Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Samsungs politik ved reklamation

Af Semi Supporter php | 13-05-2023 08:29 | 1267 visninger | 16 svar, hop til seneste
hvis man ikke har original emballage til en 32 " skærm men kan sende forsvarligt er den så dækket af normal garanti ? jeg kan købe en brugt nogle der ved noget :)
--
#1
php
Semi Supporter
13-05-2023 08:31

Rapporter til Admin
Købt via Samsung selv
--
#2
Comicsdk
Super Nørd
13-05-2023 08:40

Rapporter til Admin
Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår formuleringen Skal du returnere eller reklamere? Ifbm. reklamation: De har on site/pick up-service. Prøv at kontakte kundeservice og find ud af om dit produkt er inkluderet i den ordning. https://www.samsung.com[...]
--
Sidst redigeret 13-05-2023 08:43
#3
maho
Gigabruger
13-05-2023 09:30

Rapporter til Admin
----
--
Sidst redigeret 13-05-2023 09:32
#4
jbred
Giga Supporter
13-05-2023 09:35

Rapporter til Admin
Jeg ville kontakte Imerco support og reklamation. De ved sikkert noget.
--
#5
Comicsdk
Super Nørd
13-05-2023 09:46

Rapporter til Admin
Efter at have læst oplægget ca. tolv gange, går det op for mig at OP højst sandsynligt vil vide om den brugte skærm han har tænkt sig at købe, er dækket af garanti, såfremt der ikke medfølger org. emb. Mit svar er; ja, er den intakt når du modtager den og du senere oplever fejl på produktet, kan du kontakte Samsung og få oplyst hvordan du skal forholde dig. Bliver den smadret under forsendelsen, bærer sælger ansvaret og skal selv løse problemet med PostNord/transportør. Nogle butikker er lidt strikse med produkter videreforhandlet privat til privat, men så vidt jeg ved, hænger man i EU på kundens reklamationsret uanset.
--
Sidst redigeret 13-05-2023 09:49
#6
jbred
Giga Supporter
13-05-2023 09:51

Rapporter til Admin
Hvis den købes via samsung selv, så går man da ud fra at de pakker det ind forsvarligt, de har da altid en standard kasse til de forskellige produkter :-)
--
#7
Comicsdk
Super Nørd
13-05-2023 09:54

Rapporter til Admin
Jow, men som jeg tolker den rodebutik af en formulering, vælger jeg at fokusere på den del hvor der står "jeg kan købe en brugt" Det kan være en brugt kasse, men det kan også være en brugt skærm. Jeg gætter på det sidste. edit. Ej, jeg giver fortabt. Den kan også være en brugt skærm i udbud hos Samsung, hvor org. emb. ikke medfølger. Det må OP næsten gøre klart, hvis ikke vi skal i gang med lørdags-væddemål.
--
Sidst redigeret 13-05-2023 09:58
#8
jbred
Giga Supporter
13-05-2023 10:52

Rapporter til Admin
#7 Vi afventer korrekt formulering og problemstilling. Den der taber skal se alle afsnit af stjerneklar i træk. ;-) https://www.dr.dk[...]
--
#9
Comicsdk
Super Nørd
13-05-2023 11:00

Rapporter til Admin
Det er ikke risikoen værd. Jeg tager tabet og betaler mig fra det med en sixpack.
--
#10
php
Semi Supporter
13-05-2023 11:52

Rapporter til Admin
Nogle sælger har som udgangs punkt at vares garanti frafalder hvis ikke den originale indpakning følger med ved reklamations sag, grundet at den ikke kan sendes forsvarligt. der er tale om en 32" buet Samsung skærm
--
Sidst redigeret 13-05-2023 11:54
#11
php
Semi Supporter
13-05-2023 12:05

Rapporter til Admin
Problemet er løse sælger vil aflevere den personligt mvh PHP
--
#12
Comicsdk
Super Nørd
13-05-2023 12:08

Rapporter til Admin
10 ..Det tror jeg sgu ikke de må. Men jeg ved at de kan modregne i manglede emballage i en retursag. Det gør Proshop eksempelvis i visse tilfælde. Der er også forskel på garanti og returret - køber du en brugt skærm, kan garantien nok diskuteres, men reklamationsretten gælder stadig. Jeg savner stadig en helt konkret formulering, no offence. Taler du om at købe brugt privat eller brugt hos Samsung?
--
#13
ToFFo
Guru
13-05-2023 12:28

Rapporter til Admin
Garanti og reklamationsret bliver rodet sammen her. Der kan være stor forskel på de to ting. Reklamationsret er en lovbestemt ret som forhandler skal give til privatkunder. I sjældne tilfælde kan forhandler give garanti i tillæg til reklamationsretten, men det kræver at kunden med garantien bliver bedre stillet end reklamationsretten, så det er der ikke mange der gør. Garanti er noget producenter typisk giver til deres produkter. Producenterne bestemmer helt selv hvordan garantien dækker. Denne har intet med reklamationsret at gøre og producenterne er ikke forpligtet til at give garanti. Hvordan garantien dækker må man selv undersøge. Hvorvidt skærmen er dækket af garanti kan vi umuligt vide. Det står i garantibetingelserne. Det kan måske findes på Samsungs hjemmeside eller i manualen. Det er usandsynligt garantien ikke dækker bare fordi emballagen er væk, men ikke umuligt. Man kan også komme ud for at garantien ikke dækker hvis man ikke er den originale køber af varen. tl;dr: Reklamationsret: Ja, hvis skærmen er købt som privatkunde for under 2 år siden. Garanti: Måske. Det kommer an på betingelserne.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 13-05-2023 12:28
#14
php
Semi Supporter
13-05-2023 13:47

Rapporter til Admin
Taler du om at købe brugt privat eller brugt hos Samsung? privat
--
#15
jbred
Giga Supporter
13-05-2023 14:17

Rapporter til Admin
Nu er det jo et nørde forum. Købt hvor, hvor meget restgaranti. Hvis bare det er forsvarligt pakket ind så skal firma overholde alle garanti forhold, der kan ikke kræves original emballage. Nogen prøvede det i slut 90´erne den gik ikke. https://taenk.dk[...] Lidt nede af listen. https://imgur.com[...]
--
#16
ToFFo
Guru
13-05-2023 21:41

Rapporter til Admin
#14 - Jeg skriver bare helt overordnet, men det er vigtigt du kender forskellen på garanti og reklamationsret. Sådan som jeg forstår dit indlæg, ønsker du at købe skærmen brugt af en anden privatperson og vil høre om der i så fald stadig er garanti på fra Samsung. Det er der sandsynligvis, men det er svært at sige med sikkerhed uden at kende betingelserne for garanti. Garanti dækker sandsynligvis også uden originalemballage. Men hvis personen du køber skærmen af, har købt den som privatkunde og den er under 2 år gammel, er der reklamationsret på skærmen. Reklamationsretten gælder for skærmen, med eller uden den originale emballage. Den skal bare kunne pakkes forsvarligt hvis den skal sendes til reparation.
--
Handels stats: Samme bruger i 20+ år. B/W liste score: +43/-0. Stats sidst opdateret d. 07/05-2023 (B/W listen er ikke opdateret)
--
Sidst redigeret 13-05-2023 21:41

Opret svar til indlægget: Samsungs politik ved reklamation

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE