Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
PostNord driver folk til vanvid.Af Maxi Supporter Dan R. Hansen | 11-01-2024 11:41 | 5232 visninger | 83 svar, hop til seneste
Hej.
Jeg har lige brug for at lufte min frustration og spørge til råds angående PostNord.
Sagen er den, at jeg har fået sendt en lille pakke fra Kina, som PostNord har overtaget ved ankomst til Danmark. Nu har den stået stille siden den 2. januar og jeg har ikke modtaget nogen opdatering, besked eller tracking-nummer fra PostNord.
Jeg kontakter da lige PostNord og spørger til råds. Det troede jeg i hvert fald at jeg kunne. MEN DET KAN MAN IKKE!!!
Man kan IKKE ringe til dem! Nummeret givet på deres side er kun forbehold specialt registrede personer som er blevet undladt at bruge digitale systemer.
Du skal installere en app! Du skal oprette en bruge for at kunne "chatte" med PostNord inde i deres app. Det gør jeg så.
Du skal MIT ID registres for for at kunne chatte. Godt så, der har jeg nu gjort.
Nu kan jeg endelig få hjælp. Men nej, jeg bliver mødt med en chat-bot der kun giver mig et lille udvalg af muligheder som jeg SKAL vælge.
Jeg vælger emnet om at spore min pakke, hvorefter botten spørger om tracking-nummeret. Jeg giver den mit nummer fra AliExpress. " Jeg kan ikke fidne noget på dette tracking-nummer" siger botten.
Den giver mig nu 3 valgmuligheder:
1. "Jeg vil gerne prøve at at taste nummeret igen"
2. "Jeg vil gerne tilbage startmenuen"
3. "Jeg fandt svar og forlader nu chatten"
Hvad fanden er det her?
Der er IGEN måder hvorpå jeg kan komme i kontakt med PostNord for at få dem til at forklare hvorfor min pakke er frosset inde hos dem.
Du kan ikke engang komme igennem det første trin fordi botten forlanger et gyldigt PostNord tracking-nummer, hvilket de har ikke har givet mig.
Men det er hele grunden til at jeg vil i kontakt med dem!
HVad skal man stille op med dem? Hvad kan man overhovedet gøre? --
Hvis du gad læse lidt på tingene så er der strejke i Tyskland pt hvor din pakke ofte skal igennem
Derudover oplyser post nord der er store vanskeligheder og forsinkelser grundet vejret ( denne besked erbførst fjernet idag(
Dit kina krams skal nok komme på et tidspunkt og hvis det var så vigtigt for dig få det inden for 2 dage kunne du ha handlet lokalt. -- jep jep venter en lille md eller 2 så kommer den nok :D -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG,RTX 3080 MSI
Jeg handler rigtig meget på Ali. Selvom der står i deres tracking system at pakken er i Danmark, så er det ikke sikkert den er det. De pynter på deres tracking. Det kan ofte se ud som om den er klar til levering, men så er det bare fordi den er landet i feks Holland og skal pakke som der. -- men er det EL,så hold øje med din email,så skal du bruge den app til at betale med du lige har lagt på din tlf -- asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18
1000W ROG STRIX ROG,RTX 3080 MSI
#1
"Hvis du gad læse lidt på tingene så er der strejke i Tyskland pt hvor din pakke ofte skal igennem".
Er der nogen pointe i denne nedladende kommentar, eller er det personlig for dig?
Min kritik er jo af deres system, men jeg tvivler på at du faktisk læste hvad jeg skrev, for din nedlade kommentar rammer jo helt ved siden af.
#2
Ja, man ved aldrig
#3
Det har du ret i og det kan være en mulighed. -- Sidst redigeret 11-01-2024 12:02 Nææh jeg synes egentlig ikke de driver mig til vanvid.
Jeg har mere eller mindre kun positive oplevelser med PostNord.
Måske du bare skal væbne dig med lidt tålmodighed. Og hvis tålmodigheden er ikke eksisterende, så vil jeg anbefale at bestille inden for EU næste gang, så plejer det hele at gå lidt hurtigere ;) -- #1
Du skriver:
Hvis du gad læse lidt på tingene så er der strejke i Tyskland pt hvor din pakke ofte skal igennem
Tråd opretter skriver følgende:
Sagen er den, at jeg har fået sendt en lille pakke fra Kina, som PostNord har overtaget ved ankomst til Danmark. Nu har den stået stille siden den 2. januar og jeg har ikke modtaget nogen opdatering, besked eller tracking-nummer fra PostNord.
Du behøver ikke skrive hvad der sker i tyskland når postnord i danmark har fået pakken, tyskland er irrelevant når postnord i danmark har fået pakken
Kom nu PostNord! på facebook kan man læse om mange der har problemer med postnord, det utroligt ingen politikkere gør noget ved det, men de for måske kørt deres pakker hjem til deres adresse i en taxa ?
Måske du for et brev (selvfølgelig med postnord) om hvad du skal betale i håndteringsgebyr og moms før de sender din pakke videre, hvorfor skulle de sende den til dig før du har betalt for håndteringsgebyret og moms ? -- Sidst redigeret 11-01-2024 12:10 #9
Tak gasolin. Hans problem er at han ikke kan holde hans indre had til andre under kontrol. Så han skriver en hurtig nedladende kommentar uden at tænke over hvad han egentlig gør. Folk som ham kan ikke opføre sig som en voksen.
Det er OK ikke at kunne lide mig, men det er absolut taber agtigt ikke at kunne holde sig selv "cool" når der ikke er nogen grund til at tabe hovedet. -- 9 virkelig? Du tror kun det giver problemer i tyskland? Du tror ikke også vejret har spillet en kæmpe rolle?
Og tænker de har blokeret netop for ikke blive spammet for opkald fra curling generationen
Derudover så hvis du intet kan finde på dit Tracking er den med stor sandsynlighed ikke kommet til danmark( har selv lige oplevet samme med en temu pakke)
Og ellers er den sgu nok sendt som alm brev som de så ofte gør og havner i din postkasse om en uges tid...
Mit had? Jeg kender dig ikke og modsat dig bliver jeg ikke personlig sidder kalder en anden bruger taber fordi jeg ikke får det response jeg håbede på.
Morale er godt dobbelt morale dobbelt så godt -- jep jep --
Sidst redigeret 11-01-2024 12:13 #11
Bemærk hvad #3 skrev. Det er den rette tilgang, som faktisk kan forklare mange ting, da jeg som udgangspunkt går ud fra at PostNord har overtaget pakken.
Du i stedet angriber personen. -- Nu kan den sikkert godt være kommet til danmark når tolden,skat har fået den, tror postnord er for doven til at køre f.eks ned til tyskland og hente pakken, så frem den har været igennem tyskland har dem der havde den i tyskland nok afleveret den til tolden,skat, i danmark.
Dog tror jeg hvad mest sandsynligt er at den er kommet med fly fra kina til danmark, hvis den er købt i kina og ikke bare igennen f.eks amazon.de hvor pakken,varen kommer fra kina -- Skulle vi nu ikke liiige give OP plads til at lufte sin frustration?!
De fleste af os, har prøvet at sidde i samme situation - et informationsmæssigt sort hul - hvor man hverken kan komme frem eller tilbage. Dét er monster-irriterende! --
Rosendahl og jeg har en on-going romance med PostNord.
Overordnet foretrækker jeg PostNord, men de synes at bryde sig mindre om Rosendahl.
Sidst jeg solgte manden et grafikkort, sendte de det til Tyskland, for så at returnere det til mig, så jeg kunne sende det til Billund én gang til.
Den 28/12 2023 sendte jeg Rosendahl endnu et grafikkort, det er så returneret til mig dags dato.
Ingen opfølgning på mail - man skal selv holde øje med det via T&T.
Jeg er med på at de kristnes traditioner kan sætte hele samfundet på standby i en periode og at vejret er en faktor - men jeg begynder så småt at overveje om man skulle kigge efter en anden transportør.
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL --
Sidst redigeret 11-01-2024 12:29
I tillæg;
Jeg forsøgte at komme igennem til PostNord mht. det kort de sendte til Tyskland, idet jeg ikke ville betale porto endnu en gang.
Den mail besvarede de cirka tre uger senere - dog havde de inkluderet et gavekort til... hvad var det.. noget kage-butik..? jeg kan ikke huske det.
Jeg havde foretrukket en pakkelabel, men lad nu det ligge. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #23
Hvem er denne Rosendahl? :P --
24
Det er heldigt for dig at dit nick ikke er Comicsdk - så havde du fået fire ugers ban på stedet. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL Har lidt en fornemmelse af at alle kina-pakkerne er nedprioriteret hos PostNord, har selv en røvfuld pakker liggende hos dem som stadig afventer sortering og omdeling fra pakkecentralen, men givet det dårlige vejr, og de generelle trælse situationer (Tyskland strejken, Houthi spaderne omkring Suez) har jeg bare affundet mig med lidt længere ventetid. -- Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
29
En HOL-bruger der mest er at finde i Køb/Salg her på siden.
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL --
Sidst redigeret 11-01-2024 12:39 #31
Jeg tror også at de nedprioritere Kina pakker, da de ej heller tjener noget på dem? Men der er ikke rigtig nogen måde at bekræfte det hos PostNord, da Kina tracking-nummeret ikke er gyldigt i deres system. -- #32 OK, så er jeg med. :P -- #31 Ja, det er nu spøjst, at leve i et informationssamfund og så være overladt til antagelser om dette eller hint.
:) -- Jeg er i samme situation. Jeg kan dog nu se at den er ved at blive klargjort til levering. Det tog kun 1 uge at komme fra Kina til Sverige og gå igennem toldbehandlingen (den var under beløbsgrænsen for told og moms var opkrævet af afsender) men det har så taget 4 uger at komme fra Sverige til Fyn. Ifølge den flinke dame hos Told, havde de set pakker fra Kina ligge hos PostNord 1-2 måneder inden de blev leveret. Tror Told får mange opkald fordi PostNord's kundeservice er et scam -- #37
Lange ventetider er trælse, men overkommelige. Men hvis man er 100% efterladt i mørke, uden opdateringer af nogen art, og deres "kundeservice" er ikke eksisterende, så er det svært at vente. Får man ved ikke om der er noget galt, om der er noget man skal/skulle gøre, om man skal venter en måned ekstra eller måske skal man vente for evigt, da pakken faktisk er forsvundet.
Der store spørgsmål er; Hvornår er det rette tidspunkt at (forsøge) at kontakte dem på? Efter en uge? En måned? -- Sidst redigeret 11-01-2024 12:52
Umiddelbart skal der være en stor besparelse og det skal være svært tilgængelige varer i Danmark, hvis jeg skulle overtales til at vente fire uger eller mere på varer fra Kina.
Der må være et eller andet jeg overser. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #0 I forhold til min erfaring med de 20+ pakker jeg har bestilt fra AliExpress i løbet af de sidste par år, så er det tracking nummer du får fra AliExpress ikke nødvendigvis det tracking nummer din pakke benytter sig af ved post nord.
Derudover hvis der på AliExpress står at pakken er ankommet til destinationslandet, så er det heller ikke ensbetydende med at den er kommet til danmark (ofte betyder det at den er kommet til holland).
Hvis du har post nord appen, så får man oftests (ikke altid) besked heri når postnord overtager pakken. -- 3700X - Gigabyte X570 I - Dark Rock Pro 4 - Intel 660P M.2 1TB - Vengeance LPX 3600 C18 - 5700 XT Red Devil - SF750 Platinum - Define Nano S - CU34G2X #40
"tracking nummer du får fra AliExpress ikke nødvendigvis det tracking nummer din pakke benytter sig af ved post nord."
Det er præcist det problem jeg oplever. Alt hvad jeg ville, var at høre dem ad om hvad der foregik og om de eventuelt havde et "internt" PostNord tracking-nummer som jeg kunne benytte til fremtidige opdateringer. jeg ville bare sikre mig at det ikke var en fejl og at pakken ikke var på at posthus hvor den ventede på at blive hentet.
Men man kan ikke komme nogen vejene med deres bot i "kundeservice app". -- Sidst redigeret 11-01-2024 13:02 Jeg skulle også sende en pakke til Kina, hvor jeg havde oplyst forkert Told oplysninger. Det blev lige til 750 Kg istedet for 0,750 kg.
Kan ikke huske hvor jeg fandt det, men jeg fik da ringet og skrevet til dem, med held.
Min vare sad dog også fast i grænsen til Danmark i 4 uger, da jeg så skulle have varen tilbage igen. Det var en RMA sag. -- I5 2500K 3.3 GH--P8P67 PRO--GTX 670--Samsung 840 500 GB--Western Digital Black 500GB-Seagate 2TB-Cool master 700 Watt--8GB 1600 Kingston Hyperx #42?
Hvornår skete dette? Som jeg kan forstå på det, så er PostNord's nuværende kunde service løsning relativ ny. -- Smid dit trackingnummer her. Er det LMxxxxx? Det er jo slet ikke sikkert at du har et postnord trackingnummer. -- Ryzen 5 3600 @ 3.6GHz
GTX1060 6GB
32GB RAM @ 2400MHz
1500GB SSD #44
Det er et LM nummer. Cainiao tracking siger at pakken er modtaget af PostNord Sweden og er i "Lastmile accept". Så jeg antog at pakken faktisk er, som jeg har set mange gange før, hos PostNord.
Jeg forsøgte at kontakte PostNord for at få yderlige oplysninger om pakken, og om de overhovedet har/får den. Men man kan ikke komme i kontakt med dem.
Jeg har haft ringet til DAO for at høre ad, og de bekræfter at pakken ikke registreret nogen steder, som at skulle være i deres system. -- Måske upopulær holdning men...
Jeg synes PostNord har oppet sig MEGET indenfor de sidste 2 år. De er blevet sværere at få fat på, men til gengæld har jeg meget mindre behov for at kontakte dem. Jeg kan godt vente 1-2 dage ekstra på en forsendelse. Det gør jo så også at jeg ikke har behov for at kontakte dem så ofte, så det gør mig ikke så meget de ikke er så lette at kontakte.
Leverings-stabiliteten er blevet meget bedre, deres app og pakkebokse fungerer rigtig godt og det der med man kan vise en QR kode i pakkeshoppen og så printer pakkeshop label virker super godt.
All in all, for mit vedkommende, er PostNord min foretrukne speditør. -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
49
Jeg har stort set den samme oplevelse.
Men jeg handler ikke i Kina.
Jeg synes der er mange tråde hvor Kina-kunderne ender med de her kioskbasker-romaner i alt for mange kapitler. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #51 man savner jo bare de dage hvor man fik en kop kaffe med posten og en snak over hækken. De har så travlt idag tsk tsk. Jeg huskler tilbage på streetdance records dagene hvor man udfyldte et a4 ark med bestilling og ventede gerne 3-4 uger på pakken fra københavn. De gode gamle dage hvor man kunne stole på folk og firmaer. :-) -- #48 jeg havde for mange år siden bestilt fra kina´s land til postboks, der fik jeg skam bøden alligevbel da de havde tracket det tilbage til mine info gennem firma da jeg havde bestilt et par håndleds støttende slangebøsser. den blev taget i tolden og den fik jeg bøde for. De sendte dog alle metal kugler og andet udstyr til mig, men slangebøsserne var pillet ud af kassen, det var lidt øv. -- #49
Det er lidt omvendt med mig. Jeg var yderst tilfreds med dem op til for nyligt, hvor problemerne er startet og man ikke kan komme i kontakt med dem. -- #54 - Øv... Jeg tror det er lidt ligesom med banker. Hvis man har den rigtige rådgiver kan det meste lade sig gøre, og det er pludselig ikke så slemt.
På samme måde kan man have en god chauffør i sit område, som behandler pakkerne ordentligt og ikke lyver om at have været forbi og hvad har vi.
Man skal have en god kombination af speditør og chauffør tænker jeg :P -- Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret) #0
Hvornår har du bestilt ting i Kina?
Lidt supplerende læsning til #3's indlæg.
https://livsstil.tv2.dk[...]
Nu ved jeg godt artiklen handler om Wish, men jeg tænker de kan sidestilles med Ali.
Artiklen er gammel, men jeg tænker ikke procedurer ændrer sig. -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. #0 havde et ur på vej fra Holland. Fra afsender til ud af holland på 2 dage, derefter hang det så lige fra den 3 jan indtil idag hos postnord i Skive. --
53
Den kommentar du responderer på er deleted.
Af ren nysgerrighed og som led i en helt nede på gulvet personlig statistik-undersøgelse;
Fandt du min kommentar provokerende, nedladende, fornærmende eller på andre måder upassende?
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL --
Sidst redigeret 11-01-2024 16:42 #0
Godt at den kom frem. Mit problem med PostNord er at man ikke kan kontakte dem. -- #58 Det var noget med boksbox brug istedet for alm levering, somom at man kan skjule sig for undersøgende instancer ved at bruge bostboks. Tror det var ved at ville være "anonym" mens man betaler med DK er på deres hjemmeside, info osv. Så den var bare info om at de nopk skal finde en når man importere vågen ob bliver dømt for det og får en bøde :-) -- Sidst redigeret 12-01-2024 14:55 Ak ja de kære kinapakker :)
Jeg har flere gange bestilt træpersienner gennem et Hollandsk firma, der sælger via dansk hjemmeside, og får dem lavet i Kina, hvilket jeg overså den første gang, og derfor blev lidt nervøs for evt. ekstraudgifter, hvilket der så ikke kom.
De blev lavet på ca. 10 dg. i Kina og derefter sendt til lagerplads i Holland hvilket tog ca. 3 dg. Efterfølgende røg de så videre op gennem Tyskland (2dg.) og der overtog PostNord dem så. Derefter tog det 8 dg. før de blev leveret til min dør.
Tiden ku være en del kortere, hvis ikke det tog så lang tid, at tjekke pakkerne ved overdragelsen til PostNord. Selv om varerne allerede burde være tjekket for ulovlige ting, er der nok alligevel andre former for kontrolprocedurer, men har endnu ikke set, hvad det går ud på. Ku lyde som om de mangler en kyndig person indenfor EPT (effektiv produktionstilrettelæggelse/forkortelse af arbejdsgange mm.) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #59
Glemte du at logge ind på en anden profil eller er du bare din egen bedste penneven???
Skal din kommentar forstås som om du har modtaget din pakke og weekenden er reddet? -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. #62
Jeg mente selvfølgelig #57
Har i en hade klub? I er jo helt vilde med at finde noget at blive sure over. Endnu en taber som fråder om munden. Hvis bare de ville græde internt til hinanden i stedet for a piske forestillinger op. I kommer op med egne fortolkninger af ting og fråder om munden over noget som kun eksisterede i jeres egen opfattelse.
Det er en tråd om PostNord og hvordan man ikke kan kontakte dem, og her er du med dine små sko. -- Sidst redigeret 12-01-2024 16:20 #63
Ingen er sure her, det er jo fredag :-)
Jeg spørger bare nysgerrigt, jeg kunne jo ikke vide at du skrev til #57, når du skriver #0.
Dobbeltprofiler er set før.
Jeg spørger dig i #56 hvornår du har bestilt i Kina, det har du ikke svaret på. -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. #64
Fair nok Jacob. Der har bare været en sværm af 3 meget anspændte gutter som ikke laver andet end at angribe alle der har været uenige med dem i andre tråde. Det er derfor der mangle så mange posts. Moderatoren har slettet dem.
Jeg bestilte pakken den 11. december. Så 30 dage er jo ikke så lang tid når man tager ting i betragtning. Problemet opstod og handler om hvordan det er umuligt at få fat i PostNord.
Altså, at men ser ens pakke er gået i stå her i Danmark og man vil bare lige høre ad hvordan tingene egentligt forholder sig, bare for at finde ud af at det ikke er mulig at kontakte PostNord. -- Sidst redigeret 12-01-2024 16:34
63
Du er hurtig på aftrækkeren når du tolker en kommentar på ringest mulige måde.
Jeg tænker det er derfor du sommetider ryger ind i noget lussing.
Men ro på, Dan.
Vi hater på PostNord i ren sympati her i huset.
Men igen; jeg savner godt nok nogle gode argumenter for at handle i Kina - men ingen bider på.
Det må forblive en gåde.
-- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL Brug parcelsapp.com
Med mindre der står at pakken er ankommet til dk, så er chancen stor for at den slet ikke er ankommet til dk.
AliExpress skriver ofte at ens pakke er ankommet til modtagerlandet men det er bare et nyt land. -- life just suckz #67
I det mindste kan DAO holde en telefonlinje åben.
#66
Cosmic come on my man. Du så godt hvilket slags folk vi havde besøg af. Du kommenterede jo selv på at hvis det havde været dig der skrev sådan, så havde du fået en uges ban. :P
Man bliver lidt hurtig til at reagere når den 16 kommentar på ens fejl eller så kommer op i den samme tråd. -- Sidst redigeret 12-01-2024 18:02
69
Du lærer at sortere i det hen ad vejen, du.
Men fortæl nu hvad du købte i Kina.
Spændingen er ikke til at holde ud. -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #0 Jeg har lige været lige så frustreret over manglende mulighed for at efterlyse en pakke, som havde stået stille på tracking i fire dage. Chatten er robot, selvom damen på telefonnummeret siger at der er personale på mellem 8-16 mener jeg, men jeg kunne ikke finde de magiske ord, som fik "et rigtigt menneske" i den anden ende.
Jeg valgte at besøge der hvor jeg normalt henter pakker og der var min pakke så, den var bare ikke scannet korrekt ind i systemet. -- Uden at ha læst alt i den her tråd igemmen 100% så kan jeg os sige her fra at Postnord er på dybt vand os her fra... jeg send en pakke den 26 december til vores vinder i vores kukurenes har kvitteringen og det hele på det... men har han modtaget pakken? nej den er et eller andet sted som ingen ved... Det er ikke første gang jeg personlig har oplevet problemer med Postnord, og når man tænker på den her pakke ikke skulle så langt igen.... Jeg modtager daglig masse af pakker fra hele verden og sender os en del.. og der er næsten aldrig nogen problemer med de andre selvskaber, ikke at sige de os kan fejle....
Det som går rigtig galt med POSTNORD er man nærmest ikke kan få fadt i dem, anden man skal igemmen en Chatrobot som kan drive en til ...... og bruge en masse tid på det og når man endelig så får chat robotten til at henvis til en rigtig person så kan der gå rigtig langtid før der blevet skrevet til en, så man skal nærmest se på telefonen i op til en time, hvem gør lige det ????? hvorfor så ikke lave så de kan skrive en sms besked hvornår de er klar eller ja gi et opkald hvor man for at vide der ville være en klar om ca 5 min ?
Så nej personlig jeg kan ikke anbefale at bruge postnord når der skal sendes post. --
Hilsen Heini
Redaktør på HardwareOnline.dk Boycut nu bare PostNord, de skal bare have nyrehug efter nyrehug, især efter de har mistet statsstøtten.
Der er kun én måde en virksomhed lærer at behandle deres kunder ordentligt, og det er med økonomien...
De har bevidst fravalgt mulighed for direkte kontakt med kunder, det er ikke en fejltagelse eller dårlig opsat system. De gider ikke tale med privatkunder.
Kilde, nær ven som arbejder på deres kontor og altid forlader området, når snakken kommer ind på virksomheden, da der kun er skam over at arbejde for dem, men de sikre mad på bordet - indtil videre ;) -- Zombies eat brains. Don't worry, you're safe... #72 og #73
Jeg undre mig over hvordan DAO kan have personale til at tage telefonen, men PostNord er i flyverskjul i en bunker et ukendt sted i landet. -- #75
De har ikke råd til det, det er derfor staten engang imellem gir postnord en slat penge som er som at pisse i bukserne for at holde varmen -- Har opgivet at læse tråden, da der er en del OT. #0, har du fået hjælp? -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#7 Synes at det i ny og næ tager lige så lang tid hvis man bestiller i EU, som hvis man bestiller fra non-EU? (eller er det bare mig). Kan bruge sidste forsendelse som eksempel; købte nogle enkelte magic kort af en gut fra Spanien tilbage i november måned og der gik satme 3 uger før jeg de ankom, selvom det kun burde have taget 1 uge.
Ligesom i OPs tilfælde, blev der intet opdateret på PostNords i cirka 2 ugers tid efter de var landet i DK og kan kun være enig i at chat botten er noget værre møg. (Der var betalt moms på forhånd, så forstår ikke hvorfor i alverden, der gik så længe - medmindre den i virkeligheden ikke befandt sig i DK).
Men som der allerede er påpeget, så er det nok bedst for individuelle personer at købe herhjemme, hvis man ikke har tålmodigheden til at vente mere end man havde regnet med. -- X570 Unify • 5700x • RX 7900 XT • Arctic LF 280 • TZ Neo 32GB 3600CL16 • 1TB Nvme M.2 • RM850x • Lian Li O11DW • G703 • G915 TKL #76
Ja man kan undre sig over de valg der ofte bliver trukket.
#77
Jeg har NUL hjælp fået af PostNord. Som jeg beskrev, så er/var problemet i mit tilfælde, at PostNord ikke havde oplyst mig et gyldigt tracking-nummer som skulle være tilgængeligt fra hvor de overtog pakken.
Hvorfor og hvordan, har jeg aldrig fået svar på, da man ikke kan få nogen hjælp uden et gyldigt tracking-nummer. PostNord har altså et automatisk "system" som efterlader alt og alle i skraldespanden, hvis der er ekstraordinære problemer med tracking-nummeret.
Pakken er forsvundet (måske, hvem ved!?) og jeg har nu modtaget en anden pakke med det samme indhold.
Forestil dig at det var en meget dyr pakke, som oven i købet havde forsikring på. Som jeg ser det, hvis du har et "ikke gyldigt/ problem" med dit tracking-nummer, kan du ikke engang gøre krav på forsikring af din pakken hos PostNord, da du uden et korrekt tracking-nummer bliver fuldkommen ignoreret af PostNord. -- Sidst redigeret 27-01-2024 19:26 #79 Post Nord er et håbløst foretagende. Jeg forstår din frustration. Det lyder som om, at du har modtaget pakken, blot med et andet track & trace nr. og at det nu er løst?
Either way, brug den her mailadresse, også hvis du fremadrettet skulle få problemer, hvor man kan få fat i et rigtig menneske (wild):
kundeserviceprivat.danmark[at]postnord.com
Jeg har også nogle interne mailadresser, men dem lægger jeg ikke op her, da de er mere interne; send privatbesked hvis behovet skulle opstå. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#80 Tak for at bekræfte PostNord stadig har nogle aktive mail adresser.
Post Nords største fejl er nedlukning af kundeservice kan vi nok alle hurtige blive enig om men hvis det eneste som medarbejder får hver dag er ris, ris og ris og det ikke er deres skyld holder ingen til i længden.
Vi kan se det på tankstationerne nye tal viser flere grove mennesker når tingene ikke går kunders vej ved lange køer, el. der mange paper til kaffen det er ikke godt nok imens andre bruger vable ord el. nærste bruger sexuelt ordsprog i stedet.
Service faget er ikke altid sjovt ved jeg selv, og nogle kunder kan ikke gøre tilfreds uanset hvad man gør, har selv haft nogle af dem, imens andre er så meget nemmere.
Vil da personligt ønske nogle af de folk som lader det gå udover service folkene selv en dag mærker det og vågner op har haft dage hvor man går grædende hjem fra kontoret fordi dem i den anden ende ikke altid forstår hvorfor det ikke er deres tur nu.
Det er heldigvis langt imellem de ture men de forekommer da stadig dog er der så mange andre kunder som gir en glæde så de dårlige dage glemmes igen. -- Alle heltene burde lave deres eget fejlfrie post, pakke og logistik firma. Lyder til folk har den perfekte landsdækkende dækning i service og smilende tålmodige medarbejdere, vor herre bevares. Det er jo et job ala sosu medarbejder i higer efter, folk der knap nok kan dansk til min løn. Tag jeg sammen. Køb jeres egen landsdækkende drone og flyv rundt med jeres pakker selv. Peter Scrøder havde helt ret da han lavede udsendelsen "det er fanme uhyggeligt du". Lav jeres eget firma, fejlfrie genier :-)
Som skrevet før var post DK en statsejet virksomhed, der ved postloves oprettelse i midt 1800 tallet lovede at kunne brige post ud i alle kroge i DK. Da det offentlige gik over til Eboks mistede de 700+ millioner breve om året, så gad staten ikke have det mere og "solgte" firmaet, the rest is history -- Sidst redigeret 27-01-2024 22:18 #82 Det hjælper ikke hvis jeg eller andre opretter et pakkefirma, det vil ikke ændre på at pakker der fx kommer via royal mail i UK bliver leveret af Postnord i Danmark. Hvis man køber fra udlandet, kan man sjældent vide om pakkerne ender med at blive leveret af Postnord, så man kan ikke engang gå uden om dem.
Problemet er at Postnord ikke vil tale med sine kunder, de vil heller ikke engang have mails fra dem. I stedet er der en latterlig chatrobot eller man kan sende dem et brev! Det sidste er egentlig lidt smart, så kan Postnord tjene penge på at modtage klager over sig selv.
Det skal så også siges at jeg sjældent har problemer med pakker leveret af Postnord, men den ene gang ud af 100, hvor der så opstår et problem, så er deres kundeservice meget frustrerende. -- Sjovt, jeg har sendt/modtaget 100+ pakker med/fra Postnord.
har aldrig haft problemer. -- #84 Hvad er pointen med mit indlæg tror du?
1. At der præcist er problemer med 1% af Postnords pakke leveringer.
2. At når det går galt, så er muligheden for at få hjælp ikke i orden. -- Jeg synes Postnord gør et godt stykke arbejde. Jeg har fået leveret pakker til tiden, og appen fungerer upåklageligt. Har også fået hjælp via chatten, da jeg havde fået en vare for meget som leverandøren synes jeg skulle have. Det hjalp de fint med, i samarbejde med leverandøren.
Alt er godt, i kunne jo starte med at være iværksættere og udkonkurrere Postnord, det lyder som om i har løsningen. Alt dette er min mening, og hjælper helt klart ikke trådstarter men håber at vedkommende finder en positiv tanke i livet.
Alle mine 200+ bestillinger (om året) fra Aliexpress kommer frem, endda også ret hurtigt. --
#83
Du tager fejl, udlanspostudbringelsen skal i udbud og der kommer dit nystiftede postfirma ind i billedet.
Alle kan nemlig byde ind på det.
https://nyheder.tv2.dk[...]
I forhold til Verdenspostkonvention skal udlandsposten sikres. Derfor vil staten gennem et udbud sikre, at der fortsat kan sendes breve og pakker på tværs af landegrænser.
Den opgave er i dag varetaget af PostNord, men ifølge aftalen vil andre postvirksomheder kunne varetage den opgave på sigt. -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. #86
Absolut mesterværk af passiv aggressiv kommentar. Og så endda fra en ny bruger. Hmmm ;) -- #85
Der er intet du kan gøre for at komme igennem. Det har nemlig intet at gøre med det reelle problem og alt at gøre med at lave modgang.
De fleste svar jeg har fået i tråden, har alle misset den reelle kritik, nemlig at når tingene går galt, så er der ikke meget hjælp at hente. -- Sidst redigeret 28-01-2024 22:36 Tl:dr
Kinesiske pakker som kan trackes paa 17track.net faar nyt dansk tracking nummer. Derfor kan du ikke tracke din kinesiske pakke paa postnord appen eller det eksisterende tracking nummer.
edit: postnord kan give dig det danske tracking nummer. Held og lykke med at få fat på dem ?? -- Sidst redigeret 28-01-2024 22:46 #er langt fra ny. 10 år.. forstår ikke hvorfor der står ny bruger? --
#91 Måske fordi du på 3 1/2 år, kun har lavet 8 indlæg.
Men ja, chatrobotter er gode til at svare generelle spørgsmål fra en FAQ - reel hjælp er de sgu sjældent til :(
-- -----------------
Lars B. / ZulfoDK #92 8 indlæg gør mig ikke til en ny bruger. Jeg læser lystigt her inde, og får den information jeg har brug for. Det er sjældent jeg bevæger mig her ind, men lige her havde jeg en stor trang for at svare. HOL er fandme et fedt site! --
#90
Det er præcist der det gik galt. Hvordan skal du få chatrobotten til at give dig det korrekte nummer når den kun vil hjælpe hvis man allerede har det korrekte nummer? -- Det er kun postnord medarbejder der kan give dig det. Det tager noget tid at finde det frem (de gange jeg har haft brug for det, saa tror ikke en bot kan hjaelpe dig. Jeg kan heller ikke, da jeg ikke har haft brug for det i et aar. Men kineserne pynter ogsaa paa trackingen. Selvom den staar som ankommet i modtager land kan der gaa 2-3 uger inden den overhovedet er ankommet.
-- #96
"Det er kun postnord medarbejder der kan give dig det. Det tager noget tid at finde det frem (de gange jeg har haft brug for det, saa tror ikke en bot kan hjaelpe dig."
Det er min pointe med #0. -- #97
Som regel lander de kinapakker i Europa, hovedsagligt Holland og Sverige (Belgien, Ungarn har en lille del). De får et tracking nr som ser således ud
YYXXXXXXXXXYY
Y= bogstav og X = tal
Og bliver sendt videre til Danmark.
Disse numre er dem som bruges i DK (de følger international standard).
Læs mere om tracking her:
https://parcelsapp.com[...]
Det nummer som du har, som ikke kan trackes, følger det ovenstående format? -- Google først, spørg bagefter.
Man skal ikke græde over spist bacon. Jeg venter også i spænding på at postnord finder den pakke jeg vandt i GPU konkurrencen tilbage i December.
Utroligt de formåede at smide så stort et kabinet væk?
-- 16gb DDR4 3600Mhz, RTX 3070, 5600x, SF750 plat, B550i Strix, Kraken Z63.
64gb DDR5 6000Mhz, Noctua 4080, 7800X3D, SF750 plat, X670 Strix, NH-D15.
..Hvis jeg skal være sådan lidt på tværs, og det skal jeg jo, er man ikke kunde hos PostNord som modtager.
Afsender er den der køber portoen, ergo er afsenderen kunde i den sammenhæng - jeg kan snildt se at Kina-tingen kompromitterer det udsagn; det er bare endnu en god grund til at handle i Danmark.
På forhånd undskyld hvis jeg sårer nogle følelser med den udmelding.
99
Kontakt afsender.
Jeg gætter på det er HOL? -- Moderation efter personlige præferencer - det er nice, LOL #100 Alle statsejede selskaber burde vel teoretisk have underskud ellers betaler forbrugerne jo dobbelt når både deres SKAT og udbetalte løn skal finansiere det. Vi kan dog nok godt blive enige om at tættere på "nul" ville være bedre end negativ flere hundrede millioner.
Postnord er eget af DK og Sverige, så vi deler heldigvis regningen med dem på den anden side af broen.
#101 Der er skam sat skub i tingene, men det er jo noget med de skal have mange ugers betænkningstid osv før de reelt handler på tingene... -- 16gb DDR4 3600Mhz, RTX 3070, 5600x, SF750 plat, B550i Strix, Kraken Z63.
--
Sidst redigeret 01-02-2024 19:28
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|