Corsa og Fabia er glimrende valg til leasing. Det bliver vel aldrig "for billigt" at lease en bil. Det forstår jeg ikke helt. Man leaser for bekvemmelighed. Ikke for at eje. En leasingbil med en nypris på en million er bare tilsvarende dyrere i månedlige betalinger og udbetaling, så forstår ikke helt det der med at en bil er for billig at lease. At det er billigt er vel en god ting.
Corsa og Fabia synes jeg fortsat er gode valg. Skoda Scala er også værd at se på. Den er lidt større end en fabia, uden at være ligeså stor som en Octavia/Passat størrelse bil, men den er også temmelig dyr.
Ellers er en ny Avensis måske en mulighed? Nissan Qashqai er vist også forholdsvis billig at lease i forhold til dens størrelse.
--
- Indsæt signatur -
Tror umiddelbart det er for dyrt at privatlease til 25.000 km om året ift. bare at eje en brugt bil.
Men skal man overveje privatleasing, gir det vel økonomisk bedst mening med noget privat leasing.
Jeg vil dog stadig tro at udregningen vil blive billigst ved at eje.
--
Seat Arona eller Seat Leon, de starter begge ved 2.595/md ved 15.000 km. I kan høre Seat hvad det skal koste med 25.000 km/årligt.
Du skriver godt nok ikke fransk, men netop Citroën tilbyder 25.000 km/år til rimelige priser.
Måske i skulle give dem en chance.
--
Og forresten, så er den nye Opel Corsa en forklædt Peugeot 208.
--
Vi har en fabia og der er altså ikke super meget plads på bagsædet hvis man er bare af nogenlunde højde.
--
Mange tak for jeres input, det er virkelig værdsat !
1# Kender ikke til Scala modellen, det må lige undersøges ;-) Med for billig, tænker jeg på differencen mellem at købe bilen, og det der er betalt efter 36 mdr. med 25.000 km årligt, ser ud til at være marginalt?
2# Også min egen overbevisning, men tror de gerne ser så få uforudsete udgifter, som muligt, da de ikke har været forfærdeligt heldige med deres seneste biler.
3# Seat havde jeg da helt glemt ! Tror ikke han har sluppet den dårlige omtale de havde fra år tilbage, har selv forsøgt, men de er blevet blankt afvist.
--
Når man leaser er det vel ikke vigtigt hvilket mærke det er men om man sidder godt i den osv.?
værditab og rep. står man jo ikke selv for når det er leasing...
--
Mvh
Fc Junkies
Har lige fået min anden privat leasing bil. Ja det er lidt dyrere end at købe hvis man skal have den nogle år, men det giver også en sikkerhed og frihed at kunne aflevere den når man har lyst efter de første 12 måneder, mulighed ved Skoda og vw ved ikke med andre, skulle jobbet ryge eller man får behov for en større bil så er det altså ikke sjovt at skulle sælge en 1,5-2 år gammel bil.
Den typiske leasing er med 15.000 men synes ikke de ekstra km er så dyre men de plejer at have pris på både 20 og 25.000 på hjemmesiderne. Jydekrog kan måske blive lidt et problem, synes ikke rigtigt den er med på udstyrslisterne ved forhandlerne, så måske skal du selv få den monteret uden om leasing afgiften hvis det er tilladt men spørg en forhandler om det.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #0: Er det virkelig leasing de ønsker? Børsen siger at totalomkostningerne vinder ved 280.000 ellerover i forhold til ejerskab. Leasing vinder aldrig over "snusfornuftig" brugtvognskøb.
Vær også opmærksom på, at som #9 nævner, så vil et afhængertræk være ekstraudstyr. Ekstraudstyr skal betales af over de 3 år, så et træk til 12-15.000 koster hurtigt 300 kr. ekstra pr. måned.
kig på ekstra km. det står i salgsmaterialet. +10.000 km vil nok typisk koste 400-500 kr ekstra pr. måned, det kommer an på mærket.
Jeg ville nok kigge hos Skoda til at starte med. De har de laveste brugtbilstab = billigere ydelse / lavere omkostning pr. km.
--
lorem ipsum et dolores
Tror det tilbud i #8 er noget at det skarpeste.
Crossland X 1.2 Edition+ - 25000km/år + anhængertræk: 2887kr/mdr - 4995kr udbetaling
Aner dog ikke hvor meget plads sådan en Crossland X har på bagsæderne. Nogle af de der 'SUV'/crossovers er ret små.
Det kan blive billigere hvis sådan noget som Fabia/Ibiza/Corsa er godt/stort nok, men tror anhængertræk kunne blive et problem som #9 nævner.
Skal du op i Golf klassen (noget mere plads og komfort) koster sådan noget som en Ford Focus 3495kr/mdr ved 25.000km (4995kr udbetaling):
http://brochurer.ford.dk[...]
Ellers kan du kigge på
https://gomore.dk[...]
Det er inkl 25.000km og forsikring, så selvom priserne er lidt højere kan man jo fratrække det man skulle give i forsikring (skulle gerne svare til minimum 200-300kr/mdr man sparer i forsikring). Så begynder sådan noget som Seat Arona at være konkurrencedygtig i pris.
PS.
Hold dig fra 'finansiel leasing' (kendt som flexleasing. Kan genkendes ved der er opgivet en restværdi).
Operationel leasing (tradiotionel privatleasing) er det man gerne vil have hvor service og reperation er inklusiv, og bilen afleveres tilbage efter endt leasingperiode. Men eftersom du kigger på fabriksnye biler vil alt sammen være operationel leasing.
--