Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Erfaringer med Bring?

Af Giga Supporter e-nifleR | 02-03-2020 11:33 | 4897 visninger | 32 svar, hop til seneste
Hey Hvad er jeres erfaringer med Bring? Har i mistet en pakke eller fået evt erstatning? Jeg har en kammerat som har sendt en pakke afsted til mig I Torsdags. Ifølge t&t er der ingen udvikling sket siden torsdag hvor den er blevet indleveret. Jeg ringede til Bring kundeservice, som også synes det lød lidt uden for normen. Måske er jeg lidt hurtig til at "jump the gun" - Men eftersom det er en ret dyr vare, frygter jeg det værste. Nogen der har oplevet lignende?
--
#1
Renetarderet
Semi Nørd
02-03-2020 11:50

Rapporter til Admin
Jeg har ikke oplevet noget lignende, men jeg har generelt ikke gode erfaringer med Bring. Kan du på tracking se om pakken overhovedet er blevet scannet, eller kan du kun se at tracking er blevet oprettet i deres system?
--
#2
thechillum
Supporter
02-03-2020 12:06

Rapporter til Admin
Jeg synes at bring er det værste omgang lort - Jeg mistede en pakke som var pist væk i flere uger. Bring insisterede på at de havde afleveret pakken ved hoveddøren og den måtte være stjålet derfra, jeg har åbenbart noget flex-tilmeldt, så de må stille den (uden at vide det) - Efter de holdt fast på den i et par dage, så måtte jeg jo sende dem en 8 timers lang video fra mit overvågnings-kamera som dækker hele fronten af huset - og så kom de frem til at pakken var blevet væk. Efter 2 uger, så kom der en privat gut forbi med den, han havde åbenbart fået min pakke med i købet. (Det undre en lidt at man aflevere en pakke til en Klaus i Haslev og giver ham også lige pakken til Daniel Næstved) Jeg bruger helst GLS som også forsikrer pakker op til 4500kr som standard med dag til dag levering og gode priser (dba.dk/fragt)
--
#3
e-nifleR
Giga Supporter
02-03-2020 13:14

Rapporter til Admin
#1 - Jeg kan se på tracking at pakken er indleveret til Bring/pakkeshop - Men sådan har den stået siden torsdag. Jeg modtog en anden pakke fra Bring i tirsdags, den blev indleveret søndag/mandag, så det faldt mig underligt at der ikke er sket nogen ændringer. #2 - Det lyder sgu ikke ligefrem betryggende.. Så principielt kan jeg have kastet 3500kr ud af vinduet, fordi at budet er for langfingeret, eller pakkeshoppen har lagt den i en "postnord" bunke så den er kommet med forkert bil? Kraftedme noget hø :/ I så fald den er bortkommet eller lign. I deres varetægt, hvilket jeg jo kan se den er.. Er der så nogen form for forsikring eller lignende? - eller er det "bar' ærglig"?
--
#4
thechillum
Supporter
02-03-2020 13:18

Rapporter til Admin
#3 - Ro på endnu - ville nok lige slå kold vand i blodet et par dage endnu :P DAO/Bring/GLS/Postnord og de andre fragt-selskaber har hvert især et bur hos hinanden, hvor man tager "fejl-leveret" pakker og giver til rette transportør. Jeg har set en episode hvor en Postnord pakke blev smidt i en GLS-bur, og det gav kun 1 døgn forsinket leveringstid, da de henter og bytte lidt hos hinanden, da det sker rigtig ofte rundt omkring. Hvorvidt der bliver stjålet er jo et godt spørgsmål, og der kan jeg kun være dig et svar skyldigt.
--
#5
e-nifleR
Giga Supporter
02-03-2020 13:40

Rapporter til Admin
#4 - Jeg er (næsten) rolig! :D Men ja.. Giver det lige et par dages tid, og er der ingen ændring kontakter jeg Bring igen, og evt Gul&Gratis da portoen er der igennem, og der står ihvertfald at de er forsikret.
--
#6
Karanka
Monsterbruger
02-03-2020 13:47

Rapporter til Admin
Det er Bring, du skal ikke forvente de ikke smider din pakke af helvede til.. Har oplevet mange ting med Bring, brudt vindue op for at levere en pakke, stilt et utal af pakker i folks grill, sat pakker foran en hoveddør TIL EN OPGANG. Listen er lang. Bruger aldrig bring, og bestiller generelt ikke steder som bruger dem.
--
#7
Renetarderet
Semi Nørd
02-03-2020 13:52

Rapporter til Admin
Well - hvis den er scannet af bring som modtaget, så står du heldigvis noget bedre. Giv den lige en dag eller 2, bed derefter bring at efterlyse pakken
--
#8
Gucal
Super Nørd
02-03-2020 14:41

Rapporter til Admin
Bring er noget værre lort. Når du skal aflevere en pakke, så får du som udgangspunkt ikke nogen dokumentation på at du har afleveret pakken fordi det er et stykke papir de manual skal udfylde med oplysninger og det gider pakkeshop ikke bruge tid på. Hvor ved jeg så det fra, jo fordi den lokale Bring Pakkeshop douchebag påstod at man slet ikke gav dokumentation på aflevering af pakke, da jeg så sagde til ham at så kunne han i princippet bare selv hapse pakken og jeg kunne ikke gøre en skid, så sagde han køligt "ja" også valgte jeg at tage til en anden Bring pakkeshop. Her var det samme mønster, men jeg spurgte om de ikke havde dokumentation, det havde de så men de brugte det ikke medmindre kunden spurgte efter det og den flinke pige fortalte mig at alle steder havde disse papir men de blev ikke udfyldt og nogle nægtede decideret at udfylde dem. Jeg skal derfor ikke bruge et firma der ikke har en holdbar løsning til at give dokumentation på indlevering af pakker, det kan give anledning til bøvl hvis bare én person har dårlig intention i logistikkæden alt fra indlevering til udlevering.
--
#9
Senses
Elite Supporter
02-03-2020 14:52

Rapporter til Admin
Tilslutter mig koret - Bring er det vildeste lort. Jeg har haft 2 tabte pakker da jeg testede dem B2C hvor jeg var forretningen, det tog 12 uger at få penge for den første de smed væk og nummer 2 opgav jeg simpelthen.
--
#10
Fessor33
Bruger
02-03-2020 14:55

Rapporter til Admin
Slå koldt vand i blodet! De skriver: Leveringstiden er 1-4 dage i Norden. Og husk at det er hverdage. Så hvis den er afleveret torsdag skal du først regne fra fredag og frem af, dvs. først onsdag kan du forvente pakken.
--
#11
bobson
Ultra Supporter
02-03-2020 20:23

Rapporter til Admin
Jeg har fået leveret med bring en 5-6 gange. Bortset fra at de he nogle underlige drop-off points, så har jeg ikke oplevet nogen problemer. Altid leveret indenfor lovet tid. Så har du også det perspektiv med :)
--
#12
MartnL
Ultrabruger
02-03-2020 20:29

Rapporter til Admin
Pakke leveret med bring i forgårs - Total smadret. Den har virkelig fået tæsk. Ikke mærkeligt at varen er i stykker: https://ibb.co[...]
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#13
Ilwaz
Guru
02-03-2020 22:33

Rapporter til Admin
#0 Min seneste levering fra Bring var helt smertefri. Men gangen før det, var helt til grin. Da de slet ikke kom ud til privat adressen, men kørte direkte til nærmeste pakkeshop. Og hvordan ved jeg det? Fordi jeg var hjemme hele dagen, for at modtage den pågældende pakke..
--
Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase.
#14
e-nifleR
Giga Supporter
05-03-2020 22:50

Rapporter til Admin
#12 - Det var dælme ikke for heldigt! Takker for jeres inputs.. Jeg er ihvertfald meget påpasselig med at bruge Bring fremadrettet, jeg har dog fået min pakke og i fin stand, men de har tilsyneladende ikke et specielt godt ry.
--
#15
AHoeg
Bruger Aspirant
06-03-2020 09:00

Rapporter til Admin
Modtager pakker fra Bring ca 1-2 gange om ugen via Bring og har ikke haft et eneste problem i det år vi har brugt dem.
--
#16
Juletræet
Bruger
06-03-2020 09:05

Rapporter til Admin
Har tidligere brugt dem erhvervsmæssigt. Har ikke meget positivt at sige om deres chauffører :D men tænker de på ligefod med andre transport firmaer.
--
#17
ToFFo
Guru
06-03-2020 09:41

Rapporter til Admin
Og så lige op til en weekend. Hvis jeg ikke var på vej ud af døren, havde jeg skrevet en roman om alle de Bring fuckups jeg har oplevet. Eller, det er ikke mig der har oplevet dem direkte. Men indirekte. Da jeg sad i kundeservice hos Dustin, som udelukkende bruger Bring som fragtmand, har jeg været blandet ind i de vildeste scenarier. Der er historien om Bring som slæbte et TV om i en have, gennem en garage, hvor de smadrede en masse ting i garagen, fordi der ikke var så meget plads. Manden der fandt en iPad i sin grill. Manden der ringede fra sin havestue og sagde han så TV.... Og så grinte og omformulerede det, så han sagde at han så på sit nye 65" TV som havde stået i pis øse regnvejr ude i hans baghave i flere dage, fordi han havde været på ferie. Bring manden der forsøgte at få en modtager til at overføre 100kr via mobilepay ellers ville han ikke komme med pakken. Bring manden der lavede de syge trykspark for at få en stor kasse ind i en for lille swipbox, men opgav og kassen bare stak ud af swipboxen som ikke var lukket, og der var store fede skoaftryk på kassen. Modtageren der jagtede Bring bilen hver eneste dag, fordi bilen kørte ned af den samme ensrettede gade næsten hver dag. Modtageren som altid fik sine pakker kastet over naboens hegn fordi Bring chaufføren ikke fatter noget. Og ej at forglemme Bring manden der, i afmagt over ikke at kunne finde modtager på en pakke, fik tvunget et telefonnummer ud af en medarbejder på afleveringsstedet, som var til modtagerens mor. Som Bring manden så fik lokket en adresse ud af. Kørte til adressen, og forsøgte at tvinge først moderen og derefter hendes søn til at kvittere for en pakke som ikke var til nogen af dem, men i stedet den ældste søn som var flyttet hjemmefra. Hvor det endte med at Bring manden satte pakken og skrev på modtager kvitteringen at den var sat på en havetraktor der ikke havde nogen baghjul. Nåja, og hele fadæsen med at ALLE pakker der blev sendt til Odense blev omdirigeret så de kom til Roskilde. Og mange pakker til Roskilde i stedet blev sendt til Odense, men Bring mente bestemt ikke at det var deres fejl i deres system. Nåja! Og alle de gange hvor Bring har fået stjålet en fragtbil.... Ja en hel fucking fragtbil. Bare gone. Når man spørger Bring hvilke pakker der var i den bil, så aner de det ikke. Jamen hvad gør vi så? Vi venter på at vrede kunder ringer ind og går fucking amok på os over deres pakker ikke er kommet. Ovenstående er bare få, meget meget forkortede eksempler på Bring og deres mangel på service. Jeg har MANGE flere vanvittige historier! Jeg husker deres telefonnummer meget godt. Da jeg arbejdede i Dustin snakkede vi alle med dem så ofte, at vi kunne alle navnene på dem der arbejdede der. Så lavede vi en rangliste over hvor gode de var. Så hvis vi fik fat i en af de arrogante møgkællinger derinde, som tydeligvis hadede deres liv og deres job, bad vi om at blive stillet om til en af de gode på listen, hvis de var ledige. Nåja, og hvis man ringer til Bring skal man ALTID trykke 2 for at komme hurtigere igennem. Du snakker med de samme folk. Det er ligemeget om du trykker 1 eller 2, der vælger om du er afsender eller modtager. Du kommer hurtigere igennem 90% af tiden hvis du trykker 2. Selvom det er de samme mennesker der tager telefonen. Jeg. Hader. Fucking. Bring.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 06-03-2020 09:42
#18
Anomynous
Nørd Aspirant
06-03-2020 09:46

Rapporter til Admin
Jeg har lige modtaget en bærbar fra dustin, sendt med bring, det er første gang jeg har modtaget noget af bring, og de lagde da også ud med at læsse den på en bil til Randers, når jeg bor i varde. Så der gik lige en ekstra dag fordi den sku på den rigtige bil. Ikke verdens bedste første indtryk.
--
Back in my days the video games were more about the game than the video
#19
Renetarderet
Semi Nørd
06-03-2020 09:47

Rapporter til Admin
"Nåja! Og alle de gange hvor Bring har fået stjålet en fragtbil.... Ja en hel fucking fragtbil. Bare gone. Når man spørger Bring hvilke pakker der var i den bil, så aner de det ikke. Jamen hvad gør vi så? Vi venter på at vrede kunder ringer ind og går fucking amok på os over deres pakker ikke er kommet." I remember this. Det er alligevel fucking vildt. Hvordan fanden kan man IKKE vide hvilke pakker der er i bil?? Jeg fortrækker alligevel Post nord og Bring - det siger alligevel noget.
--
#20
JS
Gæst
06-03-2020 10:30

Rapporter til Admin
#12 Dårlig/svag emballage !
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
7430
Maxi Nørd
06-03-2020 10:54

Rapporter til Admin
i får hvad i betaler for..
--
jep jep
#22
ToFFo
Guru
06-03-2020 11:01

Rapporter til Admin
#21 - Lige præcis! Men det er ikke så meget kunderne som det er forhandlerne der får hvad de betaler for. Jeg tager ofte chancen med Bring fordi priserne hos de forhandlere der bruger bring somme tider er tilsvarende lave. Og så må man jo træffe et valg. Risikere elendig levering og spare penge. Eller betale det ekstra for både vare og fragt :P
--
- Indsæt signatur -
#23
e-nifleR
Giga Supporter
07-03-2020 08:29

Rapporter til Admin
#17 - Blev det ikke til en mindre roman alligevel? :D - Shit de har da ikke styr på en skid.. Og det burde jo ikke være svært at lære af de fejl de laver. Det er jo gigant-brølere -_- Ved snart ikke om jeg foretrækker postnord. De ville have 4 gange så meget for at levere pakken. De har så en smule mere styr på deres shit, men stadigvæk. Føler ikke jeg får hvad jeg betaler for hos postnord kontra gls :D
--
#24
zeppo
Ultrabruger
07-03-2020 09:50

Rapporter til Admin
Jeg har nu altid modtaget mine pakker sendt med Bring, bare ikke altid det helt rigtige sted... 100% af de gange jeg har bestilt noget har jeg valgt samme drop-point. ca. 30% af gangene har jeg oplevet at pakken ikke findes når jeg har modtaget en sms om at den kan afhentes. Så må jeg i bilen 8km til den anden ende af byen hvor det andet drop-point ligger - så har de sørme pakken...! Har sendt et par pakker via Bring fordi de er DHL partner, og har ikke oplevet problemer med dem (måske har modtagerne?) Man skal forvente absurd lang leveringstid, ingen info undervejs - men pakken skal nu nok dukke op et eller andet sted til sidst. Jeg ville ALDRIG bruge Bring til privat-privat levering, men vælger det gerne når jeg køber varer fra firmaer - mest fordi det er firmaets problem hvis pakken ikke når frem, så jeg skal ikke besværes med firmaet uden nogen former for intern kontrol...
--
Anything that can go wrong, will go wrong!
#25
knochenhauer
Bruger Aspirant
07-03-2020 10:47

Rapporter til Admin
nu kører jeg så selv som chauffør ved bring, og behandler mine kunder ordentligt, stiller aldrig noget uden at jeg har lavet aftale om det og er kunden ikke hjemme vælger jeg at ringe til dem eller sende en sms, som de skal svare på, syntes ikke det er ok at i sviner bring til på den måde, pga at i har dårlige oplevelser med pakker, som forsvinder eller ikke lige bliver sat hvor i ønsker det, oplever meget til at en kunde har bestilt et tv eller anden stor ting som abselut ikke kan være i en swipboks, og derfor kører vi det selvfølgelig til nærmeste pakkeshop.. trustpilot score gls 4.3 bring 4.3 post nord 4,1
--
#26
Xponic
Mega Supporter
07-03-2020 11:23

Rapporter til Admin
Kunne aldrig finde på at bruge hverken Bring / Dao mere(Er det ikke dem der bare smider pakkerne nede foran ens opgang hvor kundeservice er en by Bruxelles men så igen man får hvad man betaler for/man høster som man har sået). Transport firmaer jeg til enhver tid hellere ville bruge UPS DHL Fedex TNT PostDK og der er sikkert flere jeg kan bare ikke huske dem lige nu.
--
Straffen kommer til dem som venter. Venstre, Partiet med Løkke om halsen!!! Nvidia, The way its gimped to be played
#27
knochenhauer
Bruger Aspirant
07-03-2020 16:00

Rapporter til Admin
nej vi er så ikke dem som bare smider pakker, jeg gør da ikke, man kan jo sige hvad de gør i københavn
--
#28
Xponic
Mega Supporter
07-03-2020 16:16

Rapporter til Admin
Men det er hvad jeg har jeg har været udefor flere gange med både Bring & Dao så jeg skal ikke nyde noget igen.
--
Straffen kommer til dem som venter. Venstre, Partiet med Løkke om halsen!!! Nvidia, The way its gimped to be played
#29
knochenhauer
Bruger Aspirant
07-03-2020 16:33

Rapporter til Admin
tror nu ikke rigtig at er der så meget forskel i pris på levering af pakker om det er gls. postnord bring eller dao
--
#30
ToFFo
Guru
07-03-2020 23:14

Rapporter til Admin
#29 — Det kan jeg bekræfte der er. To af vores største leverandører på mit arbejde har skiftet til Bring. Den ene fra GLS og den anden fra Postnord til Bring. Det er et helvede. Før var der ingen problemer. Men nu vælter problemerne ind. Fejl sortering, forsinkelser og pakker der er "stillet efter aftale" uden aftale findes, pakker der bliver smadret osv. er bare eksploderet efter der er skiftet til bring. Men... De er billigere!
--
- Indsæt signatur -
#31
langemanden
Monsterbruger
07-03-2020 23:20

Rapporter til Admin
Bruger kun gls, køb/salg, der har aldrig været noget som helst. Og bring er ikke lige dem der har nogen score på pakke leverings kvaliteten. Men mand kan jo bare bruge dem mand nu syntes om. Ikke meget ved at bruge noget der ikke bliver til noget.
--
Sidst redigeret 07-03-2020 23:21
#32
Conluxa
Junior Supporter
07-03-2020 23:46

Rapporter til Admin
#25 Har ikke haft problemer med Bring. For kort tid siden kom de med møbler som blev båret ind og afleveret som aftalt. Personer som modtager pakker der efter sigende skulle være "eksplodret", skulle måske tage en snak med afsender om at bruge en emballage som kan tåle at blive rystet og stablet.
--

Opret svar til indlægget: Erfaringer med Bring?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE