Hold dig væk. Den er fransk!
--
Livet på jorden er kun generalprøven før premieren!!
Se profil for specs
#1
Ja, men det er ikke fra PSA koncernen. Renault er nu ganske udmærket, faktisk er det samme teknik Nissan kører med.
--
Det en ok bil. 0.9 l motoren bruger bare utrolig meget brændstof specielt over 80km/t. Ellers billig bil til pengene nu om dage.
--
LG 55" SJ850V 15ms Input
Xbox One X Scorpio Edition 1TB + 512GB SSD
HP Zbook 14 G2 - i7 5600 -16GB - 512GB SSD - AMD FirePro
Den står til 100k
utrolig pæn!
Og så koster den det halve i vægtafgift.
men den er sat til 22km/l på en benziner.. hvad vil i skyde den kører? skal mest kører landeveje ca små 50-80 km om dagen ish
--
#4 Kommer an på om du ved hvordan man kører økonomi kørsel. Min 2017 Rio 1,0 kører ca. 21-22 km/l ved blandet kørsel.
--
Slettet jfr GDPR
Synes selv jeg er god til fine gear skift og gode start så vil selv mene jeg er okay :)
--
Prøvekørte clio'en og var egentlig godt tilfreds. Synes den kørte godt, og var ok med plads indeni. Jeg synes dog den havde sine mangler på motorvejen, hvilket nok er meget naturligt kontra motorens størrelse.
--
ASUS PG278QR 27" - GTX1080 8GB - i7 7700K - 16GB RAM 3200Mhz - 240GB SSD - 500GB SSD - 2TB HDD
Jeg har en clio 4 1,2, fra 2013, kørt ca 50000km. Den er jeg glad for. Starter altid, og har holdt på olie/vand. Intet spildt.
Jeg skal efter nytår have den til service med olie og bremseskift. Da original bremserne er slidt ned. Men ellers har der ikke været nogen udgifter med den bil, udover olieskift ved 30000km.
--
Ryzen 1700X, ASRock AB350m Pro4, 16GB Corsair Vengeance (2x8) 2933Mhz
#1 lol.......
om den er fransk eller ej alle biler har svagheder
og franske biler er sku bedre end VW og andre skod biler der ruster som bare fanden
--
Jeg har haft samme model i snart 2 år.
Ingen klager her, undersøg dog om den har fået den nye slange til klimaanlæget, eller om den stadig har den gamle. Den gamle gik meget let i stykker, og der blev sendt noget nyt på gaden.
Ud over det, så bruger den en del benz når man kommer lidt højere op i fart. Kan man holde den på omkring de 80-90 stykker, så køre den gerne 25km/l.
--
Så alt i alt skal jeg ikke være så bange. .
Er der nogle som har styr på hvordan de forskellige udstyrs pakker lyder ?
--
Kommer lidt an på dit kørselsbehov vil jeg sige.
en 0.9L motor dur ikke rigtig til andet end bykørsel :) Så hvis du kører 50km+ om dagen, så ville jeg kraftig overveje en bil med lidt større motor.
--
#12
Det er fra Esbjerg til Varde sådan set..
5 gange om ugen.. der er ca små 25-30 begge veje.. men ingen større veje..
Den jeg har nu har hvis en 1,0 kun
--
Kender ikke bilen, men har du ikke længere end Esbjerg til Varde, så er det intet problem. Har selv pendlet i en mikrobil fra Outrup til Esbjerg, og det kan altså fint lade sig gøre når der ikke er større kørselsbehov.
--
Haft 0,9 som lånebil i en uges tid, enig i den kører godt, inden da haft 2 Renault, de har haft kørt problemfrit indtil de nåede de 300.000 km
--
Altså jeg vil da ikke sige vi ikke kommer til at kører til Århus et par gange og sådan.. Burde jeg være bange for den springer i luften på en motorvej da?
Men alt i alt virker bilen meget plastik agtigt eller hvordan?
--
Udmærket bil. Købte præcis den model fra ny da den næsten lige var lanceret.
Hvis du bare får en model med nogenlunde udstyr som fartpilot, sædevarme, lys- og regnsensor, så synes jeg det var en helt okay bil, og især til prisen.
Den startede altid og havde ingen problemer de 3 år jeg havde den. Selvom jeg dog havde serviceaftale på den, så fik jeg sku ikke det helt store ud af den.
Mht. økonomi, så er den også i middelklassen. Billig afgift, billig forsikring og så kørte den alt imellem 16-17 til 22-23 km/l. Alt efter om du kun kører by kørsel eller får nogle gode ture på landevejen.
#1 haha, ja det er fransk, men det er sku en udmærket bil alligevel. Ikke en luksus bil, men den fungere.
--
Brugere jeg har handlet med:
[Knixe] = byttede, vi sendte samme dag og modtog Rikomagic MK802IV uden problemer. Handler gerne med ham igen
Min svigerforældre en en Clio stationcar fra 2014.
Fin fin bil, specielt til prisen.
Varde -> Esbjerg kan du sagtens i den. der er kun 80 kmt hele vejen.
Bor selv i Varde og kører turen jævnligt.
--
Der er følgende ting i den af hvad der står på nettet!
Aircondition
Alarm
Alufælge
Bluetooth
Centrallås
Centrallås fjernb.
Elruder
Fartpilot
GPS-navigation
Højdejust. forsæde
Infocenter
Kørecomputer
Varme i sæder
Men hvordan vil i handle hvis jeg siger jeg smider min ford fiesta fra 2011 i handlen hvor der næsten er 4 nye vinterdæk 4 alu sommerdæk hvor der er Bluetooth, Centrallås, Centrallås fjernb., Elruder, Fartpilot, Varme i sæder, Højdejust. forsæde osv..
--
Har snakket med forhandleren og han bil give 60k i byt... hvor jeg så takkede pænt nej tak til byt, men måske ville jeg kontakte ham hvis jeg fik den solgt til en privat.
Hvis i kender nogle som mangler en dejlig ford fiesta så skriv gerne!
--
#1
så kom du lige frem som både troll og ikke bil kender, hvad gik du ud af det?`
https://finans.dk[...]
#0
Renualt laver nogle gode biler, det er ikke for sjovt de er verdens størreset "bil mærke" i dag :)
men ja renault har nogle fejl, lige som andre biler har andre fejl
jeg har haft en Megane 1, clio 2 og nu en Megane 3, de fejl der har været der har været el, og ellers slid dele, men sådan er det med alle biler
Clio 3 kør rigtig godt syntes jeg, dog er den smal, så når man som mig har lidt for mange kg på side benen, så er den ikke rar på mange km, der er Megane betydelig bedre :D
--
ASRock Fatal1ty Z97 Professional // Intel 4790K // Nvidia 1080// TridentX 16GB 2400MHZ// System 850 EVO 250GB // Spil 850 EVO 500GB // lager 3TB #19 Nu er jeg bare nysgerrig: hvad er det for en Fiesta du har, og hvor langt har den kørt?
Biler i den klasse taber som udgangspunkt 50% af deres værdi, i løbet af 3 år. Din er 6 år gammel, dvs. du kan måske forvente at få noget der ligner 40% af nyværdien for den, hvis du er heldig (hvis den er passet og plejet, og ikke har kørt over 100K).
Hjul/dæk har ingen værdi (eller meget lille i hvert fald), ved brugtsalg/køb. Det koster jo under 4000kr for et nyt sæt hjul til sådan en lille bil..
Uden at vide mere om bilen, ville jeg sige, at 60K nok ikke er et dårligt bud fra en forhandler. Måske du kan presse ham til 65K? ;-)
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
Så ikke lige, at du havde skrevet i #0 hvor langt den havde kørt. Da du skriver, at du gerne vil over til benzin, antager jeg at din nuværende er en diesel.
Så dvs. den bil du har, er den samme som den her (som står til 60K hos en forhandler...)
https://www.bilbasen.dk[...]
;-)
Du skal nok ikke forvente, at gå meget mere end 15-16km/l i Clio'en.
Hvis man ser bort fra det miljø-mæssige perspektiv ved diesel vs. benzin, så synes jeg at du bør overveje, om det er en god idé (med dit kørselsbehov er diesel langt det mest attraktive, hvis du kigger udelukkende på pris/kørte km).
Der findes også Clio'er i diesel jo...Har selv haft en Clio IV 90HK dci, som kørte ganske udmærket. Den gik ~25km/l på landevej. Dem kan du snildt finde til omkring 100K, med forholdvis få km på tælleren..
--
Don't let your mouth write checks your ass can't cash!
--
Sidst redigeret 04-12-2017 15:44
Jeg ville vente indtil du er færdiguddannet med at investere flere penge i noget så dårligt som biler:-)
--
Jeg har en Clio st. fra 15 som kæresten kører i, dog diesel. Fin bil og ingen problemer so far.
Jeg selv kører i en Renault Talisman 160 st. - heller ingen problemer der. Fine biler begge :-)
--
[email protected] (NZXT X62), ASrock z87M OC Formula; 2x8GB G.skill tridentx 2400mhz CL10; Zotac AMP! GTX1080; Corsair Rm650x; Corsair Carbide 400Quiet #0
Jeg mener det er for dyrt at købe en 4+ år gammel bil for 100K når en ny Clio ST ZEN koster ca. 150K listepris.
Dermed er det kun et tab på ca. 10K/år.
Køb den som ny, de første 4+ år får du dermed til en favorabel pris, og dine udgifter de første år er udelukket service, så skal du ikke tænke på reparationer.
Har selv haft en del biler heriblandt en Renault Kadjar, og Renault er bestemt et overset mærke, flotte biler der kører fint.
Det værste vi har haft er en VW Passat, der var sku noget galt konstant.
Håber du finder noget du bliver glad for :)
--
Vil give #28 ret. Renault er ganske gode biler.
VW er bestemt også noget jeg holder nallerne LANGT fra. Det var sq ved at koste både hus og kone.
--
I7-7700k@5GHZ -PURE ROCK - 16GB CORSAIR 3000MHZ - ASUS STRIX Z270F - EVGA BQ 650 MODULÆR - 2x PALIT GTX 1080 DUAL OC - 1TB MX300 M2 SSD - 250 GB EVO
Har også haft en Clio 4 ST 0.9 i 3 år med ca. 65k
Og den sluger som alle andre siger pænt med benzin over 90kmt... tror den gik under 13km/l hvis man kørte frisk til på motorvej.
Du kan hvis du kun køre landevej og by, ret let "hacke" den med en eco knap (google det), den bliver lidt mere lad at køre, men den bruger mindre benzin så.
--
Du kan også overveje deres Captur
--
Jeg har en bedre samt nyere model til salg af den Clio du har set på
https://www.bilbasen.dk[...]
Vi kan nok godt finde ud af lidt HOL afslag - RIGTIG fin bil til prisen, har selv snart kørt mange forskellige mærker og den gør det bestemt godt.
--
øhh ? just love sweet lemon juice :)
Halløj Renault Clio IV ejere.
Jeg har en 0,9L benzin, Clio IV fra året 2013, valgte den fordi benzinøkonomien så fornuftig ud (husk at trække ca. 20 % fra opgivet benzinforbrug fra fabrik) så det blev en Clio. Opgivet ca. 22 km pr. L
Desværre har udgifterne snart overgået køreglæden i den lille røde bil.
1. Termostat hus som sad løst og lækkede frostvæske over en længere periode (meget svært at se hvor lækken var) 4800.- Dkk. Ca. 2,5 år gammel. Sad løst fra fabrikken.
2. Viskermotor virkede ikke efter 2 år - slog halv skade med værksted så kun 2800.- Dkk.
3. Kædestrammer holdt op med at virke. Selve kædestrammer koster kun 324.- Dkk
Andre Renault værksteder skulle ha 15.000.- Dkk, 18.000.- Dkk eller 21.000.- Dkk og motor skal ud.
Denne operation som tager max 2 timer at lave men alle Renault værksteder har faste priser selvom
det ikke tager så lang at udføre. Men jeg var heldig skulle kun betale 8950.- Dkk
4. Har skiftet bremseskiver 3 gange foran da de bliver skæve.
5. I forgårs måtte jeg skifte aircontrykrør fordi det var mekanisk tæret over fordi det sidder forkert
836.- Dkk.
Jeg er selvfølgelig godt klar over at sliddele kommer og går og nu har Clio'en snart rundet 180000 km, så der skal komme noget. Men at den går stykker næsten hele tiden og rasler i motoren ved koldstart, det havde jeg ikke set komme.
Skal ikke ha Renault mere som aldrig mere.
Henrik Jørgensen
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.