lige smidt 995.- for bremser samt udskiftning af vinter til sommer
--
#1 Så 995 for at skifte bremser samt skifte vinter til sommer?
--
HP Omen 16
I7 11800H - RTX 3070 - 32GB DDR4 - 1TB SSD PCIe X4 - 16" QHD 165Hz IPS.
Jeg har en Enyaq, og har netop haft mit første service, efter 2år og i mit tilfælde godt 65.000km.
Jeg har givet lidt under 3k for et service, de skifter filtre, div. væske, har fyldt AC væske på, smurt bremser.
Det var ved Skoda, så det kan sikkert gøres billigere, men kan se på div. skoda FB sider at priserne svinger utroligt meget.
--
TR1920x EK Custom - 8x8GB TridentZ RGB 3200Mhz QC - x399 Taichi - 2x1TB MP400 - RTX2080Ti Duke OC EK Waterblock - Fractal R6 BO - Corsair x1000i
#3 det er ikke helt skidt, det svarer til ca. det samme som for en lille i10'er årligt.
--
Jeg har en Mach E, og mener priserne her er på ca 2000 for et 2 årigt service.
Jeg har dog tegnet service og rep aftale indtil bilen fylder 8 år eller 200.000 km. Det koster, men til gengæld sover jeg godt om natten - også efter de 2 års garanti er udløbet.
--
Sidst redigeret 24-04-2023 20:59
#4 - Nej ikke indtil videre - Jeg havde tidligere en Leon fra 2015 og der gav jeg 3500 for alm service og 5500 for service når gearkassen skulle have olie m.v også.
Men som #5 siger - Så er det også en måde at komme tingene lidt til livs på og ja, det koster - Men omvendt, så ved man hvad man har at betale.
Fordi til en Enyaq er reservedele ret dyre generelt - Jeg havde et problem med at bilen hoppede når man bremsede, som vidste sig at være rust som ikke blev slidt af - Jeg fik en pris på næsten 8.000kr for skiverne og klodser foran kun - Godt nok fra Skoda, men selv igennem en kammerat som arbejder som mekaniker så var jeg ude i godt og vel 6.000.
Men det skal ikke skræmme nogen fra at købe en elbil ellers :-) Alle biler er en dårlig forretning og koster penge at holde liv i, sådan er det jo bare :-)
--
TR1920x EK Custom - 8x8GB TridentZ RGB 3200Mhz QC - x399 Taichi - 2x1TB MP400 - RTX2080Ti Duke OC EK Waterblock - Fractal R6 BO - Corsair x1000i
#6
det med bremserne er en kendt problem på alle el biler
gør det en en vane at lav en meget hård opbremsning samme sted hver gang når du kører hjemmefra det holder tit problemet væk.
--
Tesla Model Y 1. års tjek kostede hos et Automester værksted 249,- for skift fra vinter til sommerdæk, samt visuel kontrol af bremser (som så ud som nye) samt opfyldning af sprinklervæske.
--
Har en 2,5 år gammel model 3. Lige rundet 140k. Den har kostet mig 700,- i sprinklervæske, 800,- i 3 sæt vinduesviskere, 400,- i kabinefilter, 8000,- i dæk, 4100,- i sammenlagte selvrisiko på 3x forruder, 2x Bilka buler , og det er det. Det kunne mine tidligere fabriksnye BMWer fandme ikke matche haha.
--
i9 13900k, Asus Prime Z790m D4, 32GB ram, 500gb 980pro systemdisk, 1tb 970pro gamedisk, RTX 3080 10gb, LianLi GALAHAD x360 AIO, Asus Prime AP201 case
Du bliver ikke blillgere kørende end i en i10.
Hvis man ser bort fra indkøbsprisen, så er Tesla nok det billigste at holde kørende, hvis du ser bort fra dæk, som de mange HK kan slide ned på kort tid, men det er jo noget du skal kan styre med højre foden.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Har en Kia e-Soul fra 2020 som har kørt 96000 km. 15k service koster mig ca 900kr, g hver 60k er det stort service hvor der skiftes batterikølevæske og de andre ting fra lille service og det koster mig ca 200kr
--
Puls er en bonus!
2# Nej ikke bremse skift, men adskilt renset, smurt op igen og montere, samt skift ja fra vinter til sommer :)
--