Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Komplett.dk er en by i Rusland ang returvare

Af Nørd Aspirant Perfod | 02-01-2024 18:17 | 1807 visninger | 34 svar, hop til seneste
Havde dog aldrig troet at det skulle komme så langt at jeg måtte måtte bruge EU kommisionens klageformular over en butik , men det er det åbenbart kommet til. har sendt en vare retur til komplett og de har modtaget den d8 december , nu er det så 2nd januar og har satdig ikke modtaget pengene. Har skrevet til dem 2 gange og har fået en autosvar med at de vil svare tilbage inden for 2 dage , det er nu over 14 dage siden. Så idag blev det bare for meget og jeg har indgivet en klage her https://ec.europa.eu[...] Nu ved jeg så at jeg ikke skal handle det mere, og efterfølgende kan jeg da også læse på trustpilot at det bestemt ikke er stedet at handle. Har dog aldrig haft problemer med at handle der , men det lader til at retur vare er en by i Rusland for dem. Så af bitter erfaring bliver man klog , og jeg håber da mine penge kommer retur inden næste blackfriday ;-)
--
#1
ToFFo
Guru
02-01-2024 18:22

Rapporter til Admin
Hvis vi tæller fredag d. 8 december og i dag med, så har de haft varen i 16 hverdage. Jeg forstår godt det er frustrerende at de ikke svarer, men at klage til EU efter 3 uger synes jeg alligevel er lidt overdrevet :P
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#2
Comicsdk
Ultra Nørd
02-01-2024 18:24

Rapporter til Admin
Godt nok har der været jul osv.. men du burde jo have modtaget pengene længe inden jul. Jeg har ikke mange erfaringer med Komplett, min go-to-butik er Proshop, det tager dem op til tre dage at returnere penge, sommetider længere pga. min kortudsteder. Jeg ville nok lige tjekke op på den del, selv om det er måske er far fetched.
--
Er der mere kaffe?
#3
jbred
Monster Supporter
02-01-2024 18:25

Rapporter til Admin
Tag i elgiganten næsten gang, så kan du køre ud til kassen hver dag istedet for at bruge en svensk elektronik forretning :-) Handle lokalt, selv om det lyder underligt med elgiganten/power :-)
--
#4
guld80
Monsterbruger
02-01-2024 18:36

Rapporter til Admin
Komplett er ret langsomme, men har altid fået pengene. Normalt tager det Komplett 3-4 uger, men det er muligt at det kan tage endnu længere i december.
--
Gigabyte 4090 AORUS MASTER, Gigabyte X570 AORUS MASTER, 5900X, 32GB Ram, Corsair HX850, 4TB SSD, 2x10TB WD HDs, Fractal Design Define 7 - lydløs :-)
#5
Perfod
Nørd Aspirant
02-01-2024 18:53

Rapporter til Admin
#4 Ja oki, jeg væbner mig med tålmodighed.
--
#6
AVALON
Maxibruger
02-01-2024 18:59

Rapporter til Admin
#4 - +1 Samme jeg har erfaret. Har returneret skærme 3 gange, så de må være trætte af mig, men der har aldrig været problemer udover lidt lang ventetid.
--
Sidst redigeret 02-01-2024 19:00
#7
Alex077
Monsterbruger
02-01-2024 19:01

Rapporter til Admin
Klik på "Fri retur" øverst på forsiden og du vil blive mødt med denne besked for neden. Jeg har selv indleveret en vare retur men giver dem ekstra tid da de har gjort mig/deres kunder opmærksom på længere svartid. EU-klage er lige lovligt utålmodigt nok. "Efter Black Week i november oplever vi et stigende antal returneringer til os, og sagsbehandlingstiden er derfor en del længere end normalt. Vi beklager forsinkelsen og den ulejlighed, dette måtte medføre. Din returnering/service vil blive håndteret hurtigst muligt, og vi sender dig information om status løbende på e-mail."
--
#8
Wildmann
Elite Supporter
02-01-2024 19:29

Rapporter til Admin
Prikken over i'et vil være at man melder dem konkurs :b
--
#9
topswagcode
Juniorbruger
02-01-2024 20:00

Rapporter til Admin
Vel. Jeg skrev herinde jeg købte pc med dødt grafikkort. Der gik også over en måned før jeg fik pengene retur. Jeg skrev efter 2 uger siden jeg ikke havde hørt noget fra dem eller om de havde modtaget varen. Fik dog svar med det samme der kunne gå 2-3 uger mere. Det gjorde der så også. Modtog en mail med jeg ville få pengene retur. 2 dage efter havde jeg dem så på min konto. Langsom ja. Ville det stoppe mig fra at handle der igen? Nej. Ville ønske de kunne have sendt mig en ny pc med det samme istedet for at have mig igennem rma og alt muligt andet. Derfor jeg valgte at bare få penge retur og købe andet steds.
--
#10
Pico
Maxi Nørd
02-01-2024 20:00

Rapporter til Admin
Har du overvejet at prøve at ringe til dem??
--
Ryzen 7 7800X3D|Noctua NH-D15|ASUS B650E-E|32GB G.Skill 6000mhz|4070TI OC ASUS TUF|850W NZXT
#11
milanfc
Supporter
02-01-2024 20:24

Rapporter til Admin
Jeg ventede også 3 uger sidst, jeg skulle have noget retur. De skrev også, at det vil tage 3-4 uger og 2-14 dage fra de havde modtaget varen. Men altså jeg manglede ikke pengene, hvorfor jeg sagtens kunne vente. Kan godt forstå, hvis man er lidt presset på økonomien, at det er super træls at vente så længe..
--
#12
chr.jensen
Nørd Aspirant
02-01-2024 20:26

Rapporter til Admin
Komplett er ilkke de hurtigste til at sende penge retur, men bestemt ikke de langsomste. Du får helt sikkert dine penge retur, jeg har prøvet det et hav af gange og de plejer at have super retur og rma service.
--
//Chr.jensen
#13
Martin.v.r
Guru
02-01-2024 20:30

Rapporter til Admin
husk de sender fra norge,men du skulle havde adr der oppe ,andre regler for en Nordmand,de har 5års garanti på alle el vare
--
asus maximus xiii apex z590 i9-11900K @ 5.1GHZ 2x16 Corsair 4600@5000MHZ cl18 1000W ROG STRIX ROG,RTX 3080 MSI
#14
mindbuster
Junior Nørd
02-01-2024 20:35

Rapporter til Admin
Jeg har oplevet et par gange fra andre webshops, dog ikke hardware relateret, at første gang man skal have pengene tilbage fra dem tager det 3-4 uger, men anden og tredie gang går det hurtigere, f.eks. boozt, jeg sendte retur første gang og der gik omtrent 3 uger, men anden og tredie gang gik der kun 5 dage, ved ikke om man først skal være "trusted" før det går hurtigere. :/
--
10900k, strix z490-gw, tuf3080s, 32gb lpx3200, 1tb sn750, rm750i d15s, lian li pc-a10 alu, aoc cu34g2x
--
Sidst redigeret 02-01-2024 20:36
#15
Perfod
Nørd Aspirant
02-01-2024 22:59

Rapporter til Admin
#13 selv fra norge skal penge ikke tage 3 uger efter modtagelse af varen
--
#16
Angloamerikansk
Mega Supporter
02-01-2024 23:30

Rapporter til Admin
Komplett er den største svindler butik. De har taget røven på mig 2 gange ved at sende brugte defekte bundkort som jeg købte som nye. Jeg hang på lortet begge gange. Ikke handlet der siden. Er nok 2 år siden. De var ubehøvlede og ville også have tekniker penge for det. Det mest usle FUP sted.
--
#17
Auxois
Nørd
02-01-2024 23:32

Rapporter til Admin
Dengang da de havde Pickup Poínt i Avedøre, der tjekkede jeg om jeg havde fået penge tilbage for et defekt 660Ti Phantom. Det var fire måneder efter, at jeg havde indleveret det. Normalt tjekker jeg altid med det samme, men havde glemt alt om det. Ganske rigtigt, jeg måtte selv rykke for dem og fik dem så en uge efter. Det er måske også én (blandt mange) af grundene til, at jeg ikke rigtigt ser Komplett som et alternativ til en butik som Compumail. Mit sidste køb var et tastatur for over fire år siden, men har måske lagt 250.000,- hos Komplotts konkurrenter i mellemtiden.
--
saiot:"der er ikke noget der heder overpris der er kun noget der heder dumme pasoner den pris som 2 kan blive enige er den ratige pris."
--
Sidst redigeret 02-01-2024 23:33
#18
PhillipA
Monsterbruger
03-01-2024 10:28

Rapporter til Admin
https://www.komplett.dk[...] Læs i den gule boks i linket herover, som #7 også har refereret til. Her er i øvrigt Kompletts egen beskrivelse af hvordan deres returvarer håndteres: https://www.komplett.dk[...] Har du overhovedet taget dig tid til at give deres kundeservice et kald, eller er dette endnu et tilfælde af den stigende tendens her på siden, hvor brugere opretter alverdens "hade-tråde" om forskellige firmaer, inden man har været i kontakt med dem for at få en forklaring eller afklaring? At man så vælger at krydre det med en klage til EU-kommissionen, gør bare at man - for mig - fremstiller sig selv som et individ, der ikke har megen forståelse for hvordan verden fungerer. Hvad er det egentlig lige du regner med at få ud af en klage til EU-kommissionen, og må vi se klagen? -For at være ærlig, så tror jeg der er større chance for at Komplett svarer på dine henvendelser, end at du får respons på din klage. Troede egentlig det hovedsageligt hørte den lidt yngre generation til, at være så utålmodig og klagelysten, men hvis alderen på din profil er korrekt, tager jeg jeg desværre fejl, og så ønskes du tillykke med de 50 år om en uge. Jeg synes simpelthen tendensen er så ærgerlig... Slutteligt vil jeg lige nævne, at jeg ikke har handlet ved Komplett i mange år, så om det er et godt eller skidt sted at handle, skal jeg ikke udtale mig om.
--
#19
Comicsdk
Ultra Nørd
03-01-2024 10:32

Rapporter til Admin
Meget kan man sige, men vi danskere kan godt lide at bitche. Men måske er jeg den eneste i tråden der sympatiserer med OP. Det er da komplett.... latterligt at det skal tage fire uger eller mere at tilbagebetale kundens penge.
--
Er der mere kaffe?
#20
jbred
Monster Supporter
03-01-2024 10:56

Rapporter til Admin
#19 med 1,8 millioner kunder om året, samt at få alle bække små med i årets regnskab. Alt er en balance for en virksomhed, de lever ikke af nørder men af facebook link og nedsatte priser. Folk er som guldfisk, de glemmer efter 35 sec, selv om en har fået en macD burger uden pickels, så kører de ind og køber lortet igen ugen efter. Du blev bonnet for meget for din skinkesalat i coop365, men du handler der 2 dage efter igen. De er da pisse ligeglade.
--
#21
PhillipA
Monsterbruger
03-01-2024 11:04

Rapporter til Admin
#19 Jeg er enig i at det er lang tid, men når du læser hvordan deres returnering håndteres, så er der jo ikke noget unormalt ved det, da der går op til 2-3 uger før varen lander i den afdeling som skal håndtere den. Det er jo ikke selve udbetalingen der tager lang tid, men derimod håndteringen, og det er jo forventeligt når det skal gennem 3 lande. I forhold til mange andre, så synes jeg da netop Komplett har gjort sig umage for at informere om og beskrive hvordan de håndterer deres returvarer og hvordan deres generelle procedurer er. At det så også ramler sammen med jul og Black Friday, hvor alle ved at der er pres på både logistik og varehåndteringer synes jeg ikke Komplett skal bebrejdes, specielt når de åbent informerer om det på deres hjemmeside. OP har jo ikke fået en dårligere behandling end hvad der kunne forventes på forhånd (på nær manglende respons på sin henvendelse, som Komplett jo også gør opmærksom på kan hænde). Hvis jeg spejler mig i mange af dine andre svar og holdninger i andre tråd, så tror jeg faktisk ikke vores retfærdighedssans ligger så langt fra hinanden, men her er måske en undtagelse ;-)
--
#22
Comicsdk
Ultra Nørd
03-01-2024 11:11

Rapporter til Admin
21 Indrømmet, det er ikke et emne jeg gider bruge mange minutter på. Hvis jeg på forhånd var klar over at det er praksis, vllle jeg finde en anden forhandler. Jeg er med på at det er en stor biks, min foretrukne biks er også stor - jeg ved ikke lige hvem af dem der vinder på størrelse - men de har aldrig ladet mig vente en måned på retur-mønt. Min privatøkonomi er stram nok til at jeg ville gå næsten lige så meget besærk som OP hvis jeg havde 5000 kroner ude at hænge i flere uger.
--
Er der mere kaffe?
#23
PhillipA
Monsterbruger
03-01-2024 11:56

Rapporter til Admin
#22 Hvis du stod i OP's situation, og efterfølgende læste op på Kompletts vilkår, så slår du mig alligevel som værende fornuftig nok til at kunne se, at du selv burde have gjort lidt grundigere research inden dit køb, og at du bør bebrejde dig selv mere end Komplett, selvom det vil være et surt æble at sætte tænderne i. Når du dribler ud til Proshop i Højbjerg med en returvare, så afleverer du varen der hvor sagen behandles, og derfor vil det i min optik også være helt grotesk, hvis Proshop lader dig vente en måned på at returnere dine penge, men med Komplett er sagen bare en del anderledes. Proshop skriver i øvrigt på deres hjemmeside, at den forventede returnering af penge er 5-7 hverdage. Tager du et kig på Dustin, som også sender fra andre lande i Skandinavien, så er der til gengæld meget sparsomt med information om hvordan de håndterer deres retursager, og i dette tilfælde vil jeg bedre kunne sympatisere med OP, hvis han havde stået uden sine penge efter så lang tid. En klage til EU-kommissionen, før et opkald til butikken vil dog stadig ikke være en praksis jeg kan forstå.
--
#24
Comicsdk
Ultra Nørd
03-01-2024 12:06

Rapporter til Admin
Som sagt; det er ikke et emne jeg er frisk på at debattere i et par timer mens Slayer spiller Reign in Blood i baggrunden. Yes, Proshop betaler ret hurtigt, det er en af grundene til at jeg handler der. Nej, jeg gider ikke altid drible derud selv, det er trods alt lidt af en rejse med det offentlige. De advarer om at det kan tage syv dage - ikke at jeg nogensinde har ventet mere end fem døgn. Jeg har ikke noget problem med Komplett, Dustin, Netto eller den lokale købmand. Jeg siger bare at jeg forstår at OP er utålmodig og at jeg heller ikke ville være i Steffen Brandt og TV2s superhit-humør.. Jeg er enig med dig; det er ikke jordens undergang, det er bare ubelejligt, irriterende og træls. Men sådan er det med de mennesker der vil handle langt fra Danmark, om det så er Oslo eller en provins i Kina vi snakker om. De må væbne sig med mere tålmod end os der handler her i landet.
--
Er der mere kaffe?
--
Sidst redigeret 03-01-2024 12:09
#25
ToFFo
Guru
03-01-2024 14:58

Rapporter til Admin
#24 - Du kommer satme ikke ud til Proshop i dag i hvert fald. Shit det vejr går da helt amok! :D
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
#26
Perfod
Nørd Aspirant
03-01-2024 15:01

Rapporter til Admin
#24 Handler normalt ikke langt fra danmark. Gør som regel mine køb hos mere lokale forhandlere hvor der aldrig har været problemer, og derfor også holder mig til dem med mine "daglige" elektonik køb. Grunden til mit køb hos komplett var et godt tilbud på en skærm i Blackweek , som dog så blev returneret inden den blev åbnet. Nu er jeg så blevet en smule klogere på komplett og vil nok fravælge dem en anden gang, og læser man på trustpilot som man dog ikke altid skal stole på "derfor jeg ikke anmelder derinde" så er der vist en del utilfredse kunder.
--
#27
7430
Ultra Nørd
03-01-2024 15:02

Rapporter til Admin
handler generelt slet ikke ved komplett med de fragtpriser..
--
jep jep
#28
Comicsdk
Ultra Nørd
03-01-2024 15:10

Rapporter til Admin
25 Yes, min kat bitchede i en time før hun overgav sig og accepterede at den kattebakke jeg stillede frem under decembers snevejr, stadig fungerer. Man vil ikke skide i sne, kan jeg forstå. De lover op til 70 centimeter, læste jeg i morges.
--
Er der mere kaffe?
#29
DMA2
Gigabruger
03-01-2024 15:14

Rapporter til Admin
Fuldstændig normalt ved nethandel, man kan sagtens forvente 1+ mdr. før pengene er tilbage ved retur.
--
Ryzen 7800x3d | Sapphire 7800XT Nitro+ | Asus Strix B650ee Tridentz Neo DDR5 32GB 6000MHz | KC3000 | RM1200x Shift Deepcool LS720 SE | NZXT H7 Flow
#30
Comicsdk
Ultra Nørd
03-01-2024 15:27

Rapporter til Admin
Komplett - vi betaler retur hurtigere end du kan nå at bygge en kopi af New York i tændstikker i størrelsesforholdet 1:1
--
Er der mere kaffe?
#31
Perfod
Nørd Aspirant
03-01-2024 20:29

Rapporter til Admin
#30 haha ja det er sgu et slogan der passer
--
#32
madssiig
Monster Supporter
03-01-2024 22:17

Rapporter til Admin
#29 Det håber jeg da ikke, for det vil være i strid med den danske købelov, og vil give modparten ret til renter. #0 En email er en lige så god kontakt som alt andet, og lige så gyldig dokumentation som et rekommanderet brev. Men det er vigtigt at du oplyser dem, om seneste dato pengene skal stå på din konto, som er beskrevet i købeloven, overskrider de den, må du informere om, at du agter at inddrage dine morarenter, som købeloven giver dig ret til. Har selv haft en sag for flere år siden, dog ikke med komplett, men et andet firma fra Sverige, som ikke mente de skulle følge de danske regler, når de har en dansk side og dansk afdeling. Det tog 3 måneder, mange opringninger og emails, samt en sag ved Forbrugerombudsmanden, inden jeg så mine penge, og i første omgang var det kun købssummen der kom retur, men det endte dog med, at de også måtte betale fragt og renter.
--
#33
Perfod
Nørd Aspirant
03-01-2024 22:24

Rapporter til Admin
#32 komplett har netop skrevet idag at mine penge skulle komme i slutningen af denne måned. syntes dog at 2 måneders ventetid er lang tid at vente.
--
#34
madssiig
Monster Supporter
04-01-2024 02:22

Rapporter til Admin
#33 Det vil jeg give dig ret i, de har 30 dage, fra de har modtaget varen retur, til du skal have modtaget en kreditnota og pengene skal være hos dig, efter der kan du som sagt kræve moreranter. Om du vil er jo op til dig, men en ting er sikkert, var det den anden vej, havde de krævet alt hvad de kunne.
--

Opret svar til indlægget: Komplett.dk er en by i Rusland ang returvare

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning