Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hvilken brugt bil til max 50.000 kr. kan I anbefale?Af Ultra Nørd Kristina | 26-03-2023 21:51 | 7985 visninger | 59 svar, hop til seneste
Kalder bilentusiasterne herinde:
Hvilken brugt bilmodel til max 45.000-50.000 kr. vil I anbefale, hvis det ikke skal være en mikro- eller minibil?
Skal være så driftssikker, billig i reparation samt billig i forsikring som det nu er muligt i den prisklasse og med anhængertræk.
Kørselsbehov: max 5000 km./året, derfor det lave budget.
Bruges mest til indkøb og besøg på kortere afstande, af og til længere ture og engang imellem afhente/flytte større ting på trailer.
Hvad kan I anbefale af modeller, der også er rar at køre i, og som ikke larmer som ind i helvede på motorvej?
Gerne med noget kildehenvisning eller reelle erfaringer, så anbefalingerne ikke bliver super random. -- --
Sidst redigeret 26-03-2023 21:51
Det er noget modsigende krav, med træk og mikro bil, billig i drift og forsikring til behagelig at køre i god på motorvejen.
Hvad med noget som en Toyota Avensis? -- Ford Fiesta
2014-2015
Maximum 150 000km kørt.
Det er en fin bil :)
1.0 motor 125 heste, hurtig, og billig. -- Main: Zen 5900x - RTX 3080 - Strix x570i - trident z 16gb cl 16 3200mhz - Jonsbo A4 - H100i Capellix//4xfractal AL12 33db 3k rpm - 1tb 970 m2. Peugeot 108
https://www.dba.dk[...] -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-11900K @ 5.1GHZ 4x8 VIPER 4400MHZ B_die
1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 26-03-2023 22:03 #1 Det skal netop ikke være en mikrobil. Er det en bestemt årgang fra Toyota Avensis, du anbefaler eller bare modellen generelt?
#2 Mange tak for forslag, den kigger jeg nærmere på.
#3 Peugeot 108 bliver for lille, desværre.
Jeg så for noget tid siden en Audi A3 1,6 Ambiente Sportback Benzin fra 2005, som havde kørt 181.000 km til 49.000 kr. Alle services overholdt og nysynet. Er den model go eller no go? -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Mener at audi er ret dyre i reservedele. -- Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3200 MHz
ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Corsair H115i jeg har flere familiemedlemmer der kører toyota avensis - ud fra hvad jeg har hørt over frokostbordet er det meget vigtigt at finde en der er undervognsbehandlet fra ny, men derudover skulle det være nogen meget gode og driftsikre biler. personligt vil jeg mene at sådan en gammel audi er lidt risky, ikke at det er en dårlig bil men de er ikke ligefrem kendt for at være billige at reparere på - og med en bil fra 2005 kan der hurtigt opstå nogen ting.
mvh -- Hyundai i20 eller i30 eller en Kia Ceed
De er ret drift sikre og så ellers bare søg efter den årgang du kan få for pengene.
Vi købte en i20 2012 for 60.000 her i efteråret .. med aftageligt træk og under 100.000 km .
Den er vi ret glade for.
Vi gik efter en benzinbil for at slippe for dyr vægt afgift og syre reparationer, sol især små korte ture kan gøre ved en diesel bil.
Hvis du vælger diesel bil kan man finde nogle betydelig billigere biler. Men ja,de kan blive et dyrt bekendtskab --
#7
Det jo en mikrobil :P -- #5 Noteret, takker.
#6 Det giver god mening med de dyre reservedele på Audi - det er skrevet bag øret. Toyota Avensis har jeg noteret ned, den kigger jeg nærmere på. Mange tak.
#7 Tak for rigtig god feedback og uddybning. Hyundai i20, i30 eller en Kia Ceed er skrevet ned, dem vil jeg kigge nærmere på - begge ser også ret fede ud ift. hvad man ellers kan finde derude i den prisklasse. Er ret afklaret med, at det skal være benzin, da bilen kun vil blive brugt 2-3 gange om ugen, så er betænkelig ved diesel, når den står stille en del af tiden. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 26-03-2023 22:43 Når man er i den prisklasse, hvilket jo ikke er helt lavt, så ville jeg alligevel finde en bil, der er blevet afskrevet en del på. På den måde får du masser af bil, til mindre penge. Derved udelukkes Ford, VW og Toyota.
Renault er et godt bud - en Clio eller Scenic, hvis den skal være stor. En Laguna er også et godt bud, men der findes ikke mange af dem i benzin.
Citroen, Kia eller Hyundai er også ret gode bud. Det er bare med at finde den rette klasse for dig.
Men lad være med at tage de mest populære biler på markedet, når du handler bil til den pris. -- mito deler en del stumper med fiat 500
https://www.bilbasen.dk[...] -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-11900K @ 5.1GHZ 4x8 VIPER 4400MHZ B_die
1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
--
Sidst redigeret 26-03-2023 23:15 #0 Pas på Ford og deres Ecoboost motorer.. Remmen er oliebadet og smuldrer, turborør ruster og topstykket flækker.
...jeg var ude for flere ting med 1.0 i min Focus- endda 2 gange. *thumbs down!* -- | 8700K | Z370-F | 1080TI | MG279Q | HX850 v2.4 | 16GB 3200Mhz | MX100 512GB | MX300 525GB | Celsius S36 | Define R5 | #12 Vi har haft en c-max 1.0 ecoboost i 5 år med en 1300kg campingvogn og 90000km. det er første gang jeg har haft en bil der kun skulle til service ellers har den bare kørt! -- ---------------------------------------------
I5 3570, 12G Ram, 1050:-) with a dvd burner....
#13
Det er jo hit or miss for folk, C3 og alle de andre modeller som kører med samme 1.2 motor (flere Peugeot og Opel modeller) har det samme med tandremmen i oliebad - FDM har været ude sidste år omkring det. Men der er selvfølgelig nogle der kører uden det mindste problem. :) -- ASUS TUF B460M-Plus • i5 10400F • 16GB 2933MHz • Sapphire Pulse RX6700XT 12GB • Cooler Master Q300L • Corsair MP400 M.2 1TB #14 okay, det viste jeg ikke. Jeg går ikke så meget op i det med hvad de kan fejle. Jeg har haft Golf 2-3-4, polo fra (1989). peugoet 206-307-406. en c4, kia ceed, toyota aygo og carina. honda civic (sjov bil) ford ka 1,3 diesel. og ingen af dem har kørt så godt som c-max'en! (vi har altid haft 2 biler af gangen) -- ---------------------------------------------
I5 3570, 12G Ram, 1050:-) with a dvd burner....
Toyota har op til 10 års (serviceaktiveret) garanti - også selvom den ikke tidligere har været på autoriseret værksted. Det er værd at have in mente i min verden :) -- Vi har den famøse C3 1.2 benzin fra 2013 - den har fået skfitet motor pr. kulance ved tidligere ejer, nu har vi kørt i den i 2 år uden nogle problemer udover service. Vi gav 35 mener jeg.
Jeg går egentlig bare og venter på den springer i luften en dag :D -- #16
Er ikke den store bilkender, nu var det mere fordi jeg selv skal skifte bil her til sommer og alle af de prisvenlige / "mellem store" biler (som jeg havde kig på...), har denne motor. Det er fint hvis hver eneste service er overholdt, men er der bare det mindste (vi snakker, at dem som udvikler motoren går i små sko), så vil de ikke give kulance. Derfor er de en risiko at købe brugt, medmindre der har været 100% styr på service.
Ford var egentlig ikke nævnt ved FDM, men den er vidst god nok, at deres EcoBoost også kører med tandrem i oliebad. -- ASUS TUF B460M-Plus • i5 10400F • 16GB 2933MHz • Sapphire Pulse RX6700XT 12GB • Cooler Master Q300L • Corsair MP400 M.2 1TB Jeg har for et halvt år siden solgt min Kia Rio. (1,4 CRDI - så diesel)
Havde den i 8 år fra fabriksny. Omkring 230-240.000 km. Aldrig et eneste problem - den fik bare lidt olie i ny og næ (den var heller ikke nogensinde til officiel service)
Kia Rio er "samme bil" som Hyundai i20. Den åd bare alle de kilometer uden et eneste problem.
Min erfaring er i hvert fald at Kia/Hyundai er solide-as-f*ck. Selvfølgelig kan man være heldig og uheldig, men generelt et ret solidt valg. -- "ORK SATME!" Smider en Honda Jazz med i puljen.
Skulle være blandt de (alt andet lige) mest pålidelige biler i denne prisklasse
https://www.bilbasen.dk[...]
Kan dog være svær at finde indenfor budgettet.
Læs læsning hvis du vil nørde lidt omkring hvad statistikkerne siger
https://www.google.com[...] -- Jeg er enig med #12, havde selv en med hele den pakke der, de skiftede ikke engang turborører de sprøjtede bare zink på hos indkilde Aalborg.
Er også enig med #21, generelt bare alt honda, de har dog haft problemer med ac kompressoren som er en noget dyr og besværlig del at skifte.
Edit: især en jazz er simpelthen så fed en vogn, overraskende rummelig og kører ualmindelig godt.
Ellers så er Suzuki nok det hele, de er dog ikke så godt lydisoleret, om det er fordi det er mormor biler så de ikke hører det alligevel kan jeg ikke svare på.
Eks.
https://www.bilbasen.dk[...] -- I3 12100f, gigabyte h610hvs, ripjaws ddr4 3200mhz, Corsair cx750, Samsung qvo 1tb+240gb, rx6600xt dual. --
Sidst redigeret 27-03-2023 11:58 #12 + #22
Det er korrekt der er lidt børnesygdomme på Fords 1.0 ecoboost motor.
Men man får stadig rigtig meget bil for pengene.
- Man kan fange de problemerne med kæden, ved at servicere sin bil lidt oftere, dog kun en gang årligt i dette tilfælde
- Ford dækker turborør problemet.
https://fdm.dk[...]
Der kører virkelig mange af disse motorer, da de er brugt i både Fiesta, Focus, B-Max, Puma og Ecosport. Det er langt fra alle der oplever problemerne, de fleste har en velkørende og økonomisk bil.
Hvis man kender en der kan lave bil, så er det ikke urimeligt dyre reparationer. -- I7 9700K - StrixZ390 - Strix RTX2070 - 32 GB G.Skill 3600 MHz - M.2 960 Evo 250GB - SSD 860 Evo 1TB - SSD 850 Evo 500GB - Evga 850W G2 - FD Define R5 #10 Tak for rigtig gode forslag og råd, det er noteret.
#11 Det skal desværre være 5 dørs, tak for tip ellers.
#12-#14, #16 og #19 Jeg kan forstå det er lidt blandet, hvad folk oplever. Det skal lige siges, at jeg på ingen måde kan rode i en bil selv, så jeg vil være afhængig af min mekaniker.
#15 Tak for forslag, det er noteret ned.
#17 10 års (serviceaktiveret) garanti også på brugt?
#18 "Jeg går egentlig bare og venter på den springer i luften en dag :D". Lol. :D Jeg ved ikke, om jeg tør røre ved C3 i den prisklasse, jeg kigger i.
#20 Noteret!
#21 Den er godt nok ikke pæn. :D Men jeg har noteret den ned. I sidste ende vil jeg hellere køre i noget, der er driftssikkert og har lave omkostninger, end noget, der bare er pænt.
#22 Råd noteret. Jeg har prøvet at køre i en Suzuki Swift som medpassager. Selve køreoplevelsen var utrolig rar og den virker fed at køre i, men der er godt nok ikke meget plads i den - eller er det bare mig?
