Check i din Tesla app om du lader.
--
0#
Hvilken lader har du anskaffet dig?
Hvis det er en Tesla Gen3 har du så fulgt vejledningen og konfigureret den via dens webinterface?
--
IDGAF!
Du kan jo lige starte med at teste om alt er som det skal være, ved at sætte den igang med at oplade ved direkte tilslutning. Hvis den rent faktisk går i gang med at lade op, så er alt vel nok som det skal være :-)
--
11900K & Noctua D15 Chromax Black, ASrock Z590 Steel Legend; 2x8GB 3200 CL15; ASUS TUF OC 3080; Corsair Rm850x; Fractal Meshify C
Hejsa,
Den ladede som den skulle.
satte den til at lade 00.15 og imorges var den på 90%
så den lader fint
--
Har samme setup som dig. Virker helt upåklageligt. Tag et kig på True Energy app'en, hvis du har variable elpris. Det gør det klart billigst.
--
6#
Prøv at kigge Gridio også - ikke at forglemme Tessie :-)
--
IDGAF!
#7 - Gridio tager ikke højde for de danske tariffer. Ikke at det har været et stort problem, da strømmen som regel alligevel ikke er billigst mellem 17-21. Men det kan give problemer, hvis den er.
Tessie er smart. Er bare ikke helt tryg ved at sende så meget data til dem...
--
Kan man installere DC-hjemmeoplader som kan lade med ca. 100 kW?
Synes kun, at all AC-hjemmeopladere kun går op til 22 kW.
--
Sidst redigeret 11-03-2023 13:19
#9>>Man kan godt men prisen på en DC lader er langt uden for det en privatperson nogensinde vil give. som, jeg hører det så koster en 150 KW AC lader 650-750.000 at installere. 11 KW DC lader er alt rigeligt til private hjem.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#10 Hold da op, det er dyrt. Mener du ikke DC eller er det AC-lader til ca. 700k med 150 kW?
--
Jeg kan supplere med at da en kollega skiftede 2 ladekabler der var blevet skåret af en hurtiglader var prisen omkring 140.000 kroner. Så hvis man har penge til at opsætte en hutiglader så skal også gemme lidt til vedligeholdelse og hærværk :)
--
Klik her for evig lykke: http://chipsguiden.dk[...]
Klik her for HOL Bladet: http://chipsguiden.dk[...] 8#
Det betyder intet for tarifferne da strømmen stort set altid er billigst om natten - Hvem lader også midt på dagen hjemme? (Ja - ok, måske i weekenderne, men der er strømmen alligevel også billigst uden for højtarif tidspunkterne)
Ingen sølvpapirshat her - jeg er super tilfreds med Tessie.
Kræver TrueEnergy ikke at du har en speficik lader?
9#
Det er de færreste biler som kan lade med mere end 11Kw AC og DC ladere giver ikke mening til hjemmeladning.
Udover dét skal du også betale pr. A ekstra du vil have udover standard til forsyningsselskabet og muligvis også have gravet ny stikledning ned, alt efter nuværende dimmention.
Men hvad er det der gør at du ikke mener at en 11Kw ikke er nok?
--
IDGAF!
--
Sidst redigeret 11-03-2023 16:14
#9 Det korte svar vedr. DC lader derhjemme er Nej.
Hvis vi tager udgangspunkt i 100kW DC lader, så vil det kræve som minimum 3x140A sikringer i gravstenen som forsyning til laderen alene, derudover skal man påtænke alle andre forbugsgenstande i huset.
Selv 22kW AC lader er svære at finde kapacitet til i en normal husstand med 3x25A forsyningsstrøm.
Derudover er det, desværre stadig, de færreste biler som kan lade med 22kW AC.
Og som #13 siger, så skal man derudover også tænke dimensionering af stikledning og tavlekomponenter før det kan lade sig gøre at få opsat en lader der kan yde 22kW.
For ikke at tale om prisen per ampere man skal betale for at få hævet sin forsyningsstrøm.
--
It's nice to be important, but it's more important to be nice
#11>>Jeg mente naturligvis 11 KW AC lader.
Elbiler lader faktisk altid batterierne med DC. Hjemme i garagen bruger den den AC vi får ind i vores huse og via den indbyggede inverter omformer bilen AC til DC som batterierne kan acceptere. Det er derfor der er forskel på hvor hurtigt forskellige biler kan lade, nemlig hvor stor inverter der er installeret i bilen.
Ude på farten lader man nærmest altid med DC, det giver meget højere spænding og her går strømmen "direkte" fra laderen til batterierne udenom bilens inverter.
--
Hilsen Thomas
Chefredaktør på HardwareOnline.dk