Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Findes der ingen bil med DSG-gear og god økonomi?Af Guru Disturbed-Freak | 12-01-2014 17:40 | 11470 visninger | 55 svar, hop til seneste
Jeg har undersøgt markedet for biler i et stykke tid nu, og jeg kan simpelthen ingen bil finde med DSG gear, eller anden dual shift gearbox, og god brændstoføkonomi, gerne hvor den kører tæt på de 30 km per liter.
Kender I en fabrikant, der tilbyder det? Det tætteste jeg er kommet er en 23-24 km/l med en VW Polo --
For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar
Det er jo 2 modsætninger du snakker om. Rigtig god brændstoføkonomi (30km/l) hænger absolut ikke sammen med sådan en gearbox.
Ligesom du heller ikke køber en V12 for god brændstoføkonomi. Plus biler med god brændstoføkonomi bliver generelt solgt til en "lavere" pris, og DSG gearbox koster kassen og er ikke i stand til at hjælpe med at nå et godt brænstoføkonomi niveau. -- #1 Jo da, tror du tænker på en konventionel gearbox med en torque converter.. DSG kan give ligeså god brændstoføkonomi som manuelt gear..
Men selvom det var samtlige automatgear kan jeg fortsat ikke finde en bil med rigtig god brændstoføkonomi :( -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar Skoda Octavia kommer vidst lidt tættere på
http://www.skoda.dk[...]
Der er flere motorer med 7 DSG gear, som render 25-26 km/l. -- [ CX750M • GA-MA790XT-UD4P • Phenom II X4 955 • 4GB XMS 3 DHX • HD7870 XT ] Hvad er dit budget og dine præferencer, udover langt på literen?
Hvor mange km kører du om året? -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. #4 Altså vi taler bilklassen under de 300.000 :). Mindre biler, da jeg gerne skulle have den proppet med udstyr, og så holdes prisen lav. Og så kan jeg ikke rigtig fordrage manuelt gear, særligt i bykørsel er det røv irriterende at skifte gear :)
Km? Vel en 25000 årligt. Det kan godt være forskellen mellem 20 og 30 km/l ikke kan svare sig.. -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar Mener man kan få Golf Bluemotion med DSG gear. Den kører da over 22 pr literen.. -- D: Det er simpelthen ikke i det segment. Det er sjældent du ser Mikrobiler og andre til under 200.000 kr, som har lækre automatgearkasser. Det findes simpelthen ikke og er forbeholdt bilklasserne typisk over Golf-niveau. Det er lidt luksus og sådan en double-clutch gearbox er relativt avanceret og stadig ny at se i biler. Du kan bare se på Audi - de har først i deres nyere modeller implementeret deres DSG-gearkasse - som hedder S-tronic - i deres nye modeller fra 2012. Og det er endda ikke tilgængeligt for alle motorstørrelser.
Lur mig, om det ikke er at finde i en Polo eller lignende om nogle år. Sådan er det med teknologi i biler - at det lige så langsomt når de mindre modeller, hvor kravene fra en forbruger ikke er skyhøje, som i andre, lidt dyrere, modeller. -- Golf VII 1,6 TDI med DSG. Opgivet til 25,6 km/l.. Tror ikke du finder bedre.
Ellers er der Citroën C4 1,6 HDI med aut. gear (e6g). Opgivet til 26,3 km/l. Dog en lidt speciel gearkasse, som nok kræver lidt tilvænning.
Iøvrigt mht. brændstofforbrug ved DSG og manuel gear - de nye DSG gear kører efterhånden ret så økonomisk at der ikke burde være forskel.. -- Macbook Pro Retina 13,3 late 2013 - Haswell Intel i5 2,4, 4 gb ram, 128 gb SSD, Intel Iris gfx Ville klart tage en benzin model, når du ikke kører mere. Især hvis du skal have bilen længere end garantien dækker. Sådan en nymoderne dieselmotor kan koste dig MANGE penge.
#7
Kan godt være at jeg misforstår. Men man har altså kunne få en Polo med DSG i 3-4 år efterhånden. -- Her må man ikke skrive specs på ens computer, for så er man en blærerøv, hvis eneste formål er at vise sit lem. #7 Øhh Audi A3 kunne fåes med DSG gearkasse helt tilbage i 2008, altså 5(6)år siden? -- Mit setup; i7 3770 - 16Gb Kingston Blu HyperX - Asus GTX670 DC2 2gb - 500W Seasonic S12 - 120Gb SSD Intel 520 Ja kan godt ske.
Men hvis jeg var jer, ville jeg gå langt udenom de første DSG gearkasser. Det kan blive meget meget dyrt :-) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #11 Lige præcis. De første DSG'er kan slet, slet ikke sammenlignes med dem, som produceres og sættes i biler nu til dags. Desuden er kvaliteten ikke den samme, som DSG der sidder i større modeller.
Kan faktisk ikke forstå, hvorfor du vil have en "billigere" bil med en automatgear kasse. Så hellere bruge de 25.000 på noget andet lækker udstyr til bilen, som gør kørslen til en leg.
- Jo, det er da lækkert at have automatgear i by- og køkørsel, men samtidig er det også lidt en luksusting :-) Så personligt, ville jeg hellere skrabe flere penge samme, også eventuelt købe noget lidt bedre - så bare brugt med få kilometer på tælleren. Der gør man de KLART bedste køb. -- #0
Du kan tilkøbe det til visse modeller af Megane og Clio sport RS har det vidst fra standard.
Og før du siger Jamen de kører ikke så langt på literen!
Så hør lige mine to argumenter:
1. De tal der opgives fra producenterne kan du på ingen måde regne med, da de er beregnet udfra de bedst mulige betingelser
2. Tag og tjek denne video
http://youtu.be[...] -- Hold jer fra 7 trins DSG... der er ikke end problemer med dem. Transmissionen er ødelagt efter 30.000km -- Corsair 600T White | Asus ROG VI Formula | i7 4770K | 2 x EVGA Geforce GTX 780 3GB SC SLI |
Corsair Dominator 8GB | OCZ Agility 3 240GB | Er DSG gear altid automat gear? -- DSG fungerer som automatgear og har tilmed paddel shift og dermed friheden som manuel gear. -- Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz #17 Dette er dog ikke et manuelt gear, som det normalt ville være. Skiftene er stadig omdrejningsbestemt og man kan næppe komme over 3000 omdrejninger i en diesel ved brug af det manuelle. Det er mere end semi automatisk gearskifte som er gjort "manuelt". -- Merecedes A Klasse - ? Den nye har du set på den -- #13 man kan da ikke seriøst bruge top gear som kilde, man ved ikke hvad er sandt eller falsk i det program... -- #OP
Først og fremmest skal du gøre dig klar at du nok aldrig nogensinde kommer op på 30 km/l uanset hvilken nyere bil du vælger. Du trækker 20% fra, så har du et tal du kan stole på når du står ved standeren og fylder på. De tal er opgivet med én person i bilen på 60kg i en vindtunnel med 10 liter i tanken. Fordelen ved de høje tal er at din registreringsafgift bliver lavere, jo højere det angivne forbrug er.
For det andet så kører du som du skriver i byen, det trækker også ned. Du bruger aller mest brændstof under accelerering. Hvis du ikke kører mere end 25000 om året så kig efter en en polo/fabia/ibiza med 1,2 tsi (105hk) og dsg7. Jeg har været ude og trille i sådan en, og den motor er fantastisk. Den har 175nm drejningsmoment og det smadrer ikke dsg7 gearkassen.
De små biler som nævnt ovenfor vejer 1200kg. Mellemklassebiler som octavia, golf, a3 m.fl vejer 1400kg.
En benziner er billigere at anskaffe. Du kan bruge nogle af de penge du sparer på at købe mere udstyr eller fylde dem på tanken.
Jeg har selv haft en Octavia RS med 240HK. Fin bil, Stærk motor. Kan godt anbefale Skoda som mærke.
Seat Leon DSG til 580kr i halvårlig ejerafgift. 1122kg vejer den tør. Opgivet til 20,8 km/l. Den triller nok reélt 18 km/l. http://www.bilbasen.dk[...]
Skoda Octavia DSG til 580kr i halvårlig ejerafgift. 1300kg vejer den tør. Opgivet til 20,0 km/l. Den triller nok reélt 17 km/l. http://www.bilbasen.dk[...]
To gode bud.
// Martin -- SKAL det absolut være DSG? kan det ikke bare være automatgear?
Nissan LEAF - 200 km/optank-el -- Sendt fra min Amiga 600 #16
Har du selv læst linket? DSG er et elektronisk styret manuelt gear uden koblingspedal (nogen vil nok strække sig og kalde det for et automatgear) -- http://www.l0rn.nu[...] Du kan prøve denne beregner fra FDM. så kan du nogenlunde regne dig frem til de årlige udgifter på hhv. diesel og benzin. Hvis det primært er bykørsel, og kortere ture så vælg en med benzin.
http://www.fdm.dk[...] -- Amiga forever. TL;DR...
Kan ikke lige overskue nogle af de meget lange svar der allerede i er tråden, så jeg ved ikke om en mekaniker allerede har været her og svare, men nu får du i hvert fald lige en historie omkring DSG-gear fra en mekaniker:
Hold dig væk fra det! Det er nok den korteste, og mest præcise måde jeg kan sige det.
For at være lidt mere seriøs, og rent faktisk argumentere for, hvorfor jeg vil fraråde det, så har DSG-gearkasserne stadig en lang række sygdomme, som de ellers burde have fået styr på for længst. Der har været rigtig mange tilfælde af særligt VAGs (Volkswagen, Seat, Audi, Skoda, Bugatti, Porsche) 7-trins DSG-kasser som brækker sig, og kombineret med lige netop TDI motorerne kommer der en anden kritisk komponent med i spillet, nemlig deres dobbelt-masse svinghjul (DMF).
VAG har hele tiden holdt fast i, at DSG-kasserne er påfyldt LifeTime olie, og at der ikke er behov for service med eks. skift af olie eller andet. De skulle så at sige være vedligeholdelsesfrie. Dette holder bare ikke i praksis, da gearkassen er udsat for nogle ekstreme arbejdsbelastninger under meget skiftende forhold og dette er med til at reducere oliens molekyler, og fjerner dermed oliens smøreevne. Dette gælder for alle slags olie i øvrigt.
Som jeg skrev før, er særligt deres 7-trins DSG-kasser hårdt ramt af problemer, som eks. at kassen alt for hurtigt skifter op gennem gearene, så allerede ved 50 km/t er kassen i 7. gear og motoren sejtrækker, samt de er også kendt for IKKE at skifte gearet, før motoren snurrer rundt med 4-6000 omdr. pr. min. og dermed er i nærheden af det "røde område".
Disse ekstremer er med til at kraftigt forringe oliens bæreevne og dermed smørende/kølende egenskaber.
Det har vist sig, efter mange lange slagsmål med VAG, at der for det første er fejl i softwaren på gearkasserne, dette er der meget få værksteder der stadig kan klare, og så er olien i sig selv et problem. VAG påfylder kasserne med fuld-syntetisk olie, men denne har vist sig at være utilstrækkelig, så der er nu en servicemeddelelse ude fra VAG om, at bilerne med de pårørte kasser skal til service, og have skiftet olien ud med en mineralsk olie i stedet for, samtidig med at softwaren skal opdateres.
Den anden komponent jeg nævnte, som især er fremme ved diesel-bilerne, er DMF-hjulet. Et normalt svinghjul er en massiv jernkerne, men DMF-hjulene er, som jeg skrev, altså dobbelt-masse. Altså er det to hjul der skal sættes i omdrejninger. Fordelen ved DMF-hjulet er, at det er i stand til at absorbere motorvibrationer, da de to svinghjul er affjedrede i forhold til hinanden. Problemet ligger i kvaliteten af DMF-hjulene. De er slet ikke stærke nok til at tåle vibrationerne, og slet ikke fra diesel-motorerne, så de rystes bogstavelig talt i stykker af motoren under kørsel.
Altså er det ikke unormalt at DSG-kasserne havarerer med smadrede tandhjul til følge, samt at DMF-hjulene splittes ad pga. motorens vibrationer.
VAG er meget glade for begge dele, og derfor er du lidt på herrens mark her. Et DMF-hjul koster typisk i omegnen 20-30.000,- at få skiftet, og en DSG-kasser koster snildt på den anden side af 50.000,- når den havarerer. Og så snakker vi ikke om alle de værkstedsbesøg du kommer til at have generelt med bilen.
Jeg så en foreslog PSA-gruppens E6G gear, og igen må jeg på det kraftigste råde dig til at lade være! Der er tale om en helt normal gearkasse/kobling, som bare er blevet udstyret med en skifterobot. Problemet er, at robotten skifter gearet meget langsomt, og så er dens ind- og udkobling så hård og kontant, at du under acceleration bliver kastet frem og tilbage i sædet... Når den er i gear bliver du naturligvis presset bagud, men når robotten kobler ud kommer det meget kontant, så du bliver kastet frem mod rattet, men inden du ligesom rammer det, så er gearet skiftet og robotten slipper koblingen igen. Dette gør den så hårdt, så du endnu en gang kastes tilbage i sædet pga. accelerationen.
Næste problem med E6G er, at det sidder på en sådan måde på de fleste gearkasser, at det er meget udsat for vind, vand, salt og andre udefrakommende påvirkninger, og selve automatikken koster en mindre formue.
I mine øjne er der to typer automatgear som er noget værd, og det ene af dem er heller ikke helt lækkert endnu, da der stadig er nogle småproblemer med dette, men det er det helt klassiske, hydrauliske automatgear som altid har været brugt, og som bare virker såfremt man husker at få det serviceret. Og så er det CVT-gearet (Continous Variable Transaxle) som bl.a. Nissan og Honda bruger. Som jeg skrev før har CVT stadig nogle småfejl, men komforten med CVT er helt ubeskrivelig. Teknikken er ligesom den man kender fra moderne knallerter/scootere, altså er det et bånd der kører mellem to aksler, og på disse to aksler er der nogle justerbare konusser. Det betyder reelt set, at gearet er "uendeligt" da det ikke længere er afhængigt af en udveksling i nogle tandhjul. Derfor mærker du heller ikke gearskift med CVT, da der reelt set ikke er nogle skift. Her reguleres de to konusser konstant, og dette er med til at give et konstant træk ved en konstant motorhastighed.
Se evt. en video af hvordan CVT fungerer her: http://youtu.be[...] -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU #26 Man læser dog også om en masse med gode DSG erfaringer, hvorfor tænker du nogle ingen problemer har mens andre har masser? Og kan man eksempelvis købe DSG 6 gear og ikke have problemer, eller er der også problemer med den?
Burde softwareproblemer ikke løse det du nævner? Ved du om det er det samme på nye modeller?
Yderligere så har jeg kigget på Honda Civic, men dens automatgear er kun listet til 15-16 km/l, hvilket jo er meget lavt vil jeg mene. Generelt er deres benzinmotorer vidst lidt uddatterede ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, mens VWs EA211 vidst er helt ny -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar #27 Problemerne med DSG-kasserne har desværre ramt meget forskelligt og tilfældigt. Mig bekendt er der ikke fundet nogle bestemte mønstre eller kørselsadfærd som har været fælles for dem der har haft problemer med dem.
Jeg ved ikke om 6-trins DSG-kassen er lige så slem, men 7-trins kassen er meget hårdt ramt af fejl og problemer, og det er også den mest populære kasse herhjemme, derfor også den der ses flest fejl på.
Hvad angår VAG's motorer generelt, så har jeg desværre ikke meget tiltro til nogen af dem, slet ikke når jeg hører fra andre mekanikere hos netop VW, hvordan de laver 3-4 motorskift om ugen, på alt lige fra 1,4 TSI motoren, til den store W12'er der ligger i Tuaregen.
Jeg kan bare se hvor mange fejl vi ser på VAG-biler generelt der hvor jer er, kontra mange andre mærker. De mest fejlbehæftede biler er VAG-gruppens, franske og italienske biler. I shit you not... De sydeuropæiske biler er bare ikke bygget til vores klima, og så er kvaliteten af dem helt generelt bare ikke lige så god.
De mærker vi ser færrest fejl på, er Toyota, Honda, Suzuki, Lexus, Nissan og BMW. Generelt set er de japanske mærker blandt nogle af de mest holdbare vi ser, og kvaliteten på dem er også bedre. Nissan er dog ved at ændre sig til det dårligere, og det er fordi meget af bilen inden under er fransk lige så snart den er udstyret med en diesel-motor. -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU Har en Polo 1,6 TDI med DSG7 fra dec 2012 (mæ higline,lædersæder og andet tungt indmad)
Jeg køre omkring 20km/l ved længere ture på motorvejen v 130-150kmt.
Ved 160kmt om natten hedder det 16-18km/l.
Har "kun" kørt 31.000 i min, og har ikke oplevet probs med min DSG7. Tilkøbte os 2 års ekstra garanti. Har dog hørt at VW tilbage kalder alle DSG7 for at skifte til mineralsk olie, istedet for syntetisk. Men min køre altså upåklageligt...
Jeg kom fra en Altea 2.0tdi DSG6 (pumpedyse). Den var ca. lige så økonomisk på motorvejen... -- En DSG gearkasse hører til i en racerbil. Total ligegyldigt i en diesel slæde udover dyr rep hvis den ikke bliver vedligeholdt. -- #28 Ingen af de mærker du nævner der har dog gode automatgear. Civic er listet til 15-16 km/l eksempelvis. Nissan har deres Note, men det er sgu også en kedelig vogn :). Har du nogle anbefalinger?
#30 Kender du til biler med andre typer automatgear som kører langt på literen og med fin acceleration udover DSG? -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar Min svoger har en Seat Altea XL 1.9 tdi med dsg (6 går jeg ud fra).
Vognen er fra 2009 og har gået omkring 180.000 km, han har ikke haft nogle problemer overhovedet, han har dog valgt at skifte olie i gearkassen pr. 40.000 km, ved ikke om det kan være skyld i han ikke har haft nogle fejl på hans ?
Han kører omkring 19 km/l i snit, det synes jeg er ok for den bil. -- "Silence is golden when you can't think of a good answer" #31 Du får det til at lyde som om det er DSG gearkassen skyld at de kan køre langt på literen? -- HO, HO, FUCKING HO! jeg ville nok vælge at oprette sådan en tråd på bilgalleri.dk
men fair nok.. -- MAXIMUS IV GENE - i5 4570K - Corsair Dominator Platinium 16GB 1866Mhz - Gigabyte GTX670 - Creative Sound Blaster Z-Serie - Fractel Design Define Mini #33 Af de billigere mærker (dvs ikke BMW fx) er der ingen, der tilbyder ikke-DSG automatgear, som samtidig har god brændstoføkonomi af hvad jeg kan finde. Så det er mest en observation :)
#34 Det ville da være dumt, hvis du læser tråden vil du se hvor mange gode svar jeg har fået :) -- For all sad words of tongue and pen, the saddest are these; it might have been.
Ryster på hovedet hver gang jeg læser gamer bærbar Der er ikke ret mange af de japanske mærker der har dobbeltkoblings-gearkasser
Toyota/Lexus har normal auto og CVT gearkasser (i hybrid modellerne)
Ford har også deres Powershift som er det "samme" som DSG -- Der findes de lidt ældre VW lupo 1,2 tdi (også kaldet Lupo 3L, da de kan køre 33 Km/l), de har ikke DSG-gearkasse men istedet Tiptronic.
Tiptronic er er faktisk en normal gearkasse, med den undtagelse, at gearkassen selv styrer koblingen. www.eurobiler.dk[...]
Lupo'en er udgået af produktion, men istedet har VW lavet en 2 personers diesel-hybrid der bruger 0,9 L diesel pr. 100 km! Læser man på Wikipedia om Vw XL1, så står der at det er en koncept bil, men jeg har hørt at den skulle blive sat i produktion :)Bilen har DSG.
http://en.wikipedia.org[...]
Og bare for at gøre det klart, så kan en bil med DSG-gearkasse køre længere på literen, da der er en computer der fortæller gearkassen nøjagtig hvornår der skal skiftes gear. -- Lupoerne havde også deres problemer :P
og det blev ikke bedre af at der var meget få der forstod at skrue i dem ;) -- #38 Ja - enig. Men selve motoren er yderst fin, da hele motoren er lavet af aluminium - modsat andre biler, hvor selve blokken er lavet støbejern og cyl/top er lavet i aluminium.
Og som bekendt, så udvider aluminium og jern sig forskelligt under varme. Men da det hele motoren er lavet i aluminium på Lupo'en holder de meget bedre. -- #39 Problemet i Lupo 3L'en er dens manglende starter og generator, som i stedet er bygget sammen med svinghjulet. Det er et rigtig problematisk system, da det er langt mere kompliceret end hvad godt er.
Når der er brug for at starte motoren, sendes en strøm gennem spolen langs svinghjulet, og dette laver svinghjulet om til en elektromotor der starter motoren. Når den er igang, fjernes spændingen fra spolen, og svinghjulet får tilført en spænding i stedet, hvorved strømmen "vendes" og svinghjulet nu fungerer som ankeret i en generator, og dermed lader batteriet op. Det næste bliver så den generelt "ringe" kvalitet af VW's biler med diverse komponenter, der burde holde, og som bare ikke holder.
#25 Har du nogen sinde prøvet en BMW med automatgear? Eller Lexus? Det er nogle af de mest lækre automatgear der findes. BMW har jo deres steptronic i dag, altså fuldautomatisk kasse med mulighed for selv at skifte ved at skubbe pinden frem eller tilbage, eller endda med flappy padels (rat-skiftere).
Lexus gearet er ikke lige så "smart", men der er bløde og rolige gearskift, omend de slet ikke er lige så hurtige som hvad DSG kan, men ok, DSG har jo altid det næste gear klar, der skal bare omkobles mellem de to højgearsaksler, inden det sendes afsted til udgangsakslen. -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU #28 De mest fejlbehæftede biler er VAG-gruppens
Hvad bygger du den udtalelse på?
http://www.autobutler.dk[...]
De eneste officielle tal lyder på, at der er fejl på ca. 3,7% af de solgte DSG gear.
http://jyllands-posten.dk[...]
Det svarer til ca. 32 af de 869 biler der pt. er til salg på bilbasen. Af de 32 er X formentlig blevet lavet på garantien, Y har fået kulance og C har selv betalt.
Når samtidig at VW erkender problemet, så ville jeg ikke være nervøs for at købe en bil med DSG - når bare den har overholdt sine service hos et aut. værksted.
http://www.fdm.dk[...] -- Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz #40 Så meget er jeg ikke inde i de svage punkter der er hos Lupo'en :) Jeg ved bare at den - efter min mening - kører super godt. Selv om det kun er en 1.2 tdi, så har det et meget fint moment, med fine mellemaccelrationer. -- #41 Det er min opfattelse ud fra mit erhverv som mekaniker. De biler vi ser flest fejl på, kommer fra VAG-gruppen. Kigger jeg i vores database over bulletiner (Kendte fejl og afhjælpning af disse samt sericemeddelelser) så har jeg i snit 45 bulletiner på en bil fra VAG koncernen, 30 på hhv. de franske og italienske mærker, men sjovt nok på en bil som en Honda Accord fra 2008 ligger der 5 bulletiner. Toyota har i snit 10 bulletiner og det samme med næsten resten af de japanske mærker. -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU #43 det fortæller da ikke noget om hvor ofte fejlen fremkommer? -- Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz #43 nærmere at de har en løsning på mulige problemer - hvorimod Honda ikke aner hvordan de skal løse deres ;) -- Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz #44 Nej, jeg snakkede heller ikke om DSG-fejlene alene, men om den generelt ringe kvalitet og høje fejlprocent hos VAG gruppens biler. De laver flotte biler der for det meste kører godt, men deres kvalitet er ringe, og der er alt for mange fejl på bilerne, især i forhold til den pris du betaler for dem.
Jeg er ikke på et mærkeværksted, men det er ikke for sjov at vi altid har et sæt bærearmsbøsninger hjemme som passer på Golf/Polo/TT/A3/Fabia og jeg kan ikke huske hvilke modeller mere der kører med de bøsninger. Det burde bare ikke være nødvendigt, og det er sådan set det, der er min pointe.
Sorry to say, men VAG-gruppen er bare blevet alt for store, og det har betydet at deres dele er blevet for dårlige... Det er jo ikke for sjov, at de sætter produktionen af deres egne komponenter i udbud internt i koncernen. Den fabrik der tilbyder at lave det billigst får ordren. Så selvom der står Audi A4/5/6 på bilens emblemer, så er gearkassen måske lavet hos Skoda, instrumenterne hos Seat, noget af kabinen hos VW og karossen hos Audi selv.
#45 Eller at der er meget få fejl på Honda eller andre asiatiske mærker. -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU --
Sidst redigeret #46 er med på du snakker fejl generelt. Jeg synes bare din påstand var udokumenteret og modstridende med de diverse artikler man kan finde på nettet. -- Intel i5-2500K @4.1GHz
Gigabyte GA-Z68XP-UD4
MSI N760 TF 2GD5/OC @SLI
G.Skill Sniper 8GB DDR3 2133MHz #47 Min påstand er ellers velargumenteret i #28. Det er lidt sværere at dokumentere mine personlige erfaringer fra mit job.
Mange af de fejl jeg ser, er netop den slags fejl folk og dermed pressen ikke skriver om, da det er en "nåh okay"-fejl. En bøsning er en sliddel, men når den kun holder 6 måneder på en VW, hvor jeg har set andre mærker hvor deres bøsninger er over 6 år gamle, og intet fejler.
På VW Passat 3B/Audi A4 B5 kan man købe hele kits der indeholder samtlige bærearme og bøsninger til fortøjet, fordi de skiftes så tit. Bremselys kontakter der konstant skal skiftes, fejl på div. el-komponenter og følere ude i motorrummet. Elektro-hydrauliske servostyringspumper og styreenheder der går i stykker og skal udskiftes...
Nu er det heldigvis længe siden vi havde en servo-sag sidst, men den sidste vi havde inde, der var de dele bilen kørt med udgået, så den skulle ombygges til et andet system, det er så fair nok, men det krævede bl.a. en udskiftning af tandstangen, fordi den gamle tandstang ikke var kompatibel med den nye model pumpeenhed.
Disse fejl hører man ikke om, da det er mindre alvorlige fejl som bare er til irritation. Det er derfor jeg skriver, at VAG-gruppens, franske og italienske biler generelt er de mest fejlbehæftede vi ser ude på vores værksted. -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU #49 Fordi folk ikke gider brokke sig over de her "mindre" fejl der altid er på dem. Men vi ser dem bare altid som værksted, og netop derfor mener jeg at kvaliteten er for ringe på bilerne.
I går havde jeg en Q5'er forbi, kørelyset på den var gået i den venstre forlygte, men da det er LED, er det ikke noget vi lige kan skifte.
Jeg mistænker, at det er en dårlig forbindelse et eller andet sted i forlygten, men her er bilen designet og sat sammen på en sådan måde, at jeg er nødt til at afmontere forlygten for at fejlsøge på den specifikt. For at jeg kan afmontere forlygten, er jeg umiddelbart nødt til at hive forkofangeren af. Dette er så bare bare et design fuck-up af de store, at det ikke er lige til at fjerne hele lygten, men jeg undrer mig mere over, hvordan sådan en fejl kan opstå i lygten i første omgang. Jeg kunne forstå hvis en enkelt LED var død, men her er det samtlige LEDs til kørelyset i den ene side af bilen. -- //Fenix -your friendly neighbourhood moderator!
-FFHAU #50
Jeg ved at en nyere Toyota Avensis har det på helt samme måde ;)
Sådan er det når designeren bestemmer og ikke har en tekniker inde over! ;)
De tænker ikke altid på funktionaliteten i det.
Jeg er selv hardware tekniker og kan da sige, at det er ikke alle maskiner, mest laptops, der er designet til at skulle have udskiftet hardware ;) -- Ja det er en gammel tråd denne her, men dem der påstår at DSG6 gearet er noget møg, er fuldstændigt galt på den. Der var bestemt heller ikke fejl på de første gearkassser. Sålænge de får et olieskift (de kører oiliebadet kobling), hver 60000 km, så kører de stort set evigt. Tænk på at det er en helt traditionel manuel gearkasse, der blot har fået 2 koblinger det styres af noget automatik.
Flere skriver også at DSG får brændstoføkonomi til at gå fløjten. Intet kunne være mere forkert. Faktisk kører mange modeller med DSG længere pr. liter end de samme med manual gear.
Sikke en gang enorm fejlinformation. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 50.000km indtil nu på DSG7, Skoda Octavia. Absolut ingen problemer, kører fantastisk, 7. gear ved 50 km/t kan jeg da i hvert fald afkræfte. Brændstoføkonomi aner jeg faktisk ikke :) -- Sidst redigeret 27-02-2019 10:39 Jeg har også en Octavia med dsg7 fra 14 som har rundet de 180.
Kører Ca 120 km om dagen, hvor 50 af dem på motorvej.
Mit long time forbrug ligger på 21.9 mod opgivet 25.6 -- Toyota Prius 83kl/m literen og automatgear :) -- R5 1600 @3,85GHz | Asus Prime X370 | Asus Strix 1080 | 16GB DDR4 @3000MHz
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|