PostNord er trætte af klager - MEEN!!!Af Nørd Aspirant kikophil | 02-02-2023 16:24 | 2053 visninger | 25 svar, hop til seneste
Hej folkens :)
Stod lige midt i kartoffelskrælning, og tændte radioen, hvor en PostNord direktør har sagt, at de var så trætte af folks klager om, at de bare havde fået en besked om, at posten havde været der - selv om de havde været hjemme!
De vil nu derfor tage et billede, når postbudet stod ved døren - sikkert ligesom dèt jeg fornyligt skrev her i #23: hvor PostNord så ser ud til, at ville efterabe GLS.. Når man sidder lige ved sin højtlydende dørtelefon, og intet hører, er det ikke noget bevis, at et billede bliver taget med en finger foran dørtelefonen!..
https://www.hardwareonline.dk[...]
Det er åbenbart ikke gået op for div. distributionsselskaber, at det ikke er modtagerne, der er fjentligt indstillede, men derimod de ord, ord, ord chauffører, der hurtigt finder fælles fodslag til en langt bedre og afslappet dag uden stress - aaahhhh - Grrrr!!!
ELLER også er de vidende herom, men ved ikke hvad de skal gøre ved alle de brådne skår mellem chaufførerne, der jo nærmest er i overtal efterhånden i forhold til de ok af dem. Der er jo altid mangel på ikke bare antal af medarbejdere, men også (især) kvalificerede der vil yde en personlig indsats.
PostNord har jo som den danske del igen igen et stort underskud i forhold til den svenske side, så det lyder også som en desperat handling frem for ingen, der skal vise deres initiativer for også fremover, at ku få statsstøtte, når skuden er ved helt at vende rundt.
Nå men den blev lidt lang grundet sku fanden tanker om svindel, humbug og uduelighed - både mht. chauffører samt ledelse..
Har selv været chef i 22 år på nordens største posthus, så er ikke helt uden indsiteviden. Kan også se, konsekvenserne af større konkurrence - hvilket ikke hjælper os kunder på hverken service eller priser.
Fortsat super god dag - kartoflerne venter :)
Kim.. --
Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 02-02-2023 16:27
Hvis de vil undgå klager kan de jo bare yde en marginalt bedre service en ultra-ringe !
Jeg havde bestilt nogle varer et sted som benytter pestnord, af forskellige årsager fordelt i 2 pakker.
Den eneste mulighed udover hjemmelevering jeg kunne vælge i deres app var: "sættes foran hoveddøren", hvilket jeg ikke er interesseret i.
Levering forsøgt mandag, begge pakker med samme bil - samme klokkeslet, pakkerne taget med igen og sms om jeg ville høre nærmere om pakkeshop.
Tirsdag - ingenting.
Onsdag - besked om at pakkerne var leveret til 2 forskellige pakkeshops, i hver sin by (!), og ingen i nærheden af hvor jeg har bopæl.
Og det er ikke første gang dette er sket. Jeg er snart fristet til at undgå at handle steder som benytter pestnord.
Kun Bring er dårligere / ringere, men så er barren også sat (meget) lavt. -- Jeg har brugt postnord som mit foretrukkende pakkefirma de sidste 5 år, jeg har endnu til gode at blive skuffet af deres service/tider.
De kommer altid op til døren og banker på, de hilser pænt på børnene og hunden, de leverer fra dag til dag og hvis jeg ikke er hjemme havner det i min nærmeste pakkeshop samme dag.
De får 10/10 herfra igennem mine seneste +100pakker. -- #2 - Altid godt, at nogle har en god oplevelse med PostNord - men efterhånden er du bare èn af de heldige, så håber da, at din succeshistorie fortsætter fremover :))
Som jeg skriver, har de nu igen igen et større underskud, hvilket nærmest automatisk vil fremelske både nye, samt gamle unoder/svindel, de allerede har haft gang i over tid..
De kæmper for at overleve, så håber da, at det ikke går ud over hverken dine børn eller hunden :)
#3 - Hvem skriver du til? -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 02-02-2023 17:11 Har også oplevet det at man har været forbi trods jeg har været hjemme, ringede også ind dengang.
Men Post-Nord er mine seneste par års oplevelser kun gode!.
Også deres pakkepost-centraler til selvafhentning 24/7 benytter jeg også med gode erfaringer.
Så for mine seneste oplevelser med Post-Nord stemmer jeg ligesom #2 = 10/10
Vil også bekende jeg bruger meget GLS, og de er nok dem jeg foretrækker når det er til afhentning - Dels pga nærmeste GLS afhentningssted, er her ved tanken som er lettere for mit vedkommende vs Post-Nord's centraler i byen min. Mener også at GLS er en 10'er billigere end Post-Nord (selvhentning i boks). Det er vel 50/50 mellem Post-Nord og GLS for mig, men igen også meget afhængigt af hvad netbutikken tilbyder, for kan jeg billigere GLS, så tager jeg den.
-- Asus Z690-F Rog Strix/I9 12900KS 3.4GHz
Kingston FB DDR5 6000 MHz 32GB/Asus 3080TI TUF 12GB
Razer Blackwidow Ultimate/Razor Tartarus/Razor Taipan Ingen er bedre end det svageste led. Her er det chaufføren vi taler om.
Har via mit arbejde meget med diverse budfirmaer og gør, og ja… de fleste kan hverken læse eller tale dansk eller formår at holde en anstændig attitude. Det er desværre hvad der sker i lav løns job. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #4 - Ked af at sige det, men jeg kan finde flere som er positive og tilfredse med Postnord, end negative i min omgangskreds. Vildt hvis vi alle er "en af de heldige", du hører jo kun om de dårlige/negative historier, ingen roser Postnord for noget man faktisk forventer de skal gøre.
Måske du kommer fra en eller anden storby med stor jobrotation blandt chaufførerne og derfor er standarden derefter.
I Næstved genkender jeg de samme 3-4 chauffører i 9/10 af mine pakkeafleveringer og de gør sgu deres arbejde godt, intet pis der. -- #5 - Hej min ven.
Kan ikke lige se, hvor du har hjemme, men ifølge alle de tidligere PostNord - ØV tråde vi har haft, lader det jo til, at problemerne er koncentrerede/flere - i forskellige områder i landet.
Selv om jeg har stor erfaring indenfor det gamle Post Danmark, ved jeg så ikke, om nuværende PostNord rent faktisk har statikken i orden om hvor i landet, problemerne er størst - samt hvilke problemer selvf. :) Men mon ikke alle de (højtlønnede) akedemikere de har ansat, burde ha` nogle rimeligt præcise skemaer over dette?
Haha - og bare en sjov tanke! Hvis nævnte skema om bedste leveringssteder kom frem i offentligheden, ville det ku ændre både tilflytninger samt fraflytninger fra både private samt erhvervsvirksomheder - SAMT ikke mindst ku få en del indflydelse på ejendomsværdierne - mere eller mindre i div. områder selvf.
Shit - dårlig service V/S god er blevet en slagkraftig form for markedsføring hehe.. Selvf. mest en joke - men i disse dage, varer det nok ikke længe før ejendomsmæglerne bruger do.- til ekstra guf i deres salgstaler :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #7 - Læg venligst mærke til hvad jeg skriver om i mit indlæg. Jeg er godt klar over, at PostNord efter sigende sku være blevet bedre indenfor det sidste stykke tid, men ikke desto mindre, har de nu igen igen et stort underskud - hvilket jeg argumenterer for - samt skriver eksempler om, hvorledes de og andre, nu prøver at trække derese dårlige serviceniveau ned over deres egne kunder - Uha uha :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #7 - Så selve serviveniveauet er jo intet værd, hvis de bare tager et billede
af postbudet foran ens dør, mens man stadigvæk forgæves sidder og venter
på, at de ringer på!!..
Der skal andre faktiske beviser på suppen før en regulær aflevering af en pakke til en modtager kan
vurderes som udført. Tingene gik galt, da man gik fra, at få en
underskrift (var faktisk heller ikke helt sikker) og så til, at man
ville bruge de digitale midler uden personlig kontakt ifald bla bla, so
vi har skrevet om.
