Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Off Topic \ Hyggekrogen

Spøjs retur erfaring med Dell?

Af Elitebruger Andersjepsen | 22-11-2022 20:11 | 1100 visninger | 11 svar, hop til seneste
Hej HOL, Er der nogle af jer som har erfaringer med Dells kundeservice/lidt atypiske ombygnings proces? Sagen er den af jeg til at starte med bestiller en alienware AW3423DW som har en forventet levering på 3 dage. Fint nok. På 3. Dagen bliver ordret så rykket med 8 dage ift. Ny "forventet" leveringsdato. Det ønsker jeg ikke at vente på, så jeg annullerer min ordre, og køber skærmen er andet sted fra. Det viser sig så, at skærmen er plaget af "bubblewrap" marks, som der åbenbart er utallige der også har oplevet med deres skærm, grundet Dells forfærdelige indpakning. Efter længere tids bøvl får jeg endelig fat i en dansk talende medarbejder, Som fortæller mig telefonisk at jeg blot skal bekræfte på mail at jeg har skærmen via en seddel ved siden af servicetag nummeret. Derefter sørger han for at der bliver sendt en ny skærm afsted som jeg kan åbne op og sætte til, såfremt den er fint, vil UPS (fragt firma) hente den gamle efter nogle dage. Fin service, men meget atypisk tænker jeg - har i hvert fald aldrig oplevet lign. Vi snakker en skærm til næsten 10.000. Jeg har intet skrevet under eller lign. Ift. Denne "aftale". Det skal siges at jeg ingen shady hensigter har, skrev i morges via mail - igen at den nye skærm er fin og spurgte ind til processen med den gamle skærm (om den skulle pakkes ned i den "nye" kasse (alienware bliver sendt i deres normale kasse, uden yderligere indpakning), fragt label mv. Intet af dette bliver besvaret, blot at UPS kommer og henter skærme om nogle dage. Jeg har spurgt tilbage ift. Ovenstående spørgsmål som blev skøjtet let henover, og afventer fortsat svar. Jeg har sgu bare aldrig oplevet lign. Situation før i forbindelse med et "defekt" produkt - og da slet ikke i den prisklasse. Jeg har en forestilling om, at der jo skal klistres en label på kassen (der fulgte ingen med) samt at jeg jo skal være hjemme/i dialog med UPS ift. Afhentningen. Er det her en normal metode at bruge? Jeg kunne godt forestille mig at Dell kommer i potentielle dilemmaer såfremt der sidder nogle med andre hensigter i sådan en returnerings process. Jeg synes sgu det er en lidt uprofessionel måde, hvor man som forbruger føler sig skrub forvirret, udover at det selvfølgelig er god stil, at de sender den nye skærm før du skal forholde dig til yderligere. Hvad der er mere underligt er, at den nye skærm kom hurtigere end min første bestilling direkte fra deres hjemmeside, som jeg annullerede grundet lang levering haha.
--
#1
MisterNiceHands
Maxi Nørd
23-11-2022 07:43

Rapporter til Admin
Hvis de kommer og henter skærmen, så tænker jeg også de ved hvor den skal hen efterfølgende ;) Og det er slet ikke så underligt at de har ekstra units liggende til netop reklamations sager.
--
Signatur (Valgfri)
#2
Hein
Gæst
23-11-2022 09:32

Rapporter til Admin
Sådan har dell gjort det længe. Du vil givetvis blive kontakt af UPS i forhold til hvornår den kan blive afhentet. Og den gamle skal bare pakkes ned i kassen den nye er kommet i. Labels osv mener jeg bestemt ikke at du skal tænke på, det ordner UPS (er jeg ret sikker på, men det er noget tid siden, at jeg havde brug for den service. Og det er ikke en underlig måde at gøre det på, det hedder bare god service :) Jeg har i øvrigt oplevet det samme både fra seagate og WD
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
TankBrutalis
Ultra Supporter
23-11-2022 09:34

Rapporter til Admin
Det er helt normalt for Dell, det yder suplim service så du intet skal tænke på med de sørger for alt bliver afhentet hjemme hos dig når det passer dig osv, og jeg mener også ups kommer med label og mærke kassen og det hele
--
Sidst redigeret 23-11-2022 09:35
#4
7430
Giga Nørd
23-11-2022 09:36

Rapporter til Admin
Ganske normalt
--
jep jep
#5
renz.dk
Gigabruger
23-11-2022 10:22

Rapporter til Admin
Dell har advanced exchange service på alle deres skærme. Ikke så skidt endda :)
--
#6
blablablob
Gæst
23-11-2022 10:32

Rapporter til Admin
Hej Jeg har oplevet noget lignende med et produkt til 5000kr - det blev dog aldrig afhentet og jeg havde pludseligt 2 af dem Fiksede den "defekte" og solgte den på dba :) Har os prøvet og købe en kaffemaskine til 16000kr og en kaffe kværn til 3000kr Her fik jeg leveret 2 kaffekværne - meget mystisk og sær lagerfejl der er blevet begået her
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
gasolin
Guru
23-11-2022 11:12

Rapporter til Admin
Same procedure as last year
--
#8
Silkeborgenser93
Supporter Aspirant
23-11-2022 17:03

Rapporter til Admin
Oplevede præcis det samme med en Dell U2515H for et par år tilbage. Jeg kontaktede support over messenger, fik besked på at køre et par test og sende billeder af resultaterne, og så modtog jeg en spritny skærm 2-3 dage efter, og skulle bare smide den gamle i kassen fra den nye skærm som UPS kom og afhentede. Har været svært begejstret for deres support lige siden.
--
#9
Andersjepsen
Elitebruger
23-11-2022 21:15

Rapporter til Admin
Ny update. Jeg hørte fortsat intet retur fra hverken Dell eller UPS. Helt tilfældigt var min kæreste hjemme i dag da UPS bankede på, for at hente skærmen - jeg har ikke været kontaktet først, havde dog heldigvis pakket den gamle skærm ned, så kæresten blot kunne videregive den. Så det løste sig, og jeg endte med en fornuftig alienware AW3423DW uden bubblewrap marks ;)
--
#10
Simon
Gæst
08-12-2022 16:50

Rapporter til Admin
Du er heldig. Jeg har ventet i 2 uger nu for, at de skal komme og hente min skærm, men det ender altid med, at vi aftaler en tid, også kommer de ikke. Nu kom han endelig igår, men så glemmer han, at få labelet med som skal på pakken igen.. Amatør agtig... Ikke underligt at UPS har fået 1.2 stjerne på trustpilot..
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#11
Chucara
Mega Nørd
08-12-2022 22:21

Rapporter til Admin
Har intet andet end gode ord om at sige om Dell's kundeservice. Har lige fået skiftet bundkort i en bærbar. Der kom en GLS mand og hentede den, og han havde kassen med. Der var udførlige guides til hvordan man restorerer disken når de har skiftet bundkort (pga. bitlocker), og kundeservice mindede mig om at tage backups og gemme min BitLocker nøgle inden jeg sendte den ind. Og ja, det, du beskriver er normalt for de serviceordninger som firmaer har med en serviceaftale. Man har typisk 1 års onsite service med Dell på nye varer.
--

Opret svar til indlægget: Spøjs retur erfaring med Dell?

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE