Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
afbestilt vare fra computermail :(Af Semi Supporter php | 05-09-2022 19:41 | 2085 visninger | 26 svar, hop til seneste
bestiller en vare Den søn. 28. aug. 2022 kl. 13.29 skrev Compumail ApS
28. aug. 2022 15.04 (for 8 dage siden ) jeg vil gerne annullere denne ordre har fået Noctua NM-AM4 Monteringsæt til processorkøler inden jeres kan afsendes undskyld ulejligheden mvh PHP
compumail vælger at sende varen alligevel og ignorere min mail sendt til dem om søndagen og kræver fragt for en nægtet afhentning
man. 29. aug. 09.26 Jeg kan ikke nå, at annullere din bestilling.
Så snart pakken er fremme i pakkeshoppen, nægter du blot modtagelsen på den.
God dag :)
Venlig hilsen / Kind regards
man. 29. aug. 10.58 sender varen
3 68620 PostNord - Pakkeshop - u/1000 - DK - 0-1 kg -1 35,00 -35,00
4 10000 Returfragt 1 50,00 50,00
Taget retur hh. fn: 3541566 // Årsag: Ikke afhentet
det synes jeg er frækt som en i helvede at man tillader sig sådant og har via mail mere end en en time før der er ikke nogen mulighed for at manuelt afbestille vare via ens konto der inde. --
Er der ikke en annuller-knap inde på deres website? Det er der mig bekendt på Proshops website, der trykker man bare "annuller", og så er ens ordre slettet. Så er man fri for at skulle afvente kundeservice svarer og annullerer ens ordre. -- 10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63 At der er en time fra din mail, til den er registreret som afsendt, det finder jeg faktisk ikke frækt.
Formodentlig lå din pakke i en stor bunke med andre pakker da mailen blev sendt.
Det ville jo nok koste en del mere end 50 kroner, at gennemgå alle de pakker der lå til afsendelse for at lokalisere lige din.
(Hvis det overhovedet kunne nås)
Jeg er dog enig i de godt kunne være mere imødekommende og vælge at selv æde de 50 kroner. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Så du synes det er frækt at de giver så god en service med folk der står og pakker, og IKKE har alm dødelige ved computeren til at snakke med dig på en Søndag eftermiddag?
Det er absolut dig der har fejlet her.
Du bestiller på en søndag og får pakket sendt på en søndag.
Hvorfor skal de straffes med når den skal sendes tilbage blot fordi du har klokket i den og bestilt på en weekend hvor du velvidende ved folk ikke er på arbejde og da slet ikke på en Søndag står til rådighed til at supporte folk.
De har håndteret deres arbejde til UG med de polakker de har til at pakke og sende.
Der står endda på deres side så flot i toppen hvornår deres kundeservice er tilgængeligt. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
2# jeg afbestiller den om søndagen 28. aug. 2022 15.04 (for 8 dage siden ) jeg vil gerne annullere denne ordre a halvanden time efter at den er bestilt .
1# det er computermail og ikke proshop -- 3# den er sendt man. 29. aug. 10.58 sender varen og ikke søndag -- #4 Det er jo underordnet, jeg spørger om de - ligesom Proshop - ikke har en annuller-knap. -- 10700KF | Asus Z590-Plus TUF
2x8 GB Corsair @ 3200 MHz
WD Blue 500 GB (2,5" SATA) | CM V650 V2 Gold
Gt 730 2GB | NZXT Kraken x63 --
Sidst redigeret 05-09-2022 19:57 Jeg slog lige deres omsætning op.
De omsatte sidste år for 1.047.032.000 kr.
Så kan du selv begynde at gætte på hvor mange pakker de sender om dagen, for at nå en omsætning på 1 mia kr.
(Held og lykke med at finde lige DIN pakke i den bunke, på en times tid) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 6# der er ikke nogen mulighed for at manuelt afbestille vare via ens konto der inde. Står der på sidste linje :) -- det er uderordnet hvad compumail gør..... du har anulleret købet / 14 dagesaa retur ret
= alle penge skal tilbage til dig ink fragt længer er den ikke! -- Jesper den er bedt om at blive annulleret om søndagen ca 1 og en halv time efter jeg har bestilt den -- slet -- Sidst redigeret 05-09-2022 20:08 #5 Din pakke blev sendt om søndagen, det kan jeg garanterer dig for.
Fordi du kan se andet i din log betyder det ikke den blev pakket søndag og sendt i bur :)
#9 Du kender sku ikke købeloven så :)
Når du annullerer en vare og gør brug af returret af vare der skal sendes tilbage så er det DIN pligt at betale omkostningerne tilbage.
Fordi nogen firmaer har så god en service har intet med købeloven at gøre. -- if ( $life( $me ) == $null ) { getLife( $me ) | halt }
--
Sidst redigeret 05-09-2022 20:06 Da der ikke er tale om benyttelse af returretten, så kan compumail godt nøjes med kun at betale selve varens pris tilbage. Havde du modtaget varen og valgt at benytte returretten, så skulle du have varepris plus leveringsomkostninger retur, men så skulle du jo betale returfragt, som sikkert ville overstige 50,-
Hvis compumail har gratis returnering, så kan du kræve at få varen genleveret og så benytte returretten, så vil du have krav på at få alle pengene retur.
https://www.danskerhverv.dk[...] https://www.forbrug.dk[...]
P.S: Du kan ikke annullere en afsendt ordre. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO --
Sidst redigeret 05-09-2022 20:07 Din tråd er virkelig dårligt sat op.
Som jeg forstår det, så beder du Compumail om, at annullere din ikke afsendt ordre D. 28 august. Dette gør du allersidst på dagen. Tidlig morgen sender Compumail så din ordre.
Compumail har ikke nødvendigvis ignoreret din mail - de har sikkert haft mange henvendelser, og dermed er de først nået til din henvendelse, efter at din ordre er sat til at blive sendt.
Dem som håndtere afsendelse af pakker kigger blot i deres system og tjekker om varen forsat skal sendes. De bladre altså ikke mailen igennem for at se om du har annulleret din ordre.
Det er super øv, men kom videre i livet, der er kun tale om 50 kroner. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. Deres åbningstider er mandag-fredag 9-17. Du skriver om søndagen, hvor de har lukket. Det vil sige de har haft en svartid på 26 minutter.
Det synes jeg faktisk er imponerende når man tænker på alle de mails der er kommet, fra fredag kl. 17 til mandag kl. 9. Jeg forestiller mig det er rigtig mange. Jeg havde ikke forventet et svar før sidst på dagen.
Med det sagt, er det meget sandynligt deres lagermedarbejdere møder ind før kundeservice åbner. Jeg forestiller mig lagermedarbejderne møder ind ved 7 tiden, måske endda før, så de kan begynde at modtage de mange leverancer der kommer til så stort et foretagende i løbet af dagen. Der kommer mange leverancer til dem med varer i løbet af en dag. Både først og sidst på dagen.
Compumail er en del af et større foretagende under firmaet DCS.dk - de er en stor dansk leverandør af alverdens elektronik og de sender/modtager MANGE pakker hver dag. Af samme årsag er det meget svært for dem at finde ud af hvilket fragtbur netop din kasse er havnet i. Det kan være de skal have 5 mand til at grave igennem 20 fragtbure for at spare dig for den 50'er. Det er urealistisk.
Det er selvfølgelig ærgerlige penge at skulle af med returfragt, men ikke desto mindre synes jeg det er fair. Det er jo ikke kun fragten du betaler for, men også håndteringen af din retursag. Varen kan jo ikke pakke sig selv ud og finde tilbage på sin plads uden der er mennesker ind over.
Hvis du har betalt fragt for at få den sendt til dig/pakkeshop får du de penge tilbage, (med mindre andet er aftalt), men jeg tror ikke du slipper udenom at skulle betale en 50'er i "dummebøde" for returfragten. Hvis der er udgifter i forbindelse med returnering af varen (for afsenderen), må de gerne opkræve et beløb for returfragten. Det er ærgerlige penge, men heldigvis ikke en formue. Alternativt, hvis du har mulighed for at arrangere billigere fragt selv, kan du jo også det. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 05-09-2022 20:13 #10
Et firma der omsætter for 1 mia om året, så snart pakken er i systemet, er den nærmest umulig at afbryde.
Skal man stoppe forsendelsen, skal det ske FØR pakken når så langt i systemet at den plukkes fra et lager.
(Og der var din mail en søndag åbenbart ikke nok)
Det er surt og jeg synes som sagt godt de kunne ha ædt de 50 kroner, men jeg har forståelse for de ikke kunne nå at stoppe pakken.
(Om ikke andet som kundeservice/kulance) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. #16 - Jeg er enig i at de godt kunne have ædt den 50'er for at få en glad kunde. Men på den anden side forstår jeg godt de siger nej. Det siger de nok til alle.
Ellers er man ude i en vurderingssag hver gang. Sådan, "hvorfor får han lov når jeg ikke gør", agtigt du ved. Så jeg synes det er fair nok de har valgt en enten/eller fremgangsmåde. -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 05-09-2022 20:15 # 17 hvis de havde en mulighed for at kunne annullere ordre inde på deres side havde jeg ikke noget problem med dem men det kan man ikke ! -- #16 og #17 Med tanke på hvor lav avance de har på deres varer(og i særdeleshed dette beslag som koster 54kr.), så synes jeg faktisk ikke man kan forlange at de skal æde noget, bare fordi de har en "maskine" der kan køre på autopilot i weekenden, og som kan pakke og sende pakker hurtigere end de fleste :-) -- handler tit hos Compumail ApS,igem problemer her fra -- MSI MAG Z490 TOMAHAWK i5-10600K @ 5GHZ 2x8 G.Skill F4000 TRIDENTz 17-17-17-37@ CL16 4300mhz 1000W Sinlet Pro
ROG STRIX-GTX1070-O8G-GAMING
#18 - Det er korrekt, det kan man desværre ikke. Det kan man ved andre leverandører, fx. Proshop, men det kommer helt an på hvor i processen din ordre er og hvilken type lager man har.
En annuller-knap er ikke noget man lige koder på en eftermiddag. Det kræver en større omstrukturering af hele ordreprocessen. Måske endda af måden lageret opererer på. Hvis man har et robotlager er det lettere at lave en knap til at annullere sin ordre, efter den er placeret. Men det afhænger af hvor i processen din ordre er. Måske kan du nå det, måske kan du ikke. Hvis varen allerede er smidt i en kasse som er forseglet og på vej i et pakkebur, er der ikke en robot der kan suge den ud af buret igen. Så enten vil annuller-knappen ikke virke, eller også vil du bare få samme besked som du fik af compumail, at du ikke kan nå det.
Jeg har handlet en del med Compumail. Jeg har prøvet at bestille noget til forkert adresse, (min fejl), som jeg ringede ind for at få annulleret indenfor 1 minut. Havde en i røret efter 30 sekunder. Igen, god svartid. Men allerede dér var det for sent. Der blev jeg også lidt fortørnet, for så hurtigt kunne det jo ikke gå. Men ak, jeg måtte få fat på postnord og få den omdirigeret. Jeg skulle dog ikke betale for returfragt, da pakken aldrig nåede pakkeshoppen.
#19 - Haha shit! Jeg kiggede slet ikke på hvad det var for en vare...
Ja så kan jeg endnu bedre forstå de gerne vil betales for returfragten. Jeg gætter på deres fortjeneste er max 10kr på den vare så det kan ikke engang betale sig at sælge kun den. Plus de skal refundere fragten til kunden, så det var en underskudsforretning i samme øjeblik der blev trykket bestil xD -- Handels stats: Samme bruger i 18 år. B/W liste score: +31/-0.
Stats sidst opdateret d. 01/09-2021 --
Sidst redigeret 05-09-2022 20:28 #17 og #19
Jeg er enig i de ikke SKAL æde de 50 kroner, men synes de kunne have valgt at gøre det for at ende med en tilfreds kunde.
(Det taler trods alt til kundens fordel, at han forsøgte at annullere kort efter bestilling)
Og ja kunden bestilte for et lille beløb denne gang, men ville måske have bestilt for et stort beløb næste gang.
(Nu bestiller han formodentlig et andet sted næste gang)
Som sagt:
Æde de 50 kroner som kundeservice/kulance.
(Ikke fordi de burde gøre det) -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur. 21# og havde de oplyst om det havde jeg da bare beholdt den ! -- Sidst redigeret 05-09-2022 20:37 #22 Det er kundens ansvar at afhente sine pakker, og ikke compumail's. Jeg kan slet ikke se, hvorfor compumail skulle betale for kunders forsømmelighed. -- http://xlinx.dk[...] i7 2600K, 16GB PC3-12800, GA-Z68XP-UD4 R1, GTX 560Ti HAWK, 250GB 840 EVO #22 Jeg er enig i din betragtning, men hvis jeg skal være ærlige, så synes jeg det største problem er, at #0 stadig sidder og føler sig uretfærdigt behandlet. -- #24
Det skal de heller ikke.
Men god kundeservice er guld værd for et firma.
Lige den kunde her er der jo lidt ekstra der taler for at komme i møde, selvom de ikke skal.
(At han forsøgte at afbestille kort efter bestilling)
Som sagt:
Jeg har forståelse for de ikke kunne stoppe pakken.
Jeg har forståelse for de 50 kroner automatisk opkræves.
Når (og hvis) kunden henvendte sig efterfølgende og på en pæn måde gav udtryk for at være meget ked af de 50 kroner, så ville jeg ved manuel behandling af sagen, nok have valgt at komme ham i møde.
(Ikke for kundens skyld, men for at senere kunne tjene de 50 kroner og forhåbentlig meget mere ind på kunden)
Men fik jeg en mail i stil med hvad #0 har lagt ud med, hvor han kaldte det frækt osv, så havde jeg ladet ham betale de 50 kroner, ud fra jeg ville anse ham for tabt under alle omstændigheder. -- Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|