#23 Noteret. Udfordringen er, at jeg ikke har nogen i mit netværk, der kan lave bil, så jeg vil være afhængig af en mekaniker.
Til alle:
Mange tak for forslagene og de gode råd! Jeg kommer til at prøvekøre de forskellige modeller, som I har anbefalet, og så skal jeg nok melde tilbage i tråden. :-) -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 27-03-2023 13:30 Hmm - Nu du ikke lige påtænker at køre så mange km. er brændstof/km. pr. Liter nok ikke lige det vigtigste men, når du på et tidspunkt har fundet en håndfuld 4 hjulede kandidater udfra dine foreløbige præmisser og evt. blandt trådens bud, bør du måske lige tjecke forsikringspriserne på bilerne ved de forskellige forsikringsselskaber, før du slår til..
Alt efter om du ender med en bil til 25000 eller de nævnte 50000 kan det jo være, at du vil nøjes med ansvarsforsikring for den billige og kasko for den dyreste? Kender jo ikke din forsikringshistorik, men der kan jo være stor forskel alt efter bilens samt din egen alder, bilens mærke, hvor lang tid du har kørt, hvor lang tid siden du har kørt, hvor du bor, hvor mange evt. skader du før har haft osv. osv.
Efterhånden er det jo som at sku smide al tøjet, for en dybdegående undersøgelse før man allernådigst får lov til, at komme ud at trille og mærke asfalt under dækkene :)
Håber du finder en bil du jævnligt kan bruge uden for mange problemer... -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 27-03-2023 13:47 Der findes et forsikrings sammenlignings site der hedder - samlino.dk - hvor du via dine aktuelle oplysninger får oplyst de billigste forsikringer.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 27-03-2023 13:58 #24 - yes, også serviceaktiveret garanti på brugt :) -- #26
nar ikke alle kommer med,selv om de er billiger -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-11900K @ 5.1GHZ 4x8 VIPER 4400MHZ B_die
1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#26 Kan ikke anbefale den side. Hellere ring til hvert sted, da jeg fik Topdanmark som den billigste, hvilket du slet ikke kan finde derinde -- Mr. Slikachu
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32gb Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua #26 + 30 - Ja, pas meget på med at antage at de der portaler kan bruges til ret meget.
Det selvfølgelig et sted at starte, men langt de fleste har mere end en forsikring, og langt de fleste forsikringsselskaber er "til at snakke med".
Jeg startede med at forsikre min MC hos If. De var 50% billigere end alle andre. Selvom jeg ikke havde andre forsikringer hos dem overhovedet. Det giver ingen mening - men det betaler sig altså at shoppe rundt "i virkeligheden". -- "ORK SATME!" 5000km om året er meget lidt. Det vil blive nogle ret dyre km.
Bilen vil være død om 10 år, = 5000kr pr år, reelt set nok snarere 5år og så er det 10.000kr.
Så er der vægt 2500 og forskring, som er lidt svær at vurdere, men 5000 for lethedens skyld.
Brændstof, lad os sige at den går 15km/l og en liter koster 15kr. = 5000 kr.
Diverse service, dæk olie etc 5000kr pr år.
22500 kr pr år
Dertil kommer lidt skjulte udgifter som syn etc det er lidt højt sat men lad os vælge 2500 kr pr år.
25000 kr pr år.
Dermed havner du med en pris på omkring 5kr pr km/ca 2100kr pr mdr.
Med kort levetid:
30.000 kr 6kr pr km, ca 2500kr pr mdr.
Og det er under forudsætning at der ikke går noget større i stykker på bilen, for service er nok sat lidt lavt, men det er få km den skal køre.
Mit personlige tal med større/nyere biler er at de koster mindst 5k pr mdr at holde igang med 20.000km pr år inkl værditab, og vælge man på de dyrere hylder ligner det nemt 8k igen med værditab. -- #DIV! - selvf. er det kun et sted at starte, da alle disse sites jo får kroner ind via utallige uforståelige/usagte - skjulte metoder, men som bilist der evt. har kørt multible km./år kan det være en god øjenåbner, i forhold til ens nuværende pris :)
Har selv tryg/tjenestemændenes forsikring, og den har jeg endnu ikke set nogen slå, som nævnt 64 år (senior rabat + indboforsikring samme sted) så husk lige at bruge samtlige forsikringer i en evt. fælles rabatordnings fight)
Hvad jeg så er en del imod er, at selskaberne har forskellige priser mand/kvinde imellem, hvor man både kan argumentere for, at det er kønsdiskrimination og på den anden side i forhold til statistikkerne er kvinderne der laver færrest uheld!
1 - kønsdiskrimination er ulovligt.
2 - statistikker burde ikke ku overgå loven for vindings skyld.
OP - Beklager lidt afsporing. Selv har jeg en ClioIII fra 2010, der ikke har en eneste rustplet. Den er til gengæld ret sløv med kun 75hk og en vægt på ca. 1150kg. Jeg kører så heller ikke så meget, men den starter fint hver gang, og kører fint 1000-2000km. fuldt oppakket med tagbagage flere gange hver år, og så er den en hel del større end en Ford fiesta, der bestemt er alt for lille til mig. Gider ikke flette arm med sidemanden :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #32 Jesus og Jøsses - 40.000 kroner for en bil der er 23 år gammel. Det er jo helt ude i skoven. -- #35
Fordi den 1. Har kørt under 100k, og 2 er en Toyota. Knastør slæde, men utrolig pålidelig ja. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Er selv i markedet for at lede efter en billig bil.
Hvad siger folket til en lignende denne : https://www.dba.dk[...] -- #37 sikker en fin bil men sygt den koster mæsten 5000 kr i Grønne afgifter om året kunne være man også lige skulle kigge på det før man køber en bil -- #38
Plus en fransk benzin bil fra 00erne kører æjjj ret langt på literen. Den er virkelig dyr i brændstof og vægtafgift -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #37 jeg ville rende skrigende væk, andre sikker også, derfor den er billig :-) -- Har selv og kender flere der har en VW Polo 2010 1,2 TDI. Den kører bare som den skal hver dag. Dog ikke så lydløs som en Golf på motorvejen - men det vænner man sig til.
https://www.dba.dk[...] -- "Livet forstås baglæns, men må leves forlæns" - Søren Kierkegaard --
Sidst redigeret 29-03-2023 09:57 Tillæg til #37
Jeg fandt en lignende blot med automatgear til samme pris - så nu tager jeg chancen. -- Personligt ville jeg holde mig langt væk med det lave budget fra at købe en gammel skrammelkasse (du vil ikke have mikro/mini). Så hellere lease fx en Skoda Fabia og få træk på. Mener det koster omkring 16-1700 per måned.
Har mange bitre erfaringer med ældre biler der pludselig bliver meget dyre eller giver mange problemer. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #27 Den virker fed at køre i, de gange jeg har prøvet at være passager i den - men jeg er ret sikker på, at Suzuki Swift bliver for lille.
#33 Kunsten er nok at finde en bil i prisklassen, som ikke er blevet voldsmadret, men passet godt på, således man kommer ned i 1200-1700 kr./mdr. i samlede omkostninger (afskrivning ikke medregnet, da jeg mener, at det ikke kan undgås uanset hvilken bil i hvilken som helst prisklasse, man vælger, når der slides på den).
Med så få km om året som i mit tilfælde, og hvis man passer godt på bilen, vil jeg mene, det godt lade sig gøre at sælge den igen 3-4 år efter, selvfølgelig med en væsentlig afskrivelse, men således ikke miste 100 % af bilens værdi, som du skriver.
På den måde vil regnestykket se noget bedre ud, og man har haft et billigt transportmiddel, som man har 100 % ejerskab over, i stedet for at være afhængig af Gomore leasingbiler, bus, tog, you name it hver gang, man skal ud i IKEA, i sommerhus, på familiebesøg, hjælpe nogen med at flytte, osv. (det er jo også en væsentlig udgift at være afhængig af andre transportmidler, hvis man ikke selv ejer en bil, som man må have med i overvejelserne/beregningerne).
Men jeg medgiver, at det ikke er en nem øvelse at finde rette bil i den prisklasse, der er i en fornuftig stand. Mekanik er uforudsigelig, også selvom man har gjort sig umage i at tjekke bilen på kryds og på tværs. Men man kan jo gøre sin due diligence før køb så godt man kan - og på den måde nedsætte risikoen væsentligt.
#41 Har haft lidt et øje til VW, synes både Golf og Polo virker fede - men jeg er flere gange blevet frarådet at se på de modeller i den prisklasse, jeg kigger efter. Jeg kan se modellerne i dit link også er diesel, med mine korte ture er jeg nødt til at vælge benzin. Men mange tak for forslag. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 29-03-2023 20:21 #43 Jeg har kigget på leasing, men det virker til, at det ikke kan betale sig med mit kørselsbehov.
Af hvad jeg har indtryk af, så lander det hurtigt i 3000-3500 kr.+-/mdr. for leasing, forsikring og service, og så kommer benzin, osv. oveni. Anhængertræk er også en væsentlig omkostning oveni, hvor det ved fx Gomore leasing koster 300 kr./mdr. ekstra at have det.
Opstår der ridser eller buler på bilen, betaler man også væsentligt for det ved tilbagelevering, hvor man ved egen bil kan være mere ligeglad.
Så umiddelbart virker det som den bedste løsning (eller mindste ringe om man vil) at købe noget brugt i den prisklasse, jeg søger i. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 29-03-2023 20:42 Vi har en Hyundai i30 fra 2010, som vi valgte at få synet uden at tænke for meget over det. Hvilket pludselig resulterede i en ret stor regning, men med nye bremser, støddæmpere, ankerplader og batteri.
Vi skal faktisk bare af med den. Den kan køre 2 år siden indtil syn igen.
Den har kørt mega langt, er en diesel, men har altid været pålidelig. Der er også træk. Så hvis du vil have lidt længere betænkningstid, kunne det være en mulighed?
Jeg har ikke lige vendt det med konen endnu, men den skal ikke i nærheden af de beløb der bliver nævnt her.
Der er også Hyundai vejhjælp med indtil september. -- Computers are like old testament gods: Lots of rules and no mercy. #46 Må desværre holde mig til benzin pga. de korte ture. Men tak for tilbuddet. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#0 når du ikke kommer til at køre mere end 5000-6000km om året, så vil jeg helt klart anbefale at bruge noget rense additiv til benzinen, selvom man siger at benzin biler bedre kan holde til korte køreture, så kan de sagtens blive ødelagt af det.
Jeg har selv haft en Skoda Octavia med 1.6l benzin motor, fra 2003 (købte den i 2013) med meget lavt km tal, og motoren var totalt sodet til af korte kolde køreture, fik den aldrig til at køre ordenligt i de 2 år vi havde den.
Min mor derimod kører Toyota Yaris 1.4 diesel, (2013) masser af små ture og koldstarter, og den kører bare uden nogen former for problemer. -- Ryzen 5 3600: MSI B450-A PRO MAX: 16gb g.skill aegis 3200mhz: INNO3D RTX 3070 ICHILL X4: 500gb crucial mx500
AOC 24G2U: Logitech g502 lightspeed.
Jeg nævnte Swift, fordi den er billig i afgift, kører langt på literen, har kæde i motoren, og kører bare godt :)
Men det sagt, så hjælper det jo ikke hvis du skal bruge mere plads!
Jeg ville ikke være bange for en ældre Avensis med lavt km. tal. -- Når man kigger på brugt bil så skal man også kigge på om man har råd til at holde sådan en bil som ny, hvis ikke så hold dig langt væk, fra dyre mærker såsom Mercedes og Audi. Jeg ville kigge på mærker som ikke er så meget på værksted såsom Skoda Octavia, Mazda eller en Avensis. Generelt vil jeg holde mig langt væk fra Franske mærker og VW. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #51 Hører det samme fra flere - der må være noget om snakken. Tak for input, det er noteret. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#50 Ja, det er jo lige det med pladsen. :-) Skal prøvekøre de anbefalede modeller i tråden inden for de næste par uger og har også skrevet Susuki Swift ned (tak for anbefalingen). Så må jeg se, om størrelsen kan gå an. Avensis bliver nok for stor til mit behov og for dyr i vægtafgift tror jeg. -- Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
--
Sidst redigeret 11-04-2023 21:44
Jeg har haft MANGE biler gennem årene, da fatter er mekaniker og driver et lille værksted.
Det har været alt fra Peugeot 106 til Mercedes stc. Det var først da jeg
solgte min 2006 Swift, at jeg gik specifikt efter en nyere model Swift
:)
380 halvårligt i afgift, 22 km. på literen, 1000 kilo på krogen, det er sqi svært at slå!
Reservedele er billige, og så er der bare det der med, at man bliver glad, hver gang man drejer nøglen :)
Hvis du vil være billigere kørende, er der næsten kun Fiat Panda...
(men den skal man nu heller ikke kimse af, Fiat er experter i bybiler). -- #54 Jeg beholder også min Peugeot 208 Hdi, som skulle køre 33,3 på literen og koster 160 kroner i halvårligt afgift. Efter lidt OBD tuning er den på 130 HK, og temmelig kvik. Den er også billig af helvede til. Jeg kan ikke rigtig se mig selv smide 300.000 efter en elbil lige nu i hvert fald.
Reparationsmæssigt er det ekstremt lidt jeg har brugt på den. -- Sidst redigeret 11-04-2023 23:46 #54 Vi har en Panda fra 2010, med 160 tkm. Købt for 18.000 kr, har selv skiftet kobling og bagpotte umiddelbart efter køb. Reservedele koster ikke en skid..
Motoren skulle efter sigende ikke være til at slå ihjel.
20 km/l og 340 kr i vægtafgift. Billig og nem parkering i KBH. Billig forsikring.
Den kører ærlig talt bedre end man skulle tro, udover at det larmer på motorvej. Genial i byen.
Kæmpe anbefaling, hvis man kan leve med størrelsen og det mormor agtige look (som sikkert bliver kult om nogle år)!
Vi har tidligere haft leaset Peugeot 208 Hdi - den kører selvfølgelig langt bedre, men kostede også ca. 10 gange så meget i måneden. -- #0
En lidt anden vinkel på dit transport behov........
En brugt elbil Nissan Leaf 2012-2014 for under 40-50K, eventuelt hentet i Norge (finn.no).
Det er en bil som er godt skruet sammen, men da det er første generation er rækkevidden ca 90-110 km (vinter) og op til 150 km om sommeren. Det vigtigste her er at tjekke bremser.
Du får billig drift (el og forsikring), ingen olieskift (service) og ingen trækkrog. "Lej et lig" for 250 de gange, du skal flytte stort.
Hvis du henter en i Norge er prisen= Norsk pris * valutakurs * dansk moms
Der findes en del videoer / artikler bl.a. på youtube på brugte Leaf'er. Brug 1-2 timer og du er mere vidende ;-) -- Mobil to nul fem fire fire en fire tre #57 Norsk pris + told + moms og så skal du nok lige have plader på også og den skal lige fragtes herned.
Det kan næppe betale sig. -- NR200P, 16gb DDR4 3600Mhz, RTX3070, Ryzen 3700x, SF750 plat, B550i Strix, Kraken Z63.
#58
Der er ingen told/afgifter på elbil importeret fra udlandet hvis du er under ca 450K. Der er moms på fra Norge, idet norske elbiler ikke er momsbelagt i den prisklasse. -- Mobil to nul fem fire fire en fire tre --
Sidst redigeret 12-04-2023 15:00
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|