Hej Hol,
D. 6 Marts sidste år købte jeg en Xbox Elite Controller + tilbahør fra Amazon. Den gik desværre i stykker efter knapt et års tid, hvor en af skulderknapperne (LB) gik løs, og jeg har siden hen fundet ud af at det er en meget kendt fejl skyldet af dårligt design, men nok om det.
Jeg tog fat i Xbox support via Microsoft og brugte ca. 1 måned på at få den reperaret (Deres service er elendig, og jeg kan ikke anbefale dem i nogen grad). Jeg fik så tilsendt en hel ny controller, hvilket jeg konstaterede da serienummeret var anderledes end min originale - Dog kom den ikke indpakket som ny, men dog forsvarlig indpakket i bobleplast.
Den "nye" controller gik så desværre også istykker for ca. 1 måneds tid siden med samme problem, sjovt nok og jeg tog fat i Xbox support igen, men får nu af vide at den ikke længere har garanti på sig.
Så mit spørgsmål er om det kan være rigtigt ifht, EU lovgivningen på det punkt? Se:
https://europa.eu[...] for reference.
Mine tanker er at produktet i sig selv har 2 års garanti, og at en ombytning medfører fuld længde af samme garanti periode. Så selv om der "kun" skulle have været 1 års garanti på produktet, så burde de vel ikke kunne afvise en garanti sag efter kun 3-4 måneder?
Hvordan står jeg i denne sag? Jeg fik beskeden direkte af Xbox support teamet, men jeg tror ikke helt at der er hold i den. Kan nogen be, -eller afkræfte dette?
--
Core I7-4770K, 3,5 GHz
32 GB 1600 MHz CL8 Crucial Ballistix
EVGA GTX 780 ACX Superclocked
ASUS Maximus VI Hero, ROG, EVGA SuperNOVA 850 G2
--
Sidst redigeret 04-06-2018 12:02