Du kan godt købe Enhanced Autopilot bagefter - Dog vil jeg sige, at du skal lade være :) Det fungerer ikke super godt i DK endnu. Jeg har stort set ikke hørt nogen sige, at det er pengene værd. Jeg er på diverse Tesla foraer. Og den test måned jeg fik på et tidspunkt, der var jeg heller ikke imponeret.
--
Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz |
#1 Aha - jeg havde faktisk troet at bilen nærmest ikke havde adaptiv fartpilot uden Enhanced Autopilot - men det kan være jeg har helt misforstået det
--
#2>>Bilen har både Adaptiv fartpilot og autostyring som standard. det du skal være klar over er at assistent systemerne ikke er på niveau med andre bil producenters. Så selvom den har adaptiv fartpilot, så er feks skiltegenkendelsen ret mangelfuld. Men det bliver ikke bedre med EAP eller FSD.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#3 Tak!
Så længe det ikke er ringere end vores nuværende Passat 2018 model med Adaptiv Fartpilot. Der er skiltegenkendelse også hit'n'miss.
--
Selve den adaptive fartpilot fungerer fint, og er god til at holde afstand til forankørende, bremse i tider etc.
Skulle jeg lige give den et minus, så er det, at jeg godt gad den accelererer hurtigere når der er fri bane.
--
Ryzen 3950x | RTX 2080 TI | X570 Ultra | Corsair H150i PRO | 970 EVO 1TB | 2 x 8 TB Ironwolf HDD | 64 GB - 3600 MHZ | 3 x 27" Aorus IPS 1 ms 144 hz |
#0
Vær opmærksom på at ca. fra 07/2022 er der ikke længere parkerings sensor i bilerne. De nyeste har Vision istedet, som er kamera baseret. Fungerer ikke optimalt endnu kan jeg læse mig til.
Ellers spørg i diverse Tesla fora på FB.
--
#6 Tjek! Jeg bruger nærmest kun kameraet på min Passat - så det ryger i kassen med ting jeg kan leve med - men tak!
--
Model y er et væsentligt bedre brugt køb end model 3, simpelthen mere holdbart design i forhold til også LAK og fitment.
Vær opmærksom på 3 ting.
- Batteri, få det nu testet selvom der er garanti.
- HW3 til HW4, Tesla er igang med et hardware refresh, hvor de flytter til HW4, det betyder også bedre kameraer (og nogle siger FLERE).. det vil hjælpe meget de biler der er UDEN sensorer, men også forbedre alle systemer i bilen, hvor tesla er absolut en af de ringste i bilmarkedet, adaptiv fartpilot, regnsensor, lane assist, auto lys simple ting som bare ikke virker så godt på en tesla.
Når denne opdatering sker, så vil de nye biler være "MIL" foran i forhold til de gamle. og det der også er snak om det er som der også er sket tideligere, HW3 biler vil stoppe med at få opdateringer, så de vil være låst der hvor de er.. og en af de fede ting ved tesla, er de arbejder på at løse mange af de problemer bilen har.
- Tjek også infotainment, Ryzen eller Intel ATOM, min 3´er har Intel ATOM, og det funker egentligt ok, men Ryzen er MARKANT hurtigere, kan være lidt lag når jeg starter cam, der hvor det rammer os mest, er på medie delen, min søn kan godt lide at se lidt netflix eller youtube, når vi lader på europa ture, det tager næsten minutter at starte de apps op (næsten instant med Ryzen) og youtube, har endag nu svært ved 720p... (heller ikke issue med Ryzen)
det er bare lige et par noter fra mig.
--
Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
#8 Tak for svar! Jeg kigger også kun på Model Y - en 3'er er for lille til os.
- Hvordan får man testet batteriet? Og jeg tænker det skal gøres inden køb? Hvad koster det?
- HW4 er vel først engang i fremtiden? Eller er det de biler der ruller ud fra Berlin med 533 WLTP der er HW4?
- Kigger kun efter de nye med 533 KM WLTP og de har vidst alle Ryzen
--
Kig efter en Y fra starten af 22 til og med ca. nov 22 - der begyndte de at blive leveret uden USS.
Sweetspottet er omkring 6-8/22 - der kan du få en med USS og den ny comfort undervogn .
HW4 er ikke relevant for 21-22-23 modeller vil jeg påstå, vi ser dem nok først i EU fra 24 og frem.
--
Later equals never.
--
Sidst redigeret 06-07-2023 08:19
#10 Er det virkelig så nødvendigt med USS? Tænker ud det giver mening at vente på en HW4 upgrade hvis den kommer primo 2024?
--
Sidst redigeret 06-07-2023 10:08
Jeg sidder og er klar med kortet til når den nye Model Y (Juniper) update kommer.... det bliver ikke småting de skyder i det nu.
Bagenden bliver ala denne Highland update til 3'eren:
https://www.notateslaapp.com[...]
Fronten på den kommende Y'er ventes at ligne dette:
https://www.carscoops.com[...]
Kan bedre lide disse forlygter, de ser lidt mere 2023 agtige ud.
Fandme sprødt med de baglygter også!
--
Sidst redigeret 06-07-2023 12:12
#12 har man nogen ide om ETA for det? Og bliver det fra Berlin-fabrikken?
EDIT: Ifølge
https://www.reuters.com[...] så er vi nok henne i slut 2024 før produktionen af dem
--
Sidst redigeret 06-07-2023 12:14
#12 Det ligner mere en WW bobbel :-).
--
#13 Nej ikke umiddelbart, men der kommer flere og flere billeder af disse versioner omkring fabrikkerne, så de er ved at omstille produktionen må man forvente - Tesla skyder dem jo bare på banen så snart de kan produceres, jeg forventer selv omkring årsskiftet.
Er fandens glad for min 3 Performance der lige er rundet 3 år og 120k km... den står som en ny bil. Tror sgu lige jeg giver den en tur med clay bar i weekenden i dens fødselsdagsgave :D
--
#11 nogle synes USS er rart, primært fordi den vision baserede løsning stadig ikke er lige så god.
Men det er op til en selv hvad man vægter højest.
I forhold til HW4 - så er det nok mere et spm om du kan undvære en bil / vente til det måske kommer udgangen af 2024.
--
Later equals never.
#16 Roger! Det kan godt være vi skal slå kold vand i blodet...
--