Det var der, alle de menneskelige unoder brød frem fra mørket, og ødelagde det store billede for lang tid fremover, da alle bedre foranstaltninger vil koste mange ekstra kroner, de absolut ikke har råd til i forhold til konkurrencen/prissætning.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #8 Hej Ven Selv! :)
Bor i den sydlige del af kongeriget, så tættere på tysken her end som svensken :)
Tror du har fat i en pointe mht. det geografiske - For om Post-Nord såvel som mange andre (GLS/Bring/osv), har vi set tråde på diverse fora som går på dårlig/problemer med levering.
Har den samme opfattelse her, og sikkert har de statistikker der viser hvor de er svagest (afhængigt af hvor dybt de søger) - men af natur har de sikkert nogle arealer/områder/lokationer i Danmark, som er mere udfordrende end andre (fra trafikale/logistik til eks. alene ansættelser af folk som kan og gider - med respekt for at job/rute står mål med hvad der kan nåes)
Som forbruger er jeg nok lidt "grådig" - jeg vil gerne serviceres :)
Tager vi de selv hent boks/centraler, jamen der hvor infrastrukturen er til stede for mig som forbruger, jamen det vælger jeg. Så kampen om kunderne går jo her meget på hvem der breder sine udleveringssteder ud mest/flest/bedst. -- Asus Z690-F Rog Strix/I9 12900KS 3.4GHz
Kingston FB DDR5 6000 MHz 32GB/Asus 3080TI TUF 12GB
Razer Blackwidow Ultimate/Razor Tartarus/Razor Taipan Hver anden/tredie pakke jeg får fra PostNord er smadret i emballagen.
GLS er det eneste rigtige at få sendt med imo. -- TUF B650-PLUS WIFI + P500 DRGB + AX860i
6900XT WaterForce WB + 7600X Custom
2x16GB FURY Beast RGB 6000MHz #11 - Hej ven igen :)
Mener nu ikke lige, at man som forbruger kan være grådig, hvis man bare vil ha` det der tilbydes :)
Mht. lokations i danmark, har det jo altid tidligere været sådan, at alle de efterkommende distributionsfirmaer holdt sig næsten helt fra yderdanmark, og derfor fik fodfæste på Postens bekostning, der så måtte lide langt større udgifter..
Helt overordnet, vil vi jo nok se, at yderområderne uanset hvad, vil være der, hvor der bliver skåret mest fremover. PostNord er jo allerede i fuld gang med, at fjerne deres aftaler med div. indleveringssteder - her bla. i yderområderne, hvor købmænd/andre også må lukke ned på stribe - ØV
Resultatet vil nok være, at de mennesker der bor i de berørte områder, må flytte ind til byerne for, at få et levedygtigt liv, hvilket er meget sørgeligt - I say - for tror ikke tingene kommer tilbage i vores næste årtier af adskellige grunde :)
#12 - Min søn hentede en pakke til mig i går. Den var nærmest flået op, og genlappet med postens tape. Heldigvis havde varen ikke taget skade.... -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... --
Sidst redigeret 02-02-2023 18:45 Personligt har jeg aldrig haft en dårlig oplevelse med nogle fragtfirmaer med det høje antal pakker jeg har modtaget. Måske jeg skal føle mig heldig og så kan I andre føle jer uheldige.
GLS kaster med pakker fra den ene varevogn til den anden, postnord er generelt skod, bring hahah, Dao hmm jaja.
Kender også et par kammerater, der har arbejdet ved alle de store som udbringer. De kastede og sparkede alle med pakkerne, så måske man skulle føre kontrol med hvilke medarbejdere der distribuerer pakkerne. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Der er vist nok også nogle helt bestemt pakke type, som gang som gang bliver smadret undervejs, som jeg har oplevet der hvor jeg oplevet. Det er faktisk blevet ret træls. Dette uanset hvor godt de bliver pakket ind.
En enkelt sag tog det hele 3 eller var det 4! forsøg eller lignende, hvor arbejdspladsen nær var givet op, pga postnord blot blev ved med at smadre den pokkers pakke undervejs og ikke lærer noget fra sidst.
Her er det altid helt bestemte varegruppe (og det er intet med eletroknik at gøre her)
Personligt her har jeg oplevet en stjålet pakket ved en hjemme levering for nogle år siden, som de stillede har stilt foran fælles døren ved bygning. Flot. Ommend generelt, så fortrækker jeg afhentning ved pakkeshop. Der oplever jeg ingen problemer med nogen pakke firmaer...... -- #14 - Ja der er enorm forskel på folk, der skal varetage andres - ofte yderst personlige sager, som - ja - pakker og breve.
De fører allerede kontrol med hvem der hvad af øv ting. Alle klagerne bliver fæstet til vedkommende arbejder, men det vil aldrig hjælpe, sålænge de bare kan undgå systemets svage/ubrugelige kontroller..
Det vil kræve mandsopdækning for, at holde chaufførerne tøjret i så kort snor, at de mister arbejdet, hvis de overtræder, reglerne igen?? Men hvem ved - Cheferne er jo mangfoldige, og de fleste er rent ud sagt nogle platrøve, der går højere op i deres egen fremgang end firmaets!..
Har i sin tid både godkendt og ansat, samt fyret mange arbejdere, hvor de første blev vurderet efter ganske alm. kriterier over opførsel, respekt, samt adfærd. Dengang var der også efterspørgsel på "brugbare" medarbejdere, og vi ansatte jævnligt 30-50 stk. hvor de 40-47 gav op indenfor prøveperioden. Jeg fandt så andre pladser, en del af dem bedre ku bestride, men tabstallene var sku højere end i "Ukrainekrigen". -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... Ja - der er ikke ændret ret meget på selve forhåndssorteringen af pakker. De store vogne fyldt med bure bakker ind i div. distribueringcentres til formålet beregnede aflastningsramper. Derfra bliver alle burene så kørt hen til en maskine, der er ligeglad med indholdet, men bare vender buret på hovedet, og op på et rullebånd, der fører pakkerne videre.
Denne vending med bure fyldt med pakker, der både er store og små, samt har forskellig vægt op til 20kg. vil selvf. smadre en hen hel del af pakkerne. De små og tunge, pløjer sig gennem de større og mere bløde - selv om i mener, at lidt ekstra indpakning sikrer dem.. (NOT)
I min tid, så jeg ofte, at selv forsigtig pakker blev smidt øverst i burene. I kan nok selv tænke hvad der "sandsynligvis" skete, når buret blev vendt på hovedet?
Kun R (rekommanderede pakker) samt V (værdipakker) der alle blev håndskrevet/registreret, fik deres egen tur rundt om "kværnemaskinen.."
Utroligt, at dette trods utallige protester fik lov til at køre i så mange år - suk..
Så hver gang i sender en pakke så er det ikke bare et godt råd, at pakke den godt ind - MEN en absolut nødvendighed for, at få jeres pakke frem, i nogenlunde tilstand..
Service/kontrol/sikkerheden for pakkerne er IKKE der, prioriteringerne kommer først, når det drejer sig om deres overlevelse.. -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne... #4
Hvorfor skulle #2 være èn af de heldige ?
Der bliver sendt flere hundrede millioner pakker, så fordi du har fundet og læst et par tusinde klager, svarer det som en nål i en høstak.
Måske godt at PostNord slap af med dig som chef, for det lyder som at du ikke havde kvalifikationerne ? Hvis en pakke bliver flået op, er det jo afsender som har været sløset med indpakning (Tynd emballage) ! -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Det hjælper heller ikke at Postnord har lukket telefonen til kunde service og henviser til deres chat i lorte app'en som på iPhone ikke understøtter dark mode du skal kopier teksten ud af app'en for kan læse den.
Utroligt når de lancerede dark mode var det sidste år el. for i år at man ikke har fået styr på det men hvad kan man forvente at stats ejet firma?
I December sidste år havde PostNord for lagt en pakke de ikke kunne finde efter deres bud ikke kunne levere den og det var ikke før de modtog en faktura fra det firma jeg er ansat i på 450kr ex. moms at der gik mindre en 2 dage så havde man fundet pakken og den var klar til afhentning.
Helt ærligt skal man virkelig gå så langt og lave en faktura for tabt forsendelse til dem før de enlig kan finde deres tabte pakker? (Facepalm) -- Sidst redigeret 03-02-2023 07:22 Jeg tror det handler meget om hvor man bor. Jeg havde masser af problemer med de fleste af fragtfirmaerne (ingen nævnt, ingen glemt) dengang jeg boede på Vestegnen. Nogle steder virker det bare som om ledelsen har givet op og hyrer hvad som helst til opgaven.
I dag bor jeg i en mindre by 10 km udenfor Holbæk og service niveauet hos alle firmaerne er i top - incl. Postnord som faktisk er nogle af de bedste da deres bude er lokale der kender området, taler sproget etc. men de andre følger godt efter.
Det er sket meget få gange at en pakke ikke er leveret til tiden og jeg får pakker flere gange om ugen. -- Sidst redigeret 03-02-2023 11:11 PostNord er de eneste jeg kan regne med lat de leverer som forventet her.
FedEx kommer på en anden plads
UPS på en tredje
Bring kan nogle gange finde ud af det
DAO smider pakkerne væk
GLS kan slet ikke finde ud af at levere og smider derefter tingene til deres depot
-- FFHAU!
This is 2023 "I'm not good with computers" is no longer a valid excuse. PestNord har ikke en heller ikke to men hele tre gange ødelagt min postkasse, ved at ase og mase en pakke ned i min (pakke)postkasse. De dækker intet, men anbefalede mig at melde det til forsikringen som "hærværk"
Jeg gør hvad jeg kan for at bestille steder hvor jeg har et alternativ. -- Fractal Design Define R6 TG - i7 [email protected] - 16 GB DDR4 3400mhz- MSI RTX 3080 - 2 x samsung evo970 1tb --
Sidst redigeret 03-02-2023 23:33
Jeg læser indlægget som en slags psudo-psykologisk virksomhedsanalyse kombineret med en kronisk løftet pegefinger der har til formål at understrege indlysende til formålet opfundne "forklaringer" krydret med formaninger og en konstrueret konklusion uden hold i virkeligheden.
Hvad skal man snart sige til dét. -- Jeg bor på 3. sal.
De levere ALDRIG pakken, men smider en seddel i postkassen, da den er nede ved trappen. -- Nu arbejder jeg selv ved Bring og gjort det i snart 11 år.
Jeg leverer altid de pakker jeg har på bilen på den adresse som står på pakken. Ringer altid til kunden hvis de ikke er hjemme.
Og ja grunden til at nogen chauffører er af udenlandsk herkomst er sq nok at kunderne vil have leveret deres pakker gratis og sende retur gratis. Og nok derfor ikke er råd til at betale en ordentlig løn til dem
Og vi et så også begyndt At tage billede af pakken der hvor den er blevet bedt og blive sat
-- Sidst redigeret 04-02-2023 20:47 Ha - havde helt glemt min tråd :)
#24 - Tror sku alle vi, der bor på 3 sal er blevet forbandede - du di du di :) MEN HOV - får du ligefrem en seddel? så har du vist rigtig fået dig halvvejs fedtet dig ind hva ba hehe..
#25 - Tror vi alle herinde takker dig for, at være en god medarbejder i Bring, og selvf. ikke skal stå til ansvar overfor dine øvrige - ikke så gode - kollegaer :)
Mht. ansættelser, er det så ledelsen der bestemmer hvem det skal være - herunder om de er af udenlandsk herkomst eller andet. Kunderne vil aldrig ku bestemme, hvilken herkomst medarbejderne skal ha´, og deres ønsker om bedre service (at få deres pakker) er da en selvfølge blandt alle distributionsfirmaers skunder - som et udgangspunkt.
Det er derfor heller ikke kundernes nærighed med priserne, der gør, at flere af udenlandsk herkomst bliver ansat, men derimod konkurrencen, der driver dem til, at bruge alle tricks og midler for at ku klare sig på markedet.
Minder mig lidt om problemstillingerne ved de små landbrug V/S de større kooperativer. Mange små = ikke så effektive i forhold til mængde/priser. Større foretagender/områder = Færre maskiner/ansatte, kan køre mere i hus til færre kroner på mindre tid (såen ca.) :)
Fortsat god aften :) -- Kun de dumme ser på fingeren, når den kloge peger mod stjernerne...
Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvis noget hardware kostede det samme og var på lager i alle butikker - hvilken ville du så helst købe det hos? Diskuter her 132 personer har stemt
|