Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
General holdning til CompumailAf Junior Supporter myR_ | 04-02-2020 14:57 | 7260 visninger | 37 svar, hop til seneste
Hej folkens!
hvad er folkets generelle holdning til compumail? Står og skal lave en bestilling, men synes der lidt delte holdninger til dem? --
i7 9700k, Asus RTX 2080 Dual, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 1TB NMVe SSD
Har købte MEGET fra dem gennem de sidste 20 år, har aldrig haft problemer med dem, jeg er faktisk der efterhånden hvor jeg hellere vil købe fra dem end Proshop. -- || I7 9700k@5ghz || 16GB G.Skill TridentZ 3200mhz || MSI RTX 2070 ARMOR || De er super gode -- 8600k @ 5Ghz - RTX 2070S - 16GB Ram - NZXT S340E - Corsair H115i Pro RGB
Gigabyte AD27QD Har ikke haft problemer med køb og levering fra dem.
Men har aldrig haft en rma hos dem -- Jeg har en 5-6 ordre fra dem gennem tiden. Alt er blevet leveret til tiden og der har ikke været noget bøvl... Omvendt har jeg aldrig skulle lave en reklamation igennem dem så min erfaring er begrænset... Men nu har du i det mindste et input ;) -- Altid godt med indput, jeg kan spare cirka 300kr.. men omvendt har proshop også produktet, og har haft godt erfaring med deres RMA igennem tiden. -- i7 9700k, Asus RTX 2080 Dual, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 1TB NMVe SSD Har heller aldrig haft problemer med dem. De er rimelig anerkendte - Du kan jo risikere at opleve problemer alle steder. -- Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms | 6# Det jeg slet ikke i tvivl om, det bare et sted jeg aldrig har handlet :) -- i7 9700k, Asus RTX 2080 Dual, Z390 Tuf Gaming, 16 GB Ram, 1TB NMVe SSD Fint tilfreds med dem. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Glimrende sted. Compumail, PC lager og DCS hører under samme tag, og håndteres langt hen af vejen af samme mennesker.
Glimrende webshop med hurtig levering! -- - Indsæt signatur - Smed en bestilling på ram i slutningen af December (27. vist nok), denne bestilling blev annulleret fra deres side af da de pludseligt ikke kunne få varen på lager - Dette undrede jeg mig lidt over da jeg et par dage inden denne annullering havde været i kontakt med dem omkring bestillingen hvor de lovede at den ville komme afsted inden længe.
Igen her i Januar smed jeg en bestilling på 4x8GB DDR4 ram @3000Mhz (til stationær selvfølgelig), har modtaget 4x4GB DDR4 @ 2666Mhz til bærbar.
Det syntes jeg er lidt meh :/
Pt. afventer jeg at de vender tilbage på min henvendelse omkring denne fejlleverance.
Men over-all ser de ud til at yde fin service/levering udfra ovenstående kommentarer, så måske jeg bare er rendt ind i lidt "øv lys" med mine bestillinger. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. --
Sidst redigeret 04-02-2020 15:28 Handler der ikke mere efter de løb fra deres ansvar. Havde købt en ny laserprinter, hvor den meddelte fejl, den kunne ikke registrere toneren som sad i printeren. De prøvede at spise mig af med forklaringen om at tromlen ikke er en del af printeren, derfor ville Compumail.dk ikke reparere printeren. Forhørte mig hos FKN og de fortalte at det var ren og skær løgn som Compumail.dk havde svinget i hovedet på mig.
Ved også at PeterAA er stoppet med at handle hos dem. Han havde sendt en pakke retur, som så var gået i stykker under returtransporten, på trods af at han havde brugt akkurat samme indpakning som han modtog pakken i. Så han endte med at tabe en del penge. -- Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD --
Sidst redigeret 04-02-2020 15:38 Thumbs up herfra gennem 15-20 år har jeg aldrig haft problemer, RMA har foregået med al sund fornuft i behold, modsat ProShop. --
Large deployment System Engineer, High Performance Computing specialty. Ret mange negative anmeldelser her på det seneste.
https://dk.trustpilot.com[...]
-- Acer Aspire 3 - Ryzen 3500u (4c/8t Vega 8) | 2x4 gb 2400 MHz DDR4 | 256 GB M.2 Nvme SSD #13
Nogen af anmeldelserne er reele nok, andre virker meget som fejl 40 dog. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Jeg har ikke en finger at sætte på dem, men har heller aldrig prøvet at have en rma.. Men de ting jeg har bestilt har jeg fået, og fået dem hurtigt :) plus de er tit billigst --
billige priser kender ik ders rma -- jep jep #0 De fik en del flak fra nogen af brugerne herinde, fordi at de reklamerede med et par grafikkort til gode priser. Men endte så med ikke at kunne leverer dem.
Compumail aflyste så deres bestillinger uden noget videre information, hvilket fik en del brugere til at vende sig imod dem. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. har aldrig haft problemer med dem, kender ikke deres RMA. -- seasonic x-760- asus rog strix x 470-f-ryzen 2600-vega 64gskill 3200mm mhz rgb-samsung evo 970 500gb Lige været i dialog med en Martin hos dem, som har lovet at sende korrekt produkt når fejlleverancen er sendt tilbage til dem.
Så må jeg se hvordan det forløber sig, om de holder deres ord eller hvad det ender med. -- Wise men talk, because they have something to say.
Fools talk, because they have to say something. Jeg har ikke handlet hos dem siden ca år 2000, de skylder mig sådan set stadig 400.- for et retuneret bundkort, som de påstod jeg havde scoret I/O shield fra og de ikke ville refundere uden et afslag. -- #22 tak for linket, de ryger i den sorte bog med det samme, føj for nogle oplevelser de har givet folk....... -- Har handlet der flere gange og har også rma'et et par gange uden problemer, men de sidste 6 - 7 år har Jeg handlet mest hos computersalg.dk, ved ikke om de er blevet dårlige med tiden, måske ejerskifte? -- AMD R9 3900X, Asus X370 Crosshair IV 2x8 GB G.skill 3200 MHz 14,Fractal R5,Vega 64 8GB, Samsung 960 nvme 500 GB, AOC Agon 27" m.m. Firmaet der står bag CompuMail er også ansvarlig for importen af en række produkter til Danmark og de har en sund forretning med dette. Kender dem selv fra deres Aarhus PC-Lager da de havde en forretning tæt på Storcenter Nord i Aarhus. Nu er de flyttet ud af byen...
Folk kan måske synes at det er underligt at jeg beskæftiger mig med firmaets økonomi. Men tænk over hvor mange forretninger der i årenes løb er lukket ned. Det tror jeg ikke sker med med CompuMail lige foreløbig. -- A clean house is a sign of a broken computer #25 Og hvad så? Du kan da bare RMA direkte hos producenten hvis firma'et er gået konkurs.
Besynderligt argument at komme med. -- Grafikkort oraklet! Oh, and don't mind the vase. #26
RMA hos producent != Reklamationsret -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
Jeg er ikke begejstret for dem, pga. håndtering af en RMA jeg havde for nogle år siden, hvor jeg returnerede et bundkort, som jeg ikke en gang havde haft pakket ud, efterfølgende fik jeg besked at de ikke ville tage det tilbage fordi det var brugt! og viste tegn på skade, da jeg så efterfølgende fik tilsendt kortet igen, og åbnede det, fejlede kortet ikke noget, jeg sloges med dem på mail i en uges tid, og gav så op.
Deres priser som sådan er ok, men efter hvad jeg kan se fra andre, så har de dårlig service. Derfor handler jeg kun med dem hvis det virkelig er nødvendigt, og ALDRIG på bundkort. -- 4960X, Rampage IV, GTX1080Ti, 16GB RAM, SAMS 500GB SSD, RM850, Air 540 NH-U12P,
.......LG 34UM95-P..
Fandt lige min anmeldelse af dem inde på trustpilot fra dengang.
https://imgur.com[...]
Det var ihvertfald hyggelige folk de havde ansat den gang i deres support/RMA afdeling.
Og ja, det er ikke en trussel via en trustpilot anmeldelse at jeg nævner en politianmeldelse, jeg samlede alt sammen og sendte til politiet i en anmeldelse.
Men sådan er det deværre bare med erhversdrivende, politiet anser altid en privatperson som mindre troværdig end et firma. -- Sidst redigeret 05-02-2020 08:43 Jeg har forskellige oplevelser med dem..
90% af mine handler er gode og uden bøvl - dejligt.
10% af mine hnadler er negative og de bruger dårlige undskyldninger og trækker det i langdrag.
Købte et 2070RTX til 2938kr og en CPU-Køler. Produktet var på lager/fjernlager 5stk levering 2-3 dage. (Næst billigste 2070RTX på dette tidspunkt til 3500kr) - så et fint tilbud og det måtte jeg da have! De udskyder leverings-dato estimat med +3-6dage hele 3 gange i træk. Så tager jeg kontakt til dem for at høre hvad der sker og hvornår jeg kan forvente at få mit grafikkort. Så siger de at Gigabyte åbenbart er løbet tør og har udsolgt, så derfor kan de ikke levere. Samtalen fortsætter frem og tilbage, de har så et andet Gigabyte 2070 med præcis samme køler løsning men 30mhz højere clockspeed, som jeg ligesom påpeger at jeg forventer de bare sender istedet for. De bliver bare ved med at sige det ikke er deres ansvar at gigabyte ikke kan levere det andet kort.
De sender mig nu bare min CPU-køler efter 16 dage uden RTX - Så skriver jeg at jeg ikke vil have den CPU-Køler uden grafikkortet og manden siger så "Det er 16 dage siden, så du har jo mistet dine 14 dags fortrydelses ret" - Så nægtede jeg bare levering ved Postnord og pengene kom retur efter 14 dage.
Her bliver man noget træt af dem og deres måde at drive forretning på - jeg er begyndt at handle mange andre steder hvis det er småpenge det drejer sig om - men hvis der er større besparelser, så er min pengepung nok desværre vigtigere end min standpunkt haha :P -- Jeg har kun hørt positive ting omkring dem i min omgangskreds :) -- I5 9600k - Evo 212 - 1070 Gaming X - HyperX 16 GB 2400 mhz - UV400 240GB - CX550M - Thermaltake Core V21 Jeg har købt derfra 2 gange.
Begge gange har godt nok blot været små ting, men der har ikke været noget at sætte en finger på.
Men det er vel det samme de fleste steder. Et review er vel ret så irellevant medmindre der har været noget RMA indover. Og her skal man nok også passe på med at dømme udfra et enkelt review. -- Ingen problemer med compumail
Havde en aio køler der larmede pga en 40mm lille blæser og punmpen kunne net fås til at lyde som om den kun kørte halvt i væske, jeg returnerede den via en købt returlabe, jeg fik hele beløbet tilbage efter 1-2 dage incl det jeg havde betalt i fragten da jeg købte varen og returlablen skulle jeg ikke betale for -- eneste problem jeg har haft, er ikke at sælge det jeg har købt af dem, men annullere ordren efter flere gange de har bekræftet etc, men så hov, ej vi kan ikke sende den af ligevel det har været en fejl, 3 uger efter -- Kan på ingen måde anbefale Compumail.
Har netop oplevet at returnere et netværkskamera købt til 963 kr. inden for 14 dage for så at opleve at få 481 kr. retur - altså 50% af beløbet.
Ingen kommentarer eller forklaring - blot en faktura på de 50% af beløbet. Tak skal i have, Compumail..
Ved chat med en medarbejder hos Compumail fik jeg så at vide, at det
skyldtes "ridser på produktet" - hvilket jeg absolut ikke kan nikke
genkendende til da jeg blot forsigtigt monterede kameraet og testede det
- for så desværre at finde ud af at det ikke virkede som forventet.
Herefter blev det sirligt pakket ned igen i original emballage på samme
måde som det var blevet modtaget og sendt forsvarligt tilbage.
Jeg går ud fra, at dette er Compumail's subtile måde at få kunder til at
reducere mængden af returvarer på - men i dette tilfælde har det blot
gjort at en ellers trofast kunde fremover finder andre steder at handle.
Jeg kan kun anbefale andre at undgå Compumail hvis man vil være sikker på
at blive behandlet ordentligt igennem hele købsforløbet - OGSÅ i
tilfælde af returneringer.
Update [010520]
Har nu modtaget fotodokumentation fra Compumail af noget som ligner et kamera der er
blevet slæbt hen ad jorden og trådt på. Der er tydelige cirkulære ridser
og plastikken ser ud til at være flækket. Heldigvis tog jeg selv et
billede af kamearaet inden det blev afsendt og her er det tydeligt at se
at disse skader ikke er på kamearaet. For dem som gerne selv vil
sammenligne de to billeder kan det gøres her:
Billede fra Compumail: ibb.co/tmhz1JZ
Billede af kameraet inden afsendelse til Compumail: ibb.co/LZrF9bg
Da jeg forelagde dette for Compumail var svaret blot, at ridserne var
under plastikfilmen på selve kameraet.. Det må tilsyneladende være
usynlige ridser - for JEG kan i hvert fald ikke se dem - ej heller den
store flænge som er på Compumail's billede..
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De er gode til at sende ordre, men reklamation kan de slet ikke håndterer. Køber aldrig fra dem igen.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. De har ikke styr på ret meget. Som forhandler som indkøber varer gennem dem(gjorde) har jeg efterhånden droppet at handle med dem (DCS). De levere aldrig til tiden, altid dårlige undskyldninger. Når man så endelig modtager en pakke er den fejl pakket. RMA fungere slet ikke, fejl på fejl. Har handlet med dem siden 2003, har oplevet så meget sært fra dem. På et tidspunkt modtog jeg en defekt AMD CPU, det vidste sig at være en de havde taget retur fra en anden kunde, som havde tegnet på undersiden med en guldpen for at forsøge at overclocke, da det failede havde han leveret den tilbage, og nu hang jeg så på den. De ville ikke indrømme og jeg fik at vide at det var mig der havde gjort det. Trods jeg gennem årene har lagt 10-15 millioner ved dem. Endte med jeg sagde de måtte returnere den, hvor efter jeg selv fik den til at virke ved at fjerne den forbindelse som var skabt på undersiden, eksemplet er for mange år siden, 2008 ca. Men har oplevet 100 vis af andre problemer med dem. Noget andet er de tror at vi vil indkøbe varer gennem DCS til en højere pris end de sælger til privat kunder (Compumail), hvor efter jeg jo skal ligge en fortjeneste på, og kunder synes jo så klart man er for dyr. I dag og de sidste mange år har jeg udelukkende levet at reparere og servicere, da jeg ikke vil snyde kunder med højere priser end de kan købe til selv på nettet. Men ja de levere gode resultater i deres regnskab, men på bekostning af kunden, hvis du har problemer så skal de nok finde på en undskyldning så de ikke dækker. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|