Ved ikke med GB, men DE er medlem af EU - mener der er ensrettede regler i EU.
--
MacBook Air M3
Jeg handler meget på både Ebay og Amazon, efter brexit er jeg blevet opkrævet told 4 gange - for forsedelse hvor jeg allerede har betalt told og moms på. Så jeg hra droppet alt uk webhandel. Det er bare for bøvlet
Amazon.de er bare at kontakte dem, så får du en fragtlabel, næsten nemmere end DK webshops, eneste ærgerlige ting, er at ens penge går til jeff bezos. Jeg ville ønske at jeg kunne købe de stumper jeg skal bruge i danske butikker
--
---misc for life---
Jeg synes faktisk Amazon RMA virker ganske udmærket. Jeg har prøvet at lave RMA hos Amazon Spanien og Amazon Tyskland.
Man opretter en sag, får et nummer, får en fragtlabel og så kan man aflevere i en pakkeshop. Jeg fik en DHL fragtlabel begge gange, men jeg kunne aflevere i alle Bring pakkeshops, så det var ligetil.
Mht. reklamationsret så har du det jf. EU bestemmelser, men det er jo ikke ensbetydende med at det er ligetil. Hvis det er en meget dyr vare, så overvej lige hvor risikovillig du er.
Hvis det er en vare til fx. 10.000kr ville jeg ikke købe den på Amazon hvis besparelsen kun er 1000kr. måske hvis jeg kunne spare 2000+ ville jeg købe på Amazon. Ellers ville jeg ikke tage "chancen".
--
Handels stats: B/W liste score: +47/-0 og samme bruger i 20+ år.
Sidst opdateret d. 19/07-2024
#3 Jeg er lidt enig med dig: jeg er heller ikke så tilbøjelig til at købe ting til >2000 kr på Amazon.
Men ved eftertanke: jeg har nok handlet med flere små butikker hvor RMA ikke nødvendigvis ville løbe mere smertefrit ....
Mine RMA sager med Amazon har været overraskende positive. Senest fik jeg en retur label, og pengene returneret da pakken med retur-label var skannet ind ved pakkeposten.
--
Amazon.de er efter min mening langt bedre end danske butikker, når det gælder retur af varer, selvom man har prøvet/brugt dem, samt ved RMA sager. Jeg har altid bare fået pengene retur, ofte inden de har modtaget varen. Dog har jeg ikke prøvet en dyr (2000 kr+) vare endnu, som går i stykker efter de første 30 dage og ej heller om de er lige så (ulovligt) insisterende som danske butikker på, at en vare skal sendes til reparation tre gange, selvom købeloven siger, at det er forbrugerens valg, om man vil have varen repareret eller få en ny vare.
--
Med selve Amazon er der aldrig nogen problemer. - Det er straks værre hvis ikke ser sig for og får købt noget som ikke er Fullfilled by Amazon (Marketplace) - så er den enkelte sælger du skal lege retur og rma med
--
Hm, hvis RMA gennem Amazon skulle blive bøvlet: jeg tænker, at man måske kan kontakte producenten og gøre brug af sin producentgaranti, så længe du kan fremvise kvittering for købet, også selvom det fx er Amazon? Det forudsætter selvfølgelig, at producenten giver garanti på produktet, hvilket er frivilligt, hvorfor man nok må kontakte den enkelte producent og høre ad.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 09-08-2024 11:40