Hej,
Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på herinde, ved der sidder en del der er skarpe på området omkring lovgivning.
Kan jeg returnere denne iht. lovgivningen for købeloven omkring garanti/returnering, når jeg har oplevet gentagende gange de ikke har kunne udbedre en fejl?
Scenario:
Jeg købte sidste år en ny cykel, hos en forhandler, jeg kom hjem og var super tilfreds med mit køb. Allerede ved første tur lægger jeg dog mærke til, at der kommer en mærkelig klik lyd, hver gang forhjulet drejer en omgang. Jeg har den så retur hos forhandleren, som kigger på det og skriver jeg kan hente den dagen efter. Jeg henter så cyklen, kommer hjem, kører en tur og opdager, at fejlen stadig er der. Jeg vender derfor retur med den igen, de kigger på det, jeg kommer hjem og det samme sker, fejlen er der stadig.
Jeg har nu samlet været hos forhandleren 7 (syv) gange, for at få dem til at fikse det, men det er endnu ikke lykkedes.
Det der irritere mig aller mest er, at de ved sidste gang jeg var der aftalte vi, at de ville bestille et helt nyt hjul hjem, som der så var 3 måneders leverings tid på, hjulet kom så endelig hjem, og jeg fik besked om jeg kunne hente den. Men de har så valgt ikke at skifte hjulet, fordi nu kunne de pludselig ikke høre fejlen mere (det har de hele tiden været dårlige til). Så den har stået hos forhandleren i 3 mdr., fordi den skulle vente på at få ny reservedel, da delen så kommer, så skifter de den ikke engang?!
Jeg ved med sikkerhed, at når jeg henter den igen nu her, så er fejlen der stadig, og de har sikkert sendt reservedelen retur igen.
Det er en cykel til 30.000 kr.
--
Fractal R6 / I9 9900K / Aorus Ultra Z390 / Aorus 1080TI / G. Skill 3600MHz / 1TB 970 EVO / Corsair H150i / EVGA Supernova 850w / ASUS PG279Q 27" 1440p