Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Mc kørekort?

Af Gæst Papir | 14-05-2023 22:38 | 2649 visninger | 33 svar, hop til seneste
Er det nemt og hurtigt at tage mc kørekort?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Hyl.dk
Nørd Aspirant
14-05-2023 22:42

Rapporter til Admin
Det er meget tæt på det samme som til bil. Om det er hurtigt og nemt må du vurdere :). Der er mere køreteknik på motorcykel end bil, men hvis du allerede har bilkørekort så har du jo lært at læse trafikken osv. Du skal stadigvæk op til både teori og praktisk køreprøve.
--
| AMD FX-8350 | ATI HD7970 | Asus M5A97 R2.0 | 16 Gb Kingston HyperX DDR3 | Samsung EVO 840 SSD | 650 W Corsair | Fractal Define R4
--
Sidst redigeret 14-05-2023 22:43
#2
Jesper Gæst
Supporter
14-05-2023 22:47

Rapporter til Admin
Da jeg tog begge samtidig var det samme teori, men med MC ca 3 timer ekstra for at få det som var specifikt relateret til MC. (Køreteknik og selve opbygningen af køretøjet) Så ja det minder meget om bil, også til prøven, men med lidt forskel når det kommer til eks køreunderlag hvor MC nemmere skrider og kurve i sving, samt placering på vejbanen og lovlig parkering. Det praktiske minder vel også en del om bil, klar fordel hvis du har kørt knallert med fodbetjent gear. (Har flere ældre end yngre) Og ellers bare knallert i forhold til balance og sving/bremseteknik.
--
Sidst redigeret 14-05-2023 22:48
#3
FlyingHippo
Ultra Supporter
15-05-2023 01:31

Rapporter til Admin
Som sagt af andre er teorien 99% det samme. Køreprøven er også meget magen til, bortset fra at du også har en manøvre del på køreteknisk anlæg først inden du bliver sat løs i trafikken
--
Comicsdk er nok ikke så slem endda :)
#4
Jesper Gæst
Supporter
15-05-2023 02:29

Rapporter til Admin
#3 Ok det med køreteknisk anlæg til selve køreprøven er så kommet til siden jeg for mange år siden tog kortene. Da det var snevejr den dag jeg tog de praktiske køreprøver (dem tog jeg også samtidig og i forlængelse af hinanden), kørte jeg ca en time i bil og kun 10 minutter på mc. Den prøvesagkyndige syntes ikke det var så fedt af have en nybegynder ude på mc og sneglatte veje. Så jeg fik længere prøvetid i bilen, og kortere på mc. MC teori var som sagt for mig ca 3 timer, da jeg tog bil samtidig og blot skulle komme en aften ekstra.
--
Sidst redigeret 15-05-2023 02:33
#5
the688
Guru
15-05-2023 07:58

Rapporter til Admin
Det er vel præcis lige så let som til bil. Synes du det er/var super nemt, så er MC det også. Teorien kan være lidt mere tricky - fordi billederne ofte er de samme som til bil-kortet, og nogle steder hvor man på MC ville tænke "der kan jeg jo sagtens være" - så skal man tænke "jeg skal se prøven som om jeg sad i en bil" Det eneste "svære" er at køre MC. Og igen - det er ikke nemt for andre at vurdere hvor nemt du synes det er. Jeg tog mit MC-kort i en alder af 40 - efter at have haft bil-kørekort siden jeg var 18 - og jeg synes slet ikke det var svært. Det der med at lære at køre MC blev sådan set taget hånd om af køreskolen, og uanset hvor mange timer du tager, bliver du ikke en erfaren motorcyklist før du har kørt en hel masse kilometer i den virkelige verden. Jeg har lige startet min 7. sæson på MC, og jeg har taget et ton kurser (bl.a. FDM's på Jyllandsringen - tre gange, fordi det er pissesjovt) - og jeg tror så småt jeg er holdt op med at tænke på mig selv som "begynder". (..og så kører vi et par gutter ned og ser MotoGP i Assen her senere på sommeren :)
--
"ORK SATME!"
#6
Comicsdk
Super Nørd
15-05-2023 08:06

Rapporter til Admin
Det kan godt være vanskeligt. En fuldvoksen stodder vi havde med i kravlegården, magtede ikke at smide kværnen på central-ben. Det grinte vi meget af den sommer. Det værste er næsten at man nu om dage skal tage førstehjælpsprøve. Det synes jeg godt bilisterne kunne tage sig af. Man når knapt nok at få øje på de fodgængere bilisterne har kørt ned, når man samtidig skal holde godt øje med traktorbanden der holder på lur ved hver eneste sidevej og venter på at kunne stoppe dig med plov og harve.
--
#7
Hans
Guru
15-05-2023 08:53

Rapporter til Admin
Om det er svært eller let, kommer an på dig :) Men det svære er ikke at tage kortet, men faktisk at lære at køre på cyklen bagefter - Jeg kører med et mindset, at jeg er usynlig, og alle prøver at slå mig ihjel... Du skal være god til at læse trafikken, og have kørt ungdommens dumhed af dig - Og så skal du huske det rigtige grej - Med firs i timen, så holder et par jeans i ca 0,1 sekund - Resten af glideturen giver asfalteksem...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#8
the688
Guru
15-05-2023 09:30

Rapporter til Admin
#7, jeg er usynlig, og alle prøver at slå mig ihjel... Altså jeg *har* set dig - den anden del virker dog plausibel (motorcykel eller ej ;) Men ja - i dyb alvor - tag alle de kurser du kan. Det er den bedste "opgradering" du kan købe til din MC. Specielt FDM's to-dages kurser er *fantastiske* - det er ikke lige hver dag man prøver at katastrofeopbremse fra 130 i regnvejr, køre igennem sand med fuld nedlægning (scary den første gang eller to!) - lige få fodhvileren i jorden og opdage at det dør man ikke af... Jeg blev en tusind gange bedre motorcyklist af det kursus. Og det var så sjovt at høvle rundt på banen, at jeg har taget kurset to gange mere.
--
"ORK SATME!"
#9
Hans
Guru
15-05-2023 09:43

Rapporter til Admin
#8 ;-* Du er sku så nuser, altså af en satanist at være ;) Men ja, og det er endda før min store kæft får mig i flere problemer ;) Undrer mig stadig over, at ingen har forsøgt at give mig en røvfuld i dk ;) Ps. Ses vi om en lille måned? :D Pps. Hvis du ikke lige ved, hvad jeg mener, at så er jeg lidt skuffet ;)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#10
Comicsdk
Super Nørd
15-05-2023 09:49

Rapporter til Admin
8 Kører man på sin egen eller har de maskiner der lejes ud på de kurser? (jeg tænker lidt det hurtigt kan blive en dyr fornøjelse at bruge sin egen i tilfælde at man ryger på røven)
--
#11
the688
Guru
15-05-2023 09:58

Rapporter til Admin
#10 - man kører på sin egen. De to ting jeg har set der kostede penge var : 1. Mig selv, der prøvede at køre slalom lidt for hurtigt, og ramte et "flag" med mit sidespejl, som røg af. Det kostede .. et sidespejl. Det er heldigvis billigst løst på sådan en halvfesen hjemme-byg-custom-ADV-supermoto-scrambler. 140 kroner eller noget, fra Louis i Tyskland. 2. En gut på en ret flot ældre Ducati som blokerede forhjulet under katastrofeopbremsning (ingen ABS), så han skred ud og væltede. Han kørte resten af kurset, men han trængte meget til ny kåbe, og noget rød maling. Pointen med kurset er ikke "kør så råddent at du styrter" - det er at lære dig alt det du kan på din egen MC. Et år kørte jeg på hold med en gut på en kæmpe stor Kawasaki cruiser (1500cc eller noget) - han gav den sat'me gas, og "gulvbrædderne" var i asfalten i nærmest alle sving. Kurset er delt op i flere "sværhedsgrader", og intro-forløbet (man melder sig til det niveau man ønsker, og bliver på det kursus i begge dage, og går det godt, kan man tage det næste niveau næste gang). Man får netop udvidet sin "comfort zone" helt vildt - på mit andet år var den ene dag i øsende regnvejr, og hvor er det fedt at vide hvor hurtigt jeg faktisk kan køre, og lægge ned, i sving - selvom det pisser ned. Sådan ville jeg aldrig køre på almindelig vej - men nu behøver jeg ikke at være bange for at køre af motorvejs-rampe-svinget med 40 km/t - for jeg ved at jeg uden problemer kan gøre det med 70. Så føler jeg mig LANGT tryggere i hverdagen - fordi jeg ved at jeg (og min cykel) kan SÅ meget mere, hvis det er nødvendigt.
--
"ORK SATME!"
#12
Comicsdk
Super Nørd
15-05-2023 10:02

