Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Mindre pendlerbil søgesAf Gæst Pendler | 11-04-2023 16:24 | 1475 visninger | 12 svar, hop til seneste
Hej hol'er
Jeg er på jagt efter en mindre pendlerbil til og fra arbejde.
# Kører ca. 26km (til og fra arbejde hver dag)
# Skal være økonomisk (vi snakker 18+ km/l)
# Helst ikke ældre end 2012, og gerne yngre end det.
# Max pris 50.000kr. Behøves ikke betyde, at bilen SKAL koste 50.000kr. Hvis 35k kan gøre det.
# Må gerne have klima/AC og sædevarme. Men ikke et must.
# Skal være billig i afgift.
Har kigget på lidt forskellige blandt andet;
Peugeot 208, Huindai I20, Szuzuki swift, Kia Picanto osv. Men jeg er lidt på vildrede over hvad jeg skal gøre.
Det skal lige siges, dette er ment som bil nr. 2.
Har i nogle andre ideer?
PPS: Nej, jeg kommer ikke til at vælge en BMW eller Mercedez fra 2002, fordi den er billig. Det skal være en mindre bil, og økonomisk og af nyrer stand
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Citroen C1 er fantastisk og nok det billigste du kan finde (afgift, brændstofforbrug, service/vedligeholdelse, reparation).
C1 er de facto en japansk Toyota med fransk påklædning, da de blev produceret på Toyotas fabrik i Tjekkiet. Det betyder at de er ekstremt driftsikre og billige i reservedele.
Jeg pendler dagligt 32km hver vej i min C1. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Toyota Starlet, den går aldrig i stykker... -- C1, Aygo og andre microbiler er billige i drift, men du kan være sikker på at blive taberen i et uheld. Beregn lidt flere udgifter og vælg en mere sikker bil. -- Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3200 MHz
ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | NZXT C850 | Corsair H115i Jeg har faktisk haft en C1 men kunne sagtens overtales til endnu en tur. Jeg er ikke bange hvad angår sikkerheden. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Du ligger lige på grænsen, til at diesel vil kunne betale sig, jeg kører selv i en citroen c3 1.6 bluehdi 100, kører 110km hver dag, og ligger på omkring 25-27 km/L
Betaler 330kr om året i grøn afgift.
Jeg Har lige haft en Toyota aygo som låne bil mens min egen blev synet, og aldrig om jeg nogensinde ville pendle i den, den larmer, at skifte gear føles, som at røre rundt i en gryde overkogt spaghetti med en stegegaffel, og skal du på motorvej med den så lander du på omkring 12-13 km/L
Hvis diesel så ville jeg med dine kørte km bruge noget dielsel additiv. -- Ryzen 5 3600: MSI B450-A PRO MAX: 16gb g.skill aegis 3200mhz: INNO3D RTX 3070 ICHILL X4: 500gb crucial mx500
AOC 24G2U: Logitech g502 lightspeed. Slettet... af mig selv... fordi jeg er blind :-) -- Sidst redigeret 12-04-2023 00:56 #7 Min Aygo kører 20-22 km/l i højsommer med 130km/t fra københavn-Randers. Og her snakker vi ikke en snottet kørecomputers dårlige beregninger, men kilometertæller+benzinstandertæller og en kold lommeregner.
Har du overvejet en elbil? Du kan få nogle ret billige nogle når dit range-req er så lavt. VW e-golf fra en vis årgang har notorisk kort rækkevidde, derfor får du en ret fed bil for ret få penge.
Læg dertil at der er meget få reperations udgifter. -- SSUPD Mesh******* - 10% damaged 5600x - Aorus B450-i - 1x16gb Fury 3200 Cl16 - Strix 1080 - Full 280mm EK-Watercooled - SF600 Plat Prøv at tage et kig på hyindai i10, vi er oven ud tilfredse med vores. Vi kiggede både på c1'er/aygo og citigo/up/mii, prøvede dem alle men endte med at købe hyundai'en efter første prøve tur. Der er så meget mere bil, kvaliteten er en anden og det føles netop ikke som en microbil, men lige en halv klasse større.
Derudover så er jeg positivt overrasket over service omkostningerne, vi bruger Rørbæk biler til at service, og det er virkelig ikke mange penge vi smider efter dem til service eftersyn i forhold til da vi f.eks havde en Renault.
Hvilken årgang du kan få for dit beløb må du selv søge op på, vores er en årgang 2017 og den har ikke kostet os en krone i reservedele ud over bremser :) -- Sidst redigeret 12-04-2023 09:08 Hold dig langt fra dieselbiler, som #7 anbefaler. Med dit kørselsmønster med korte ture, vil motoren sode til, og du vil komme til at stå med nogle store, unødvendige værkstedsregninger. Som tommelfingerregel siger man, at hovedparten af ens køreture skal være over 30 kilometer, hvis man skal have en dieselbil. -- #9 jeg har ikke kigget på e-Golf, er godt tilfreds med min diesel hakker, og den står ikke for at skulle udskiftes lige foreløbigt.
Tilgengæld skal fruens Ford C-Max skiftes ud med en volvo xc40 eller xc60
#11 jeg anbefaler ikke en diesel bil, for som jeg siger ligger det lige på grænsen, tilgengæld anbefaler jeg at hvis han køber diesel at bruge additiv.
-- Ryzen 5 3600: MSI B450-A PRO MAX: 16gb g.skill aegis 3200mhz: INNO3D RTX 3070 ICHILL X4: 500gb crucial mx500
AOC 24G2U: Logitech g502 lightspeed.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|