Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Afvist RMA-sag ProShop.

Af Mega Supporter The_Danish_Tiger | 12-12-2022 12:20 | 4118 visninger | 42 svar, hop til seneste
Kære holler. Jeg har haft købt en drone (DJI Mini 3 Pro) ved ProShop i forsommeren i år. Man lader controlleren til dronen op via et USB-C kabel. Da jeg i efteråret havde sat controlleren til opladning, og kom tilbage til controlleren for at koble den fra opladning, og tog fat om USB-C stikket, var det brændende varmt og det begyndte at ryge. Selve hætten på USB-C stikket smeltede, og det samme kunne jeg se var sket med porten i controlleren (se billede 1). Som man kan se, sidder en del af elektronikken fra USB-C porten fra controlleren, fast i USB-C stikket. ProShop mener at jeg har udsat produktet for "fysisk overlast" (billede 2). Hvordan de er kommet frem til det, skriver de intet om. Hvad er jeres erfaringer vedrørende såddane sager? For mig at se, må det være en fejl i selve controlleren (har brugt USB-C kablet mange gange før uden problemer). Desuden mener jeg, at formodningsreglen er i spil, som dækker op til 1 år efter køb, for varer købt efter 1. januar 2022. Som jeg har forstået det, så burde USB-C standarden selv styre hvor meget strøm der bliver leveret til en enhed. Så man kan koble en 50 watt lader til en enhed der max kan modtage 15 watt, uden at enheden lider over last. (Er der nogen der har et officielt link til dette? jeg ved ikke helt hvad jeg skal søge efter på google). Billede 1: https://freeimage.host[...] Billede 2: https://freeimage.host[...]
--
#1
Azakiel
Skribent
12-12-2022 12:21

Rapporter til Admin
Det der er nok mere en sag for forbrugerombudsmanden end for os.
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#2
ToFFo
Guru
12-12-2022 12:44

Rapporter til Admin
Holy hell det er ikke bare lidt smeltet. Det ligner en direkte Men der er meget vigtig information du udelader. Har du brugt den medfølgende oplader og medfølgende kabel til at oplade enheden? Her kan du selvfølgelig bare lyve og sige "ja selvfølgelig", men nu spørger jeg alligevel. Selvom det 'burde' virke uden man bruger det originale tilbehør, kan det være det kan bruges som argument for defekten. Som du selv nævner har du formodningsreglen som gælder et år. Her er det så forhandler der skal bevise at fejlen ikke har været til stede allerede før varen blev solgt. Det har de allerede på sin vis påvist, idet varen ikke blev leveret med smeltet stik. Eller, det har du i hvert fald ikke gjort opmærksom på ved modtagelse, så man må antage det er sket efter du har haft produktet i et stykke tid. Men du skal også kunne bevise at du kun har brugt originalt tilbehør til opladning af enheden. Det kan godt blive svært. Med mindre det originale kabel på en eller anden vis er unikt af udseende og det er det kabel som er smeltet. Så må man formode at det er det kabel der blev brugt, da det skete. Anyways, den er umulig at afgøre herinde fra. Det kunne vi heller ikke selvom vi havde alle nødvendige informationer. Du bliver nødt til at inddrage en myndighed for at få en afgørelse i sagen. Du står ikke nødvendigvis bedre end Proshop i denne sag, men mit indtryk er at kunden altid har en lille fordel, fordi det er en lille forbruger mod en stor virksomhed. Selvom det selvfølgelig ikke burde have noget at sige set fra et juridisk synspunkt. Gå videre med sagen.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#3
Peter.
Elitebruger
12-12-2022 13:04

Rapporter til Admin
"Som jeg har forstået det, så burde USB-C standarden selv styre hvor meget strøm der bliver leveret til en enhed." I følge standarden ja, men der er så mange USB-C enheder og opladere der netop ikke følger standarden, eller springer over med autodetect af parametre for at spare få cents i produktions omkostningerne. Så hvis du ikke har brugt det kabel og lader der fulgte med, vil jeg mene du hænger på den, hvis du udelukkende har brugt den medfølgende lader og kabel, vil jeg mene proshop hænger på den.
--
#4
Peter.
Elitebruger
12-12-2022 13:09

Rapporter til Admin
Ud fra unboxing videos af "DJI Mini 3 Pro" ligner det ikke et orig kabel? https://store.dji.com[...] *) De viser dog flere kabel typer hvis det var bundlet med et af deres kits, så muligt det er orig kabel anyway :D
--
Sidst redigeret 12-12-2022 13:13
#5
gasolin
Guru
12-12-2022 13:23

Rapporter til Admin
minder mig om rtx 40.. strømstikket
--
#6
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
12-12-2022 13:34

Rapporter til Admin
#2 Der fulgte ikke USB-C lader med. DJI skriver plot i deres manual: "It is recommended to use the DJI 30W USB-C Charger or other USB Power Delivery chargers." Så man kan også bruge andre USB ladere, og ikke kun DJI. Der står ikke Only Use, men Recommended hvilket jeg anser som en vigtig forskel. Det er altid enkelt at skyde skylden på et uoriginalt kabel. Hvis det havde været kablet, ville jeg have forventet at hele kablet havde været varmt. Min formodning er, at der er en eller anden korstslutning i sammenkoblingen mellem stik og port, eller at power management systemet i controlleren har været defekt. Det er enheden der bestemmer hvor meget strøm der skal trækkes fra laderen, ikke omvendt. Så enheden har bare trukket lystigt (uden at lade batteriet, det var på samme niveau som da jeg satte den til) og al energien er gået til i varmt smeltet plastik, en brændt pegefinger og tommelfinger. Toffo, hvis du køber nogle RAM, og de stopper med at virke efter 2 måneder, så er det en fejl fra producentens side. Så kan de heller ikke sige, at det er din fejl, at der er en gate inden i et ram-stik der er gået i stykker. Det samme kan vel gælde her. Her er det "bare" i opladningsdelen. :) Jeg har sendt en mail til proshop, hvor jeg beder dem redegøre nærmere. Hvis de ikke vil, så må jeg se om jeg skal køre sagen ved Forbrugerklagenævnet. Jeg er bare lidt pissed over hvor nemt det er for en virksomhed bare at kunne afvise noget, fordi de sikkert ved, at kunden er den lille og skal trække det store læs hvis der skal klages videre.
--
#7
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
12-12-2022 13:40

Rapporter til Admin
#4 Nej, det er ikke et originalt kabel. Det er et originalt kabel til Det har de så ikke forholdt sig til i deres afgørelse. Der skriver de bare, at jeg har udøvet fysisk overgreb mod produktet. Jeg mener muligvis det er et USB-C kabel fra en Samsung T7 SSD der er USB 3.2 Gen 2: https://www.samsung.com[...]
--
#8
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
12-12-2022 13:53

Rapporter til Admin
#2 Læste lige i manualen for DJI mini 3 pro. Sjovt nok står der ikke at man skal bruge det medfølgende USB-C kabel eller original lader, der står bare at man skal bruge et USB-C kabel og en USB-C lader: "Use a USB-C cable to connect a USB charger to the USB-C port of the remote controller." Side 39: https://dl.djicdn.com[...]
--
#9
MisterNiceHands
Maxi Nørd
12-12-2022 13:58

Rapporter til Admin
Sjovt Proshop tilbyder at skifte over og undercover - Hvad med resten?
--
Signatur (Valgfri)
#10
Azakiel
Skribent
12-12-2022 14:08

Rapporter til Admin
#9 Nok en integreret del i coveret, da de kalder det et modul. Givetvis heller ikke Proshop der tilbyder det, men hvem end der servicerer DJI for dem
--
Veni, Vidi, Vici. dimidium facti qui coepit habet faber est quisque fortunae suae
#11
Anomynous
Semi Nørd
12-12-2022 16:31

Rapporter til Admin
Jeg har i mange år advokeret for at de skifter navn til Amatørshop. Deres RMA afdeling er et glimrende eksempel på hvorfor. Havde engang sendt en mus ind til RMA med en tydelig fejl og en grundig beskrivelse af fejlen, jeg fik den retur med en besked om at den ikke fejlede noget men de havde til gengæld ydet den fantastiske service at spare mig for diagnoticeringsgebyr. Det tog mig 10 sekunder at fabrikere en video der illustrerede fejlen og først der fik jeg en ny. Yawn…
--
#12
Flagg
Monsterbruger
12-12-2022 17:04

Rapporter til Admin
Den sag skal du gå videre med.
--
#13
fury
Ny på siden
12-12-2022 17:25

Rapporter til Admin
Det er i teorien korrekt at det er devices på USB-C der siger hvor meget strøm der skal bruges, men det har været fremme flere gange at mange USB-C ladere ikke helt fungere som foreskrevet. Som jeg husker det har eksempelvis Nintendo Switch laderen forvoldet problemer for mange og brændt forskellige devices af.. Så hvis du bruger USB-C opladere, så bruger kun top kval.
--
#14
Jimminez
Giga Supporter
12-12-2022 17:29

Rapporter til Admin
jeg ville skrive at de skal bevise at du har gjordt så den smeltede og skrive at du går vidre med den til forbrugerombudsmanden
--
#15
I.T. ekspærten
Gæst
12-12-2022 17:52

Rapporter til Admin
Er kablet er rated til 30w? Hvis det er et medfølgende kabel til en ekstern SSD tvivler jeg meget. Hvilken spændingsforsyning har du brugt til at lade med?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#16
ToFFo
Guru
12-12-2022 18:05

Rapporter til Admin
#6 - Nu hvor du kommer med ny information, er det klart mit indlæg ikke kan bruges. Det er noget af det første jeg skriver. At der er vigtig information udeladt. Det skulle ses som en disclaimer, hvis den udeladte information kan ændre situationen. Hvilket er tilfældet. Jeg tror da bestemt også det er din DJI der har fejlen og ikke opladeren. Hvilken oplader har du haft tilsluttet? Sådan helt specifikt. Det er ikke nok at skrive "en oplader med USB-C udgang". Hvis du har tilsluttet en eller anden billig ikke-certificeret kina-oplader, kan det være det der er gået galt. De har ofte slet ikke nogen certificering så man kan ikke regne med det der står på dem. Men igen, det er en dårlig ide at indrømme du har brugt noget skrammel hvis det er tilfældet. Jeg har hele tiden været på din side btw. Det er bare vigtigt at pointere hvad der kunne ligge til grund for den afgørelse du har fået, så du har bedre forståelse for det videre forløb og hvad man kan bruge som argument. Jeg prøver at hjælpe. Mht. RAM analogien, kan man jo også sige at hvis jeg har sat RAM modulerne i et fucked up bundkort, som har ristet modulerne, så er det jo ikke RAM modulerne, dermed forhandleren af dem, der står for skud. Men et stykke udefrakommende tilbehør der har forvoldt skaden. Ligesom hvis det er din oplader der er skyld i det. Hvilket jeg, igen, ikke tror er tilfældet. Men uanset hvad bør du gå videre med sagen. Du får ikke Proshop til at rokke sig. Når de har taget en beslutning i en RMA sag, står de ved den. No. Matter. What. Det er der andre eksempler på herinde.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#17
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
12-12-2022 18:34

Rapporter til Admin
#11 Shit man.... :/ #16 Tak :) Ingen tvivl om at jeg har troet, at du er på min siden. Det er altid godt med noget kritik til selvransagelse ift om jeg har ret eller ej :D Det er værdsat Jeg har ladet den op i min vil (Tesla Model 3 LR 2021), hvor jeg uden problemer har ladet op fra USB-C stikket på enheder der kun har kunnet lade med 5-10 watt, og der har der ingen problemer været. #15 Hvis USB-C kablet jeg har brugt, er fra en medfølgende Samsung T7 SSD med USB 3.2 Gen.2, så tænker jeg, at det medfølgende kabel også understøtter USB 3.2 Gen.2, og derved op til 100 watt iflg den standard. For info, så er DJI's USB-C charger rated til 30W. Tesla's USB-C porte er rated til 27W. Nu var lige det med RAM en analogi jeg brugte, fordi jeg selv har haft problemer med nogle for 20 år siden, hvor jeg kørte MemTest og fandt en fejl, som de også fandt i butikken (Fønix Computer), og de blev byttet på garantien.
--
#18
ToFFo
Guru
12-12-2022 19:16

Rapporter til Admin
#17 - Hmm, ja det er jo en powerbank på 4 hjul, jeg kunne ikke forestille mig der var brugt en billig USB-C hub i bilen. Men jeg synes heller ikke jeg kan finde ret meget info om hvor meget strøm de porte skyder ud. Ej heller noget bekræftet om det er Power Delivery standarden der bruges her. Så måske har bil og tilsluttet enhed haft svært ved at blive enige om hvilken strøm der skal løbe igennem. Men hvis afsender og modtager af strøm ikke kan "forhandle" strømstyrke, spænding og effekt så er det slet ikke meningen der skal løbe strøm gennem kablet i det hele taget.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#19
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
12-12-2022 20:40

Rapporter til Admin
#18 I det officielle Tesla Part Catalogue står der, at min bil har 2 x 27W USB-C hub foran. Den bruger den samme controller foran som bagved. https://www.ebay.com[...] Det ligner den her, men der kommer ikke noget tilsvarende frem, når jeg søger på google på partsnumre. jeg tror ikke, det er noget billigt noget bare fungerer i tide og utide. Hvis det havde været, havde Tesla fora svømmet over med klager (de er gode til at klage over hvad der ikke fungerer) :)
--
#20
ToFFo
Guru
12-12-2022 20:43

Rapporter til Admin
#19 - Men ingen info om den er Power Delivery godkendt. Jeg har ikke kunne finde noget konkret om lige præcis det på diverse Teslaer. Men uanset så er det jo beregnet til at oplade blandt andet mobiltelefoner og andre elektroniske gadgets, som bruger USB-C og ikke kun én specifik ting. Så jeg tænker det er underforstået alle standarder er indbygget. Det må det være. Regardless, så er din DJI fucked up. Har du prøvet at tilslutte andet til det samme stik i bilen som du brugte, da din DJI døde? Hvis det virker fint, så må vi jo konkludere det ikke er bilens skyld. Jeg har prøvet flere gange at microSD kort har begået selvmord i kortlæsere. De blev simpelthen så varme, at de brændte ud og blev defekte af det og jeg kunne bare ikke regne ud hvorfor. Andre gange overførte de hurtigt og så sindssygt langsomt og så crashede de bare. Men overlevede. Jeg troede det var fordi mine MicroSD kort var for billige. Men det viste sig, at hvis der ikke er indbygget en ordentlig load balancer i kortlæseren bliver speederen bare trådt helt i bund hele tiden og der bliver aldrig skiftet gear. Så bliver kortet meget, meget varmt og risikerer at blive defekt. Nu bruger jeg i stedet min tablet til at tømme SD kort. Direkte fra SD kortlæser, via USB-C kabel til min PC. Jeg får en lavere tophastighed men bedre hastighed overall fordi det ikke crasher hele tiden. Samme princip kan bruges når man snakker om opladere. Der skal være en form for kontrol med hvor meget power der fyres igennem.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
--
Sidst redigeret 12-12-2022 20:48
#21
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
12-12-2022 20:56

Rapporter til Admin
#20 Tak fordi du har søgt rundt omkring angående standarder for Tesla USB-C hubben. :) Jeg er enig med dig i at det nok ikke er bilens skyld. Jeg har ladet min telefon (Iphone 12) via det stik 100 vis af gange vi et usb-c til lightning kabel siden. Jeg har aldrig haft problemer med det stik. Det kabel, som jeg ladede DJI controlleren med, var også kun varmt i den ende der sad i controlleren. Stikket var koldt i den ende der sad i bilen, og ledningen var også kold.
--
#22
ToFFo
Guru
13-12-2022 14:20

Rapporter til Admin
#21 - Så er det lige til højrebenet. Men det synes Proshop nok ikke. Det ender nok med at din controller og kabel skal sendes til en uvildig tekniker som forbrugerombudsmanden vælger, hvis Proshop fortsat afviser dine krav. Du kan ligeså godt forberede dig på en langhåret proces, men jo før du går i gang jo bedre. Husk at opdatere herinde ind imellem. Det er ikke sikkert du får svar på hvert svar du giver herinde i din tråd, men det vil blive læst, det er helt sikkert. Plus hvis andre står i samme situation kan det være de finder din tråd og det giver dem håb :D
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#23
PHH91
Giga Supporter
13-12-2022 14:26

Rapporter til Admin
Jeg er professionel dronepilot (spurgt), jeg har selv en DJI Mini 3 Pro i min flåde. Den er blevet opladt mange gange med både diverse USB-C kabler, dog af god kvalitet. Både controller og batteriboks. Ydermere har jeg ofte ladt den op med en 61W Macbook Pro oplader. Har aldrig haft problemer. Har kun brugt PD kabler. Altså kabler der er lavet til også at kan hælde juice igennem butikken. Angående kvalitetskontrol på controlleren. I mit tilfælde med controlleren som er en DJI RC version med skærm, så er den ikke god. Min controller kom fra start med en MicroSD port der ikke virkede. Så jeg synes da klart der er noget ved sagen, medmindre kablet er synderen. Det virker helt vanvittigt den skulle smelte.
--
Sidst redigeret 13-12-2022 14:28
#24
thjen87
Maxibruger
13-12-2022 14:57

Rapporter til Admin
Endnu en RMA historie fra Proshop… Utroligt de kan blive ved med at slippe afsted med det… Fik engang et defekt bundkort derfra.. Pakkede det pænt sammen og sendte retur i original emballage.. Svaret jeg fik fra dem var: Du har selv påført kortet skade, så det kan vi ikke gøre noget ved.. Så sendte de mig billeder af kortet.. Alle pins var bukket og kortet havde kørt rundt nede i en bunke grus, lignede det (der lå støv og sandkorn på kortet).. Min fejl var at jeg ikke havde fotograferet kortet inden afsendelse, fordi sådan så det ABSOLUT ikke ud da jeg sendte det afsted :( Det så helt nyt og flot ud, da jeg pakkede det sammen.. Så tror du har to valg.. Giv op eller gå videre.. De er nogle svin..
--
#25
polle68
Gigabruger
13-12-2022 15:59

Rapporter til Admin
Måske Proshops måde at tjene penge på, til service værkstedet.
--
Hellere fem ryk i banditten, end fem banditter på ryggen
#26
Ostemanden
Bruger Aspirant
13-12-2022 19:35

Rapporter til Admin
Ikke nok med man nærmest skal hyrer et kamerahold når man køber noget dyrt elektronik fra dem, til at filme afhentning af pakke, unboxing og installering, samt lidt test til at starte med, i tilfælde af det skulle være dead on arrive. Man skal simpelthen også filmes 24/7/365 i tilfælde af at det står af... Suk! Håber du går distancen, og går igennem forbrugerombudsmanden. Lidt offtopic men så alligevel ikke. Lad os sige sagen ender ud i at proshop skal stå til ansvar, og ombytte eller refunderer. Får de ikke en bøde også?
--
#27
exzos
Junior Supporter
13-12-2022 19:40

Rapporter til Admin
Jeg har lige sendt en RMA til proshop og frygtede også at den kom tilbage i hovedet En Xbox elite controller hvor en knap havde sat sig fast, 14 dage før den blev 2 år Fik alle pengene retur :o
--
8600k @ 5Ghz - RTX 3070 - 16GB Ram - NZXT S340E - Corsair H115i Pro RGB Gigabyte AD27QD
#28
freak_master
Megabruger
13-12-2022 22:10

Rapporter til Admin
De bukkede en gang nogle USB3 headers på et af mine MSI bundkort. Det betød at JEG havde lavet fysisk overlast på bundkortet, åbenbart. Nu havde jeg lidt pull med MSI den gang, så jeg skrev til min repræsentant at dette var noget underligt noget. Jeg fik et nyt tilsendt som jeg havde efter 3 dage, direkte fra Taiwan, og jeg fik at vide den gang af min kontakt, at Proshop fik en løftet pegefinger. I min sag var Proshop bange for at MSI ikke ville erstatte kortet, og ville ikke have pengene ude at hænge, så derfor skal jeg have dem ude at hænge istedet, selvom det faktisk var dem der bukkede disse pins til at starte med. MSI gjorde det klart for mig at de aldrig har sagt nej til en RMA på grund af bukkede USB pins, men Proshop var stadig ligeglad, også selvom jeg skulle true dem med at lave en ret så lang historie om oplevelsen på HWT. Men jeg fik mit løst ret hurtigt af MSI, så gad ikke bruge mere tid på det, men det fortæller rigtig, rigtig meget om hvordan de behandler folk. Det sker aldrig ved Komplett, sjovt nok er der aldrig historier som disse fra dem.
--
#29
Specter_
Superbruger
13-12-2022 22:11

Rapporter til Admin
#24: Klassisk Proshop og bundkort. Jeg havde også købt et bundkort til 2000 kroner, hvor det viste sig at bundkortet var defekt. Sendte det retur og de fandt et semi-stort område med bukket pins. De mente at computeren ikke kunne boote grundet det, selvom at computeren havde kørt i to dage uden problemer. Bundkortet mistede forbindelse til RAM, hvilket var derfor det blev sendt ind. Jeg har altid installeret CPU korrekt (og forsigtigt) og ville aldrig kunne bukke så mange på én gang. Det har uden tvivl været i brug hos en anden, og det er så gået videre til mig. Ikke første gang at jeg modtager et brugt produkt - jeg modtog eksempelvis en vandkøler som tydeligvis havde været i brug, da plombering var halvt åben og så var der en rille på radiatoren der var "bukket/knækket". Aldrig mere køber jeg et bundkort hos Proshop, og fremover filmer- og undersøger jeg om der er bukket pins ved fremkomst.
--
#30
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
14-12-2022 16:10

Rapporter til Admin
#22 nu skriver jeg lidt frem og tilbage med dem. De skrev, at det var DJI's eget service værksted der havde sagt, at controlleren havde været udsat for fysisk overlast. jeg har så skrevet hvad DJI's manual siger angående lader og ladekabler, samt sagt hvilken lader jeg har brugt (teslaen) og angivet at den er 27w mod DJI's egen lader der er tilkøb på 30w. Nu afventer jeg svar fra dem
--
#31
Cocio21
Semi Supporter
14-12-2022 19:03

Rapporter til Admin
#26 Ingen bøde, hvis han laver en sag på dem, så ender det mest sandsynligt i at Proshop trækker det i langdrag, for derefter at giv op inden FBKN tager en beslutning om sagen også giver de kunden en ny vare alligevel. Det er generelt normen med den slags sager, og det værste der kan sker for et firma i den sammenhængen, er at de bliver hængt ud på FBKN´s hjemmeside, indtil de har efterlevet en given beslutning (forudsætter self at de har nægtet dette efter en afgørelse) Min sag mod B.J Trading (Gpu/Coilwhine+skade ved RMA hos dem) tog ca 1,5år, de trak det bevist i langdrag, uanset at de tydeligvis efter første RMA modtagelse, havde tabt kortet på gulvet så bracket var bukket. Anyways, pointen her er, de sager tager tid, og modparten vil nær altid trække det i langdrag, så når man har forsøgt at få modparten til at spille bold et par gange og de ikke vil det, så er det bare med at få fyret en klage afsted med det samme, for det tager lang tid i de fleste tilfælde. #30 Bare lige en venlig heads up, du kan IKKE regne med at når et firma siger noget har været forbi producenten. I deres verden er deres leverandør ofte det samme som producenten når de kommer med den salgs påstande xD Som i, den påstand bør du checke efter hos DJI. Jeg gjorde det samme i min sag jeg nævner her, da B.J trading påstod min Gpu havde været hos producenten, passede bare ikke, Gigabyte kendte intet til det xD
--
Sidst redigeret 14-12-2022 19:07
#32
ToFFo
Guru
14-12-2022 19:19

Rapporter til Admin
#30 - Interessant. I så fald må de jo have et sagsnummer fra DJI de kan dele, så du selv kan kontakte DJI i forbindelse med din sag. Det kan jeg ikke se hvorfor de ikke skulle ville oplyse dig. Det er jo til gavn for begge parter med hjælp til selvhjælp.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#33
Ostemanden
Juniorbruger
15-12-2022 09:09

Rapporter til Admin
#31 Tak for uddybningen. Svimlende 1.5år lyder fuldstændigt grotesk.. Det er godt nok for 'let' for dem bare at fralægge sig ansvar og skide højt og flot på deres kunder. Det er vel ikke værre for dem, end en enkelt dårlig trustpilot anmeldelse. Og hvem i alverdenen tjekker FBKN inden de handler med en ellers stor og velkendt virksomhed.
--
#34
The_Danish_Tiger
Mega Supporter
16-12-2022 11:48

Rapporter til Admin
#32 Jeg har lige fået svar fra ProShop. De skriver: "Vi har konstateret at det umiddelbart lader til at det medsendte kabel ikke er det original medfølgende, og vi har derfor en mistanke om at fejlen skyldes at der er benyttet et uoriginalt kable. Vi fastholder derfor at reparationen ikke er dækket af reklamationsretten." Det er jo også sandt, at det ikke er det originale kabel. Men det er jo altid påstand mod påstand at sige, at det er kablets skyld vs controllerens skyld. Jeg tvivler på, at forbrugerombudsmanden evt vil nå til en anden konklusion, da hverken det ene, eller det andet kan udelukkes da de helt sikkert ikke skiller kabel og controller ad på en måde, så det lader sig undersøge, og jeg også tvivlker på uvildigheden.
--
#35
ToFFo
Guru
16-12-2022 12:02

Rapporter til Admin
#34 - Som forudsagt i #2. Man skulle tro de læste med xD Nu har du fået en definitiv afvisning i sagen, så er der ikke andet for end at gå videre med sagen. Jeg forestiller mig du har alt dit dokumentation på skrift, så det er jo ligetil at præsentere sagen for relevante myndighed. Hold os endelig opdateret herinde :)
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#36
Ali
Giga Nørd
16-12-2022 12:35

Rapporter til Admin
#35 tror bestemt også at flere webshops der forhandler hardware kunne finde på, at læse med herinde. Enten fordi de er interesseret i hvad Danmarks it-nørder mener om deres butik, da en del kunder der køber de nyeste produkter findes herinde eller fordi de har ansatte der også kunne have et nørd-gen og derfor er flittige brugere på HOL.
--
Great minds discuss ideas; Average minds discuss events; Small minds discuss people.
#37
ToFFo
Guru
16-12-2022 14:09

Rapporter til Admin
#36 - Proshop Michael havde også sin daglige gang herinde under RTX 3xxx krisen hvor han var rigtig flink til at svare på spørgsmål. Han var meget aktiv! Og lige pludselig så gik han bare AWOL, da krisen for alvor begyndte at kradse. Ved ikke om han stadig er ansat der. Men han kunne da godt lige have sagt han var nødt til at trække stikket... Det er ikke kun ham som Proshop har "sendt" herind. Der har også været en jurastuderende som vi var rasende uenige med i en forbrugerklagesag. Kan ikke lige huske hvad det gik ud på. Jeg synes det er awesome når de store forhandlere kommer ind og leger med os. Det er jo ren nerd-core herinde og de vinder gode point på at involvere sig. Det overrasker mig faktisk der ikke er flere der gør det.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#38
Benny
Gæst
16-12-2022 14:22

Rapporter til Admin
#37 Forretningsmodellen på hardware er jo typisk at den billigste løber med salget. Dvs at poste penge i en person der sidder og opdarerer hardware forums er måske ikke noget man lige føler man har råd til. Jeg er ikke uenig i det helt sikkert har en effekt, men effekten skal bare være temmelig stor for det kan bekoste en månedsløn på måske 40k for at sidde og opdatere hardwareforums.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#39
gasolin
Guru
16-12-2022 14:40

Rapporter til Admin
#27 Kan være Proshop Michael har skiftet arbejde
--
#40
bjQrnen
Monsterbruger
16-12-2022 19:30

Rapporter til Admin
#38 det er vist et falsk dilemma du er ude i. Det er ikke 40k om måneden eller intet. Det kan også bare være 10 timer om måneden fra en studentermedarbejder.
--
#41
ToFFo
Guru
16-12-2022 19:57

Rapporter til Admin
#38 - Det er ikke anderledes end folk der besvarer Trustpilot anmeldelser. Det er bare en side hustle. Typisk kundeservice medarbejdere der sidder med den tjans. Det tager meget kort tid lige at kigge ind, for der er jo sjældent noget relevant. Er der så noget relevant, kan man gøre noget ved det og det tager sikkert kun et par minutter. På en 37 timers arbejdsuge behøver man ikke allokere mere end 20 minutter til den slags, med mindre der er noget der kræver fokus. Det kræver lidt men kan give meget igen. Da Komplett havde sin storhedstid var de meget aktive på Facebook. Som i virkelig aktive. Proshop fik ikke et ben til jorden. Men da Komplett rykkede ud af Danmark faldt deres facebook side fuldstændigt til jorden. Proshop samlede så op og kopierede det som Komplett Danmark havde gjort og de skovlede følgere ind.
--
Handels stats: Samme bruger i 19 år. B/W liste score: +37/-0. Stats sidst opdateret d. 27/08-2022
#42
Cocio21
Semi Supporter
16-12-2022 22:29

Rapporter til Admin
#34 Når producenten ikke skriver at man skal bruge deres ledning, så er det en røv dårlig påstand fra sælgers side at det skulle være del af problemet. Dertil ville et overbelastet kable smelte på det svageste punkt, ikke på selve kappen omkring stikket der er 20x mere materiale i end resten af kablet. Jeg havde ikke fundet mig i deres fis, org kable eller ej. Ja det tager tid, men du får meget sandsynligt dine penge igen, og det er ret nemt at sende en klage afsted.
--

Opret svar til indlægget: Afvist RMA-sag ProShop.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning