sorte og røde tal i Q3/4, så kunne der altså godt komme nogle gode tilbud omkring juletid når billager er fyldt op og nye modeller igen er på vej.
Det kunne måske være værd at have lidt tålmodighed. -- although the world may be round, we still trapped in the square --
Sidst redigeret 26-06-2020 11:08 Jeg har købt 1 fabriksny bil i mit liv. Og selvom 'dat new car smell' er fantastisk, og tanken om ingen har bollet på bagsædet, og pruttet på førersædet er lækkert at have i mente, synes jeg ikke det forsvarer merprisen overhovedet.
Man kan spare sindssygt meget på en demobil med 5.000 til 10.000km på tælleren. Udstillingsmodeller er ofte proppet med ekstraudstyr, og de er, som navnet antyder udstillingsmodeller. De står indenfor og er pæne. Det er ikke nødvendigvis DEN bil kunderne prøvekører, men en tilsvarende. Ellers skal forhandleren jo klargøre udstillingsmodellen igen og igen. Især her om sommeren skal bilen vaskes flere gange om dagen, for at fjerne insekter fra bilen efter en prøvekørsel.
Det kan også være bilforhandleren selv der har kørt, for at kunne rive en masse kroner af registrerings afgiften fordi den jo er brugt, før den er indregistreret. Derfor tænker jeg at demobiler ikke er blevet mishandlet af en masse soccer moms der filer løs på den forsvarsløse kobling.
Min næste bil bliver en demobil. Det er helt sikkert. Staten skal fandme ikke have en krone mere end højst nødvendigt når jeg køber bil. Biler herhjemme er fandme dyre nok i forvejen. Og når de konstant laver svinestreger som "i skal købe og køre grønt! Men vi skal også tjene penge, så de grønne biler er de dyre biler!", så har jeg på ingen måde lyst til at bidrage til statskassen. Fuck that.
Demo bil all the way herfra! Så kan i kalde mig et upatriotisk røvhul alt det i vil, fordi jeg bidrager mindst muligt til statskassen, ved at købe demobil efter bedste evne. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 26-06-2020 11:07 Nu fik jeg prøvekørt en Ford Focus Titanium 1.0 EcoBoost Stationcar med 125HK idag - og det er jo fuldstændig vanvittigt så stor forskel der er på køreegenskaber og kørekomfort ;)
Er godt klar over at det også er en højere bilklasse vi er oppe i, men tror helt sikkert det har gjort at vi i hvert fald dropper Fabia Combien og så enten beholder UP'en eller går en klasse op.
Ford kører som sagt kampagne måneden ud på deres lagerbiler i den model, og jeg endte op med et, synes jeg selv, rimelig skarpt tilbud;
1. Listepris: 248.876,-
2. Fabriksmonteret udstyr (værdi: 19564,-)
17" Alufælge - Titanium design
Anhænger forberedelsespakke
Magnetic metallak
Parkeringspakke M6 med bakkamera og parkeringssensor foran og bag osv.
3. Eftermonteret udstyr:
Basis pakke(?): 3995,.
Suvo 3 lags undervognsbehandling: 5200,-
Vinterhjul inkl. TPMS - Michelin: 7995,-
I alt: 17190
4. Samlet pris:
Rabat: 38.127,-
Levering: 4080,-
Bilens pris i alt: 251.583,-
De har så også sagt god for at smide 50.000,- for vores UP! og så har jeg tænkt på selv at smide 50.000,- oveni, så den samlede udbetaling bliver på 100.000,-
Med finansiering hos dem kan jeg sidder for 2265,- om måneden over 84 mdr med en ÅOP på 6,9% før skat og en variabel rente på 0,99%, hvilket jeg dog synes er lidt højt.
Alternativt kan jeg finansiere den igennem min bank til markant lavere ÅOP, men i så fald stiger bilens pris så med 15.000,- . Hos dem kan jeg dog finansiere den udelukkende med 3000,- i oprettelsesgebyr, og en rente på 2,95%...
Det stak hurtigt af med prisen, men synes til gengæld man får så meget mere bil for pengene, at andet næsten ikke kan betale sig.
Men giver det mening at smide 50K fra bilen + 50K ekstra i udbetaling synes i?
Og er der nogen der kan vurdere om det er et fornuftigt tilbud eller om den skal presses mere? :)
Endnu engang tak fordi i overhovedet gider at bruge jeres tid på at hjælpe!
-- #25 Flere detaljer på lånetilbuddet fra banken?
Hvis der fx er tale om en kreditfacilitet, hvor du kan hæve/indbetale i banken, så kan det hurtigt blive en markant bedre forretning. Derudover så synes jeg, at en ÅOP på 6,9 % og en (variabel!) rente på 0,99 % stinker af gebyrer. Det betyder, at du ikke får rentefradraget som hos banken.
I Jyske Bank har jeg en kreditfacilitet på 75.000 kr. til 4,5% % i årlig rente, 0 kr. i gebyrer. Her er tale om en totalkonto, dvs. min opsparing tæller som "afbetalt" på gælden, så e.g. de 50k, jeg skylder i bilen, bliver modregnet med 80k kontantopsparing => ingen renteomkostning. Det fungerer sindssygt godt, da jeg ikke behøver "høvle af" på gælden for få lavere omkostninger. Alternativet var fast afdrag mod 3,95 % i rente uden mulighed for at hæve af afdraget igen.
- og så er der heller ingen pant i bilen.. :)
Du låner selvfølgelig et lidt større beløb, men hvis I er to til at sætte signatur på papirerne, så kan I sikkert også få en fin kredit forhandlet hjem til en rimelig pris. --
Hej #26
Der er ikke tale om kreditfacilitet - men det er et "VIP Billån" hos Nykredit, som jeg har mulighed for at optage da jeg er "Boligbank 360 kunde".
https://www.nykredit.dk[...]
Overordnet, så betyder det at der er lave etableringsomkostninger på kun knap 3000,- og derudover ingen andre gebyrer, blot renten på 2,98%.
Så lige umiddelbart virker det stadig som en bedre løsning for mig, selvom bilens pris stiger med 15.000,- meen det er vist nede i småtingsafdelingen?
Bilens pris: 251.583,-
Udbetaling: 100.000,-
Periode: 84 mdr
Rente: 2,98%
Gebyr/oprettelse: 3000,-
Rente i alt: 18.255,-
Giver en ÅOP på 3,52% og en månedlig ydelse på 2236,- hos Nykredit (hvis jeg har regnet nogenlunde rigtigt) :) og en samlet betaling på 187.838,49 kr
Finansiering hos forhandleren:
Finansieringskomkostninger: 28960,-
Samlede kreditomkostninger: 38.638
ÅOP: 6,9%
Månedlig ydelse: 2265,-
Samlet betaling: 190.221,-
-- Hvad skete der lige for en biltråd i hyggekrogen uden noget brok, slagsmål om franske eller japanske biler eller benzin/diesel men i stedet sobre toner og argumenter. Am I dreaming? -- HP Elitebook 820 G1: i7-4600U / 16 GB RAM / 512GB SSD / 12.5" FullHD IPS
Dell Latitude E5450: i5 5300U / 8 GB RAM / 320 GB HDD / 14" Full HD LED
#28
Fremtiden er her ;) Haha - Ej dejligt med positive vibes og hjælpsomme meninger -- MSI Z270 Gaming M5 - i7 7700k - MSI GTX 1070 GAMING X 8GB - 2x4GB CORSAIR DDR4 - SAMSUNG EVO 250GB - 1TB SSHD - EVGA 750W G2 GOLD - IN WIN 805C RED Det er nemlig super fedt - og HOL når det er bedst! :) -- ALTID nyt. Kontant, hvis muligt.
Jeg købte selv fabia combi 110 hk med 6 gear for 4 år siden og har ikke fortrudt. -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs --
Sidst redigeret 26-06-2020 20:46 #27 Meget tæt på samme pris! Men Nykredit er vist billigst.
bilen stiger lidt i pris, da forhandleren får en kick back for at sælge finansieringsløsningen.
Du kan prøve at presse begge parter på prisen - altså både etablering i Nykredit (3000kr er dog fint), og prisen på bilen med bank-finansiering samt finansieringen hos forhandleren. De bør kunne strække sig et par tusinde, typisk får man dem ved blot at sige, at man har fået en bedre pris andetsteds.. :) --
Jeg købte en fabia hatchback som demo for ca. 4 år siden.
Jeg sparede så omkring 40.000 kr i forhold til nyprisen. Den havde gået 3600 km. Men nyprisen dengang på 220.000 kr. for højeste ydstyrsniveau, var så også en høj pris synes jeg.
Det er en 6-gears manuel med 110 hk. Jeg tror så at denne motormodel er udgået i Fabia. Det er en 4-cylindret TSI. Tror kun Fabia fås som 3-cylindret nu.
Men jeg er personligt rigtigt glad for det 6. Gear. Lækkert at kunne køre lave omdrejninger ved højere hastigheder. Men jeg har ikke erfaring med den 3-cylindrede, men jeg tror også 6.gearet giver komfort her.
I øvrigt har jeg ingen problemer haft med bilen indtil nu. Gået 70.000 km. -- Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold. Jeg købte selv en Demo Skoda Fabia hatchback for 5 år siden og sparede 30k + Vinterdæk. Den havde alt det udstyr og farve jeg ønskede.
Ved leveringen fremstod og lugtede det af helt ny bil, det eneste spor var 4.500 km på tælleren. Mange af demo bilernes kilometer er kørt af deres sælger, mellem deres bopæl og arbejdet.
Min demo bil har nu kørt 175k og der har ikke været nogle problemer.
Jeg vil dog kraftigt anbefale dig, at vælge en med 110 HK og 6 gear! -- #25
Ja, nu er du jo gået en klasse op.
Du kan få den nye Skoda Octavia til samme pris som den Ford du har fået tilbud på.
Med en 1.5 TSI 150 hk og plads der er meget tæt på en Passat.. En prøvekørsel værd måske. Når nu vi er i 250.000 kr. Klassen.
Men Forden vil stadig være den mest sportslige i køreegenskaberne. -- Ryzen 3700X, Rog Strix 2070 Super, Rog Strix B450-f gaming, 16gb TridentZ 3200C16, Corsair RM750X Gold. #35 Jeg kan få en ikke-stationcar version af den nye Octavia med ret skrabet udstyr og sikkert laaaang leveringstid ;)
Sidst jeg kiggede på udstyrslisten på deres Ambition First Edition synes jeg i hvert fald der var virkelig mange ting såsom p-sensorer, bakkamera, regnsensor osv der ikke var standard. Så skulle vi op i en Combi version med lidt basic ekstraudstyr synes jeg hurtigt vi kommer tæt på de 300.000 - og det er så uden vinterhjul og undervognsbehandling osv. :/ Jeg går ikke ud fra at man kan forhandle det store om prisen på en nylanceret model som folk skal skrive sig på venteliste for at kunne få som en af de første 1000? ;)
Men super lækker bil ellers, og ville også hellere end gerne kunne smide 6000,- for 3 års ekstra garanti som man kan hos Skoda! -- #36 Du gør i hvert fald det rigtige - undersøger markedet. -- Sidst redigeret 27-06-2020 21:03 Jeg er ved at forhandle en ny skoda octavia hjem og han forventer først de er klar slut oktober eller start november.. Så ja du skal vente lidt :)
TIL dem der undre sig over manglende benzin med dag, så kommer de senere på året sammen med hybrid modellerne -- #38 Er de overhovedet til at forhandle med på så ny en model? :) -- #39 Der er altid lidt at forhandle med. Vi forhandlede ca. 16k ned på konens fabriksnye VW T-Cross, og det var en forholdsvis ny model på markedet på det tidspunkt. -- Nåh men efter at have været hele paletten rundt valgte jeg sgu at gå i stik modsatte retning og privatlease en Kia Ceed Active SW til 2595,- om måneden :D
Så ser vi sgu lige bilmarkedet an de(t) næste års tid og ser hvad der sker med el-/hybridbilerne og opladningsmulighederne i vores andelsforening osv inden vi springer ud i en evt finansiering over 7 år. Kunne godt frygte lidt at man må tage en endnu større afskrivning på en ældre benzinbil om 7+ år end tilfældet er idag. -- #41 Køb kontant. Det er billigere end 7 års renter :) -- Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs #41 - Det var faktisk slet ikke slemt i leasing ydelse. Hvad var udbetalingen så? De nyere Kia Ceed er faktisk også rigtig pæne biler, hvor man efter sigende får meget for pengene.
Jeg har selv kigget på Kia selvom jeg sværger til tyske slæder. Hvad overbeviste dig ved Kia'en?
#42 - Det giver sig selv. Derfor bør man også altid købe for eksempel hus eller ejerlejlighed kontant. Renterne er virkelig sure penge!
Det er bare ikke ret mange der har råd til at smide flere hundrede tusind kroner på bordet hos sælgeren up front. -- - Indsæt signatur - --
Sidst redigeret 30-06-2020 22:01 #41 Kia Ceed er en fin bil, den skal du nok blive glad for. Vi skiftede fra en 15 år gammel Octavia til en 5 år Kia Ceed. Den kørte fint og alt var godt, men da den nærmede sig 10 år var rust ved at være synlig.
Vi fik så mulighed for at overtage mine forældres næste Octavia. Både Kia og Octavia var 10 år gamle, men på Octaviaen var der NUL synlig rust, det var ikke helt tilfældet på Kia'en. Nu er Octavia'en 12 år gammel, og eneste synlige rust er et par kvadratcentimeter rust på højre bagskærm. Jeg forventer vi beholder den 4-6 år mere og så er el-biler formentlig blevet brugbare for børnefamilier og husejere. -- #41
Kia bliver du glad for.. jeg gik i 2017 fra en Kia der var blevet 3+ år til en ny Passat, den Kia fra ny har jeg aldrig haft problemer med, og samle kvaliteten var bare så meget bedre end i den nye passat.
så det bliver nok værre nu den bliver byttet med en BMW til november.
en af de ting jeg havde det meget godt med i Kia´en var garantien..
især at de er de eneste der kører med så lang en LAK garanti, ja alle har næsten 12 års gennemtæring men den er intet værd... LAK er fantastisk at have i lang tid, for så laver de alt + Kia stiller aldrig spørgsmål, de løser bare problemerne i de 4 år ca + 120k km jeg kørte i min, fik jeg 2 nye forlygter, pga. en LED strip drillede lidt + Ny Klima system, da det forrige irrede og afgassede det sidste da bliven var godt over 3 år..
Service niveauet hos KIA på de værksteder jeg besøgte er mega højt, hvor man føler med VW, at de forsøger med alt de kan, at få dig til at acceptere problemer, eller skubbe det så langt som muligt, gøre det så besværligt de kan. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan. #43 Udbetalingen var på 4995,- så det var bestemt heller ikke galt. Valget stod mellem de leasing kampagner Kia og Opel havde kørende på hhv. Ceed og Astra ST (som man også kunne lease til 2595,-). Men ifølge Opel var alle deres revet væk, så den beslutning blev taget for mig ;)
Det der overbeviste mig ved Kia'en var først og fremmest leasing prisen og så ellers den gode størrelse på bilen og at den var godt spækket med udstyr i deres Active kampagnemodel - men så er den jo faktisk heller ikke helt tosset at glo på ;)
Den har så kun en 100HK motor i Active varianten, men den klarede det sgu ganske fint da jeg var ude på en længere prøvetur, og så skal den trods alt først og fremmest bruges som familieslæde med 2 børn bagi, så skal ikke ligefrem ud og køre ræs i den :)
Men ellers har jeg det sgu ret godt med at starte ud med noget leasing - især når det kan gøres til den pris. Ville gerne have leaset den Ford Focus stationcar som jeg ellers var lun på at købe, men så kom vi op i 3400 om måneden, og synes sgu det var svært at retfærdiggøre den merpris i forhold til KIA'en i ud fra det behov vi har. --
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|