Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Uenig i fakturaAf Gæst Remoulade | 04-03-2023 18:17 | 2255 visninger | 27 svar, hop til seneste
Kære HOL.dk
Beklager på forhånd at følgende er et længere skriv.
Jeg har brug for jeres hjælp til hvordan jeg skal agere i følgende situation.
Min kone har skrevet kontakt med et rengøringsfirma eftersom vi har børn, og tiden er knap - og havde glædet os til at få rengøringshjælp en gang månedligt.
?Desværre var vi langt fra tilfredse, og skriver derfor rettidigt til rengøringsfirmaet samt tilsender billeder af de mange kritikpunkter - her gør vi klart at vi ønsker at opsige aftalen eftersom der er binding, samt at vi har forventning om nedsættelse af pris (der er hverken tørret støv af, vasket gulv og en længere række punkter).
Efterfølgende har vi modtaget en opkrævning som indeholder poster som bestemt ikke er udført (vinduespolering), ej heller var aftalt - men står klart som værende et tilvalg man kan foretage.
?Vi skriver derfor til virksomheden at vi bestrider kravet på fakturaen samt tilsender yderligere billede-dokumentation.
Vi har i vores kommunikation hele tiden været ordentlig og sober. Vi har ikke sagt noget vi ville fortryde eller hidset os på. Ej heller har vi på noget tidspunkt nævnt at vi slet ikke ønsker at betale - men blot udtrykt utilfredshed samt forventning om nedslag for ikke udførte punkter jf. aftalen.
Svaret vi har fået fra virksomheden, som ved en fejl indeholder interne mails, hvor de skriver at vi skal 'betale eller skride', samt mærkelige insinueringer om at vi har 'plantet' beviser, og tage billede-dokumentation forinden den udførte rengøring var foretaget.
Vi får intet svar på hvad den hverken udførte eller aftale postering om vinduespolering skyldtes - men kan blot se at dette nu er omdøbt til "ekstra udfakturet i medfør aftalens bestemmelser" - beløbet forbliver det samme for alle poster.
Vi ser nu tre scenarier vi kan gå med som løsning
ad.1 Hvis jeg helt har misforstået din første mail, men skal forstå det således at i ønsker at forblive i aftalen i opsigelsesperioden og således modtage rengøring, så er det det vi gør.. Dog skal der således være en af jer til stede efter endt rengøring således vi kan iværksætte en egentlig afleveringsforretning, så forventnings afstemning er på plads når vi forlader jeres hus.. og vi således fremadrettet eliminerer misforståelser tilsvarende i opsigelsesperioden marts - til ultimo april 2023
ad.2 I kan betale omtalte vedhæftet faktura - så slutter vores samarbejde blot derefter per kulance, og vi træder tilbage på opsigelsesvarslet, vel og mærke når betaling ses indgået på vores konto
ad.3 Anden vej til afgørelse af betalingsspørgsmålet dersom kravet til stadighed bestrides fra jeres side er en tur omkring civilretten som værneting for borgere i [bynavn] med de omkostninger der nu er forbundet med dette .. for blot at få opgjort det samlede skyldsspørgsmål ..I en opgørelse til retten medtager vi vores samlede korrespondancer .. samt aftalegrundlag og vores krav vil være en samlet kapitalisering af aftalegrundlaget i opsigelsesperioden, eftersom der ikke har været vilje eller vej til positiv interesse opfyldelse konkretHvis det bliver det ad 3 vi går med .. ja så bortfalder vores tilbud ad 2 øjeblikkelig og vi indgår ikke forlig senere i forløbet dertil er tidsforbruget for stort allerede og tilbuds mulighederne udtømte i medfør netop den manglende positiv interesse opfyldelse fra jeres side. .
Konklusion
Hvad gør vi videre herfra .. Svar herpå udbedes inden mandag den 06 marts 2023 inden klokken 16 hvorefter vi desværre ser os nødsaget til at sende sagen i civilretten i [bynavn] som små sag uden videre varsel med de desværre forøget omkostninger til følge som vi dog ikke har nogen indflydelse på ved manglende fortsat betaling eller vilje til at fremfinde anden løsning som foreslået fra vores side
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Hvor mange penge drejer det sig om? -- Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +40/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/03-2023 Er løsningen ikke bare at de udbedre det stykke arbejde de ikke har lavet? Ligesom hvis en tømrer har glemt at lave noget, eller udført arbejdet forkert, jamen så kommer han igen og løser det, og så betaler man selvfølgelig hele regningen når arbejdet er udført efter aftale. Længere er den vel ikke? Det er vel lidt det de også foreslår i løsning 1. -- #1 Det er ikke mange penge, vi snakke 1.200 kr - hvoraf de 2-300 af dem er fra hvad jeg ville kalde for usande poster i faktura. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Start med at lave en indsigelse. På den måde har du det juridiske i orden, og de kan dermed ikke sende regningen videre til inkasso/advokat. -- Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3200 MHz
ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Corsair H115i #3 Så ville jeg til hver en tid vælge løsning 1, eller for at få ro og komme videre 2. Absolut ikke 3, der er ikke det værd. -- Sidst redigeret 04-03-2023 18:31 Nej helt ærligt for 200kr gøre så meget ud af det.. betal og kom videre mand -- #3 - Når beløbet ikke er større, synes jeg du skal tage imod deres tilbud om at komme ud af din kontrakt. Hvis du kommer ud af din kontrakt hurtigere end du ellers ville, så sparer du jo penge i sidste ende alligevel. -- Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +40/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/03-2023 ""Svaret vi har fået fra virksomheden, som ved en fejl indeholder interne mails, hvor de skriver at vi skal 'betale eller skride', samt mærkelige insinueringer om at vi har 'plantet' beviser, og tage billede-dokumentation forinden den udførte rengøring var foretaget.""
Den der mail ville jeg nok have beholdt og så ville jeg have bedt dem rende og hoppe, nu er jeg så også nordjyde og jeg forventer noget for mine penge og betaler helst ikke for meget og skal gerne have det billigst muligt ;-)
Og ja behold jeres billede dokumentation, eftersom på et billede er der angivet hvornår det er taget og det ville jo tydeligvis være efter deres såkaldte rengøring.
#6 - De er blevet bonget 1200kr ikke 200.
Jeg mener ikke du skal betale for noget du ikke har fået. -- Errare humanum est, sed perseverare diabolicum #3 Betal og kom videre. Og sørg så efterfølgende at skrive anmeldelser af firmaet alle steder du kan komme til det.
#8 "hvoraf de 2-300 af dem er fra hvad jeg ville kalde for usande poster i faktura" -- 5950x | RTX 3090 | WD Black SN850 2TB | EKWB 2x360mm #0
Som de andre skriver, betal og få det ud af verdenen. Nogle ting er sgu ikke værd at bruge energi på.. Lyder til at du har brugt mere end rigeligt energi allerede. -- Jeg kan kun sige at jeg ville trække den hele vejen.
Guderne må vide om ikke det er deres forretningsmodel...
Hvem ved hvor mange de har "snydt" på den måde...
Og så længe folk bare betaler, så bliver de ved. -- Det er altid pisse irriterende hvis man føler sig snydt.
Men da det er "småpenge" det drejer sig om, så ville jeg betale og komme ud af den kontrakt.
Derefter ville jeg sørge for at lave en Trustpilot anmeldelse på firmaet så andre kan læse hvordan de køre deres forretning. -- i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM Tak for alle de mange svar.
Jeg er fuldstændig enig i at det selvfølgelig klart ville være lettest blot at betale, og få lukket sagen.
Det som i særlig høj grad gør mig harm, er at det er vi ikke har passeret 72 timer siden første aftale med pågældende firma, og vi er allerede 'truet' med en civil retsag. Vi har hverken nægtet at betale, ej heller overskredet første betalingsfrist.
De kan selvfølgelig skrive alt det de vil om min kone og jeg internt, men det er lidt uprofessionelt at få dette videresendt til kunden.
Det er småpenge, og en latterlig sag - men at betale for posteringer som der på intet tidspunkt er aftalt, ej heller udført er tæt på, hvis ikke definitionen på bondefangeri.
Det kan vel ikke være acceptabelt at når forkerte posteringer bliver påtalt, at disse bare omdøbes til ?"ekstra udfakturet i medfør aftalens bestemmelser"
Jeg har som sådan ikke noget ønske om offentligt at skulle udtrykke mig om pågældende virksomhed (trustpilot, facebooking), da det næste så ville være en injuriesag.
-- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #14 Jeg forstår dig, men jeg taler af erfaring. Nogle gange er den bedste løsning at tilsidesætte sin retfærdighedssans for sit eget "peace of mind". Det er pisse irriterende, men du vil kunne se, at det er den rigtige løsning senere.
Husk, at din tid, den tid der vil gå fra din familie ved at bruge tid og energi på retssag og din sindsro, også har en værdi. Og den er forhåbentlig højere end 200 kr. -- Sidst redigeret 05-03-2023 00:18 'betale eller skride
Politi/advokat
det virker om de kommer med trussel -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 4x8 VIPER 4400MHZ B_die
1000W ROG STRIX ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#17
Ej stop nu med sådan noget curling barn pis... Hvad faen skal politiet blandes ind i det for? Det har intet med en trussel at gøre..
En advokat vil sgu da heller ikke røre en sådan sag. Der er intet æreskrænkende i at få at vide at man kan betale eller skride.. -- #0 måske du kunne dele firmanavnet så vi andre fremover kan udgå det? -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #16
Du har til dels ret, men det er et nummer, de kan tjene mange penge på, som de ikke er berettiget, så nogen er nød til at tage kampen. -- #17 så må du tit føle dig truet :) -- Man skulle tro nogle af hol's brugere arbejder for firmaer som lever af at tage røven på deres kunder, eller de selv er så elendige håndværkere eller andet godt folk at de levere et styk lorte arbejde, fordi danske arbejdere generelt bare er blevet fucking doven og hvis i ikke får jeres 5 minutters rygepause i timen begynder i at hyle op. -- Errare humanum est, sed perseverare diabolicum #23 - Kan du ikke skrive hvad du havde gjort, i stedet for at pege fingre? :) -- Handels stats: Samme bruger i 20 år. B/W liste score: +40/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/03-2023 --
Sidst redigeret 05-03-2023 16:16 Har du retshjælpsforsikring? - I det tilfælde, vil jeg kontakte dem. Udgangspunktet er, at din selvrisiko vil være kr. 2.500,00 i så fald. Ligegyldig hvad udfaldet er af sagen er. Du kan selvfølgelig blive pålagt at betale for den fulde opsigelsesvarsel.
Jeg må give de ovennævnte ret; beløbet hverken må eller kan være grundlaget for din forfølgelse ved de civile domstole. Imidlertid kan det være af princip. Dette har jeg fuld forståelse for.
De har dog ret til at udbedre skaderne, som følge af de mangler du selv nævner. Dette indebærer at deres første løsningsforslag altid skal være søgt, før du kan søge yderligere nedbringelse af tilsendte faktura (nedsættelse). Dette er almen praksis på området.
Fortsat god dag -- #24 - Jeg skrev jo netop i #8 at jeg ville have bedt dem rende og hoppe :) havde aldrig betalt den regning, betaler ikke for ydelser / service jeg ikke får, jeg er ekstremt principel med vores penge.
Bruger gerne tid på at slås med både det ene og det andet firma ud af ren og skær principper, det ved du da jeg gjorde med hensyn til Proshop og gpu sagen, og ja jeg stoppede med at kommentere på den tråd efter min sag blev afsluttet, du skrev jeg var forduftet ;-) hvis folk ville noget kunne de bare have sendt mig en pm så ville jeg have fået en mail omkring pm herinde. -- Errare humanum est, sed perseverare diabolicum enig med rigtigt mange herinde, at 200kr omend for nogle mange penge, så er det ikke værd at slogs om, plus en virksomhed har flere ting de kan gøre mod dig end du mod dem, som f.eks. at du kan ende i RKI som dårlig betaler, pga. småpenge.
jeg vil klart betale, og så vil jeg bruge min energi på at dele sagen, du har indgået en kontrakt med dem, de har ikke efterlevet den til kvalitet, du får lov til at komme ud af kontrakten, du bliver bonnet for lidt ekstra.
Ville være mere træls hvis i skulle ud i en langstrangt krig hvor de holder jer fast i et kontrakt forløb, og du reelt bliver opkrævet over længere tid.
også derfor jeg aldrig har et kontrakt forhold med rengøring, vi har en aftale, og så er det gang på gang, og er vi utilfredse, så ringer vi pænt og siger. tak for rejsen. men ikke mere.
du kan reelt også ramme dem hårdere ved at gå ud og lave en "velbeskrevet, og saglig" anmeldelse af dem, hvor du beskriver din oplevelse, kvalitet og kontrakt afslutning.
nogle gange vil selv samme firmaer forsøge at betale sig ud af sådan en. hvilket også er uetisk. men sådan det er.
du får mange af de her kampe i dit liv, hvis du tager dem alle sammen, så ender du med at blive en sur gammel mand. plus bevisbyrden omend fotos i sådan en sag, hvis i ender i et søgsmål, det er småting + jeg tror INGEN ret vil spilde deres tid på et så lille beløb. -- Sådan en firkantet dims med en masse ben i en sort box, det er hvad jeg har. og den kan sgu trække hjertefri over Lan.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 425 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 12%
|