Rapporter til Admin
11 Jeg kunne godt tænke mig at prøve. Jeg var sådan en learning by doing-type, og set i bakspejlet skulle det ikke have været foregået på offentlig vej. Man kan vist roligt sige at jeg slap billigt fra den periode. Jeg forestiller mig at man kunne købe noget ældre brugt til træning, for det er vel i grunden ikke nødvendigt med en indregistreret maskine til bane-kørsel?
--
#13
the688
Guru
15-05-2023 10:10

Rapporter til Admin
#12 - du skal nok lige checke med selve kurset, hvad de siger. Til banekørsel er der specielle regler. Blandt andet dækker din almindelige forsikring sandsynligvis ikke. Derfor er FDM-kurserne specifikt "køretekniske kurser" (og ikke "en trackday") Det betyder også at man ikke må overhale. Det "omgår" man så ved, på langstrækningen, at have to slalom-rækker, hvor man så kan køre forbi en sløvere kører igennem slalom'en, og så har man fri bane til at give gas i svingene igen. Det var derfor jeg tabte et sidespejl. En vildt dygtig pige på en MT03'er lå og "spærrede" foran mig. Hver gang vi kom til slalom-strækningen, og jeg ville "overhale" så var hun bare meget hurtigere end mig på sin lille lette cykel - så jeg kom kun forbi *en* gang (ud af.. 20). Det havde vi meget sjov ud af - hun kaldte også cykel hendes "ballerina" - og det var en fornøjelse at se hende danse igennem slalom-banen mens jeg forsøgte at mudderbryde min 650'er igennem det samme stykke lige ved siden af... og ja, jeg prøvede. Meget. Og det kostede så et sidespejl, fordi jeg prøvede *lidt* for meget :) Cue "walk of shame" ned ad langstrækningen for at finde sit "¤%!¤!¤! sidespejl, og tage det med hjem som souvenir. Hun tilbød at erstatte spejlet som kompensation for "mine manglende evner". Jeg tilbød hende at holde sin uartige kæft, og passe sig selv, eller måske bare lade mig komme forbi så jeg ikke lå og fyldte hendes spejle hver eneste omgang :) (til store grin fra os begge!)
--
"ORK SATME!"
#14
Comicsdk
Super Nørd
15-05-2023 10:18

Rapporter til Admin
13 Ja, det gik op for mig lige efter "enter" at du jo nok ikke er informationsmedarbejder hos FDM :D Vi beklager. Mht. kvinder og kørsel; det er ingen skam at "tabe" til en kvinde. Jeg kendte en ung pige der kunne rykke sin små-tunede Fiat 127 rundt i svingene på de djurske småveje så man kunne komme helt i tvivl om hun mon var fritaget fra de fysiske love. Hun kørte fra alt og alle, også dem i langt stærkere biler.
--
#15
Hans
Guru
15-05-2023 10:47

Rapporter til Admin
#13 Man får jo lidt et dilemma, når man ikke er lavet af penge / har en cykel man er lidt øm over - Skal man tage kurset på sin fine cykel, med den risiko der er for, at man får lyst til at shine den op bagefter, men også lære mest på den. Ellers skal man tage en ældre (læs: den man ikke græder mere over cyklens skader end sine egne) cykel, men så ikke opnå helt så meget læring? #MåSnartFåFiksetMinProjekt/LåneCykel :D
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#16
the688
Guru
15-05-2023 10:53

Rapporter til Admin
#14 - nej, selvfølgelig ikke. Og der er heller ikke noget galt i at køre bag dem, og tænke "har hun *malet* den der læderdragt på" :D Nej, det var skam heller ikke fordi "høhøh, det var en pige" - hun var en pissedygtig pilot, og sammen med sin ret lette MC, det perfekte eksempel på vægt-effekt-tingen. Det er ikke "bare" om at have hestekræfter. Det skal stå i relation til vægten. Jeg var bare glad for at der var så mange kvinder på kurserne. Det er fedt at der er mange kvinder som kører MC, og personligt har jeg nemmere ved at snakke med dem end med de af mændende som mest bare går op i mekanik og hestekræfter og "værkstedshumor". Selvfølgelig ikke allesammen. Langt fra. Sjovt, også, at se at der møder folk op til de her kurser som har smidt en *formue* på et eller andet døds-racer-jern med mange "R" i navnet og har 200 heste.. men på en lille teknisk bane uden langstrækningen til at "trække fra"... Og måske er der også nogle af dem som godt ved hvor dyrt det er at tabe sådan en. Min skal bare have lidt matsort spraymaling hvis den ryger om på siden, og det er en rar fornemmelse når man ligger der og skal kigge "opad" for at se det næste sving :)
--
"ORK SATME!"
#17
Comicsdk
Super Nørd
15-05-2023 11:28

Rapporter til Admin
16 Du er glad for kvinder, fornemmer jeg. Jeg synes personligt den første banebrydende oplevelse med MC og kvinder var kvinde bagpå, jeg erindrer ikke et mere lykkeligt tidspunkt i mit liv, end da min kæreste satte sig bagpå og brugte arme-om-livet-metoden, fremfor brug-handles-bag-sæde-metoden. Og jeg takker Hondas sportsæde for vinklen på anderumpen der ligesom tvang hende til at lægge bryst...kassen op mod min ryg. Good times. Jeg er med på retro-bølgen og netto-maskine. Jeg har aldrig kørt noget med mere end halvfjerds-firs heste, jeg synes ligesom det er rigeligt når vægten er under tohundrede kilogram og topfarten 200 i timen. (jeg bliver nødt til at tage det kort!)
--
#18
Pytte
Monsterbruger
15-05-2023 14:26

Rapporter til Admin
#17 Jeg havde det på samme måde.. jeg startede på en "beskeden" 92 hestekrafter touring cykel fra 1998, som nok i virkeligheden havde 50-70.. Så lejede jeg en sports cykel i USA da jeg var i Vegas.. og da jeg kom hjem opgraderede jeg til en 1000cc 140hk cykel, den har da holdt i en 7 år nu :) Jeg har stadig til gode at prøve en 200hk litercykel, har dog prøvet en vens Hayabusa..
--
#19
Comicsdk
Super Nørd
15-05-2023 14:40

Rapporter til Admin
18 Jow-jow. Jeg hader ikke heste, men på mine gamle dage er chopper/low også mere i målgruppen, men sådan som jeg har fucket mit liv op, bliver en cykel til et par hundrede K og et par hundrede heste ikke en realitet i dette liv. Jeg købte en Honda allerede mens jeg læste teori, jeg kedede mig hurtigt og kørte Danmark rundt efter to teoritimer. Jeg hentede for omkring ottetusinde kroner hjelm og bukser og jakke hos Krohn i Aaarhus og stak afsted på en 1976 Honda CB 650 og havde bryster i ryggen hele vejen. Jeg kørte tre sæsoner uden pap og blev ikke stoppet andre steder end hjemme i Gellerupparken. I mit næste liv satser jeg på to cykler, en sportstourer med rigeligt hest og en rockeragtig lowrider med lyd og laidback kørestil. Jeg havde en havnekollega i Aarhus der købte Hayabusa årgang ca 2000, så vidt jeg husker. Han sagde at den kunne rykke skægget af ham og indrømmede samtidig at det kun var muligt uden hjelm.
--
#20
Hubert
Gæst
15-05-2023 17:55

Rapporter til Admin
At tage kortet er ok nemt og hurtigt. At blive sluppet ud i trafikken er ok farligt. Man kan hurtigt komme ud for nærdødsoplevelser, hvis man kører MC som mange kører bil - med hovedet oppe i røven. Antag at folk kører ud foran dig, at de ikke ser dig, vil køre om kap med dig, eller presser dig. For mit vedkommende har jeg et helt andet mindset på tohjulet hest end i firbenet kabine.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#21
Hans
Guru
15-05-2023 18:07

Rapporter til Admin
#18/19 Selvom der er noget imponerende ved en 200 hestes maskine, så har hygger jeg mig gevaldigt på min "lille" Bonnie med 60-ish heste - Og har egentligt besluttet mig til, at jeg ikke vil rigtigt over 100-ish heste, da man jo nærmest ikke kan sætte en 200 hestes cykel i gear, før kørekortet er i fare... Til gengæld, så har jeg nogle spændende planer med min nuværende projektcykel, og selvfølgeligt også planer om flere cykler - Går jeg dagdrømmer om en Honda CBX 1050, den lyd <3
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#22
vyRog
Maxibruger
15-05-2023 19:19

Rapporter til Admin
Nu er jeg nysgerrig og offtopic (undskyld), men hvorfor er det så exceptionelt fedt at mærke et par bryster i ryggen? Og er det det samme ved et kram eller er der en særlig relevans til en motorcykel?
--
Nu bruger jeg min bruger, Tilfreds?
#23
the688
Guru
15-05-2023 20:21

Rapporter til Admin
#22 - hvis man nu ikke sådan rigtigt er vant til det? ;) Og bryster er jo altid dejlige. Tror bare vores småkriminelle pralrøv er lidt nostalgisk over sine unge dage, og det er der jo sådan set ikke noget galt i. Tænk på den her tråd som en god snak hen over et bord fyldt med flaskeøl, terninger og et askebæger. Og nu har jeg kun på en meget kort tur haft nogen bagpå (godt nok en ganske flot ung kvinde) - men jeg har *rigtigt* tit haft en rygsæk på. Og meget kan man sige om den - men så ville jeg sq også hellere have et par bryster i ryggen. (...selvom der som regel følger en del mere vægt med sådan et par, en der gør med en rygsæk med en laptop og et par sko - og mere vægt på cykel er lig med mindre sjov :)
--
"ORK SATME!"
--
Sidst redigeret 15-05-2023 20:23
#24
Hans
Guru
15-05-2023 20:30

Rapporter til Admin
#22 Hvis man skal dykke lidt dybere end i det, kan det være, at man kan komme hen på noget med manden, der tager føringen, og kvinden ligger sin lid til hans evner, og noget mere med bekræftelse af mandens ego? Det kan også bare være, at de havde sund relation, og det at mærke hendes accept af hans hobby og hendes kærlighed til ham, var det der gjorde det ekstraordinært? Personligt har jeg aldrig haft nogen bagpå, så kan ikke tale af egne erfaringen...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#25
vyRog
Maxibruger
15-05-2023 20:34

Rapporter til Admin
#23 ;) #24 den del er jeg med på, men så er det vel ens partners nærhed, som er det interessante og ikke specifikt bryster?
--
Nu bruger jeg min bruger, Tilfreds?
#26
Hans
Guru
15-05-2023 20:56

Rapporter til Admin
#25 Men det kan bryster vel også symbolisere :)
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#27
the688
Guru
15-05-2023 21:00

Rapporter til Admin
#25 - altså... jeg elsker kun én kvinde. (.. og min datter, men det er lissom noget andet :) Men jeg elsker alle bryster.
--
"ORK SATME!"
#28
Hans
Guru
15-05-2023 21:11

Rapporter til Admin
#27 Også mine? ;) :P
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#29
Khaine
Giga Supporter
15-05-2023 22:12

Rapporter til Admin
Min bedre halvdel har lige taget kortet. Det tog en måned og var ikke super nemt for hende, dels fordi hun er 160cm høj og derfor havde lidt svært ved at tackle 180kg motorcykel i starten. Jeg er 195cm høj og har spillet trommer i mange år, så jeg havde nemmere ved at mosle cyklen rundt og blev hurtigt komfortabel med at betjene gear/kobling/bremse. Jeg havde et fuldtidsarbejde samtidig, så jeg mener jeg brugte et par måneder eller tre på det. Varigheden er nem at google sig til ved de forskellige køreskoler i nærheden, men om det er nemt eller ej afhænger rigtig meget af dig.
--
#30
ramos
Ultra Supporter
16-05-2023 08:45

Rapporter til Admin
Jeg vil gentage hvad der blev sagt i #20. Som en der har kørt MC i 18 år, er der en verden til forskel på hvordan man kører bil og MC. Et par regler jeg kører efter: 1. Alle i mikrobiler er ude på at slå dig ihjel. Fiat 500 er de farligste. De bruger ikke sidespejle og kører ud fra p-pladser uden at orientere sig. Hold derfor god afstand til mikro-biler baseret i vejsiden. 2. Taxa chauffører bremser op uvarslet og laver u-vendinger hvor det passer dem. Hold derfor altid lidt ekstra afstand og overhal aldrig en taxa chauffør. Kører han langsomt vil han garanteret lave noget ulovligt lige om lidt. 3. Overhal altid bilen med traileren, selvom det kræver overskridelse af fartgrænserne. Folk er så dårlige til at spænde deres skrald fast. 4. Lane-splitting er ilde-set herhjemme. Selv når det foretages langsomt og forsvarligt. Man oplever desværre bilister, der heller vil gøre sig skyldige i grov vold/manddrab end at lade dig passere i en kø. Når det så er sagt, vil jeg aldrig undvære min MC. Ride safe!
--
#31
Hans
Guru
16-05-2023 09:04

Rapporter til Admin
#30 +1, og spot on :) Jeg kører som sagt som om, at alle er ude på at slå mig ihjel, og at jeg i øvrigt er usynlig - Også selvom, om nogen herinde påstår, at jeg ikke er usynlig ;) Jeg har taget en ting med fra livet som professionel kampsoldat med mig over på MC'en - "Vid altid, hvor de næste stilling er" - I forsvaret kigger man altid efter stillinger, man kan indtage, hvis man plusligt bliver beskyt - På MC omsættes det til, at man altid kigger efter et hul i trafikken, hvis nogen gør noget dumt - Og er der ikke et hul, så skab et hul...
--
http://www.NoteBookWorld.dk[...] - RIP, 22/3-2007... Profession keyboardkriger, tidligere bare kriger ;)
#32
Comicsdk
Gæst
17-05-2023 07:18

Rapporter til Admin
25 Du kan tænke det lidt som en metafor. Men min jakkes eneste “tynde punkt” var rygstykket. Hvis ikke du kører med rygbeskytter, er sådan en touringjakke et fint sted at placere konens fordele. På det helt seriøse plan, er armene om livet min foretrukne facon på længere ture, man sidder tæt og bagsædepassageren er tvunget til at følge dig når du lægger cyklen ned i sving osv. En kammerat med kropslig berøringsangst og frygt for asfalt, har en tendens til at læne modsat, hvilket er noget nær det mest irriterende og farlige læs du kan køre med.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#33
Thomas G
Supporter Aspirant
17-05-2023 14:55

Rapporter til Admin
Det jeg så flest ryge på var faktisk manøvrebanen inden du tager den praktiske prøve på vej. Der er en undvige manøvre som driller de fleste fordi en er "ulogisk". Man skal "slå" i styret og i sin opfattelse styre den forkerte vej, for at mc kan slå hurtigt nok den anden. Det er en lidt sær oplevelse. Vi havde også en som ikke kunne bremse hurtigt nok på manøvrebanen, som jeg husker det fik han tre forsøg. Ligeledes kan nogle have det lidt svært med langsom slalom. Jeg har kørt voldsomt mange km på knallert i mine unge dage, så det var lidt som at komme hjem, forskellen er dog at mc er bare markant tungere og det gør en forskel. Åh jo så er det at køre med sidevogn ikke liiiiiige mig må jeg indrømme. Det føltes bare sært, fordi tyngde/centrifugal kraften skal overvindes og der skal altså lidt til. Men jeg er glad for at jeg tog mc kortet (også ca 40 år gl, har ikke haft råd før der). Og skal du have bilkort alligevel ville jeg helt sikkert stakke dem, tror ikke du sparer alverden økonomisk, men du slipper for nogle timer i teori lokalet.
--

Opret svar til indlægget: Mc kørekort?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning