Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Elgiganten 30 dages returret? (fysisk salg)

Af Monsterbruger Andersjepsen | 10-04-2019 10:53 | 3591 visninger | 24 svar, hop til seneste
Hej HOL, Nogle der har kendskab/erfaringer ift. Elgiganten og deres 30 dages returret på åbne varer som er købt ved fysisk salg? udfra hvad jeg kan se på hjemmesiden, godtager de også dette nemlig :)
--
#1
cudbee
Ultrabruger
10-04-2019 10:55

Rapporter til Admin
Jeg arbejder i retur/service afdelingen i Elgiganten. Hvilket produkt er det ? Har du stadig emballagen og er det i god stand ?
--
"Start where you are. Use what you have. Do what you can." - Arthur Ashe
--
Sidst redigeret 10-04-2019 10:56
#2
ToFFo
Guru
10-04-2019 10:56

Rapporter til Admin
Jeg har prøvet det 2 gange, hvor varen har været åbnet. Der har ikke været problemer overhovedet. De tog varen med ud bagved, inspicerede varens stand og mængde, og satte derefter pengene ind på mit kort vha. dankort terminalen. Jeg skulle bare skrive under på kvittering for at jeg havde returneret produkterne, og så var jeg videre. Pengene stod på kontoen dagen efter. Sublim service må jeg sige. Dog var det indenfor 14 dage og ikke 30 dage, men forestiller mig det er det samme, så længe varen ikke er fucked up. Det var i den nye Elgiganten i Skejby begge gange.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 10-04-2019 10:56
#3
bobson
Giga Supporter
10-04-2019 10:58

Rapporter til Admin
Den er god nok. Er standen i orden, får du uden problemer pengene tilbage, inden for 30 dage.
--
#4
Andersjepsen
Monsterbruger
10-04-2019 11:03

Rapporter til Admin
fedt nok, standen er selvfølgelig i orden. der er tale om en samsung tablet s4, som kun har været åbnet op og tændt - men den fysiske størrelse var for stor. alt følger med (spen, oplader mm har ikke engang været åbnet) kvitt har jeg selvfølgelig stadig :D den er købt for under 2 uger siden
--
#5
HvidtfeldtD
Super Supporter
10-04-2019 11:13

Rapporter til Admin
Den er god nok. Det syntes at Elgiganten har oppet sig meget på det punkt. Må sige at det er er friskt pust i denne hardware verden, at der er lidt service at komme efter. Det er dog en selvfølge at produkt og emballage er iorden. Købte er par Bose QC35 2 til en fordel agtig pris, fordi de havde været hjemme ved en anden først.
--
#6
Andersjepsen
Monsterbruger
10-04-2019 11:14

Rapporter til Admin
Ja, synes de fleste butikker kun har dette ved fjernsalg - så må sige jeg er positivt overrasket. Hvis det nu kommer til at gå smooth :D
--
#7
Bexzapp
Maxibruger
10-04-2019 11:16

Rapporter til Admin
Håber sandelig ikke Elgiganten tager en brugt Samsung tablet retur efter åbning. Ville godt ikke være interesseret i at købe sådan een efter en anden kunde der ikke bruger tid på at prøve den i butikken. Der er enkelte undtagelser: 30 dages returret gælder ikke varer med abonnement, digitale downloads, specielbestilte varer, køkkendele og køkkener. For visse varer: Apple Watch, Apple iPad, mobiltelefoner, forbrugsstoffer (batterier, blæk m.m.) film, spil og software skal emballagen være ubrudt. Returretten bortfalder ved gentagende misbrug.
--
#8
tobywan
Bruger Aspirant
10-04-2019 11:16

Rapporter til Admin
Jeg har returneret en enkelt gang og der var absolut ingen problemer. Virkelig fin service. #7 de sælger den sikkert til nedsat pris. Har set flere produkter på hylderne, hvor man kan spare lidt. De er mærket med "returvare" eller sådan noget. Hang i hvert fald et par stykker, da jeg kiggede hovedtelefoner på et tidspunkt. Så længe de wiper den, mærker den, og sætter prisen ned, så kan jeg ikke set noget problem i at sælge sådan en vare igen.
--
Sidst redigeret 10-04-2019 11:19
#9
Andersjepsen
Monsterbruger
10-04-2019 11:19

Rapporter til Admin
#7 Så det heldigt at at android tablets ikke er nævnt ;) Derudover var tabletten ikke som udstillings model i butikken - ellers havde jeg selvfølgelig ''prøvet'' den først. Derudover kan du altid vælge at takke nej til at tage imod et produkt der har været åbnet, så kan ikke se problemet. - jeg har selvfølgelig ikke taget tabletten i brug, som jeg ønsker at returnere
--
#10
Jackson3012
Junior Supporter
10-04-2019 11:19

Rapporter til Admin
#7 Så er det godt at du kan se på varen at den er brugt, da der er grønne labels på dem. Så er det problem løst.
--
#11
Nesta
Bruger Aspirant
10-04-2019 11:20

Rapporter til Admin
Har også fungeret fint for mig de par gange jeg har brugt denne service. Men hvad sker der med produkterne? Bliver de bare smidt i butikken igen til fuld pris, så andre kan være uheldige at betale fuld pris for "second hand" produkter ?
--
#12
cudbee
Ultrabruger
10-04-2019 11:42

Rapporter til Admin
De andre er rigtige på den. Samsung tablet med alt org tilbehør og emballage i god stand tages retur #11 - nulstilles og opsættes og sælges så typisk til ca 90% af org pris
--
"Start where you are. Use what you have. Do what you can." - Arthur Ashe
--
Sidst redigeret 10-04-2019 11:43
#13
Andersjepsen
Monsterbruger
10-04-2019 11:44

Rapporter til Admin
#12, tak for at validere dette! :) nu blev jeg også nysgerrig, hvad gør i egentlig helt konkret ift. åbne varer og videresalg?
--
#14
cudbee
Ultrabruger
10-04-2019 12:28

Rapporter til Admin
Tjekker at alt er ok, sælger det til en rimelig pris. Alternativt sender vi det til vores outlet som bedømmer stand og pris.
--
"Start where you are. Use what you have. Do what you can." - Arthur Ashe
#15
Carnac
Elitebruger
10-04-2019 12:46

Rapporter til Admin
Elgiganten er blevet mit klart foretrukne sted at handle. Specielt de sidste to års tid er det blevet rigtigt godt. Har ikke haft nogle problemer overhovedet når/ hvis der er noget jeg har skulle bytte eller returnere. - Køb og prøv i 30 dage - Prismatch i 30 dage - Annoncegaranti - Og ofte gratis fragt hvis man er villig til at vente 4-6 dage på leveringen Sgu ikke mange forretninger der stiller op med så kundefavorabelt program. Og de har haft nogle sublime tilbud på PC-komponenter og laptops også, hvor ingen andre forhandlere har været bare i nærheden af at kunne være med. Jeg tror Elgiganten prøver på at "kopiere" Amazons koncept. Amazon har ekstremt eminent kundeservice, tager alle afprøvede varer retur uanset hvor smadrede de er. Det lyder umiddelbart som et ikke rentabelt koncept, men man kan jo se i dag, at de er blevet verdens største forretning og Jeff Bezos verdens rigeste mand på rekordtid. Så det er åbenbart et koncept der har virket. Og det forsøger Elgiganten nu at efterligne. Power derimod synes jeg er blevet ekstremt ringe. Efterhånden meget langt tid siden jeg har haft handlet dér overhovedet. De var et friskt pust til elektronikbranchen da de startede op, men jeg synes de er gået lidt i stå.
--
Intel: Maximus IX code, Strix GTX 1070, i5-7600k, Kraken X62, XB240H Amd: Ryzen 1600, GTX 1060, B350 Plus, G2460PF Laptop: Spectre X360, I7-7700
--
Sidst redigeret 10-04-2019 12:50
#16
bobson
Giga Supporter
10-04-2019 13:14

Rapporter til Admin
#15 Fuldstændig enig i hele kommentaren.
--
#17
Bexzapp
Maxibruger
10-04-2019 13:40

Rapporter til Admin
#14 vedr. koncept Elgiganten -Køb og prøv i 30 dage Kan man købe/prøve et RTX 2080 grafikkort i Elgiganten for selv at teste hvor meget det støjer/larmer og så levere det tilbage inden 30 dage hvis det ikke lever op til ens forventning? Skal nok pakke det fint sammen igen med alle dele.... :-)
--
#18
gasolin
Guru
10-04-2019 13:48

Rapporter til Admin
#15 120gb pny ssd til 79kr incl gratis fragt, det hjalp meget på min mors amd med 2 kerne 2gb ram og windows 7 Har ingen problemer haft med elgiganten, har kun afleveret 1 eller 2 genstande tilbage, den ene gang fortydelse den anden gang var vidst rma men ikke sikker. Køb og prøv i 30 dage- Prismatch i 30 dage - Annoncegaranti - Og ofte gratis fragt hvis man er villig til at vente 4-6 dage på leveringen Er også super fedt, fik min ryzen 5 2600x til laveste markedes pris som var hos bj trading Power er også ok, men slet ikke som elgiganten Køb og prøv i 30 dage- Prismatch i 30 dage - Annoncegaranti (ved ikke om power har annoncegaranti)
--
#19
cudbee
Ultrabruger
10-04-2019 20:30

Rapporter til Admin
#17 - hvis produktet ikke lider af væsentlige skrammer eller lignende efter du har brugt den, så burde det ikke være et problem. Kan ikke snakke for andre afdelinger end min egen men vi forsøger at opnå en høj kundetilfredshed og det er jo en måde at få det på. Mine egne oplevelser med diverse rundfarter til andre afdelinger giver mig et billede af at de er af samme overbevisning som mig.
--
"Start where you are. Use what you have. Do what you can." - Arthur Ashe
#21
AlexanderRose
Juniorbruger
30-05-2019 19:02

Rapporter til Admin
Æsken til mit produkt revnede da jeg åbnede den, det vil sige den flop der låser kassen - Er lidt i tvivl, men kan jeg så stadig godt få returret? for produktet fejler ikke noget
--
#22
MartnL
Bruger
30-05-2019 19:37

Rapporter til Admin
Spørg gasolin ??
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#23
AlexanderRose
Juniorbruger
30-05-2019 20:08

Rapporter til Admin
What? :D Håbede lidt der kom et ja eller nej svar. Har bare lige købt en 710 mus og den var ikke lige mig, alt for tung
--
#24
mr.hein
Elite Supporter
30-05-2019 22:20

Rapporter til Admin
#19 Hej kære kollega, hilsner fra 3045 af ;-) #23 så retunere du den bare i din nærmeste butik indenfor 30 dage, no questiens asked
--
Signed by me
--
Sidst redigeret 30-05-2019 22:20
#25
gasolin
Guru
30-05-2019 22:35

Rapporter til Admin
Der er ikke noget problemer med Elgiganten så længe selv varen er i god stand og man levere det tilbage man fik ellers må de godt trække noget fra det beløb man for tilbage hvis der mangler noget Lidt skrammer,buler på emballagen kan man altid risikere, især hvis man for sendt med postnord ;-)
--
Sidst redigeret 30-05-2019 22:36

Opret svar til indlægget: Elgiganten 30 dages returret? (fysisk salg)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE