Det lidt dumt med blinklys som sætter på rattet som knapper, hvis man er i en rundkørsel, så sætter knapperne omvendt, de kan gøre det..
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
Den har stadig de der klamme fælge!
--
#2 jeg sikker på man kan skifte de hjulkapser ud med noget andet
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
Det er lige før at de manglende blinker/visker-arme er en deal breaker. Resten er ellers fint og jeg var egentlig klar til at bestille, men nøj, det er op ad bakke.
--
#4 jeg ville nok prøvekøre den alligevel, men jeg ved hvad du mener
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
#5 - Det skal jeg helt sikkert.
--
Tesla er skrammel.
En af de elbiler med alle flest fejl.
--
#7 tror du ikke de har rettet mange af dem nu ?
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
#8
Det er ikke software fejl det hele, men gennemgående fejl i produktionen.
Kigger man på US markedet er det en ret klar tendens når de ligger et stykke over gennemsnittet for branchen:
https://www.jdpower.com[...]
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#9 jo men de har opgraderet en del på bilen nu med mere støjdæmpning og dobbelte glas hele vejen rundt og sikkert også andre ting, de snakker stadig om der er giga press dele i, folk ved det ikke endnu
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
--
Sidst redigeret 01-09-2023 10:34
#10
Det hjælper da ikke noget at opgradere delene, hvis samlingen er forkert.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#7 Har en Tesla Y Performance lige nu. Kørt i den i 5 måneder. Bedste bil jeg nogensinde har haft og skal aldrig have andet end Tesla, most likely. Og har haft flere Mercedes, Audi og BMW. Tre bilmærker, hvor jeg aldrig har kunne undgå reparationer og ting der netop gik i stykker.
--
#12 Jeg købte en Tesla model 3 for 2 år siden. Også den bedste bil jeg har haft, men jeg tror næsten alle elbiler er ens kørselsmæssigt, så jeg vil ikke hænge mig på et bestemt mærke.
--
se han beskriver meget godt hvad der galt med det rat
https://www.youtube.com[...]
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air Det med at de har fjernet blinker og visker armene synes jeg er et perfekt eksempel på at Tesla ikke er en bilproducent men et Tech firma. De har lavet en løsning før de fandt et problem at løse. Jeg kan ikke forstille mig nogen synes det der er smartere andet end en designer der prøver at køre minimalisme og fordi det er noget de andre ikke gør.
--
7800X3D | Asus Strix B650E-E | Red Devil 7900XXT | 32gb Kingston Fury | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Fractal Torrent.
#15: Helt enig. Nu hvor de er i gang kan de da også lave en digital føler hvor man med fingeren øger og sænker farten, og en knap hvor man kan bremse. Så kan de spare pedalerne væk også.
Det tenderer alt sammen mod deres FSD vision - det giver bare ikke rigtig mening at begynde at fjerne funktionel og nødvendig instrumentering, når FSD hverken er færdigbagt rent teknisk, eller tilladt alle steder, rent sikkerhedsmæssigt.
--
--
Just...wow...: https://xkcd.com[...] Jeg er i forvejen gal på folk der ikke blinker ud af rundkørsler. Det bliver da kun endnu værre nu :D
--
7800X3D | Asus Strix B650E-E | Red Devil 7900XXT | 32gb Kingston Fury | 500gb Samsung 960 EVO | 1 TB Kingston NVME | Fractal Torrent.
Den ser fin ud, jeg er spændt på at se hvordan brugtpriserne havner på 2021 modellerne nu.
Hilsen en der fik solgt sin 2021 model godt i juni måned ;)
--
"Silence is golden when you can't think of a good answer"
Det virker lidt håbløst med det blinklys.
Havde håbet på en skærm foran føreren også :(
--
Som han siger i videoen fra #14, så kommer folk helt sikkert ikke til at blinke med deres lys, hvis de for eksempel skal ud af tredje afkørsel.
Selvom det så er noget man bare skal vænne sig til, så er det stadig et frygteligt designvalg
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 01-09-2023 13:30
Dem der udtaler at en Tesla Model 3 eller Y er den bedste bil de nogensinde har haft, skal se at prøve noget andet.
Jeg har kørt i ALLE Teslaer, også de helt nye modeller. Man er bare ikke i tvivl om at det er "billige" biler.
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
#21 alt er relativt, de sammenligner helt sikkert ikke med en tysk premium bil til 2 eller 3 gange prisen.
Men er der en anden elbil til en nypris på 339 som kan køre 554 km, med det meste i udstyr ?
--
"Silence is golden when you can't think of a good answer"
#22 det jo det, til prisen kan ingen være med
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
--
Sidst redigeret 01-09-2023 14:02
Den er fed. Bestilt. Håber den lander i oktober...
--
Det der med manglen på en blinker-javertus burde næsten være ulovligt i EU imo. Og så burde der da være HUD nu...i det mindste som ekstraudstyr.
Af positive ting er det da at de har forbedret køreegenskaberne og reduceret støj. To vigtige ting. De nye lygter både for og bag er da også federe. Og så er M3 bare den mest energieffektive bil på markedet...der er ikke nogen der kan være med der.
--
#22
Nææ, men er er masser af andre bilen der kan konkurrere og som kan køre omkring 1.000 km på en optankning ;)
Jeg siger jo ikke at Tesla laver lortebiler, men de er bare billigt bygget, hvilket priser selvfølgelig afspejler. Derfor jeg påpeget af dem der mener at de er de bedste biler i hele verden, tager fejl.
--
Note: "DJ" har ikke noget med "disc jockey" at gøre :D
Det er bare tilfældigvis, forbogstaverne fra mit mellem og efternavn.
#26 nu skal vi ikke fluekneppe, men der er vidst ingen der mener at det er verdens bedste bil.
Du skrev "..Tesla Model 3 eller Y er den bedste bil de nogensinde har haft..." Så er alt jo relativt ud fra hvilke biler man har kørt i før.
Hvis man gerne vil have en elbil, er fossilbiler der kan køre 1000 km på en tankfuld jo ret uinteressante.
--
"Silence is golden when you can't think of a good answer"
#24 Den kommer først i Europa en gang i 2024
--
NEW Tesla Model 3: The Best Just Got Better!
https://www.youtube.com[...]
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air jeg synes det fedt Tesla nu har lavet dobbelte glas hele vejen rundt og fået skærm bag til passagerne, det var noget af det jeg ville gøre førhen, men jeg spændt på om man nu kan sætte speedometer på med det nye instrumentbord og ny undervogn, og jeg tror højtalerne er delt op, for hvorfor skulle man ellers kunne se film bagi :-D
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
--
Sidst redigeret 01-09-2023 16:10
haha videoen i #29 i "Fully charged show" blev taget ned af youtube lol, jeg tror det fordi han sagde det samme med viskerarmen og blinker arm :-p fuck den frie verden vi lever i dag..
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
--
Sidst redigeret 01-09-2023 16:23
#28 - Min ordrebekræftelse siger oktober-november. Nu må vi se. Jeg har allerede en 2020 Model 3, så den køre indtil videre.
--
#32 fedt tillykke med den
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
Er jeg den eneste der synes at de allesammen ligner hinanden? :)
--
Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram
En markant flottere bil. Det med viskerarmene vil ikke være en gamechanger for mig.
--
#35 det netop en gamechanger, de prøver at genopfinde rattet igen, når det noget der virkede fint før, men det handler mere om at spare ligesom Apple
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
#36 det er derfor jeg siger for mig ??
--
Den ser da bedre ud end de gamle... på et tidspunkt om et år eller 2 må de jo dumpe i pris så man ikke skal bruge 3500kr om måneden på en bil.
--
Bagsmækken er desværre stadig en useless lille brevsprække. Havde håbet på der ville komme en større åbning, men jeg tænker de har beholdt det sådan, så Model Y er lidt mere attraktiv. En af de ting der holder mig fra at købe en Model 3 er den forbandede bagsmæk.
Der er masser af plads omme bagi, bevares, men den lille brevsprække er simpelthen bare så upraktisk.
Den er blevet betydeligt pænere, der er kommet mere komfort indeni, bedre lyd, bedre rækkevidde. Jeg er fan. Og ventilerede forsæder er da et must for hold kæft jeg får det varmt i de sæder der er nu. Som i øvrigt ikke er ret behagelige og bagsædet er direkte gyseligt imo.
Man kan sige den er er blevet lidt mere..... tysk?
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0.
Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 01-09-2023 23:34
Synes den er blevet alt for dyr nu, og mega fail at de har fjernet performance udgaven.
Jeg var egentlig også klar på Tesla, men som det er lige nu går jeg med en Volvo EX30 fully loaded til 401k.. Kan ikke se noget bedre alternativ?
--
Spec. i profil.
#41 det netop problemet, hvad er alternativet? Alle andre elbiler bliver hurtigt 400.000kr og de har også en del fejl på
--
Intel 13700k Noctua D15s + Asus strix ROG B760i + Sapphire RX 6900 XT Toxic Air
Syntes det er fedt der kommer en ny Tesla Model 3, rettet en masse fejl og til en billig penge. Jeg skal ikke selv have en, da jeg er dækket ind og kan cykle på arbejde.
Nu skal jeg huske noget negativt, jeg skal klippe hæk i morgen det er kraftedme noget lort.
--
41# den vil jeg også være hooked på hvis jeg skulle have el-bil her og nu.
--
Ryzen 5 3600x - GTX1080 TI STrix 11gb - 32gb Ram
#44 Hvor langt kører din hækkeklipper? Har den overhovedet rækkevidde til en tur sydpå uden en opladning?
--
#46 det er lidt sørgeligt, jeg gav 399 for hækkeklipperen, så den når kun 45 meter som er den forlængerledning jeg har. Menm den gør det nu meget godt, nu på 5 år.
--
Blinker og manglende HW4 (HD Radar sensor o.lign), der stadig ikke med, er lidt en deal breaker her, selvom jeg egentligt godt kan lide design ændringerne.
--
#48 den kommer med HW4. Den platform inkludere ikke radar.
--
#49:
https://www.notateslaapp.com[...]
https://driveteslacanada.ca[...]
etc.
"Contrary to some expectations, a new rumor says Highland will feature HW 3.5, not 4.0, which seems counterintuitive. Tesla now delivers the new Model S, Model X and some Model Ys with hardware 4.0."
"3. Hardware:HW 3.5, not 4.0, and all radars have been removed."
Gen introduktionen af radar sensoren er nemlig en ret stor del af HW4 pakken.
--
Sidst redigeret 03-09-2023 19:38
Venter lige på Model 3 Performance bliver fremvist... har lige snuppet en Mustang indtil næste år nu hvor min Model 3 Performance blev totalskadet :D
--
Som altid ligner det noget designet i en børnehaveklasse.
--
Better to reign in Hell, than serve in Heaven
Nu er elbil slet ikke interessant for mig (har næsten lige købt ny Mercedes diesel-hakker), men hvis jeg skulle købe elbil, så blev Tesla fravalgt:
Ingen viskerarme
Ingen blinklys-arme
Ingen "rigtig" fysisk gearvælger (må være noget bøvl hvis man skal manøvrere frem og tilbage)
Intet speedometer foran føreren
Intet head up display (jeg ville ikke undvære det, det er genialt ved navigation f.eks.)
Der er sikkert elbiler der har ovenstående, som kunne erstatte min nuværende bil - så måske næste køb bliver el, hvis altså der kommer standere op i det boligselskab jeg bor i....
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
--
Sidst redigeret 04-09-2023 07:11
#53
Ellers så undersøg evt. området for standere. Bor selv i et boligselskab der ikke vil have standere op, men det kan fint lade sig gøre at lade tæt ved arbejde og bosted uden at det betyder jeg skal planlægge efter det.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#54 Det bliver ikke aktuelt de næste 4-5 år (min bil er ikke leaset, men købt på "afbedrag" (: ) men det kunne sikkert lade sig gøre at "lade ude" i nærområdet, hvis jeg ville afse tiden osv. til det.
Desværre er mit "mindset" lige nu ikke til at skulle være afhængig af at lade på job, eller vente på opladning ude.i byen, hver gang jeg skulle lade, men det kan være det ændrer sig...
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#55
Det følger selvfølgelig også kørselsbehovet, typisk lader jeg kun en gang om ugen, men det kan jo så også kun lade sig gøre hvis man bor tilpas tæt på de destinationer man vil hen til. Vil dog sige at mange storcentre er ved at være godt med på mængden af ladestandere, så det er muligt at lade (som regel turbo, stort set altid destinationslader) når man handler også.
--
Veni, Vidi, Vici.
dimidium facti qui coepit habet
faber est quisque fortunae suae
#56 Nu skal vi ikke afspore tråden med hvorfor jeg ikke kører elbil, men vi har ladere på job som jeg kunne anvende, så mit daglige kørselsbehov (til hverdag) kunne sagtens dækkes (ca. 100 km samlet om dagen).
Mit foretrukne indkøbs-sted har ikke ladere dog, og jeg er bare ikke typen som SKAL handle i Føtex for at lade min bil :D
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#50 - Det er jo rygter de sider præsentere. Faktum er at på de pressebiler der blev testkørt i fredags i Norge, manglede frontbumper camera, ligesom autopiloten var slået fra. Dvs. der formentlig er tale om udviklingseksemplare af den endelige bil. På alt matriale på Teslas hjemmeside fremgår frontbumper camera. Model Y HW 4,0 inkludere ikke radar og samme vil gælde model 3.
--
Havde planer om at købe den, men den manglende viskerarm er no-go for mig. Håber der kommer en løsning/revideret udgave til EU i nær fremtid. Min bror snakkede om nogle trådløse smart knapper, man kan købe og konfigurere til at gøre forskellige ting, men tænker ikke det kan løse problemet.
Savner også et headup display eller andet, som viser hastigheden foran rattet.
Så har vist samme "mangler" som #53 lister
--
Jeg havde også planer om at købe den, men som mange andre skriver og synes, mangler den både blinker og viskearm ved rattet, samt det altafgørende førerdisplay. Det er især førerdisplayet der får mig til at springe fra. Rygtet var ellers at det ville komme, men nææh. Typisk Tesla.
I stedet for, vælger de at smide en skærm om til bagsæderne, som sikkert bliver brugt i 5-10% tilfælde.
Jeg forstår simpelthen ikke deres tankegang på det område. Kan det virkelig være rigtigt, at Tesla forbrugere er ligeglade med et førerdisplay? Eller har Tesla ikke lyttet?
--
#58 ikke initialt, men HW4 platformen understøtter radar'en / den er på deres nye S/X, Y/3 hænger lidt efter.
For mig er det et ubetinget krav, hvis Tesla ikke får released en 3 med radar snart (1-2 år), ender jeg nok som det ser ud ligenu på en Volvo EX30 tbh, ikke rocket science at lave en bil, med de gængse sensore (Radar, Kamera, Ultralyd), har ingen planer om/interesse i self-driving.
--
#60>>Efter 3½ år og 94.000 km i en model 3, så kan jeg ærligt sige at jeg ikke savner det. Skærmen er monteret så højt at et i mine øjne ikke er et problem med den manglende skærm. Jeg havde personligt ikke regnet med at den kom med en skærm bag rattet, men skulle jeg ønske noget var det headsup display, så man fik information endnu mere direkte foran sig.
De manglende arme er dog en dealbreaker for mig.Jeg står godtnok ikke for at skifte min Model 3 lige nu, men som det ser ud nu bliver det ikke Tesla næste gang med den løsning.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
Jeg forstå ikke at en bil kan blive godkendt med blinklys som knapper på rattet...
Vi har mange rundkørsler i Danmark, så jeg forventer at de nye modeller først blinker ud idet de drejer ud.
https://www.youtube.com[...]
Her er et eksempel.
--
#63
Jeps, det er langt ude og efter min mening et helt forkert design. Jeg kommer til at blive vanvittig med alle de Teslaer der ikke blinker i rundkørslerne. :|
--
#63 Interessant, jeg havde ikke lige troet at det ville være et problem, men det må da siges at være enormt problematisk.
--