Hej HOL,
Er der nogle af jer som har erfaringer med Dells kundeservice/lidt atypiske ombygnings proces?
Sagen er den af jeg til at starte med bestiller en alienware AW3423DW som har en forventet levering på 3 dage. Fint nok. På 3. Dagen bliver ordret så rykket med 8 dage ift. Ny "forventet" leveringsdato. Det ønsker jeg ikke at vente på, så jeg annullerer min ordre, og køber skærmen er andet sted fra.
Det viser sig så, at skærmen er plaget af "bubblewrap" marks, som der åbenbart er utallige der også har oplevet med deres skærm, grundet Dells forfærdelige indpakning. Efter længere tids bøvl får jeg endelig fat i en dansk talende medarbejder,
Som fortæller mig telefonisk at jeg blot skal bekræfte på mail at jeg har skærmen via en seddel ved siden af servicetag nummeret. Derefter sørger han for at der bliver sendt en ny skærm afsted som jeg kan åbne op og sætte til, såfremt den er fint, vil UPS (fragt firma) hente den gamle efter nogle dage.
Fin service, men meget atypisk tænker jeg - har i hvert fald aldrig oplevet lign. Vi snakker en skærm til næsten 10.000. Jeg har intet skrevet under eller lign. Ift. Denne "aftale". Det skal siges at jeg ingen shady hensigter har, skrev i morges via mail - igen at den nye skærm er fin og spurgte ind til processen med den gamle skærm (om den skulle pakkes ned i den "nye" kasse (alienware bliver sendt i deres normale kasse, uden yderligere indpakning), fragt label mv.
Intet af dette bliver besvaret, blot at UPS kommer og henter skærme om nogle dage.
Jeg har spurgt tilbage ift. Ovenstående spørgsmål som blev skøjtet let henover, og afventer fortsat svar.
Jeg har sgu bare aldrig oplevet lign. Situation før i forbindelse med et "defekt" produkt - og da slet ikke i den prisklasse.
Jeg har en forestilling om, at der jo skal klistres en label på kassen (der fulgte ingen med) samt at jeg jo skal være hjemme/i dialog med UPS ift. Afhentningen.
Er det her en normal metode at bruge? Jeg kunne godt forestille mig at Dell kommer i potentielle dilemmaer såfremt der sidder nogle med andre hensigter i sådan en returnerings process. Jeg synes sgu det er en lidt uprofessionel måde, hvor man som forbruger føler sig skrub forvirret, udover at det selvfølgelig er god stil, at de sender den nye skærm før du skal forholde dig til yderligere.
Hvad der er mere underligt er, at den nye skærm kom hurtigere end min første bestilling direkte fra deres hjemmeside, som jeg annullerede grundet lang levering haha.
--