Så længe pakken er i Post Danmarks varetægt, er det deres ansvar. Derfor skal de også dække omkostningerne ved tabet.
Har du en kvittering med det du har købt? Du kunne evt. hive fat i den butik du har købt noget fra, så de kan bekræfte hvad du har købt.
--
#1 Det har jeg. Det en mobil fra call me ;)
--
Well, there you go :) Nu har du en plan.
--
Hvis du ikke har signeret for modtagelse, så er det da PostDK/CallMe der hænger på den
Snak også med CallMe. De kan nok hive lidt hårdere fat i PostDK ;)
--
Call me får erstatning fra Post dk, hvorefter du får dine penge.
--
Tjek denne link jeg har fundet gennem post dk.
http://www.postdanmark.dk[...]
--
hjemme byg. :
I7 4790K, Asus Z97 VII Maximus Hero, Gigabyte gtx 970 g1 4gb SLI, 16gb vengeance 1600mhz, EVGA 850w G2Samsung 4K 28D590D #3 ser sådan ud ;)
#4 Jeg prøver at få fat i Call me så.. Men Post Danmark siger at den "måske" er stjålet.. Som om de ikke helt kan se om den mangler eller ej.. Er bare bange for at sådan noget her måske kommer til at tage MEGET lang tid!
--
Hvor hurtigt du får dine penge er der mange ting der afhænger af.
1. du skal som de andre siger kontakte både, forhandleren og PD, er den stjålet vil de melde det til politiet, de vil så lave en rapport som sendes til forsikrings selskabet (post dks forsikring) de skal så behandle sagen, alt efter hvor lige til den er burde der ikke gå mere end 1-2 uger de fleste sager afgøres på få dage.
når de så giver grønt lys får du eller butikken pengene og en ny vare kan sendes / købes det er op til dig og forhandleren at finde ud af hvad i aftaler der.
--
NZXT Phantom Big, i7-3770, 16GB Ram, 256GB SSD, ASUS P8Z77-V LX, Gigabyte GeForce GTX 670, Win7 Home.
#8 Det er en mobil jeg har købt på afbetaling med abonnoment hos dem. Så jeg skal nok bare have en ny mobil. Nu skal jeg lige ha fat i PD og finde ud af om den faktisk er stjålet eller tyven tog nogen andre pakker.. Det er åbenbart svært at finde ud af ;) Men tak for svaret allesammen!
--
#9 Istedet for at bruge tid og kræfter på Postdanmark, så bed CallMe om at undersøge sagen og få sendt en ny mobil til dig. De står som afsender, ergo vil det være deres ansvar at varen kommer ud til dig, og også dem der må tage bøvlet med posten :)
--
#9 aye. Jeg ringer til Call me i morgen og beder dem tage fat i PD og finde ud af hvad der sker;)
--
Hvis du har pengene til det, kan du jo overveje at lave en aftale om at du køber en ny mobil og så blot får pengene tilbage når det er gået i orden således du slipper for at vente 1-2 uger(som der nok desværre går)
--
Altså du har købt en mobiltelefon hos Call Me som er blevet væk i posten? Så skriv til Call Me at de skal sende dig en ny. Er ikke dit problem at den er tabt i transport til dig da risikoen først går over til dig ved levering til dig. Så må Call Me tale med Post Danmark, men igen det er ikke dit problem, du skal bare kræve en ny telefon fra Call Me. Du skal ikke finde dig at Call Me siger de venter på PD. Igen det er ikke dit problem.
--
Jesus christ... Det et kæmpe mareridt. Post Danmark melder du at parker ER stjålet. De siger at jeg skal kontakte Call me for ny mobil.. Jeg ringer så til Call me som siger at jeg skal snakke med Post Danmark. De siger at de ikke sender ny mobil før de høre fra Post Danmark om at den er stjålet. Problemet er bare at Post Danmark ikke ringer til dem. Call me gider heller ej ringe til Post Danmark... Det simpelthen for dumt at jeg skal være mailer imellem de 2 skide firmaer..
--
Umilddelbart lyder det mest åndssvagt er postdk ikke bare kan melde ud den er stjålet.
Kan godt forstå Call Me skal være sikre før de sender en ny. Kunne godt forstille mig at folk godt kan finde på snyde sig til en ekstra mobil ved at sige den aldrig er kommet frem
--
MSI Z87-G45|i5 4670K|Hyper TX3 Evo|8GB Vengeance|Asus GeForce GTX 780 Ti 3GB|Corsair TX750|WD RE4 Enterprise 1TB|NZXT Phantom Special Edition|
Har du fået din pakke? Nej det har du ikke så du skal melde til Callme at de ikke får deres penge før de kan bevise at du har modtaget din pakke.
Så må CallMe tage kampen med PostDK. Man må da gå ud fra at de har et trackingnr på pakken og de dermed kan se at den ikke er nået frem til modtager.
--
Forsvundne pakker er for det meste en sag mellem Post DK og afsender, altså Call Me, Call Me har jo som sagt kvittering for afsendelse, som nævnt i #6, mens du bare har et trackingnummer.
Call Me skal bare sende dig en ny telefon omgående, og så må de slås med Post DK om erstatningen. Hvis de nægter, så brug din fortrydelsesret og find en andet selskab.
--
AMD FX8350@4,4GHz-ASUS Sabertooth 990FX R2.0-16GB Crucial Ballistix Tactical 1600 Mhz CL8-Gigabyte GTX970 4GB-2xKingston SSDNow V300 240 GB
Det ER CallMe der skal tage action på opgaven.
Som #16 siger - du skal bare sige til dem, at du aldrig har fået den - så må de finde ud af, at få den fundet og snakke med PostDK.
Det er IKKE på NOGEN måde dit ansvar.
Du skulle faktisk aldrig selv have kontaktet PostDK, men CallMe.
--
http://ddns.hamdenkloge.dk[...] #14
Du har betalt for en vare, den er ikke ankommet, altså skal du have dine penge igen eller ny vare, da du ikke har modtaget varen. Så må Call Me og postdk selv lege sammen omkring resten af problemstillingen. Efter min mening.
--
i5 4690K, 7950 3GB OC with Boost VAPOR-X, ASUS Z97-P, HyperX FURY 2x4GB, 840 EVO 250 GB, XFX Core Edition PRO550W, Fractal Design Define R4
#18 Det fatter Call me åbenbart ikke.. Jeg ringer til dem imorgen og skruer bissen på. ;)
--
Om ikke andet kan du rive fast i PD og sige at du kræver erstatning. Nægter de må du jo forklare dem om reglerne.
Kig evt. på købelovens §17 og dernæst købelovens §10
https://www.retsinformation.dk[...]
For at gøre det nemmere:
§ 17. Sælgeren bærer faren for salgsgenstandens hændelige undergang eller forringelse, indtil levering har fundet sted.
§ 10. Skal genstanden af sælgeren forsendes fra et sted til et andet for der at overgives i køberens besiddelse, anses levering for sket, når genstanden er overgivet til en fragtfører, som har påtaget sig forsendelsen fra vedkommende sted, eller den, hvis afsendelsen sker med skib, er bragt inden for skibssiden.
--
PostDK skal da slet ikke bringes ind i diskutionen. Reelt har #0 købt noget af CallMe og så er det da deres ansvar at bringe ham varen. Om de bruger SvendBents budcykel eller PostDK skal #0 ikke bekymre sig om.
Så det er CallMe som har et problem og ikke #0 og de alene kan løse problemet. Om de får en erstatning fra PostDK eller en pakketyv er da ikke #0s problem.
--
Jeg kan anbefale at du skriver offentligt på CallMe's facebook profil :)
Evt. med et link til denne tråd
Måske giver det lidt skub i situationen
Du er nødt til at være lidt hård: "Jeg har betalt for en telefon. Hvor er telefonen?"
--
#21 Det er Call Me, der skal kræve erstatning. PostDK skylder ikke #0 noget - #0 kan jo ikke bevise over for PostDK 1) hvad pakken indeholdte eller 2) at den rent faktisk er blevet afsendt. Det er kun Call Me, der kan dette.
Call Me er ansvarlige for at kunden får det produkt, han har betalt for. Hvis Call Me benytter en mellemmand, der mister pakken, så er det Call Me´s problem - aldrig kundens.
--
ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy
Har du en Flexlevering, så må de, efter din fuldmagt sætte den i et aftalt gemmested, med aftale med husstanden hvor den er gemt - men så er ansvaret over hos kunden - altså dig, som forbruger. Du kan opsige ordningen, hvis du vil det.
Ordningen gælder kun husstande, hvor bilen kan køre direkte til huset, uden alt det trappeværk. (opgange mv.).
--
Google søgning er en gråzone, når du leder efter et software, du brænder for. Der er mange muligheder for at få virus o.a. ind på.
#25 hvordan kommer flexlevering lige ind i billedet her?
--
Som #24 selv er inde på:
Det er Call Me's ansvar. #0 Du skal have fat i Call Me, og bede dem om at sende dig en ny vare.
At pakken "måske" er blevet stjålet, er en sag mellem Call Me og Post Danmark, og den hverken kan eller må nogensinde blive dit problem.
Du skal derfor henvende dig til Call Me, forklare dem sagen, og få dem til at sende dig et nyt produkt.
Det kan godt være der vil være lidt behandlingstid, og det er også fint nok.
Men hvis de begynder på "Den må du tag med Post Danmark", så er svaret NEJ det må du ikke.
Det må DE gøre, det er ikke dit ansvar.
Lad vær med at spild din tid på en sag med Post Danmark, kontakt i stedet Call Me.
#25: Dette er ikke relevant for #0, da der er tale om en pakke som ikke er blevet leveret.
#26: Jeg tror #25 tænker på, at hvis #0 har Modtagerflex på adressen, har han ved oprettelsen af Modtagerflex, skrevet under på at Post Danmark fratager sig alt ansvar, når pakken er leveret på adressen. Men dette er ikke relevant for denne sag, da #0 taler om at pakken måske er stjålet fra en postbil, og derved ikke er blevet leveret.
--
Hvis det er fra en postbil, så er sagen en anden, men er den "efterladt" på privat grund, og en aftale med Post Danmark med ordningen er lavet, så står der sikkert også, at de gemmerr den et aftyalt sted, og fralægger deres ansvar over til husstanden. Det var budskabet, hvis dette kunne være årsagen til, at den er borte fra bilen.
--
Google søgning er en gråzone, når du leder efter et software, du brænder for. Der er mange muligheder for at få virus o.a. ind på.
Men #28. Sætningen:
...fordi den har været i en bil som et mit postbud har haft indbrud i..
giver ikke megen anledning til at det er tilfældet.
Har man flexlevering er man selvfølgelig klar over risikoen, så lad os begrave den tangent her.
--
http://ddns.hamdenkloge.dk[...] Kan se den stadig er aktiv.. Efter en del snakken med Call me, er de nu igang med at snakke med Post Danmark. Efter Call Me har fået at vide pakken er stjålet, kan jeg få en ny. Desværre tager det bare tid. Dog ser det ud som om jeg får en ny pakke. Tiden må man så bare leve med ;)
Tak til alle som har skrevet i tråden!
--
#30 - hold os updateret
--
Intel Core i5-2500K 4.2 Ghz, Noctua Nh-D14, MSI Z77A-G45 Gaming, Haf X, 2x OCZ Agility 3 60gb Raid0,GTX560Ti 900mhz , G.Skill Ripjaws 8Gb 1866
Så fik jeg lige fat i Post Danmark som siger de IKKE har modtaget nogen reklamation.... Selv om Call Me siger de har.... Kommer aldrig ud af det her......
--
#32 Sig til banken at du ikke har modtaget din pakke og gerne vil trække din betaling tilbage. Det er Call Me´s problem at pakken er blevet væk. Du kan også bare vælg at fortryde handlen.
--
ITX:
i7 4770k
Gigabyte 780
Bitfenix Prodigy
Skriv til CallMe på facebook hver dag
"jeg har betalt for en tlf. hvor er telefonen? eller hvor er mine penge?"
;)
--
Jeg har smidt en Email afsted til "Kundeservice Direktøren"
[email protected]. Så må vi se hvad det fører til..
--
#33 Det er på abonnement. Men jeg er meget tæt på at annullere ordren. Henrik larsen en sidste chance.
--
#32 hvorfor tager du fat i PostDk? Hvad har du da købt hos dem?
Det er CallMe som du har købt ved og det er stadigvæk deres ansvar at levere en vare. Så længe du bliver ved med at være mellemmand så sidder du med lorten. Så drop det og bed CallMe om at levere den købte vare eller bed dem ophæve købet.
--
#37 Som sagt højere oppe. Så kom jeg i kontakt med Post Danmark fordi jeg skulle høre hvor pakken blev af (før jeg fik at vide den var stjålet) Grunden til jeg så igen ringede til post Danmark, var fordi Call Me sagde jeg skulle. Men ja. Det er Call Me som skal fikse dette her og ikke Post Danmark ;)
--
Hva så, hva er status? Vi følger spændte med :)
--
#39 Status er at Call me siger de vil sende en ny. Det stoler jeg dog ikke på. Så vi må se hvor langt tid det mon tager lol ;)
--
#40 Hvis du ikke stoler på dem, så virker det på mig, ret tåbeligt, at være kunde hos dem ?
Var det ikke bedre at finde nogle du stoler på ?
--
#41 Det kan du jo have ret i, hvis jeg ikke stolede på dem da jeg købte. Mistroen er jo noget som er kommet efter denne episode.
--
#42, Hvorfor skulle de ikke ville sende dig en vare du kommer til at betale for? Det er det de lever af - kan godt forstå de tøver og venter på en udmelding fra PestDK og pakken rent faktisk er væk, eller om den dukker op og så bliver omdelt alligevel
--
Je suis Charlie - Vive La France
#43 Det skam ikke det som er problemet. Problemet var at jeg blev fortalt løgne ;) Men jeg håber der bliver fikset snart.
--
Oplevede noget lignede for 1½ år siden, da jeg bestilte en ny Galaxy S4. To dage efter afsendelsen forsvinder pakken i systemet og jeg bruger 8 dage på, at tvinge Telia til at annullere første handel og derefter oprette en ny ordre....laaaang kamp.
Efter 14 dage dukkede den så op hos Telia igen....men jeg fik jo en anden i mellemtiden.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.